SuperOffice CRM Erfahrungen

SuperOffice CRM

4,2 (132)
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CRM-Software für Verkaufs-, Marketings- und Kundenservice-Teams

Gesamtbewertung

4,2 /5
(132)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1/5
Funktionen
4,1/5
Bedienkomfort
4,1/5
Kundenbetreuung
4,2/5

89%
haben diese Anwendung empfohlen
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132 Bewertungen

André
André
Gesamtbewertung
  • Branche: Maschinerie
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Mit SuperOffice einfach Kundenbeziehungen auf- und ausbauen!

Bewertet am 30.4.2021

Mit SuperOffice können Kundenbeziehungen einfach abgebildet, auf- und ausgebaut werden. Das CRM ist...

Mit SuperOffice können Kundenbeziehungen einfach abgebildet, auf- und ausgebaut werden. Das CRM ist sehr bedienerfreundlich, so dass es jedem Mitarbeiter*in möglich, auf den CRM-Zug aufzuspringen.

Vorteile

Leichte Bedienbarkeit, zentrale Verfügbarkeit von Daten, strukturiertes Arbeiten dank Aktivitäten und Verkaufsleitfäden, stets aktueller Forecast und eine Skalierbarkeit des Systems sind wesentliche Vorteile von SuperOffice CRM.

SuperOffice CRM bietet dank der Integration von Office 365, ERP und Echobot sowie den Automatisierungsmöglichkeiten via Zapier vor allem in Vertrieb und Marketing einen echten Mehrwert.

Nachteile

Aktuell keine, SuperOffice hat sich stetig weiterentwickelt und Nachteile eliminiert!

In Betracht gezogene Alternativen

SugarCRM

Gründe für den Wechsel zu SuperOffice CRM

Aufgrund der sehr einfachen und intuitiven Bedienung.
Fritz
Gesamtbewertung
  • Branche: Groߟhandel
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Hervorragendes Tool für das Gesamtmarketing

Bewertet am 14.4.2020

Ich arbeite seit Beginn an vor über 30 Jahren mit diesem Programm. Ich bin vermutlich der erste...

Ich arbeite seit Beginn an vor über 30 Jahren mit diesem Programm. Ich bin vermutlich der erste Schweizerkunde überhaupt.

Vorteile

Intuitiv einfach, logisch in der Anwendung und unergründlich vielseitig. Da alles in der Cloude, von überall mit PC, Laptop oder Smartphone nutz- und bedienbar,

Nachteile

Keine, alle Kinderkrankheiten von früher sind behoben

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Great CRM that helps our company in different fields (finance-sales-marketing-support)

Bewertet am 4.6.2018

Vorteile

The diversity of the different modules and the ease of use in general. SuperOffice helps our marketing, support, finance and sales departments to work close together and to have a beneficial CRM working to satisfy all these departments.

Nachteile

That not all of my colleagues are using SuperOffice to the fullest extend, but we're working on this and hopefully soon to get the most our of SuperOffice.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Unternehmensgröße: 501–1 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Using it for decades now and still using it every day. That means something.

Bewertet am 20.6.2018

Knowledge of customers, documents ordened, GDPR compliant

Knowledge of customers, documents ordened, GDPR compliant

Vorteile

Complete solution including document control, mail-functionality and now also on-line so less local maintenance. Also the IOS Apps function great.

Nachteile

There are for us not much downsides on the product, but if i had to name one it would be faster starting speed online. (but maybe that is because of the connections sometimes)

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Outdated CRM, not built for deployment in the cloud

Bewertet am 14.11.2018

We have recently decided to move away from SuperOffice to a new CRM

We have recently decided to move away from SuperOffice to a new CRM

Vorteile

Integrated quoting
Some external apps (although very few)

Nachteile

The UI is extremely clunky, looks like an installer-based application that they have tweaked to be able to deploy to the cloud.
It does not support having multiple tabs open in the browser.
The integration to O365 is OK when it works, but it frequently disconnects and requires a re-install.
More importantly, it is not built to support a sales process. 50% of the product seems to be affected by some kind of unfortunate workaround/tradeoff they have made as they scaled from a digital rolodex to an attempt to be a proper CRM solution.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 4.0 /10

Good platform with highly customizable, but expensive

Bewertet am 14.11.2017

Using it as ticketing system.

Using it as ticketing system.

