
Gesamtbewertung
Filtern nach
Untern. Größe
2246 Bewertungen
- Branche: Bildungsmanagement
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
Fehlende Synchronisierung
Bewertet am 15.6.2021
Gut aufgebaut, allerdings gibt es keinerlei Sicherheit, dass die Synchronisation mit Servern funktioniert. Damit fehlt das Vertrauen in die Funktionalität gänzlich. Keine Weiterempfehlung.
Vorteile
Gut gefallen hat die Zuordnung zu Projekten.
Nachteile
Die App hat nicht automatisch mit den Servern synchronisiert, allerdings keine Fehlermeldung abgegeben. Das hat nun dazu geführt, dass mein todoist Monate zurückgefallen ist und alle neu eingetragenen Aufgaben verschwunden sind. Laut Kundenservice gibt es keine Garantie, dass das in der kostenlosen Version nicht wiederpassiert. Damit schaffe ich die App ab.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
Eines der besten Task Manager
Bewertet am 27.9.2022
Ich verwende das Tool, um keine Aufgaben zu vergessen und den Kopf frei zu bekommen
Vorteile
Das einfache Design erlaubt das Fokussieren auf das Wesentliche
Nachteile
Kaum statistische Erfassung der Fortschritte
- Branche: Essen & Trinken
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Privat und geschäftlich
Bewertet am 16.1.2023
Ohne Todoist kam ich immer durcheinander mit meinen Aufgaben. Vorher habe ich mir selbst in Excel eine Datei für meine Aufgaben erstellt. Es war aber mühsam zu pflegen. Jetzt habe ich Übersicht über meine Aufgaben. Auch Privat benutze ich es.
Vorteile
Die Aufgabe in Unteraufgaben teilen hat mir am besten gefallen.
Nachteile
Ich habe bisher nichts negatives festgestellt.
- Branche: Fotografie
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Sehr tolle App
Bewertet am 10.11.2022
Sehr tolle App zum Aufgaben eintragen.
Vorteile
Man kann alle Aufgaben eintragen und sie werden Synchronisiert.
Nachteile
Die Software hat ein relativ teures Premium Abo.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 501–1 000 Mitarbeiter
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Funktionalitätsstarke Todolistensoftware
Bewertet am 22.2.2023
Vorteile
Unterteilen in Projekte ist gut. Synchronisation zwischen Web und Mobile ist super. Sich wiederholende Aufgaben ist gut. Die Projektivitätsstreakanzeige motiviert.
Nachteile
Einige Funktionen harmonieren nicht so gut miteinander (Projekte und Filter&Label). Die "Aufgabe hinzufügen" buttons überall sehen hässlich aus und man muss immer manuell auf Abbrechen gehen, um woanders eine Aufgabe hinzuzufügen. Das umsortieren ist ein wenig clunky, weil man Aufgaben auch als Unteraufgabe einsortieren kann (aber eigentlich nie will). Man kann keine Aufgaben snoozen.
- Branche: Medienproduktion
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Das beste To-Do-Listen-Tool das ich kenne
Bewertet am 24.3.2022
Insgesamt bietet Todoist ein umfangreiches Aufgaben-Management mit Projekten, Labels und vielen Möglichkeiten, Todoist mit anderen Tools zu verknüpfen, um sich gut in den Workflow einzufügen.
Vorteile
Ich habe mir viele Tools angeschaut, Todoist ist für mich das beste Tool um Aufgaben zu verwalten. Insbesondere schätze ich die Verbindung mit meinem Google Kalender und die sehr aufgeräumte Oberfläche.
Nachteile
Für mich ist Todoist perfekt, mir fehlt keine Funktion.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 3.0 /10
Zu starke Einschränkungen wenn man Todoist nicht kauft
Bewertet am 24.12.2022
Super einfache Bedienung durch Drag-and-Drop und einfach zu verstehen, nicht zu überkompliziert
Vorteile
Man kann super die Aufgaben anlegen und sich auch benachrichtigen lassen.
