Filestage

Der einfachste Weg, um Feedback- und Freigabeprozesse zu managen

Gesamtbewertung

4,7 /5
(92)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Funktionen
4,5/5
Bedienkomfort
4,7/5
Kundenbetreuung
4,7/5

98%
haben diese Anwendung empfohlen
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92 Bewertungen

Christian
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Eines der besten Review-Tools am Markt

Bewertet am 13.4.2020

Vor allem nutzen wir Filestage.io für unsere interne Kommunikation. Da wir selbst ein Tech-StartUp sind und wert auf robuste Lösungen und klares Design legen war Filestage für uns die bevorzugte Review-Lösung. Das Tool verwenden wir bereits über 2 Jahre. In dieser Zeit ist uns vor allem der hervorragende Support und die stetige Weiterentwicklung des Produkts sehr positiv aufgefallen.

Vorteile

Super intuitive Review-Lösung für die interne und externe Kommunikation, bzw. Abstimmung mit Kunden und Partnern. Offenes Ohr für neue Features und sehr guter Support.

Nachteile

Vor zwei Jahren war Filestage noch nicht so mächtig, wie es heute ist. Doch gibt es heute wenig zu kritisieren.

Fabian
Gesamtbewertung
  • Branche: Medienproduktion
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Kundenabnahmen nie wieder anders!!

Bewertet am 22.4.2020

Täglich erstellen wir Videos, die wir mit unseren Kunden aus der Industrie oder intern abstimmen. Meine Kunden spiegeln mir regelmäßig ihre Begeisterung für den unkomplizierten Austausch wider. Wir kommen also schneller und effizienter zum Ziel und haben noch dazu die Kundenzufriedenheit gesteigert. Top!

Vorteile

Wir können unsere Agenturphilosophie der Kundennähe auch in unseren Feedbackprozessen abdecken.
- Unkomplizierter Austausch
- Treffsichere Ergebnisse
- Glückliche Kunden

Nachteile

Ich bin mit dem Tool absolut happy! Keine Beschwerden.

Nele
Gesamtbewertung
  • Branche: Pharmazeutika
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Hält genau, was es verspricht: Übersichtliche und einfache Freigabeprozesse

Bewertet am 26.4.2022

Vorteile

Wir haben Filestage in der Zeit implementiert, in der zu 99% aus dem Homeoffice gearbeitet wurde. Und vor allem in dieser Zeit, wo man nicht über die Schulter rufen und mit Händen erklären kann und jede Feedbackschleife eine E-Mail war, hat uns das Programm sehr entlastet.
Mittlerweile wickeln wir alle möglichen (grafischen) Freigabeprozesse der Abteilung über Filestage ab. Es können alle möglichen Dateitypen freigegeben werden. Pro Projekt werden nur die Personen involviert, die auch tatsächlich benötigt werden. Und selbst Kolleg*innen, die noch keine Einarbeitung in das Programm hatten, finden sich recht schnell zurecht.
Besonders begeistert sind wir vom kompetenten, kritikoffenen und absolut freundlichen Kundenservice von Filestage. Sowohl in Online-Meetings als auch per E-Mail werden alle Fragen geduldig und hilfreich beantwortet.

Nachteile

Bisher haben wir noch keine Funktionen gefunden, die uns stören. Die kleinen Details, die uns hier und da fehlen, werden immer gern vom Kundenservice angenommen und weitergegeben.

Antwort von Filestage

Hello Nele,
thanks for sharing your thoughts about Filestage.

We are excited to read that you are enthusiastic about the Platform. If you ever find a feature that bothers you / or you'd wish it exists - Let us know!

Kind regards
Jenny
Teamlead Customer Success & Support

Viktoria
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 1 001-5 000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Ein Produkt, dass mehr kann als man denkt

Bewertet am 26.8.2020

Ich bin sehr zufrieden mit diesem Produkt. Es ist super flexibel und ermöglicht interne Prozesse schneller, aber auch besser dokumentierbar durchzuführen. Zudem ist es sehr einfach Personen zu einzelnen Projekten hinzufügen.

Vorteile

Besonders gut gefällt mir die Review Funktion von Filestage. Probleme können direkt markiert und kommentiert werden. Zudem können mittlerweile auch zusätzliche Dateien über die Kommentarfunktion hochgeladen werden (bsp. Screenshots, Originaldatei AI, ID, PS,..)

Nachteile

Ich fände es gut, wenn Filestage auch Vektordateien (ai, eps) anzeigen könnte.

Die hochgeladenen Dateien werden leicht unscharf angezeigt. Das führt erstmals zu Verwirrung, bei Neu-Nutzern.

