Talkspirit

Best-in-class software for collaboration and team communications

Gesamtbewertung

4,8 /5
(72)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7/5
Funktionen
4,6/5
Bedienkomfort
4,8/5
Kundenbetreuung
4,8/5

100%
haben diese Anwendung empfohlen

72 Bewertungen

Grégory N.
Gesamtbewertung
  • Branche: Computerspiele
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Talkspirit : the perfect tool for teamworking

Bewertet am 21.7.2019

Vorteile

Customization options and integrated polls

Nachteile

They save payment information but they delete them on demand.

In Betracht gezogene Alternativen

Slack, Microsoft Teams und Mattermost

Warum Talkspirit gewählt wurde

Microsoft Teams was too expensive and too complex to use.

Zuvor genutzte Software

Microsoft Teams

Gründe für den Wechsel zu Talkspirit

Mobile app, customization, low price, fast support, free guests, unlimited storage, polls ....
Bastien M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Animation
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

tool of excellence to organize in the work

Bewertet am 20.8.2019

We are very happy with the progress of our projects, and are more productive since the installation of talkspirit by our teams

Vorteile

We have been using talkspirit for a few months now at "Chartreuse Gaming" and we are very happy with the result on the quality of our work. Morover talkspirit is available on different platforms, be it computer, tablet, phone, all are synchronized and allow to advance on are work any time in any place.
We particularly like the conf'call that allow us to work despite the distance of our members and collaborators. We also like polls in positions to brainstorm or quickly agree on one point or another.

Notifications are also very convenient to quickly update the progress of a project or other ...

Nachteile

The only drawbacks may be the application that does not benefit from all the options available on the site talkspirit but I think the update will be soon

David L.
Gesamtbewertung
  • Branche: Personalwesen
  • Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

A long term user

Bewertet am 9.6.2017

To stay connected whith all the team !

Vorteile

What I enjoyed and appreciated with Talkspirit is the mixture of friendliness and fluidity of hyper-connected people that enhances my daily pro (functions groups and chat especially).

Nachteile

It might be useful to classify the post more efficiently (make the "labels" function more dynamic and intuitive ...

Antwort von talkSpirit Übersetzen auf: Deutsch

Merci / thank you for your appreciation.

François W.
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Untern. Größe: 501-1 000 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Première expérience avec TalkSpirit

Bewertet am 27.7.2021

Vorteile

J'ai découvert TalkSpirit lors de mon stage de fin d'étude. J'ai été agréablement surpris par sa simplicité d'utilisation et l'activité des membres de mon entreprise. Ce réseau social permet de diffuser simplement des nouvelles et des informations à l'ensemble des collaborateurs, sur l'ensemble des sites. J'ai ainsi pu échanger avec des collaborateurs d'autres régions et pays avec lesquels je n'aurai jamais eu de contact sans TalkSpirit.

Nachteile

Je n'ai remarqué aucun point négatif dans TalkSpirit qui dépend de l'application en elle même. La qualité des publications dépend surtout des utilisateurs du réseau et pas de l'application.

Florian V.
Gesamtbewertung
  • Branche: Staatsverwaltung
  • Untern. Größe: 1 001-5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Mise en place d'un réseau social pour l'inspection des ICPE

Bewertet am 9.6.2021

La plateforme Talkspirit nous a permis de créer un espace d'échange entre nos 1500 inspecteurs, afin que ceux-ci puissent partager leurs bonnes pratiques et leurs retours d'expérience sur des cas métiers spécifiques.

Vorteile

- l'ergonomie et la facilité de prise en main pour nos utilisateurs
- la qualité et la réactivité du support technique
- le "made in France", y compris pour le stockage des données

Nachteile

- la mise en place d'une telle plateforme nécessite un accompagnement managérial fort

In Betracht gezogene Alternativen

Jamespot

Gründe für den Wechsel zu Talkspirit

Les plateformes développées par les services de l'État (ex: Osmose) n'était pas encore disponibles en production au moment où nous avons lancé notre projet. Nous avons eu un retour d'expérience très positif de l'ONF, qui utilisait Talkspirit pour un réseau métier présentant des similitudes en taille et profil avec le nôtre.
Paul F.
Gesamtbewertung
  • Branche: Think-Tanks
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great product, great team !

Bewertet am 10.3.2020

Very nice !

All my users are pleased to use this tool (and they are all from tech industry)

Vorteile

Beautiful and easy to use ! The team support is super nice !

Nachteile

It can be difficult to get specific customization but there is always a way to get the job done !

In Betracht gezogene Alternativen

Jamespot

Gründe für den Wechsel zu Talkspirit

Better design, better features, better price !
Jacklyn D.
Gesamtbewertung
  • Branche: Öffentlichkeitsarbeit und Kommunikation
  • Untern. Größe: 5 001-10 000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Retour d'expériences - Chlorofil

Bewertet am 18.5.2021

J'y gagne en connaissance. Etant basée à Kourou, la DG Paris ne communique pas toujours de la même manière sur Chlorofil que par mail. Résultats, je passerais à côté de beaucoup d'infos si je n'avais pas accès à Chlorofil.