Nachteile
Die kostenlose Version ist meiner Meinung nach zu sehr eingeschränkt, da ich viele Projekte auf einmal habe und man nur begrenzt Projekte erstellen kann. Ausschlaggebender Punkt wieso ich aufgehört habe Todoist zu nutzen.
- Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
- Unternehmensgröße: 5 001–10 000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Alle Aufgaben im Blick
Bewertet am 8.1.2023
Vorteile
Ich benutze das Tool um alle Aufgaben übersichtlich dargestellt zu bekommen und die Deadlines im Blick zu haben. Dies funktioniert einwandfrei
Nachteile
Das gemeinsame Verwaltung von Aufgaben ist zu aufwendig gestaltet
- Branche: Großhandel
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 5.0 /10
Tool mit vielen Zusatzfeatures
Bewertet am 7.1.2023
Vorteile
Todoist enthält viele Möglichkeiten aber leider ist es für unsere Hauptzweck die Verfolgung von gemeinsamen Projekten nicht so gut wie erhofft.
Nachteile
Nicht intuitiv bedienbar und recht starr in seinen Vorlagen

- Branche: Religiöse Einrichtungen
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Todoist is a powerful, intuitive to-do list application with many features & only a few flaws
Bewertet am 10.1.2021
Overall, Todoist has been a life-saver, allowing me to simplify my work life and organize the numerous projects & tasks I have to juggle. While it can be complicated at times and lacks certain features I would love to see, it is the best project management app I've ever used, and I would sorely miss it if Todoist were to be shut down.
Vorteile
Todoist has simplified my work life - helping to organize all my tasks, projects, and meetings in a simple way that ensures no project is missed. While there is a bit of a learning curve to figure out how to best utilize & organize the platform, the simplicity of it's core features makes it easy for anyone to pick up and use. You are able to hop on their website or app and add a task in an instant; with the ability to schedule the due date, priority, and set it up in a specific project very quickly using their shortcuts. With their team collaboration features, you are also able to assign specific tasks to specific people, allowing for quick and ease collaboration and project management. Plus, Todoist offers numerous templates that help facilitate setup, and a very simple "Karma" rewards system that helps encourage use (and helps make you feel accomplished).
Nachteile
Todoist offers numerous systems, but unfortunately it can be a bit of a learning curve to learn all the shortcuts (especially when they change periodically) and an effective way to organize the projects & tags. As well, while they offer simple ways to import their templates and allow you to export templates of your own, they don't offer a simple cloud storage solution for those templates - so to load an exported template, you need to download it, keep it, and reupload it when needed. Lastly, they lack the ability to setup certain types of tasks; such as a task with subtasks that all repeat weekly - currently you can schedule them all to happen each week, but the subtasks end up getting listed as full tasks on the due date.
Gründe für den Wechsel zu Todoist
Todoists simplicity & features set it apart above the rest- Branche: Biotechnologie
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Todoist for project management and everyday use
Bewertet am 5.5.2023
Todoist has been an amazing software to use to manage my tasks and projects! Almost no bugs found when I've been using it and it's been a wonderful companion throughout my career.
Vorteile
Todoist is a must need for people looking to be more productive in their everyday lives and for work. Todoist is a simple, yet powerful software that is cross-platform for maximal productivity. Todoist can even recognize common language to save the headaches of scheduling recurring tasks.
Nachteile
Todoist can offer more gamifying experiences for individual projects instead of all of the tasks in an inbox. This can make it more motivating to complete a task instead of looking to complete an never-ending inbox of tasks.
- Branche: Medienproduktion
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 5.0 /10
Easy To Use, Not So Easy To Organice
Bewertet am 10.9.2019
The founder of the company really likes it to keep track of what everyone is doing so I've been using it for the last 5 months (since I started in this company).
But anyway, I actually keep using the Notes App on Mac which is really similar to Todoist but I can keep my tasks private - which is something I wish I could do on Todoist, not sure if there is a way already but it's not very clear who can see what.
Vorteile
Me and my team really like how easy to use it is.
It helps keeping track of what needs o be done and lets other people know what's been completed.
It doesn't over complicate things and it's really good that you can have it on your phone and get updates on notifications.