Vorteile

It's possible to write a lot of customizations and to adjust it just as you wish.
Fast and robust system

Nachteile

Price is too high. If you can't develop SuperOffice self, you will have to pay huge amounts for every small update. Not ITIL compatible, not for IT departments - you can get much more in-box in alternative products in the same price.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Groߟhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

1+1=3

Bewertet am 13.11.2018

Taking over the work load of my colleague during holidays / absence.

Taking over the work load of my colleague during holidays / absence.

Vorteile

This software helps me to work on many different topics at the same moment. It saves a lot of time as meetings are not necessary anymore. My colleague can follow easily what needs to be done when I am not around.

Nachteile

It is sometimes working too slow when opening an e-mail.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Hausmeisterservice
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Very user friendly CRM to support all main processes.

Bewertet am 22.10.2018

If the whole organisation is committed to work with and fill the system, it's a super powerful CRM...

If the whole organisation is committed to work with and fill the system, it's a super powerful CRM tool.

Vorteile

The ability to have our contacts all in one place. Easy to work with for all people.

Nachteile

The marketing tool could be more easy, we were used to Mailchimp that was easier. But they provide training so we'll learn!

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Easy to use

Bewertet am 23.10.2018

Vorteile

Using SuperOffice for 6years now and still happy with the easy way to use it

Nachteile

It woudl have been easier if there was a bigger preview window when hoovering over the activities

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 501–1 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

User Friendly

Bewertet am 6.11.2018

Cross regional and cross functional overview. Dashboards create managerial overviews. Very user...

Cross regional and cross functional overview. Dashboards create managerial overviews. Very user friendly and a modern look.

Vorteile

Linkage between all aspects of the customer, people, company, sales, projects etc.

Nachteile

Limitations on graphs - it would be more user friendly if we could select our x/y axis for dashboards and also select secondary axis'

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Industrieautomation
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Easy to use

Bewertet am 19.12.2019

Vorteile

This is a CRM system that's very easy to use and introduce to your organisation

Nachteile

Sometimes the web based interface has a little too much lag

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

One of the most needed CRM software for small and medium sized companies

Bewertet am 15.4.2019

This CRM has helped us to gather and view the complete 360 degree view of customer data.

This CRM has helped us to gather and view the complete 360 degree view of customer data.

Vorteile

24/7 customer support.
Various reporting options and integration features such as MS Office, Exchange.
I love the feature of scheduling tasks and reminders

Nachteile

Third party Integrations is bit complex.

Jan
Gesamtbewertung
  • Branche: Öffentlichkeitsarbeit und Kommunikation
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Moving to SuperOffice 8.5 from previous Superoffice Version

Bewertet am 23.4.2020

SO is a central part. We do several additional applications - using the database ids for persons,...

SO is a central part. We do several additional applications - using the database ids for persons, projects etc...

Vorteile

Moving was easy . As developer I like very mcuh simply to add my web-frames to different aspects inside SO still using my well known web technology.

Nachteile

I would like to have a person connected to different companies.
We have freelancers switching to our company or moving again. So we could 'follow' the history using the same person-ID. Also contacts sometimes are working for on company but are members of additional "Gremien".

Rob
Gesamtbewertung
  • Branche: Software für die Automobilindustrie
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

My experience after one year we work with SuperOffice

Bewertet am 23.10.2018

In general, the system works well.

In general, the system works well.

Vorteile

The flexibility of SuperOffice and the company who build our SuperOffice configuration. Because they know all about Automotive.

Nachteile

The data in CRM can often not be used in the functionality of customer service. Also, not all data from CRM can be used in reports in the customer service section.
In our company we mainly work with cars. The license plate number of the car is leading in most processes within our company. Unfortunately, this does not apply to SuperOffice. In a lot of processes CRM or Customer Service can not handle the registration number. That's a shame because it limits the functionality of SuperOffice.
Also, some processes do not work as you expect. For example, it is not possible to give your own subject to an email template. There are more of these things that work in a strange way.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Baumaterial
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Easy and many features like AVG

Bewertet am 3.4.2019

Many easy to use functions and good consultants.

Many easy to use functions and good consultants.

Vorteile

including Projects module and easy to use

Nachteile

Views Selections not remembred and the support list from Norway not knowing when they solve it (some are allready years on this list).

Karin
Gesamtbewertung
  • Branche: Lagerung
  • Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

So much more than a customer register

Bewertet am 18.12.2019

Vorteile

It gives us the possibility to keep track on not only our customer and prospects, but also activities, sales and help us in our daily business.

