SuperOffice CRM Erfahrungen
SuperOffice CRM
Gesamtbewertung
Filtern nach
Untern. Größe
132 Bewertungen
- Branche: Maschinerie
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Mit SuperOffice einfach Kundenbeziehungen auf- und ausbauen!
Bewertet am 30.4.2021
Mit SuperOffice können Kundenbeziehungen einfach abgebildet, auf- und ausgebaut werden. Das CRM ist...
Mit SuperOffice können Kundenbeziehungen einfach abgebildet, auf- und ausgebaut werden. Das CRM ist sehr bedienerfreundlich, so dass es jedem Mitarbeiter*in möglich, auf den CRM-Zug aufzuspringen.
Vorteile
Leichte Bedienbarkeit, zentrale Verfügbarkeit von Daten, strukturiertes Arbeiten dank Aktivitäten und Verkaufsleitfäden, stets aktueller Forecast und eine Skalierbarkeit des Systems sind wesentliche Vorteile von SuperOffice CRM.
SuperOffice CRM bietet dank der Integration von Office 365, ERP und Echobot sowie den Automatisierungsmöglichkeiten via Zapier vor allem in Vertrieb und Marketing einen echten Mehrwert.
Nachteile
Aktuell keine, SuperOffice hat sich stetig weiterentwickelt und Nachteile eliminiert!
In Betracht gezogene Alternativen
SugarCRMGründe für den Wechsel zu SuperOffice CRM
Aufgrund der sehr einfachen und intuitiven Bedienung.- Branche: Großhandel
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Hervorragendes Tool für das Gesamtmarketing
Bewertet am 14.4.2020
Ich arbeite seit Beginn an vor über 30 Jahren mit diesem Programm. Ich bin vermutlich der erste...
Ich arbeite seit Beginn an vor über 30 Jahren mit diesem Programm. Ich bin vermutlich der erste Schweizerkunde überhaupt.
Vorteile
Intuitiv einfach, logisch in der Anwendung und unergründlich vielseitig. Da alles in der Cloude, von überall mit PC, Laptop oder Smartphone nutz- und bedienbar,
Nachteile
Keine, alle Kinderkrankheiten von früher sind behoben
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Great CRM that helps our company in different fields (finance-sales-marketing-support)
Bewertet am 4.6.2018
Vorteile
The diversity of the different modules and the ease of use in general. SuperOffice helps our marketing, support, finance and sales departments to work close together and to have a beneficial CRM working to satisfy all these departments.
Nachteile
That not all of my colleagues are using SuperOffice to the fullest extend, but we're working on this and hopefully soon to get the most our of SuperOffice.
- Unternehmensgröße: 501–1 000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Using it for decades now and still using it every day. That means something.
Bewertet am 20.6.2018
Knowledge of customers, documents ordened, GDPR compliant
Knowledge of customers, documents ordened, GDPR compliant
Vorteile
Complete solution including document control, mail-functionality and now also on-line so less local maintenance. Also the IOS Apps function great.
Nachteile
There are for us not much downsides on the product, but if i had to name one it would be faster starting speed online. (but maybe that is because of the connections sometimes)
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
Outdated CRM, not built for deployment in the cloud
Bewertet am 14.11.2018
We have recently decided to move away from SuperOffice to a new CRM
We have recently decided to move away from SuperOffice to a new CRM
Vorteile
Integrated quoting
Some external apps (although very few)
Nachteile
The UI is extremely clunky, looks like an installer-based application that they have tweaked to be able to deploy to the cloud.
It does not support having multiple tabs open in the browser.
The integration to O365 is OK when it works, but it frequently disconnects and requires a re-install.
More importantly, it is not built to support a sales process. 50% of the product seems to be affected by some kind of unfortunate workaround/tradeoff they have made as they scaled from a digital rolodex to an attempt to be a proper CRM solution.
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 4.0 /10
Good platform with highly customizable, but expensive
Bewertet am 14.11.2017
Using it as ticketing system.
Using it as ticketing system.
Vorteile
It's possible to write a lot of customizations and to adjust it just as you wish.
Fast and robust system
Nachteile
Price is too high. If you can't develop SuperOffice self, you will have to pay huge amounts for every small update. Not ITIL compatible, not for IT departments - you can get much more in-box in alternative products in the same price.
