ClickUp

4,6 (4 352)
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Projektmanagement & Zusammenarbeit

Gesamtbewertung

4,6 /5
(4 352)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Funktionen
4,6/5
Bedienkomfort
4,3/5
Kundenbetreuung
4,5/5

95%
haben diese Anwendung empfohlen
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4352 Bewertungen

Mohammad
Mohammad
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Sehr hilfreiche Software für individuelle oder klein Team Arbeit

Bewertet am 24.4.2023

Sehr gute Software für Individuelle oder klein Team Arbeit

Sehr gute Software für Individuelle oder klein Team Arbeit

Vorteile

ClickUp enthält umfangreiche Tools und Funktionen, um die Arbeitsqualität zu verbessern und beschleunigen. Außerdem konnten wir immer den Stand von Tasks immer in Echt Zeit verfolgen.

Nachteile

Ich habe keine Nachteile bemerkt bis auf die Preis für kleine Unternehmen finde ich es etwa hoch. Aber trotzdem ClickUp bietet also viele Funktion, die richtig gut Geld kostet. Sonst finde ich alles andere top

Barbara
Gesamtbewertung
  • Branche: Psychische Gesundheitsfürsorge
  • Unternehmensgröße: 501–1 000 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Mein Erfahrungsbericht über clickup

Bewertet am 10.3.2023

Vorteile

Das aussergewöhnliche Design der Plattform

Nachteile

Dass Verbindungsabbrüche selten stattfinden und die Plattform einfacher zu bedienen ist als andere

Fabian
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Sehr gute All-In-One Platform für den alltäglichen Job

Bewertet am 24.12.2022

Ein sehr durchdachtes und überragendes Konzept. Ein Programm was Ich nicht missen möchte.

Ein sehr durchdachtes und überragendes Konzept. Ein Programm was Ich nicht missen möchte.

Vorteile

Die einfache Erstellung von mehreren Projekten und Zuteilungen der Mitarbeiter. Die Möglichkeit Automationen zu erstellen die viel Zeit sparen.

Nachteile

Meiner Meinung nach fehlt eine einfachere Chat Funktionen wie bei einem Messenger wo man auch mal sein Kollege anschreiben kann etc.

Antwort von ClickUp

Hey, Fabian!

We really appreciate you taking the time to leave such a thoughtful review!

We're so happy to hear that you're enjoying a productivity boost with ClickUp!

When you have a moment, we'd love for you to add yourself as a voter to this feature request for a global chat: https://clickup.canny.io/feature-requests/p/global-slack-like-chat. This will allow you to receive updates and questions from our Product team.

Don't hesitate to reach out if you need anything at all!

Have an amazing and productive day!

Hannes
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Finger weg!

Bewertet am 6.12.2021

Typisches, amerikanisches Startup. Hauptsache lärm und Investorengelder, ob das Produkt dauerhaft...

Typisches, amerikanisches Startup. Hauptsache lärm und Investorengelder, ob das Produkt dauerhaft für ernsthaftes Projektmanagement nutzbar ist, ist den Anführern bei ClickUp absolut egal.

Vorteile

* tolle Funktionen, wenn sie funktionieren würden

Nachteile

* schlechte Menüführung
* schlechte Suche
* alle Features sind halbgar oder werden ständig ohne Ankündigung verändert, hinzugefügt, entfernt
* ständige, massive Performance-Probleme
* alte Bugs kommen immer wieder, aber ClickUp ist das komplett egal
** sie beheben es, nach einer Woche ist wieder alles kaputt oder es bricht an anderer Stelle erneut auseinander
* Tasks, Dokumente und Updates daran verschwinden teilweise willkürlich oder werden nicht gespeichert!
* Nicht DSGVO-konform und keine Möglichkeit dazu, da Server nur in den USA stehen

Antwort von ClickUp

Hey, Hannes!

Thank you for your review.

We are fully compliant with the GDPR regulations and requirements.