Nachteile
I get that keeping it simple must be the main idea behind this app. However, I'd appreciate if some hierarchy could be applied when organising the tasks.
The way to organise projects on the left part could be, for example, group into folders so once a project is finished you could, for example, move it to an archive folder.
All the Karma points system and the notifications is a bit confusing or just not clear enough. Is it just to cheer you up when you've completed many tasks or has it got any actual purpose?
But the most important: I wish tasks wouldn’t disappear from my inbox right when I complete them.
I wish I could still see them (maybe in a lighter grey colour) so I see what I've completed and then I could manually move them into a project folder when I don't want to see them anymore.
Also, I'd appreciate if some type of colour coding could be applied in some way.
- Branche: Telekommunikation
- Unternehmensgröße: 501–1 000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Todoist for Product Management
Bewertet am 13.2.2023
Great Experience. Use it for daily tasks as well as official daily work
Vorteile
Simple interface, get alerts on email, create projects, set priority , create different boards as well
Nachteile
Number of projects in free version can be increased.
In Betracht gezogene Alternativen
Microsoft ExcelWarum Todoist gewählt wurde
Automations are there in Todoist and ease of useZuvor genutzte Software
Microsoft ExcelGründe für den Wechsel zu Todoist
Ease of use, simple UI, great features- Branche: E-Learning
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
The best cross-platform productivity application
Bewertet am 20.4.2023
Right now, I think this is the best cross-platform productivity and project/task management application for most people. If you work on a Macbook but have an Android phone, this is the one you want. The mobile and desktop apps are both great and integrate seamlessly. You can't go wrong with this app.
Vorteile
One of the most full-featured productivity and project management applications I've ever used. The basic to do list functions are excellent, and support natural language on all platforms. Recurrent tasks with reminders works exceptionally well in comparison to other programs. I find myself coming back to this app more than the others.
Nachteile
The user interface is aesthetically pleasing for the most part, but it is a bit cluttered. Even on the premium version, every menu is filled with options for features that many people will never use (e.g., habit tracking). I would like to see an option for these items to be removed so that the UI can be customized to meet the needs of the user. Also, I think that the recurrent reminders should be included in the free version, because there are other free apps that offer this feature (e.g., Microsoft To Do).
- Branche: Internet
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Powerful Task Managment with simple UX
Bewertet am 9.5.2023
Vorteile
I like that I can enter tasks quickly with natural language as well as all the API integrations. It makes the capture step of my workflow simple.
Nachteile
For many years, I've wanted to be able to hide tasks that start in the future. They have the feature to start reoccurring tasks later, but that's not the feature I'm asking for. I'd like start dates like Things or OmniFocus.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 5 001–10 000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
The Ultimate Productivity Tool
Bewertet am 21.4.2023
Vorteile
Todoist is a simple and effective to-do list app that helps you get more done. It's easy to use, customizable, and syncs across all your devices. I highly recommend it.
Nachteile
I am very satisfied with Todoist's performance. It has helped me to stay organized and on track with my work, and I have been able to get more done since I started using it.
- Branche: Bildungsmanagement
- Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Convenient
Bewertet am 9.5.2023
It was amazing and makes my life better because I can easily see my schedules and organize my time.
Vorteile
Organizing a sizable event and raising funds beforehand is a difficult effort, and using Todoist can greatly improve things.
Nachteile
I wish there could be more features and also themes.
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Great product to keep the team informed!
Bewertet am 2.5.2023
Great tool to keep the team working and on the same page.
Vorteile
Being able to assign tasks and view when they are complete. The work crews are more independent with this and are able to keep busy.
Nachteile
We have had a few issues with the app crashing, but overall doesn't hinder production.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
A game changer for task management and productivity
Bewertet am 2.5.2023
Overall very positive experience
Vorteile
Todoist allows me to sort through all the tasks I have to do daily, weekly, and monthly, making my workload easier to manage. It helps me be more productive and stay on top of my work. Especially helpful for managing many ongoing projects.
