Gesamtbewertung

4,7 /5
(197)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3/5
Funktionen
4,5/5
Bedienkomfort
4,7/5
Kundenbetreuung
4,5/5

94%
haben diese Anwendung empfohlen
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197 Bewertungen

Silvia
Gesamtbewertung
  • Branche: Kosmetik
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Sehr positive Erfahrungen

Bewertet am 19.4.2023

Sehr zufrieden für mich und Kunden

Vorteile

Gut strukturierte und praktische Onlinterminierung

Nachteile

Alles in Ordnung und keine Reklamationen

Laura
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Would recommend

Bewertet am 21.2.2019

I use this as my go to diary. It works wwell for me and my salon.

Vorteile

Ease of use
Sends customer reminders via text

Nachteile

Difficult for customers to pay via treatwell if already booked via pay at salon.
I wish it had a pay at salon option where they can pay via card

Antwort von Treatwell Übersetzen auf: Deutsch

Hi Laura,

Thanks so much for taking the time to leave us a review. We are so pleased to hear that you find Treatwell Connect easy to use and like our customer reminders.

Good news, we do have a pay at salon option where customers can pay via card. Take a look here for more details https://www.treatwell.co.uk/business-info/sumup/. If you are interested, speak to your Account Manager, they will be more than happy to help get your salon set up.

Best,
Treatwell

Caroline
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Treatwell Connect

Bewertet am 21.2.2019

Treatwell Connect has definitely increased clients to my salon which was the aim in getting it. However the cost has crept up just recently and a monthly fee over and above commissions was not what I signed up for, and would have made me think differently.

Vorteile

It's ease of use. Easy to see appointments.

Nachteile

There are some things I can't do myself on my page and so have to contact Treatwell Customer Services.

Antwort von Treatwell Übersetzen auf: Deutsch

Hi Caroline,

Thanks so much for taking the time to leave us a review. We are so pleased that you find the software easy to use and that we have helped you get new clients.

Sorry to hear that you feel that Treatwell has become more expensive. Our commission model was changed as a result feedback from salons wanting to pay different commission for new and repeat bookings. This means that you don't have to pay for customers who you have worked hard to keep coming back. If you want to talk through how you can make the most out of our new commission model, please contact your Account Manager.

Best,
Treatwell

Teresia
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 4.0 /10

Basic interaction is easy

Bewertet am 21.2.2019

I get new clients through the app and then mainly convert them to booking direct. There isn’t a single policy that is salon friendly. ie the new improved “No-show” which is a joke. It does not protect salons only Treatwell’s margin. I want the right to set a deposit, blacklist a client, maybe give clients a star rating for other salons to see. More like AirB&B. Make the clients more accountable. Or for Treatwell to take a 20/30 % deposit which is then split 80/20 in favour of the salon and paying Treatwell for the automatic non human admin, to prevent no shows. Which is the same as “up to an hour before” policy.

Vorteile

Easy to add independent appointments and block out time

Nachteile

It does not reflect the way the beauty business works. Does not allow for logical listing of time versus price treatments. Nor does it allow for correct categorisation. Illogical. You can’t create groups of treatment,packages. Very little to like actually.

Antwort von Treatwell Übersetzen auf: Deutsch

Hi Teresia,

Thanks so much for taking the time to leave us review. We are pleased you find the software easy to add appointments.

We take feedback seriously and are always looking at how we can improve Treatwell for both customers and partners.

It is possible to create treatment packages, if you get in touch with your Account Manager they will be able to help you do this.

We are investigating the option of blacklisting clients or having a rating system. However, in the meantime if you have an issue with an individual customer please get in touch and we will aim to resolve it.

We know that no shows are frustrating, making a deposit scheme appealing. That's why we have focussed on automated appointment reminders, as well as introducing rescheduling software for customers, so that if they can't make they can choose another time.

If you have any further feedback, please contact your Account Manager and they will be more than happy to support you.

Best,
Treatwell

Marilyn
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Fantastic booking system which generates new clients!

Bewertet am 21.2.2019

We are being able to fill in last minute slots with new clients booking via Treatwell. It also allows clients to book in without needing to contact us directly which reduces admin. Taking pre-payment also ensures less cancellations and no shows.

Vorteile

The software is user friendly and also a widget can be inserted into your own website and on facebook to take people to your calendar.

Nachteile

The fact that you can't run numerous discounts on the same services to run at different times.

Antwort von Treatwell Übersetzen auf: Deutsch

Hi Marilyn,

Thanks for taking the time to leave us a review. We are so pleased to hear that you find the software easy to use and are making use of the widget.

Thanks for being a great Treatwell partner.