Vorteile

Le logiciel est simple d'utilisation, le service d'assistance est au top et très réactif. L'application est intuitive avec une navigation facile et simple.

Nachteile

Lorsque je veux faire un post sur le fil d'actualité, je suis obligée de le refaire pour chaque groupe. Il faudrait pouvoir mettre les groupes où l'on veut publier l'actu. Si ça existe, c'est moi qui n'est rien compris mais c'est vraiment un défaut mineur.

Claude C.
Gesamtbewertung
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

A great social network with good features.

Bewertet am 11.10.2017

Vorteile

Easy to use : write some news, reports & so on, integrate RSS news in a unique panel, contact in real time connected buddys, use of Apps. A great deal for corporates.

Nachteile

Not obvious to determine 'online contact' there is no feature to see only connected people on the application.

Dominique Y.
Gesamtbewertung
  • Branche: Think-Tanks
  • Untern. Größe: 10 000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Avis d'un utilisateur lambda (non informaticien) travaillant avec des collègues proches et...

Bewertet am 16.6.2021

- Travail collaboratif dansdes groupes de taille très variable : de 2-3 personnes jusqu'à 150 personnes.
- Elaboration de documents, animation de groupe collaboratifs, formation à distance avec partage d'écran en multi-environnement (linux, mac, windows)
- Organisation de réunions de travail

Vorteile

- fonction très bien sur toutes nos plateformes, y compris sous linux (ce qui n'est pas toujours le cas pour les autres produits). Aucun problème avec ou sans VPN : travail sur documents à plusieurs mains, avec support audio/vidéo en simultané. Un vrai régale durant le confinement et avec les collègues sur plusieurs sites.
- Le partage des calendriers thunderbird, outlook, etc avec les notifications des tchat sur nos téléphones, c'est très appréciable.
- Très intuitif, aussi je forme mes collègues en 5 min aux fonctions de base.

Nachteile

Le Tchat est perfectible en fonctionnalités

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Versicherung
  • Untern. Größe: 1 001-5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

My feelings about TalkSpirit

Bewertet am 28.5.2019

Vorteile

Simple use, easy access, comprehensible by everyone

Nachteile

simple access and use for every one nice graphics interface

Luc B.
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Untern. Größe: 10 000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

better than slack and workplace

Bewertet am 22.4.2019

talkSpirit is used to bootstrap "on demand" innovation projects with distant co-workers. It's very easy to connect your daily tools and enjoy a single interface to work from

Vorteile

- the super easy and intuitive interface, UX: no need for a user manual,
- the ability to invite for free as many guests as you want to your common workspace,
- a single interface to which you can connect all your external tools (twitter, linked, facebook, rss,..) and internal productivity tools (pipedrive, zendesk, trello, github, chargebee,..),
- a multidevice chat + a social network with voice and visio integrated,
- high level of security,
- European SaaS solution accessible through local datacenter.

Nachteile

I would like to have more bots available on their store. I tried the FAQ bot and it's quite immediate to put in production. I would like to have the same for a wide array of domains.

Shellard M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Excellent management assistant

Bewertet am 11.3.2019

The team works in different places and with different schedules.
Talkspirit enables everyone to remain informed in a social nice way of what is happening in all premises.
We also have invited guests to take part in project groups, it is very user friendly.

Vorteile

Made our everyday life much easier : notices are read and implemented immediatly. No more delay or mis-information.
Ease of use, everyone - external project guest or member, connects easily, wherever he is and whatever equipment he has at hand.
interactive - team rooms, chats, project groups, it has a wide range of uses
and responsive : everyone using it can comment instantly

Nachteile

It still requires one to connect himself to the software - as all mail or other media. Although on the phone I receive notices when others publish (sometimes I'd like to not receive the notices ie during vacation - need to look into that).

Boos C.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Untern. Größe: 501-1 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Facile et intuitif

Bewertet am 1.4.2020

Vorteile

Talkspirit est un outil très facile d'utilisation, comme il est très intuitif vous pouvez l'utiliser quelque soit le niveau informatique de la personne.
De plus comme vous pouvez l'utiliser sur différents supports (téléphone, tablette, pc) vous n'êtes plus coupé de l'actualité de votre entreprise en cas d'absence ou de réunion.
Le partage d'information est fluide et pratique quand il y a plusieurs sites géographiques ou des personnes en télétravail.

Nachteile

Pour le moment je n'ai rien de négatif à soumettre

Olivier D.
Gesamtbewertung
  • Branche: Immobilien
  • Untern. Größe: 1 001-5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

TalkSpirit makes it easier to exchange between our employees and partners

Bewertet am 10.6.2017

A true social networking company really used. A real social networking company really used.

Vorteile

Simplicity of teamwork, ergonomics, ease of access, integration in our other applications / Simplicity of teamwork, ergonomics, ease of access, Integration with our other applications

Nachteile

The mobile application has evolved a lot, but it is not yet totally at the level of the web application.