- Branche: Großhandel
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
1+1=3
Bewertet am 13.11.2018
Taking over the work load of my colleague during holidays / absence.
Taking over the work load of my colleague during holidays / absence.
Vorteile
This software helps me to work on many different topics at the same moment. It saves a lot of time as meetings are not necessary anymore. My colleague can follow easily what needs to be done when I am not around.
Nachteile
It is sometimes working too slow when opening an e-mail.
- Branche: Hausmeisterservice
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Very user friendly CRM to support all main processes.
Bewertet am 22.10.2018
If the whole organisation is committed to work with and fill the system, it's a super powerful CRM...
If the whole organisation is committed to work with and fill the system, it's a super powerful CRM tool.
Vorteile
The ability to have our contacts all in one place. Easy to work with for all people.
Nachteile
The marketing tool could be more easy, we were used to Mailchimp that was easier. But they provide training so we'll learn!
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Easy to use
Bewertet am 23.10.2018
Vorteile
Using SuperOffice for 6years now and still happy with the easy way to use it
Nachteile
It woudl have been easier if there was a bigger preview window when hoovering over the activities
- Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
- Unternehmensgröße: 501–1 000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
User Friendly
Bewertet am 6.11.2018
Cross regional and cross functional overview. Dashboards create managerial overviews. Very user...
Cross regional and cross functional overview. Dashboards create managerial overviews. Very user friendly and a modern look.
Vorteile
Linkage between all aspects of the customer, people, company, sales, projects etc.
Nachteile
Limitations on graphs - it would be more user friendly if we could select our x/y axis for dashboards and also select secondary axis'
- Branche: Industrieautomation
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Easy to use
Bewertet am 19.12.2019
Vorteile
This is a CRM system that's very easy to use and introduce to your organisation
Nachteile
Sometimes the web based interface has a little too much lag
- Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
- Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
One of the most needed CRM software for small and medium sized companies
Bewertet am 15.4.2019
This CRM has helped us to gather and view the complete 360 degree view of customer data.
This CRM has helped us to gather and view the complete 360 degree view of customer data.
Vorteile
24/7 customer support.
Various reporting options and integration features such as MS Office, Exchange.
I love the feature of scheduling tasks and reminders
Nachteile
Third party Integrations is bit complex.
- Branche: Öffentlichkeitsarbeit und Kommunikation
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Moving to SuperOffice 8.5 from previous Superoffice Version
Bewertet am 23.4.2020
SO is a central part. We do several additional applications - using the database ids for persons,...
SO is a central part. We do several additional applications - using the database ids for persons, projects etc...
Vorteile
Moving was easy . As developer I like very mcuh simply to add my web-frames to different aspects inside SO still using my well known web technology.
Nachteile
I would like to have a person connected to different companies.
We have freelancers switching to our company or moving again. So we could 'follow' the history using the same person-ID. Also contacts sometimes are working for on company but are members of additional "Gremien".
- Branche: Software für die Automobilindustrie
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
My experience after one year we work with SuperOffice
Bewertet am 23.10.2018
In general, the system works well.
In general, the system works well.
Vorteile
The flexibility of SuperOffice and the company who build our SuperOffice configuration. Because they know all about Automotive.
Nachteile
The data in CRM can often not be used in the functionality of customer service. Also, not all data from CRM can be used in reports in the customer service section.
In our company we mainly work with cars. The license plate number of the car is leading in most processes within our company. Unfortunately, this does not apply to SuperOffice. In a lot of processes CRM or Customer Service can not handle the registration number. That's a shame because it limits the functionality of SuperOffice.
Also, some processes do not work as you expect. For example, it is not possible to give your own subject to an email template. There are more of these things that work in a strange way.
- Branche: Baumaterial
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Easy and many features like AVG
Bewertet am 3.4.2019
Many easy to use functions and good consultants.
Many easy to use functions and good consultants.
Vorteile
including Projects module and easy to use
Nachteile
Views Selections not remembred and the support list from Norway not knowing when they solve it (some are allready years on this list).
- Branche: Lagerung
- Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
So much more than a customer register
Bewertet am 18.12.2019
Vorteile
It gives us the possibility to keep track on not only our customer and prospects, but also activities, sales and help us in our daily business.