Data rights and privacy are incredibly important to us here at ClickUp.

ClickUp's DPA includes standard contractual clauses issued by the Commission effective June 27, 2021, as a transfer mechanism to ensure that we remain fully compliant as an international data processor.

We would love to know more about what you are experiencing so that we can assist in any way possible. Please feel free to reach out to us at [email protected]

We appreciate your review and hope to hear from you soon!

Gabi
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Ideales Terminplanungstool

Bewertet am 17.11.2022

Tolles Tool, was für den Privatgebrauch und ebenso für kleinere oder mittelgroße Unternehmen...

Tolles Tool, was für den Privatgebrauch und ebenso für kleinere oder mittelgroße Unternehmen ebenfalls alles Wichtige bieten kann. Man kann es sogar als Adressbuch oder zur Verwaltung von Kundenbenutzen. Ich kann es wirklich nur jedem Empfehlen. Wer auf der Suche nach einem solchen Tool ist, der sollte sich ClickUp definitiv mal näher anschauen.

Vorteile

ClickUp ist für mich eine sehr hochwertige und intuitive Software, in der man sich sehr schnell zurechtfindet. Ich nutze es vor allem zur Planung privater Projekte und Termine. Nach kurzer Einarbeitung findet man sich schnell zurecht und dann entwickelt Clickup auch sein volles Potenzial. Es gibt eigentlich nichts, was man damit nicht machen kann.

Nachteile

Für mich als Privatnutzer ist die Preisstruktur nicht ideal, aber man muss fairerweise sagen, dass Clickup extrem gut weiterentwickelt wird und das muss natürlich auch bezahlt werden.

Antwort von ClickUp

Hey, Gabi!

We really appreciate you taking the time to leave such a thoughtful review!

We're so happy to hear that you're enjoying a productivity boost with ClickUp!

Don't hesitate to reach out if you need anything at all!

Have an amazing and productive day!

Christian
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

ClickUp lockt mit falschen Versprechungen und schert sich nicht um Kundenzufriedenheit

Bewertet am 23.4.2022

Clickup ist unseriös, Jira ist die bessere Wahl. Wir wünschten dass wir bei Jira geblieben wären....

Clickup ist unseriös, Jira ist die bessere Wahl. Wir wünschten dass wir bei Jira geblieben wären. Ich kann nur vor Clickup warnen!

Vorteile

Das mit „let’s make a deal“ in Aussicht gestellte Angebot, da wir ein startup sind. Leider hab’s das nie. Ist nur unlauteres Lockmittel bzw. betrug.

Nachteile

Onboarding hat Wochen gedauert da sich trotz mehrfacher Nachfrage keine mit dem Angebot meldete. Hat schwere Verzögerungen verursacht bei uns.

Antwort von ClickUp

Hey, Christian!

We truly appreciate the time you took to share details about your experience.

We plan on being here for a very long time and to make that happen we have to be able to support all of our users. This gives us a minimum payment that we can accept. I understand if this is too steep for you, but I would love to see you continue to use ClickUp.

We suggest giving our Free Forever Plan a try! Our Free Forever Plan is and will remain just that, free forever!

We are proud to provide an industry-leading amount of items to be created within all of our plans, and we will never limit you to the number of tasks you create. You can create unlimited tasks without any restrictions.

Workspaces on the Free Forever Plan have limited uses of certain features. You can learn more about what is included with each of our plans here: https://docs.clickup.com/en/articles/1048368-clickup-plans!

Please don't hesitate to reach out if you need anything at all, and have a great, productive day!

Benedicte
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Mühelose Überblick!

Bewertet am 9.5.2022

Vorteile

Ich habe einen guten Überblick über meine täglichen Aufgaben und erhalte auch Erinnerungs-E-Mails. Es war für mich sehr effektiv, dass ich alle meine Aufgaben als Liste, aber auch in einem Kalender sehen kann. Ich kann mühelos die Fortschritte meines Teams bei den Projekten verfolgen.

