SuperOffice GmbH

CRM-Software für Verkaufs-, Marketings- und Kundenservice-Teams

Gesamtbewertung

4,2 /5
(129)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1/5
Funktionen
4,1/5
Bedienkomfort
4,1/5
Kundenbetreuung
4,2/5

89%
haben diese Anwendung empfohlen
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129 Bewertungen

André
Gesamtbewertung
  • Branche: Maschinerie
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Mit SuperOffice einfach Kundenbeziehungen auf- und ausbauen!

Bewertet am 30.4.2021

Mit SuperOffice können Kundenbeziehungen einfach abgebildet, auf- und ausgebaut werden. Das CRM ist...

Mit SuperOffice können Kundenbeziehungen einfach abgebildet, auf- und ausgebaut werden. Das CRM ist sehr bedienerfreundlich, so dass es jedem Mitarbeiter*in möglich, auf den CRM-Zug aufzuspringen.

Vorteile

Leichte Bedienbarkeit, zentrale Verfügbarkeit von Daten, strukturiertes Arbeiten dank Aktivitäten und Verkaufsleitfäden, stets aktueller Forecast und eine Skalierbarkeit des Systems sind wesentliche Vorteile von SuperOffice CRM.

SuperOffice CRM bietet dank der Integration von Office 365, ERP und Echobot sowie den Automatisierungsmöglichkeiten via Zapier vor allem in Vertrieb und Marketing einen echten Mehrwert.

Nachteile

Aktuell keine, SuperOffice hat sich stetig weiterentwickelt und Nachteile eliminiert!

In Betracht gezogene Alternativen

SugarCRM

Gründe für den Wechsel zu SuperOffice GmbH

Aufgrund der sehr einfachen und intuitiven Bedienung.
Fritz
Gesamtbewertung
  • Branche: Groߟhandel
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Hervorragendes Tool für das Gesamtmarketing

Bewertet am 14.4.2020

Ich arbeite seit Beginn an vor über 30 Jahren mit diesem Programm. Ich bin vermutlich der erste...

Ich arbeite seit Beginn an vor über 30 Jahren mit diesem Programm. Ich bin vermutlich der erste Schweizerkunde überhaupt.

Vorteile

Intuitiv einfach, logisch in der Anwendung und unergründlich vielseitig. Da alles in der Cloude, von überall mit PC, Laptop oder Smartphone nutz- und bedienbar,

Nachteile

Keine, alle Kinderkrankheiten von früher sind behoben

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Groߟhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

1+1=3

Bewertet am 13.11.2018

Taking over the work load of my colleague during holidays / absence.

Taking over the work load of my colleague during holidays / absence.

Vorteile

This software helps me to work on many different topics at the same moment. It saves a lot of time as meetings are not necessary anymore. My colleague can follow easily what needs to be done when I am not around.

Nachteile

It is sometimes working too slow when opening an e-mail.

Andy
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

The CRM for SME business

Bewertet am 3.6.2020

Working in a manufacturing SME, I used SuperOffice for over 12-years and it was the backbone of the...

Working in a manufacturing SME, I used SuperOffice for over 12-years and it was the backbone of the sales and marketing functions. I have since moved on and set my own business up and have continued using SuperOffice.

The service and support is excellent and questions are answered very quickly. It’s the perfect solution for my business.

Vorteile

The system is very intuitive and straight forward to use. Customisation is simple to administer yourself - there are also lots of really useful how-to guides and training videos available too.

Aside of the ‘usual’ CRM bits, the stand out functionality for me is the document management side of SuperOffice. You are able to archive pretty much any format of document straight into the system against the individual contact; whether a phone call, quote, email, letter, spreadsheet, etc. You have full traceability of all customer and prospect contact.

Nachteile

Mmm, I am genuinely struggling to find anything that I would consider to be a con of this system!

Trine
Gesamtbewertung
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

.

Bewertet am 18.12.2019

Vorteile

Statistics and easy to follow e-mail conversations

Nachteile

Slow system and too many "clicks" to get into different boxes and get information

Jan
Gesamtbewertung
  • Branche: Öffentlichkeitsarbeit und Kommunikation
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Moving to SuperOffice 8.5 from previous Superoffice Version

Bewertet am 23.4.2020

SO is a central part. We do several additional applications - using the database ids for persons,...

SO is a central part. We do several additional applications - using the database ids for persons, projects etc...

Vorteile

Moving was easy . As developer I like very mcuh simply to add my web-frames to different aspects inside SO still using my well known web technology.

Nachteile

I would like to have a person connected to different companies.
We have freelancers switching to our company or moving again. So we could 'follow' the history using the same person-ID. Also contacts sometimes are working for on company but are members of additional "Gremien".