Nikoletta
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 501-1 000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Super einfaches Tool

Bewertet am 31.8.2020

Da wir an verschiedenen Standorten vertreten sind, können wir durch Filestage alles im Überblick behalten und das Feedback bzw. Freigaben einfach und effizient gestalten.

Vorteile

Filestage ist sehr übersichtlich und einfach zu bedienen. Kommentare können direkt markiert werden und vereinfachen dadurch das Feedback nachzuvollziehen. Das Hochladen einer neuen Version ist auch möglich und wird in der Übersicht angezeigt.

Nachteile

Manchmal sieht die Vorschau etwas verschwommen aus und es ist nicht möglich Vektordateien anzuzeigen.

Harun
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 1 001-5 000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Tolles Tool

Bewertet am 28.8.2020

Vorteile

"Klicken um ein Kommentar zu erstellen" Dort kann ich im Reviewer genau die Stelle markieren, die ich möchte. Dies ist in Videos besonders Vorteilhaft, da man auch die genaue Sekunde markieren kann.

Nachteile

In Zeiten wie diesen fände ich eine App vorteilhaft, wo man zu mindestens die Dateien anschauen kann, die hochgeladen wurden

Celina
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 501-1 000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Agiles Tool

Bewertet am 2.9.2020

Vorteile

Filestage bietet eine einfache Form der agilen Teamarbeit. Es wird allen Mitgliedern leicht ermöglicht, Dateien hochzuladen, Kommentare zu hinterlassen oder sich gegenseitig auf Verbesserungsmöglichkeiten hinzuweisen. Außerdem muss man nicht täglich nachschauen, ob sich etwas neues getan hat, sondern man wird per Mail benachrichtigt.

Nachteile

Mir ist teilweise eine längere Ladezeit des Tools aufgefallen.

Susanne
Gesamtbewertung
  • Branche: Bildende Kunst
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Weitere für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Schriftstellerseminar

Bewertet am 1.4.2021

Optimal für den Austausch von Kommentaren, Korrekturen etc. bei gemeinsamer Textarbeit in Seminaren. das zur Verfügung stellen von Texten wird sehr einfach und übersichtlich. Die Ordner bzw. Projekt Anordnung war gewöhnungsbedürftig. es wäre schön, wenn man es zeitlich begrenzt kaufen könnte. für Leute, die kein Abonnement benötigen oder es sich nicht leisten können.

Vorteile

Die unkomplizierte Kommentarfunktion die alle Beteiligten homogen abbildet.

Nachteile

Die Demoversion ließ einen download der bearbeiteten Dokumente bzw. Ergebnisse nicht zu.

Sina
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Filestage verbessert erstaunlich effizient den Feedbackprozess mit Kunden

Bewertet am 22.4.2022

Vorteile

Die Reaktion unserer Kunden, sie haben sich sehr schnell in Filestage zurechtgefunden.

Nachteile

Unser Haupttool ist Asana, manche Kunden binden wir in Asana ein. Wir haben einen Konflikt, wann wir Asana einsetzen und wann Filestage.

Antwort von Filestage

Hello Sina,
thanks for your great feedback!
We really appreciate you've taken the time to leave this review.
We're so happy to hear you like the platform, and we're looking forward to collaborating further with you.
As always, feel free to reach out to us if there's anything else we can help with.
Kind regards
Jennifer Born
Teamlead Customer Success & Support

Joey
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

After looking at a dozen apps, Filestage won

Bewertet am 4.5.2020

Filestage is great! It helps us to streamline the review process. As an online business with clients all over the US, it helps a ton. I highly recommend Filestage.

Vorteile

- Easy to use: Although some of our clients struggle to learn it, overall most love it! We get tons of compliments on it. Not only is it easy for our clients, but it's easy for our team to use as well.
- Customer service: Whenever we have a problem, Filestage jumps on it.
- Simple UI: Unlike so many apps like Filestage, they do not complicate the UI. It's clean and simple.
- They listen!: Filestage listens to feedback. They actually make improvements based on what you say.

Nachteile

- Slow speeds: Since we Filestage heavily, we have had slow load times on occasion. But thankfully, it hasn't been a major problem.
- Client confusion: Some clients who aren't as tech-savvy struggle. But it's not Filestage's problem honestly. The only bit of feedback from them is making it clearer how to use it and making it more clear where the review or approval button is and when it is pressed.

In Betracht gezogene Alternativen

PageProof, Hightail, GoProof, GoVisually, InVision App und Ziflow

Warum Filestage gewählt wurde

ProofMe died. Literally.

Gründe für den Wechsel zu Filestage

- Intuitive UI and UX - Easy to use - Good customer service - Customized pricing
Markus
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Our main tool for coordinating assets and client feedback within our team.