Nachteile
There are so many things to learn how to get the most out of the system, and for a normal user it can be a small challenge to learn.
That is however on the other hand a strength in the system, that it gives us so many possibilities.
- Branche: Industrieautomation
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Amazing programm
Bewertet am 23.10.2018
Vorteile
This programm is so easy to use, specifically the use of selections.
Nachteile
In the older version , it looked really boring.
- Branche: Industrieautomation
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
Super Office My Experience
Bewertet am 8.4.2019
Vorteile
I like the layout, it is easy to read from the screen, and you get a good overview.
The program has a lot of useful functions, if you get some help to find them! I have used the support a lot and they are very helpful.
Nachteile
It is diffucult to navigate in the programme. Some functions are hard to find. I miss some kind of file system for documents. I have had a lot of issues with editing documents, the function for check in and check out does not complete working.
- Branche: Telekommunikation
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
We have previously used the server based system and the on line version for the past 3 years
Bewertet am 4.7.2018
Improved our relationships with our clients and suppliers
Great user experience
Improved our relationships with our clients and suppliers
Great user experience
Vorteile
Clean and intuitive user interface,
I do prefer the online version though as it's always up to date and saves time and cost of having the version updates applied and it has a reliable and easy to use mobile app, which I find really useful.
Nachteile
Like most CRM systems, you need to put the time in to customize the system and get to know it, which obviously takes time, but I have to say it's time well spent.
- Branche: Öl & Energie
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Great Tool to increase your sales and make your life easier
Bewertet am 7.4.2019
Superofficehelp us to keep track on ongoing projects and also make it easy to send out new...
Superofficehelp us to keep track on ongoing projects and also make it easy to send out new information to our Customers
Vorteile
The User Friendly setup, it is easy to understand and you can start work and take advantage of it from day 1.
In combination with the App for your mobile it is a great tool. Additional to these these featurs the actual contactnamn and their telephone number will automatically be transfered to your conatctlist in your mobile.
Nachteile
Thy way to sava end find documents can be approved
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Daily user
Bewertet am 16.11.2018
My overall experiance is fine i work with it daily and it all go's smoothly
My overall experiance is fine i work with it daily and it all go's smoothly
Vorteile
It has a sleek and proffesional look and it works smoothly.
Nachteile
The ticket system could be faster then it is at the moment
- Branche: Kapitalmärkte
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Superoffice
Bewertet am 2.4.2019
Generally it is a super system. I have been working with super office for more than 5 years. It is...
Generally it is a super system. I have been working with super office for more than 5 years. It is very user-friendly and the support department is always ready to help you
Vorteile
It is a very clear and user-friendly system.
Nachteile
you can't change the system to personalize the icons
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Great system to keep all business data in one place.
Bewertet am 14.6.2018
All commercial business data in one place. An internationally unified Customer Servcie experience.
All commercial business data in one place. An internationally unified Customer Servcie experience.
Vorteile
Combination of CRM and Customer Service ticketing.
The flexibility of adapting it to your own liking.
The posibility of using it also on mobile devices.
Nachteile
Not easy to change things yourself; most of the time you need the help of a SuperOffice employee.
No automatic updates when you're not in the cloud; takes time and money.
- Branche: Umweltdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
SuperOffice is the backbone of our company.
Bewertet am 13.11.2018
SuperOffice has a lot of experience with implementations, so they are really good in helping new...
SuperOffice has a lot of experience with implementations, so they are really good in helping new customers to build up the application in your company.
Vorteile
SuperOffice gives you an easy to use CRM application were you can store al your contact with customers, clients and suppliers.
Nachteile
I took some time to persuade everyone in our company to use SuperOffice all the time. Good change management is required.
- Branche: Kunststoffe
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
My review
Bewertet am 8.4.2020
I'm glad we finally got this software. I've begging for it in nine years :-). My experience so far...
I'm glad we finally got this software. I've begging for it in nine years :-). My experience so far is good. But as I said, I need to learn more.
Vorteile
Since it's still new for me I haven't discovered evething I can use (I think). It's good to collect e-mail, meetings and events to a project/customer.
Nachteile
I still don't be master of how to handle ToDo's. I'm looking forward to learn more about that but it's also a matter of time for me to learn more. I want to set up small ToDo's without create it on the calender.