Rob
Gesamtbewertung
  • Branche: Software für die Automobilindustrie
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

My experience after one year we work with SuperOffice

Bewertet am 23.10.2018

In general, the system works well.

In general, the system works well.

Vorteile

The flexibility of SuperOffice and the company who build our SuperOffice configuration. Because they know all about Automotive.

Nachteile

The data in CRM can often not be used in the functionality of customer service. Also, not all data from CRM can be used in reports in the customer service section.
In our company we mainly work with cars. The license plate number of the car is leading in most processes within our company. Unfortunately, this does not apply to SuperOffice. In a lot of processes CRM or Customer Service can not handle the registration number. That's a shame because it limits the functionality of SuperOffice.
Also, some processes do not work as you expect. For example, it is not possible to give your own subject to an email template. There are more of these things that work in a strange way.

Devesh
Gesamtbewertung
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Innovative CRM but needs significant improvement

Bewertet am 20.2.2023

Currently we have stopped using it due to certain bugs in this product, hopefully they have sorted...

Currently we have stopped using it due to certain bugs in this product, hopefully they have sorted it out.

Vorteile

It was simplified and easy to use, conference call feature is pretty useful too.

Nachteile

Cross connection in calls, balance gets deducted after every call, owing to call forwarding, which is not the case with other crms.

In Betracht gezogene Alternativen

Zoho CRM und LeadSquared

Gründe für den Wechsel zu SuperOffice GmbH

We used it for few months, but due to certain issues we switched to other crms.
Johnny
Gesamtbewertung
  • Branche: Öl & Energie
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great Tool to increase your sales and make your life easier

Bewertet am 7.4.2019

Superofficehelp us to keep track on ongoing projects and also make it easy to send out new...

Superofficehelp us to keep track on ongoing projects and also make it easy to send out new information to our Customers

Vorteile

The User Friendly setup, it is easy to understand and you can start work and take advantage of it from day 1.
In combination with the App for your mobile it is a great tool. Additional to these these featurs the actual contactnamn and their telephone number will automatically be transfered to your conatctlist in your mobile.

Nachteile

Thy way to sava end find documents can be approved

Talitha
Gesamtbewertung
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

It takes time to get the most out of SuperOffice, but the many possibilities make it worth.

Bewertet am 12.6.2018

Vorteile

The features and functionalities we need for our business are quite challenging. What I like most about this software is the flexibility. They're good at getting to know your business and finding matching solutions.

Nachteile

We use SuperOffice not only as a CRM system (which is a pro). But that also makes the ease of use quite challenging for many of our users. The functionalities don't always speak for themselves and because of the many possibilities it's hard to remember it all.

Marcel
Gesamtbewertung
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Great system to keep all business data in one place.

Bewertet am 14.6.2018

All commercial business data in one place. An internationally unified Customer Servcie experience.

All commercial business data in one place. An internationally unified Customer Servcie experience.

Vorteile

Combination of CRM and Customer Service ticketing.
The flexibility of adapting it to your own liking.
The posibility of using it also on mobile devices.

Nachteile

Not easy to change things yourself; most of the time you need the help of a SuperOffice employee.
No automatic updates when you're not in the cloud; takes time and money.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Hausmeisterservice
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Very user friendly CRM to support all main processes.

Bewertet am 22.10.2018

If the whole organisation is committed to work with and fill the system, it's a super powerful CRM...

If the whole organisation is committed to work with and fill the system, it's a super powerful CRM tool.

Vorteile

The ability to have our contacts all in one place. Easy to work with for all people.

Nachteile

The marketing tool could be more easy, we were used to Mailchimp that was easier. But they provide training so we'll learn!

Ramin
Gesamtbewertung
  • Branche: Fluggesellschaften/Luftfahrt
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

A few clicks a day makes your work saved and safe!

Bewertet am 18.12.2019

The evaluation work, how profitable a project becomes from sales to completion is easy to monitor....

The evaluation work, how profitable a project becomes from sales to completion is easy to monitor. Also involving project mempers and provide them with relevant information is easily done.

Vorteile

Easy to find a specific e-mail correspondence without spending hours of search.
When travelling abroad, you can reach the information needed easily over the internet.

Nachteile

Maybe the connectivity to the server while travelling abroad, but I suppose that is not something Super Office could do much about.

Norbert
Gesamtbewertung
  • Branche: Software für die Automobilindustrie
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

CRM software in the car-leasing business

Bewertet am 2.4.2019

Vorteile

The overall support from the supplier is great, with periodic trainings or workshops and a quick response to issues. The software itself is straightforward to use, with numerous possibilities and a proper link with other software, e.g. Outlook.