Best,
Treatwell

Nauman
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Amazing Platform

Bewertet am 27.2.2019

Overall we are very happy with Treatwell

Vorteile

Treatwell booking system is amazing. You can check your clients history, rebook them, sending your campaigns and lots of other functions. Web chat is always avilable when you need a quick response. The good thing you can approach online calendar anywhere in the world and see what's going on in your venue.

Nachteile

Treat the returning customers as a repeat customers even If they don't turn up within a year

Oliver
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Quality Company is Treatwell.

Bewertet am 21.2.2019

Great booking service and are very helpful to resolve any problems which may arise.

Vorteile

Fantastic systems for Internet & Phone apps So easy to read and make adjustments to appointments if any customer //client which to reschedule if necessary .

High quality software. Software for ease of use

Nachteile

I do not think there is at present any hick cup with the existing and new software. I am sure there will be additions and perhaps they may not be as useful as it is now.

Some of Treatwell clients change their details and this is very hard to recognise that they are customers who have used our services and are not new.

Andreea
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great for business

Bewertet am 21.2.2019

Best thing ever , made my salon visible on the market from the beginning. Is only in your hands to keep up your ratings

Vorteile

Easy to use , very easy to access it from phone or laptop .

Nachteile

Can’t block clients , preventing the to rebook if you don’t want them in your salon

Antwort von Treatwell Übersetzen auf: Deutsch

Hi Andreea,

Thanks so much for taking the time to leave a review. We are so pleased that you find the software easy to use and enjoy the visibility that Treatwell gives you.

Thanks for being a great Treatwell partner.

Best,
Treatwell

Louise
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Amazing

Bewertet am 21.2.2019

Vorteile

I have been with treatwell since the very beginning when it was wahanda and then treatwell I can only say what a great efficient company to put my business on

Nachteile

Nothing it’s all great I can work the software with confidence

Antwort von Treatwell Übersetzen auf: Deutsch

Hi Louise,

Thanks so much for taking the time to leave us a review. We are so pleased that you are enjoying using the software and that you have been a partner with us for so long.

Thank you for being a great Treatwell partner.

Best,
Treatwell

Kirsty
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

I’m loving the connect app

Bewertet am 24.2.2019

I really enjoyed having the income boost in January. Just liking the clarity and simplicity

Vorteile

Very easy to use and access. Can use so many features in one place, if I need to contact a client or Treatwell staff it’s quick and simple. Can also send out e-blasts and manage my schedule any time I need to

Nachteile

Sometimes it’s not easy to find a precise time when using the app on a mobile.

Antwort von Treatwell Übersetzen auf: Deutsch

Hi Kirsty,

Thanks for taking the time to leave a review. We are so pleased to hear that you find Treatwell easy to use and that it is helping to boost your income.

Thanks for being a great partner.

Best,
Treatwell

Karishma
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great

Bewertet am 21.2.2019

It been a good experience since over started. The live chat people are very helpful, and I’ve had no issues

Vorteile

It’s easy to navigate around. Treatwell connect does everything for me like text and email reminders which I don’t have time for, so it’s very handy for me.

Nachteile

N/A the only thing that is a con is when the system goes down, but that happens to most softwares. It’s resolved very quickly so no issue there.

Antwort von Treatwell Übersetzen auf: Deutsch

Hi Karishma,

Thanks so much for taking the time to leave us such a lovely review.

We are so pleased that you are finding the software easy to use.

Thanks for being a great partner.

Best,
Treatwell

Aimee
Gesamtbewertung
  • Branche: Kosmetik
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Treatwel

Bewertet am 28.2.2019

Treatwell has been ok
I was disappointed when I had to stater paying monthly and they take 35% off you for a new customer which I don’t think is fair when you pay monthly anyway.
My 1st account manager was on the ball and stayed in touch all the time my previous one is not that great shame really

Vorteile

That your able to fill gaps in your day.

Nachteile

There needs to be something in place for people that don’t pre pay if they don’t turn up.
They should still have to put their card details in and if they don’t pre pay and wait to pay at the venue if they are a no show they should have the full amount or at least 50% deducted from their card.

Kim
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Treatwell is great!

Bewertet am 21.2.2019

Vorteile

Easy to use! Great technical support. The calendar layout really simple.

Nachteile

Would like to see more features like recurring appointments and marketing tools.

Antwort von Treatwell Übersetzen auf: Deutsch

Hi Kim,

Thanks so much for taking the time to leave us a great review.

We are so glad to hear that you find the software easy to use. In terms of marketing tools, we have recently improved our email tool in Connect, if you reach out to your Account Manager they would be delighted to talk you through how to make the most out of it.

Best,
Treatwell

Jade
Gesamtbewertung
  • Branche: Kosmetik
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Happy

Bewertet am 21.2.2019

Vorteile

Easy to use, easy to keep track of appointments

Nachteile

Always crashes when wanting to reschedule appointments

Antwort von Treatwell Übersetzen auf: Deutsch

Hi Jade,

Thanks so much for taking the time to leave us a review. We are so pleased that you find the software easy to use.