Nachteile
Would be helpful to have a feature that allows you to track progress on tasks.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Works really well until I had too many tasks and then...overwhelm!
Bewertet am 27.8.2020
I really like the interace and ease of use, it's one of my favorite apps in terms of the UI. It's a really quick setup, the fonts are clean and easy to read, the tags and projects are colored nicely, it just wasn't the app that helped me actually get things done.
Vorteile
While I was using this software, I really liked the sleek and modern interface to add new tasks. It was quick, easy, and the UI was awesome. I wish all task management apps had an UI like Todoist. The tagging feature was also super quick to add, which saves me time adding tasks.
The feature to reschedule tasks I didn't do based on the load for my week was good, not as good as Skedpal (which is why I switched) but better than I've seen in other task managemetn apps I've tried and used.
I also really liked the minimalism of the screen, I never felt that it was too clunky or too many options being displayed at once and overwhelming me.
Nachteile
The reason I switched is because I had so many tasks added in I became overwhelmed. This isn't necessarily the apps fault, I should add time in my calendar to do a weekly review, etc... but it just wasn't happening. I switched to SkedPal because it schedules the tasks for me on my calendar, ensuring I get them done. With ToDoist, if something didn't get done, I would have an overdue task, and then need to schedule it into my calendar myself and spend time figuring out what time slot, etc..., then go back to Todoist if the time didn't work out, etc... it wasn't flexible enough to auto schedule and place it on my calendar with the option to roll over to the next day if not completed. (At least at the time that I used it). If it's not on my calendar, it doesn't get done because other things will fill my calendar and then I'm out of time and my Todoist tasks are not completed.

- Branche: Unterhaltung
- Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Get organized with Todoist
Bewertet am 22.3.2021
I need a simple software that i can relied on to managing my days, and Todoist is the best option for that objective. It can be connected or integrated with Google Assistant which will remind me of my event on my calendar with it voice.
Vorteile
The best thing that i really like is it can be access from various device and no need to install the software into the device. I use it as my organizer to schedule, remind and organized all my daily task and to-do list, either for my work task or for my personal task. It is not packed with feature like other project management software, but still can get the work done.
Nachteile
It lacked of feature that i need and sometimes it is quite frustrating and i have to using other software to get it done. Other than that, It is very helpful in reminding and scheduling my day and not too expensive to subscribing its premium plan.
- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
A Fully Featured Task Management Solution for Individual and Organizations
Bewertet am 22.7.2019
My overall experience with Todoist is very satisfactory and will recommend Todoist to most of the people. The UI is fantastic, feature set is almost complete, integrations and API are nicely done and pricing is very effective. If they can add some additional features like custom day start and end time and also durations for tasks, it will be a 5 star rated task management solution.
Vorteile
The things I liked the most about Todoist is its feature set. It has got nearly all the features you can ask from a task management service. Also, integrations is a strong point of Todoist. It has a two way Google Calendar sync, also integrates well with Zapier and IFTTT. The API provided by Todoist is very powerful and lets a user/developer automate stuff to a deeper extent.
Nachteile
The thing I liked the least about Todoist is lack of duration of tasks. There is no way to set a start and end time to the task which can lead to various miscalculations. Also, there is no option to set custom day start and end time, which can be problematic for some people.
In Betracht gezogene Alternativen
Any.doWarum Todoist gewählt wurde
The feature set of Todoist was more complete than Wunderlist. Also, Todoist was available on more platforms.Zuvor genutzte Software
Microsoft To DoGründe für den Wechsel zu Todoist
The pricing was very effective and it was available on more platforms with better feature set and expansion options.- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
A Comprehensive Look at Todoist - A Powerful Task Management Tool
Bewertet am 21.1.2023
I've been using Todoist for several years now and it has been an invaluable tool for keeping my work and life organized. The interface is intuitive and easy to use, and I appreciate the ability to sync my tasks with other apps. The cost is a bit pricey but the features make it worth it.
Vorteile
Todoist is an incredibly powerful and user-friendly task management tool. It's incredibly easy to use and allows me to organize my work and life tasks in a way that's intuitive and efficient. It also integrates with a variety of other productivity apps, making it easy to sync my tasks with my other projects.