Nachteile

Das Tool war anfangs verwirrend und schwer zu navigieren. Ich brauchte einige Zeit, um mich daran zu gewöhnen.

Thomas
Gesamtbewertung
  • Branche: Programmentwicklung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Auf der Suche nach Perfektion ;)

Bewertet am 27.7.2021

Fantastisch.

Fantastisch.

Vorteile

Wir kommen von Jira, was am Ende ein zugebautes, langsames Desaster war. ClickUp ist vergleichsweise (auch generell gesehen) sehr flink und es wird ständig weiter optimiert.

Wir sind fasziniert wie sehr das ClickUp-Team Tempo macht, auf Wünsche reagiert, Hilfestellung beim Import gibt.

Die Struktur ist super flexibel, alles ist modern und übersichtlich gestaltet, wir arbeiten schon nach kurzer Zeit erheblich effizienter als in Jira.

Zusammengefasst: Jetzt schon genial und jede Woche kommen neue fantastische Funktionen hinzu. Schwer begeistert.

Nachteile

Die Docs in Clickup können mit Atlassians Confluence noch nicht mithalten, aber auch daran wird stetig gearbeitet.

Kevin
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Super!

Bewertet am 2.4.2020

Time / Projectmanagement

Time / Projectmanagement

Vorteile

Alles! Eine tolle Zeitersparnis und tolles Projektmanagement ist hiermit möglich. Vorallem kann ich arbeiten wie ich es möchte. Es ist schön beim Aufbau dabei zu sein!

Nachteile

Gerne würde ich ein Feature vorschlagen. Eine bessere Filtermethode für Listen:
Liste 1 hat Filter1 (1 & 2 & 3) || (5 & 6 & 7)

weiterhin wäre schön den Inhalt per E-Mail senden zu können. Zum Beispiel: "Weekly Doings"

In Betracht gezogene Alternativen

Jira und Asana

Gründe für den Wechsel zu ClickUp

Die haben mir keines wegs gefallen. ClickUp jedoch vom ersten Tag! :)
Madalina
Madalina
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

You can do it all (almost) with ClickUp

Bewertet am 27.8.2024

Start small and build from there. We didn't dive all the way into all the features from the start,...

Start small and build from there. We didn't dive all the way into all the features from the start, but after 1.5 years I can say it improved our operations immensely.

Vorteile

It's very customizable! You can turn it into anything you want it to be. Project management? Check. CRM? Check. Help desk? Done!

Nachteile

There's a bit of a learning curve. You have to take the time to learn the features and how they can serve you best.

In Betracht gezogene Alternativen

monday.com und Asana

Warum ClickUp gewählt wurde

We needed something more robust, with more transparency and we needed to consolidate multiple tools we had been using that kept our information siloed.

Zuvor genutzte Software

ActiveCollab

Gründe für den Wechsel zu ClickUp

I asked a few experienced users to show me how they use ClickUp and asked for their honest assessment and they convinced me it was the right choice. Also, billing integration was critical for us and that feature was missing in other systems that strictly did project management.
Stephan
Gesamtbewertung
  • Branche: Sportartikel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

The Most Powerful Project Management Suite with a Couple Kinks to Work Out

Bewertet am 1.11.2024

It is a really powerful project management and organization software suite with lots and lots of...

It is a really powerful project management and organization software suite with lots and lots of features, but suffers from some browser incompatibility and loading issues.

Vorteile

It is incredibly feature -rich with tons of integrations and AI-powered tools.

Nachteile

The loading times are a little slow and sometimes it can be overwhelming just how many options are available.

Chloe
Gesamtbewertung
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Tries hard to be too many things

Bewertet am 11.11.2024

Vorteile

I like the versatility of ClickUp. You can basically build anything you need in the project management software and link multiple different lists. There are lots of features and will be able to configure the software as you wish.

Project management is the biggest part of this software and I think this is the most important thing I like about this. Tracking tasks across different projects in a centralized location.