We are sorry to hear that your software sometimes crashes, if you get into contact with your Account Manager and provide further detail we will investigate this issue for you.

Best,
Treatwell

Natalie
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Treatwell Connect

Bewertet am 21.2.2019

East to take treatwell bookings and balance with my own bookings.

Vorteile

Easy to use and a good booking platform. I like that I can also enter private clients bookings.

Nachteile

App is easy, website can be difficult to navigate.

Antwort von Treatwell Übersetzen auf: Deutsch

Hi Natalie,

Thanks so much for leaving us a great review.

We are so pleased to hear that you are enjoying using Treatwell and that you find the app easy to use. If you would like any support with navigating the website, please reach out to your Account Manager and they will be more than happy to walk you through it.

Best,

Treatwell

Kanokwan
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Brilliant software

Bewertet am 22.2.2019

Overall treat well software is good for me. For small salon.

Vorteile

It’s functional and easy to use. I like how it’s able to summarise customers data. How many client we have.

Nachteile

My staff can log in the same platform as owner. They can see how much I make a day. I want them see only how many booking for them.

Mary
Gesamtbewertung
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

excellent for filling gaps

Bewertet am 21.2.2019

overall positive.

Vorteile

Its easy to use and you can colour code appointments

Nachteile

I would prefer to manually confirm my appointments myself as I work from 2 diaries. Also would prefer bank payments to go into account weekly.
Customers being able to cancel appointments within 48 hours notice.

rhiannon
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Good professional booking system

Bewertet am 27.2.2019

Vorteile

Easy to use and very useful appointment reminder texts and emails for clients.

Nachteile

There is no cancellation list facility, this is frustrating for clients and disappointing for me as most other calendar management software now has this very useful facility.

Reshma
Gesamtbewertung
  • Branche: Kosmetik
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Good

Bewertet am 21.2.2019

It really helped me organise the staff and treatments and the different log in levels so the staff can see there own calenders is fab

Vorteile

Treatwell is easy to use i use it as my main diary

Nachteile

The glitches which is not all the time but apart frm that all good

Lorraine
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

A Brilliant Booking System!

Bewertet am 25.2.2019

I use Treatwell Connect to manage all my bookings, including walk-ins, which helps me to keep track of all my appointments in one place. This for me is one of the major benefits.

Vorteile

Treatwell Connect is user-friendly, reliable and extensive in its features. I have been using this software for almost a year now and have never experienced any problems or malfunctioning.

Nachteile

There are some minor details that could be improved. For instance, you're unable to view at glance the number of appointments that were pre-paid once you have gone through check-out on each.

Cristina
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Feedback

Bewertet am 24.2.2019

Overall is the service and support are very good indeed

Vorteile

Very effective and easy to use, you can access from anywhere and any device.

Nachteile

The fees are quite high if you aren’t premium account

Anna
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Good and very useful

Bewertet am 27.2.2019

Vorteile

It’s very easy, handy, smart, very affordable even for small businesses. You can get help any time.

Nachteile

Updating website on some Saturdays which slow down the quality

Natalie
Gesamtbewertung
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

A good addition for my business

Bewertet am 22.2.2019

I have found the software overall easy to use, I had added my existing clients prior to my go live conversation with my account manager. Its good value for money, after speaking with a few business owners they pay a lot more for the salon software which does a bit more but features that I don't need.

It would be great if I could link up my iZettle card reader with connect!

Vorteile

I love that I can use the software on my lap top, tablet and phone. I like the notifications when you get a new booking. I like that it sends a reminder email to clients prior to their appointment. It is fairly easy to use in terms of adding clients and booking in appointments. Its great that clients can book in right away without having to call or message me.

Nachteile

I found adding discounts and accessing the payment screen more difficult. It still takes me a good few mins to find the payment screen.

Vicki
Gesamtbewertung
  • Branche: Kosmetik
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Easy and effortless

Bewertet am 20.3.2019

Treatwell connect has really helped me stay organised and has boosted the growth of the business. There is always a team member to help who is very knowledgable and friendly that can assist if you get stuck or need any advice. They have your best interest at heart, I think it's really great!

Vorteile

It's simple to use, very user friendly. It keeps all my appointments in one place and allows me to manage my week easily. It's boosted my business growth, I especially like the reminder texts and emails that are automatically sent out the day before the appointment, and I really like the widget that can be linked onto my facebook page, website and instagram profile. It's really helping my business take off and I've been telling everyone about it.

Nachteile

Cancellations can be difficult when client as paid in advance for treatment.

Fiona
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Treatwell review

Bewertet am 22.2.2019

Vorteile

The ease of use both for me and my clients.

Nachteile

More statistics on sales would be great.