Nachteile

The options and possibilities can be quite overwhelming to new users. Therefore, a new user needs to be properly introduced to SuperOffice.

Hannah
Gesamtbewertung
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Superoffice is just what we needed - helps keep our data centralised and easy to keep up to...

Bewertet am 29.6.2018

Vorteile

- The Superoffice live chat is a great feature we use on our website. We have had a few enquiries from this already.
- Through Superoffice we are able to track consent with the current GDPR and update it when we get opt ins.

Nachteile

The mailings aren't the easiest to create and does take a little while to get used to. Once you have done a few of them, it gets easier.

Fredrik
Gesamtbewertung
  • Branche: Maschinerie
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

About SuperOffice CRM-on line

Bewertet am 8.4.2020

I´m very happy to be a user. It is so easy to be in control of the sales/project process, but of...

I´m very happy to be a user. It is so easy to be in control of the sales/project process, but of course wrong input to the system and you will get wrong out put.

Vorteile

It is an easy way to catalog your customer with projects and sales and get reminders to follow up

Nachteile

It is not so easy to change a field (administrator mode). But this can also be because that I´m not very often in admin.

Iris
Gesamtbewertung
  • Branche: Maschinerie
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

SuperOffice; the one and only!

Bewertet am 8.1.2019

A very positive experience, especially extra credits for the support team; quick, talented and...

A very positive experience, especially extra credits for the support team; quick, talented and friendly!

Vorteile

The several (personalized and combined) selections

Nachteile

The app functionality; it isn't available on your mobile phone. We would like to use the app functionality for our foreign customers, so also accessible after 5 / 6 pm and in the weekends.

Sheila
Gesamtbewertung
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Intuitive CRM software with attractive graphical interface

Bewertet am 11.6.2019

It is a good way to keep your contacts and correspondence in order so that all staff can have...

It is a good way to keep your contacts and correspondence in order so that all staff can have access.

Vorteile

Easy even for salesmen to understand. I like the integrated mailing function.

Nachteile

If you have a lot of users it can be quite expensive, especially in the cloud. A separate licence is required for the smartphone version.

Marjan
Gesamtbewertung
  • Branche: Möbel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Good choice

Bewertet am 2.4.2019

Every communication moment with a customer/ relation can be saved in the right dossier. Very easy!

Every communication moment with a customer/ relation can be saved in the right dossier. Very easy!

Vorteile

Easy way to save information and make it accessible for collegues.

Nachteile

The mobile app doesn't work very good. You need to log in very often. While the app should be an easy way to use Super Office on the way.

Michelle
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Review SuperOffice

Bewertet am 2.4.2019

Normally it is a very pleasant program to work with and I found all customer information really...

Normally it is a very pleasant program to work with and I found all customer information really easy.

Vorteile

When there are no disruptions, it is a very pleasant program to work with.

Nachteile

The last time I sense a lot of problems in the national failures. These will really have to decrease.

Ralph
Gesamtbewertung
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

I have used SO since 2006 and brought me SO when I have changed jobs.

Bewertet am 4.7.2018

Support has not been good when moved from Sweden, but has improved lately

Support has not been good when moved from Sweden, but has improved lately

Vorteile

It is easy to use and you can easily keep in touch with your customers and your prospects.

Nachteile

The Customer Support has not been good when it moved from Sweden, but has improved lately.

Carien
Gesamtbewertung
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Great customer relation management system

Bewertet am 23.10.2018

SuperOffice is a very helpful and complete CRM tool with good customer service

SuperOffice is a very helpful and complete CRM tool with good customer service

Vorteile

It's very helpful to register client information and all the contact moments

Nachteile

Sometimes I have problems with the connection between SuperOffice and Outlook

Marianne
Gesamtbewertung
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Good CRM software

Bewertet am 13.11.2018

Always all the info about your clients at hand.

Always all the info about your clients at hand.

Vorteile

It is simple to handle and you as user have a clear view about your customers

Nachteile

I am a user of Superoff and at this moment cant find anything that I don't like

Liandy
Gesamtbewertung
  • Branche: Pharmazeutika
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Superoffice CRM Review

Bewertet am 15.11.2018

CRM system with a lot of functions, making contracts,

CRM system with a lot of functions, making contracts,

Vorteile

Fuctionality. layout, possibilities, connections and interface

Nachteile

Administrator functions who are not easaly to work with

Manon
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

The best CRM software ever!

Bewertet am 2.4.2019

User-friendly software!

User-friendly software!

Vorteile

It is easy to use. All the information you need is together.

Nachteile

There is nothing I don't like.
All the information you need is together.