Nachteile

Clickup, unfortunately, does too many things and has not perfected them all. This makes the product feel clunky and confusing at times. Onboarding into this software is very challenging to users who are not tech-savvy.

Stephanie
Gesamtbewertung
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

ClickUp really is the tool that replaces most + removes a lot of redundancies & wasted time!

Bewertet am 25.9.2024

I have been using ClickUp since its inception in 2017. At first, I was very hesitant when they...

I have been using ClickUp since its inception in 2017. At first, I was very hesitant when they launched 2.0 since I'd become deeply ingrained in their atmosphere and setting up accounts for my clients. But now we're at 3.0 and they recently introduced AI Brain and it really gets better as it ages! They are making amazing use of their Series C funding. The feature that has recently gotten me SO EXCITED is the launch of ClickUp Chat to replace Slack (I've been WAITING for this moment for what feels like years)... this is going to be such a fun iteration to play with + implement for my clients.

When I work with my consulting + operations management clients, it's the one and only tool that I recommend for streamlining operations and building holistic views of the business. Setup correctly, I can look at EVERYTHING inside of ClickUp-- which is where most project management tools fall short.

I love that I can organize things very cleanly in space/folder/list views. The whole business structure can be easily seen at a glance.

Whenever I need support, live chat is always there... I can also bring ideas that I have that I am not sure how to bring to light and they'll provide suggestions for me to try out and work with me as I implement if it's too much for the rep, they'll escalate my ticket and I receive a custom response from the engineering team on how I can set this up. Even after 7 years, I am still learning new things about ClickUp.

I love that I can have a pulse on EVERYTHING. I've easily been able to set up CRMs, Customer Support Centers, and Day-to-Day Operations, capture recurring + repeatable tasks, and increase efficiency + productivity.

I can embed spreadsheet views, easily respond + assign comments to team members, and create a dashboard that has ANY information for my clients (and for internal reporting). The fact that ClickUp is so customizable may seem overwhelming to the newbie, but you just get started with the core features that you need, and then geek out over the additions you can make as you grow your confidence with the tool.

I've been in the operations, consulting & project management space for the last decade, and no tool has come close to achieving what I can do with ClickUp.

Vorteile

The BEST thing about ClickUp is that it really is shaping up to be the tool that replaces ALL for day to day management. Since its inception, they have continued creating innovative features (vs. just OK) features to make it happen. I also LOVE how simple, clean and organized it is. It's the one tab where myself + the team spends most of the day in for communication, visibility, and management.

Nachteile

There really isn't anything... right now the only thing I don't LOVE about the tool is the workflow diagrams. But it's still a fairly new feature that will evolve. After using tools like Miro it has a long way to go. There was also a bit of a learning curve when first starting to use the diagrams, it wasn't as intuitive. The saving grace is that we can then convert the diagram into tasks (which is seriously a dream).

It would be nice if it were modeled a little more after Miro, and we had the ability to brand the colors vs. the preset colors which are very traditional RGB.

In Betracht gezogene Alternativen

Jira, monday.com und Asana

Warum ClickUp gewählt wurde

A lot of other tools stopped showing a product roadmap for growth and started stagnating... ClickUp started leading the charge, putting out game changing features, allowing me to customize to my needs, and continued to show it was on the path of innovation and really be the one tool that replaces all. It just looked + felt like something I was easily going to be able to integrate within my day to day, whereas other tools felt like it was a chore to have it work for me.

Zuvor genutzte Software

Jira, monday.com und Asana

Gründe für den Wechsel zu ClickUp

Superiority, strength in roadmap, amazing support, customization
Preston
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Clickin' Tasks with Clickup

Bewertet am 24.10.2024

Completely Awesome! I use it daily to see what is on my list.

Completely Awesome! I use it daily to see what is on my list.

Vorteile

I love how good it is for keeping track of how many different tasks there are.