Nachteile
The biggest downside is the cost. Todoist is not the cheapest option out there. Additionally, the free version does not offer as many features as the paid versions, so users looking for more advanced features may need to opt for the paid versions.
- Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
One of the sofware I wish I had been used before
Bewertet am 24.2.2021
I use Todoist for almost anything in my life. From managing complex project to editing watching, reading shopping list, to scheduling my workout plan to tracking my monthly progress and so on. I also use this software as a bookmark tool for something I need to watch, read or write later. It is like part of my life.
Vorteile
* It provides almost anything you expect from a productivity app.
* Not only does it help you to create or manage your task but it also motivate you with its feature of karma level.
* The feature of 2 way sync with Google Calendar is great. I can easily schedule my task and plan my day in a calendar, without even have to open Todoist. Being able to create new sub-calendar in your calendar for each project in Todoist, is even better.
* You can create sub-tasks in sub-task in a subs-task and so on. Moreover, for each sub-task, you can add due date, notes. And this feature is really precious while you working on complex project.
* Sorting and grouping features make task management more effective.
* There are shortcuts for almost all stuff. Just typing with keyboard, you can add task, set the due date and priority level and move it to any project. That makes editing projects even faster.
* There are board and list view options. It is really helpful while dealing with different types of projects.
* There are well-organized templates to create a project faster.
* You can create so many project and easily edit, sort, or group them.
* Scheduling options are more than enough. It is so powerful editing recurring tasks.
* Maybe some of the features require payment but I can't complain about it because it is not so expensive and it is effective enough without it premium feature.
Nachteile
* Although its 2-way sync with Calendars is really powerful, it would better if there was a calendar view option.
* Sometimes, there may be a sync problems with Calendar apps.
* I used to monitor multi-project in one screen. But I cannot do it anymore, after the new updates.
* There could be habit tracker option for recurring tasks .
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Perfect Your Productivity With Todoist, Not Your Trello Board
Bewertet am 21.2.2022
I've used them all. From AirTable to ClickUp. From Asana to Trello. I liked them all for two weeks, and then I got lost in the formulas. I desperately just wanted something that looked like a to-do list.
I'm fairly tech-savvy. I'm used to Excel spreadsheets, and I enjoy automation. But when it comes to project management, I found that I was spending more time sorting out my Trello boards (or any other board) to be presentable, set up automations, and generally maintain it, than actually getting work done.
I'm a copywriter, and my business revolves around creating copy for clients. As such, time management is a massive part of what I do. So, I needed to find something that was simple, presented clearly, and easily edited.
Then I found todoist. It's brilliantly straightforward. You need to set up different 'workspaces', but it's literally just different lists. I use a different list for different clients. They can see only their list, and no one else's. Then, click the + button to add tasks. You can add subtasks, too, which is super useful.
I personally LOVE the noise it makes when you cross off one of your tasks. A super pleasing 'click' like noise. You can set daily goals of the number of tasks you want to complete, too, which is good for productivity.
Overall, Todoist has a really simple design, and an even simpler user-experience. But that's why I love it so much.
Vorteile
I love how straightforward Todoist is to use. The design is clean and clear, and everything about it is just as simple. I was fed up with the complex formulas of other project management software.
I'm a massive fan of the subtasks feature. You can create smaller tasks underneath a bigger task, which, as a copywriter, is very useful. I can pop in tasks like 'Competitor Research', and then place subtasks under this that help me finalize the task.
I also love that you can set notifications as deadlines. It's almost like an alarm that pings when you need to get something done. You can customize it, too, to send you reminders a certain number of days ahead of time. That helps your productivity massively.
You can also add on clients to your lists, so they can monitor the progress that has been made.
Nachteile
There are no massive negatives to this software. There are areas they could grow. AirTable, for example, has automations that you can set up. So, if a task has been completed, an automatic email (which you can customize) is sent to the client informing them a task has been completed. If Todoist wanted to do something like that, I think it's important for them to remember that their appeal is simplicity, so it would need to be consistent with that.