Nachteile

There are so many things to learn how to get the most out of the system, and for a normal user it can be a small challenge to learn.
That is however on the other hand a strength in the system, that it gives us so many possibilities.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Industrieautomation
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Amazing programm

Bewertet am 23.10.2018

Vorteile

This programm is so easy to use, specifically the use of selections.

Nachteile

In the older version , it looked really boring.

Maria
Gesamtbewertung
  • Branche: Industrieautomation
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Super Office My Experience

Bewertet am 8.4.2019

Vorteile

I like the layout, it is easy to read from the screen, and you get a good overview.
The program has a lot of useful functions, if you get some help to find them! I have used the support a lot and they are very helpful.

Nachteile

It is diffucult to navigate in the programme. Some functions are hard to find. I miss some kind of file system for documents. I have had a lot of issues with editing documents, the function for check in and check out does not complete working.

Nick
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

We have previously used the server based system and the on line version for the past 3 years

Bewertet am 4.7.2018

Improved our relationships with our clients and suppliers

Great user experience

Improved our relationships with our clients and suppliers

Great user experience

Vorteile

Clean and intuitive user interface,
I do prefer the online version though as it's always up to date and saves time and cost of having the version updates applied and it has a reliable and easy to use mobile app, which I find really useful.

Nachteile

Like most CRM systems, you need to put the time in to customize the system and get to know it, which obviously takes time, but I have to say it's time well spent.

Johnny
Gesamtbewertung
  • Branche: Öl & Energie
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great Tool to increase your sales and make your life easier

Bewertet am 7.4.2019

Superofficehelp us to keep track on ongoing projects and also make it easy to send out new...

Superofficehelp us to keep track on ongoing projects and also make it easy to send out new information to our Customers

Vorteile

The User Friendly setup, it is easy to understand and you can start work and take advantage of it from day 1.
In combination with the App for your mobile it is a great tool. Additional to these these featurs the actual contactnamn and their telephone number will automatically be transfered to your conatctlist in your mobile.

Nachteile

Thy way to sava end find documents can be approved

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Daily user

Bewertet am 16.11.2018

My overall experiance is fine i work with it daily and it all go's smoothly

My overall experiance is fine i work with it daily and it all go's smoothly

Vorteile

It has a sleek and proffesional look and it works smoothly.

Nachteile

The ticket system could be faster then it is at the moment

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Kapitalmärkte
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Superoffice

Bewertet am 2.4.2019

Generally it is a super system. I have been working with super office for more than 5 years. It is...

Generally it is a super system. I have been working with super office for more than 5 years. It is very user-friendly and the support department is always ready to help you

Vorteile

It is a very clear and user-friendly system.

Nachteile

you can't change the system to personalize the icons

Marcel
Gesamtbewertung
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Great system to keep all business data in one place.

Bewertet am 14.6.2018

All commercial business data in one place. An internationally unified Customer Servcie experience.

All commercial business data in one place. An internationally unified Customer Servcie experience.

Vorteile

Combination of CRM and Customer Service ticketing.
The flexibility of adapting it to your own liking.
The posibility of using it also on mobile devices.

Nachteile

Not easy to change things yourself; most of the time you need the help of a SuperOffice employee.
No automatic updates when you're not in the cloud; takes time and money.

Robbert
Gesamtbewertung
  • Branche: Umweltdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

SuperOffice is the backbone of our company.

Bewertet am 13.11.2018

SuperOffice has a lot of experience with implementations, so they are really good in helping new...

SuperOffice has a lot of experience with implementations, so they are really good in helping new customers to build up the application in your company.

Vorteile

SuperOffice gives you an easy to use CRM application were you can store al your contact with customers, clients and suppliers.

Nachteile

I took some time to persuade everyone in our company to use SuperOffice all the time. Good change management is required.

Peter
Gesamtbewertung
  • Branche: Kunststoffe
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

My review

Bewertet am 8.4.2020

I'm glad we finally got this software. I've begging for it in nine years :-). My experience so far...

I'm glad we finally got this software. I've begging for it in nine years :-). My experience so far is good. But as I said, I need to learn more.

Vorteile

Since it's still new for me I haven't discovered evething I can use (I think). It's good to collect e-mail, meetings and events to a project/customer.

Nachteile

I still don't be master of how to handle ToDo's. I'm looking forward to learn more about that but it's also a matter of time for me to learn more. I want to set up small ToDo's without create it on the calender.