Nachteile

Sometimes... it can be quite slow, even the app. Also, there is SO much, it can sometimes get confusing.

Robin
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Click up best CRM on the market

Bewertet am 15.11.2024

Overall very positive I‘m curiouse what the ai Feature will bring in the Future

Overall very positive I‘m curiouse what the ai Feature will bring in the Future

Vorteile

Easy to use best of breed-product and Many automation possiblities

Nachteile

Honestly nothing I think it is the best crm on the market right now

In Betracht gezogene Alternativen

Salesforce Sales Cloud und Notion

Warum ClickUp gewählt wurde

It’s has much More possibilities and automations with a smaller Price

Zuvor genutzte Software

HubSpot CRM

Gründe für den Wechsel zu ClickUp

Netter Handling and Pricing plus war Better automation
Gregory
Gesamtbewertung
  • Branche: Staatsverwaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Great task tracker for executives

Bewertet am 11.11.2024

SO far it has been great. The layout is simple to understand and the interface is relatively easy...

SO far it has been great. The layout is simple to understand and the interface is relatively easy to understand

Vorteile

I like that it has a dedicated app I can download that doesnt require an additional tab open in my browser.

Nachteile

I wish the app had a widget function instead of being a window. It would be cleaner and simpler.

Skyler
Gesamtbewertung
  • Branche: Onlinemedien
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Standard Kanban

Bewertet am 1.11.2024

Earlier this year I was testing out other Kanban platforms looking for a Trello replacement but...

Earlier this year I was testing out other Kanban platforms looking for a Trello replacement but ClickUp bills per user per month which is too expensive for my large team. While it offers Kanban board functionality, it's nothing special for the price.

Vorteile

I love that it offers Kanban style boards and allows you to customize the cards with a description, and assign them to teammates, leave comments etc. That is all great for keeping track of tasks. It also offers free AI writing.

Nachteile

Earlier this year I was testing out other Kanban platforms looking for a Trello replacement but ClickUp bills per user per month which is too expensive for my large team. I also found it kind of confusing to set up.

Francois
Gesamtbewertung
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Powerful but coud waste your time if not used correctly

Bewertet am 11.10.2024

Vorteile

Highly customizable, automations are a powerful feature.

Nachteile

Customization is great but could lead to waste of time building a perfect product nobody use. Interface is a bit cluncky.

In Betracht gezogene Alternativen

monday.com

Gründe für den Wechsel zu ClickUp

I finally switched to Monday.com and for my use case it's better.
Kurt
Gesamtbewertung
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Great product, but allow time to learn

Bewertet am 26.10.2024

Vorteile

The versatility and expandability of Click Up is awesome

Nachteile

It is not super intuitive/not easy to learn

In Betracht gezogene Alternativen

Notion

Gründe für den Wechsel zu ClickUp

Still evaluating both products..but Click Up seems to have certain features I like better
Bryan
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

With great power, comes great responsibility

Bewertet am 29.8.2024

ClickUp is great, we've tried numerous other project management platforms and it's a top-tier...

ClickUp is great, we've tried numerous other project management platforms and it's a top-tier product. Overall, it helped us increase productivity, but with some growing pains and if you're going to go all-in with ClickUp you need at least one person dedicated to making sure things keep working and team members are using it.

Vorteile

Clickup allows you to build out processes and workflows where you can manage them from a single place while also allowing internal/external members to see "where things are at" in terms of deliverables.

Nachteile

Clickup has an insane amount of customization and that can be overwhelming if you're coming into it cold and if you start building things as a newbie, there's a good chance down the road or when you go to scale that you made some poor organizational decisions (speaking from experience).

In Betracht gezogene Alternativen

Jira

Warum ClickUp gewählt wurde

Clickup was a much better product with more flexibility (and we could actually find things).