Benoit D.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Untern. Größe: 10 000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Easy collaboration tool

Bewertet am 30.1.2020

Collaboration is key and Talkspirit gives inspiration to users to post their concerns and provide their feedback to others' concerns.

Vorteile

Talkspirit is extremely easy to use, you get an email when anyone from the community is asking for feedback and you can read and provide answer in a minute.

Nachteile

Nothing but cosmetics which is not important.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Untern. Größe: 10 000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

A very good productivity and collaborative tool

Bewertet am 12.10.2018

Gain on email volume, relevant notifications and involvment per activitie

Vorteile

We use talkspirit for more than two years. This Saas tool is an email killer and a great way to organize the teams around projects, dédicated circles and topics.

Nachteile

The software could have a partner network for vertical custom integrations

Richard L.
Gesamtbewertung
  • Branche: Eventservice
  • Untern. Größe: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Use as a working platform as a freelancer

Bewertet am 14.6.2017

It allowed me to sensitize my client to the interest of the platform while they were in total rejection following a bad experience on Slack.

Vorteile

Ergonomics, intuitive, practical for novices. Integration of other tools to enrich the user experience.

Nachteile

The fluidity of the application between my MacBook, the iPad and the iPhone. The possibility offered by the messenger (which could be integrated into the first software )

Antwort von talkSpirit Übersetzen auf: Deutsch

Thanks really much Richard for your appreciation/feedback. We are even more motivated to make talkSpirit the best platform to work better together.
May you give more details about "The possibility offered by the messenger (which could be integrated into the first software )" ? In french if you want.

Rick H.
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
  • Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great place to work

Bewertet am 6.8.2019

We can create groups to help each other to solve issues and bugs.
Ask for documentation easyly
Create events like after works fast and easy.

Vorteile

Groups, instant chat, posts and comments are very intuitive and usefull.

Notifications also helps to get information faster.

Surveys are pretty usefull to facilitate organisation for after works, events, etc.

Nachteile

Talkspirit is a really good platform I don't really have something to dislike.

Louis G.
Gesamtbewertung
  • Branche: Animation
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

We use talkspirit everyday

Bewertet am 7.8.2019

We use to have some problems to communicate inside our association and some of our members weren't aware of the newest projects.

Vorteile

For our association we use TalkSpirit everyday because it allow us to keep everyone notified on all of our projects. It is simple to use and it has a lot of features so we nearly don't need any other applications.

Nachteile

Sometimes the videoconference feature can be a little bit buggy when we refresh the page on the computer.

Fanny M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Intuitive product that honors collaboration by facilitating information sharing.

Bewertet am 14.6.2017

A better collaboration, adapted tools for each shared element.

Vorteile

The central timeline seems to me to be the most interesting tool of this product. It allows sharing various elements (files, links, events, questionnaires ..) and visible to all.

Nachteile

Too many notifications for my taste, especially on mobile, but the latest updates have helped mitigate and better manage them.

Antwort von talkSpirit Übersetzen auf: Deutsch

Merci Fanny pour votre appréciation / commentaire. Nous sommes super enthousiastes en lisant ce type de retour. Cela nous donne encore plus de motivation pour faire de talkSpirit la meilleure plateforme de travail pour les organisations.

Sylvain B.
Gesamtbewertung
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Untern. Größe: 10 000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

An ever evolving solution close to users needs

Bewertet am 14.6.2017

Collaboration Spirit is officially promoted through this app.

Vorteile

Core functions, efficiency, easy to use. Clear choices to ease communication around jobs, skills, projects...

Antwort von talkSpirit Übersetzen auf: Deutsch

Thank you Sylvain for your feedback / appreciation.

Michel C.
Gesamtbewertung
  • Branche: Lebensmittelproduktion
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

mon avis

Bewertet am 21.7.2020

facilité échange, évite des réunions physiques, téléchargement documents

Vorteile

intuitif, simple, pratique, rapide, convivial

Nachteile

je n'ai vraiment rien trouvé de négatif

Thami T.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Great

Bewertet am 14.6.2017

No cons. easy to use. Include all features needed. It helped us creating a better communication inside the company. We use it to talk about business matters as well as events the company organize to gather all of us.

Vorteile

easy to use. Include all features needed. It helped us creating a better communication inside the company. We use it to talk about business matters as well as events the company organize to gather all of us.

Antwort von talkSpirit Übersetzen auf: Deutsch

Thanks really much Thami for your appreciation/feedback. We are even more motivated to make talkSpirit the best platform to work better together.

Hauwel A.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Untern. Größe: 501-1 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

my opinion on Talkspirit

Bewertet am 23.1.2020

very active in posting messages, I use it every day

Vorteile

get the information of the life of my company quickly

Nachteile

looking for information already published

Benoit B.
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Daily

Bewertet am 5.2.2019

Talkspirit makes communication easier and improves it!

Vorteile

Talkspirit replaces the many targeted emails.

It allows a better management of communications in the company, to have a vision of everything that is done in the company.

Communications are faster and avoid many trips between offices.

Messages are kept to keep track and follow up.

The many groups allow everyone to follow the news about him.

Nachteile

Talkspirit perfectly meets our needs! I have nothing against him.