Zuvor genutzte Software

Trello

Gründe für den Wechsel zu ClickUp

We ended up going with ClickUp over Jira because of cost.
Austin
Austin
Gesamtbewertung
  • Branche: Pharmazeutika
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

ClickUp, your excellent TASK TRACKER

Bewertet am 21.8.2024

ClickUp is our go-to tool for making software updates and track every step of our journey developing...

ClickUp is our go-to tool for making software updates and track every step of our journey developing, analyzing, and testing.

Vorteile

I think the most liked thing about ClickUp is the integrations module, you can make a real powerful tool with those.

Nachteile

I think the freemium plans had some issues when upgrading from those, we had some problems starting our journey with ClickUp

Bridgette
Gesamtbewertung
  • Branche: Museen & Institutionen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Team Collaboration Made Easy

Bewertet am 23.6.2024

My overall experience with ClickUp has been positive and efficient. ClickUp has been instrumental...

My overall experience with ClickUp has been positive and efficient. ClickUp has been instrumental in improving our workflow and enhancing team communication, contributing significantly to our project success

Vorteile

What I liked most about ClickUp is its versatility and user-friendly interface. It made managing tasks and projects straightforward and efficient, helping our team stay organized and productive.

Nachteile

What I liked least about ClickUp was the occasional complexity in setting up advanced features like custom workflows. For example, configuring automated notifications across multiple projects required more time and technical understanding than expected, which could be challenging for new users or those with limited experience in project management software.

Bryan
Bryan
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

One project management app to rule them

Bewertet am 10.6.2024

Vorteile

ClickUp truly does replace multiple tools with one. We manage our content creation, marketing, product development, company documents, and more in one place thanks to ClickUp.

Departments in our company are able to understand and stay up to date on what other teams are working on much easier since we can keep everything in one place.

Nachteile

While ClickUp does many things, it has also had many minor bugs over the years, though there are less and less of these today, and important bugs are generally fixed quickly.

In Betracht gezogene Alternativen

Notion

Warum ClickUp gewählt wurde

Previously we needed 3 tools to perform what we can do with only ClickUp.

Zuvor genutzte Software

Basecamp und Shortcut
Leminton
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

My projects, tasks and workflows have been streamlines using ClickUp.

Bewertet am 11.6.2024

Wow, ClickUp has boosted productivity, streamlined how I manage projects and tasks as well as...

Wow, ClickUp has boosted productivity, streamlined how I manage projects and tasks as well as communicating with colleagues.

Vorteile

Wow. I love how clean, attractive and organized the UI of ClickUp was designed, it just puts everything in order and appropriately.

I am also happy with how I can customize channels, templates and projects to how I know best.

Incase a project is overdue or almost reaching completion, ClickUp marks it with a red colour to help you time track and know how to mitigate it.

I can also communicate with teammates using the business instant messaging collaborate on a project using the Kanban and white boards.

Fantastic drag and drop functionality.

ClickUp has also the capability to integrate with third party platforms like Google Calendar that helps in date and time tracking.

Nachteile

I can't think of any dislikes at the moment simply because I have come across any.

John Epok
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 501–1 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Extensive Project Management Platform

Bewertet am 3.5.2024

My overall experience was pleasant as generally, coming from Google Sheets, Click Up is a way lot...

My overall experience was pleasant as generally, coming from Google Sheets, Click Up is a way lot better in terms of project management.

Vorteile

Tons of features to use.
Gives holistic view of projects and provide tracking notification on what needs to be done on a certain day versus deadline.
Tasks can be assigned via POCs and group of POCs and they will get a notification for it.
Project duration can be tracked through summation on start and end time.

Nachteile

As a first time user, these tons of features can be intimidating hence it would need a few hours to be familiarized on all the features.

In Betracht gezogene Alternativen

monday.com und Asana

Warum ClickUp gewählt wurde

Google Sheets can be very messy and manual hence we've looked into a more automated solution that is Click Up.

Zuvor genutzte Software

Google Sheets

Gründe für den Wechsel zu ClickUp

By far the selection criteria involves pricing and tons of useful features and Click Up was able to satisfy both.