Bewertet am 11.8.2022

We were one of the first users in 2017/18. Since then it was always improved and more and more benefits were implemented. You're doing a good job at FS. Let's see whats coming next.

Vorteile

It is easy to handle after a short learning time. The FS team is always trying to improve the tool.

Nachteile

The latest update makes some parts harder to use, but i believe in FS that they will manage the next update.

In Betracht gezogene Alternativen

Slack

Gründe für den Wechsel zu Filestage

Because the alternative product did not perfectly match our needs.
Thom
Gesamtbewertung
  • Branche: Medienproduktion
  • Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Useful tool but could be better

Bewertet am 11.8.2022

A really useful tool, but has some kinks that need ironing out.

Vorteile

I really like that you can easily comment on a video project, graphic, written piece of work and pin point exactly where you need the changes, the user interface is relatively user friendly, however, I probably preferred it before the latest update.

Nachteile

The notifications come through to your e-mail inbox quite a long time after comments were made. The latest update, despite making copying comments easier, isn't as straight forward as the old drag and drop interface.

Michael
Gesamtbewertung
  • Branche: Schiffbau
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Review management: simple, fast and effective

Bewertet am 22.5.2022

Vorteile

We use Filestage for all review processes of images, layouts, films etc. both internally within our team and with clients. The software is easy to use and self-explanatory to a large extent. Even clients who only need to approve images from time to time can use Filestage quickly and intuitively. The handling of our approval processes as well as transparency has improved significantly and Filestage contributes significantly to our quality assurance.

Nachteile

Nothing really. There are certainly one or two functions that would make the software even better, but new functions are being implemented little by little and the needs of the users are being intensively addressed.

Antwort von Filestage Übersetzen auf: Deutsch

Hallo Michael,
thank you for your kind feedback and the open words.
We really appreciate you've taken the time to leave this review.
We're so happy to hear you love the platform, and we're looking forward to collaborating further with you.
As always, feel free to reach out to us if there's anything else we can help with
Jenny
Teamlead Customer Success & Support

Donvil
Gesamtbewertung
  • Branche: Medienproduktion
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

LOVE FILESTAGE!!!

Bewertet am 12.5.2020

My team switched from frame.io to filestage.io for our review process. We primarily produce nonprofit, corporate, and commercial productions. Filestage was just much more robust for us at the time. I do understand that other platforms have emerged that and I hear frame.io has improved since we left, however, we just felt that it was simple and worked. There were some initial quirks we shared with the Filestage reps, and 1-by-1 we saw them resolved. One of the most recent ones is the template feature for projects which has SPED UP our project creation process A LOT! We thankfully are on a grandfathered plan where we pay much less than the current advertised cost, but even so I always felt it was a little more than I wanted to pay. Regardless, in our opinion, Filestage is the best we've used so far.

Vorteile

Support, Ease of use for clients and staff, Adaptability, Flexibility for file types, Options.

Nachteile

Cost is my only Con due to the size of budget projects I do, but might be a steal for someone else.

Kira
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

This is the best review software!

Bewertet am 9.7.2022

Overall Filestage has been great for us! It's one of the few products that I have been able to give 5 stars. Filestage improved our efficiency and its easy to use. It's easy to set up as well.
It has been helpful to us as a marketing team and in our other job functions with foster applications and approvals.

Vorteile

I like the ease of use and setup, reviewers don't even have to register. You can comment/annotate on text or PDF, photos or videos, and audio. Basically anything you would need!
It's easy to work together with filestage, especially because your communications are visible to everyone. Everyone knows what changes were made and why, and to what point we have progressed.
We've already cut down our review and approval process by more than 20% and I expect that we will continue improve and make it faster.

Nachteile

The only con about Filestage is that there isn't an app. It would really make it easier to use on mobile devices.

Antwort von Filestage Übersetzen auf: Deutsch

Hello Kira,
great to hear that your team is getting on well with Filestage!
20%! Wow! What a result- I am super happy to read this. If you ever fancy tips and tricks to optimize your processes, even more, feel free to reach out to us. We are happy to support you further!
Kind regards
Jenny
Teamlead Customer Success & Support

Kobi
Gesamtbewertung
  • Branche: Medienproduktion
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

The best video management software I have experienced

Bewertet am 24.6.2022

Excellent

Vorteile

Friendly, easy to handle, great service, and tech. support.

Nachteile

The archiving process should differ per file not just per project/

Antwort von Filestage Übersetzen auf: Deutsch

Hey Kobi,
great to hear that you like our ease of use and the support team!
I have passed your feature request to archive on a file basis and not a project basis to our product team. We'll let you know when there's an update.
As always, feel free to reach out to us if there's anything we can help with,
Jenny
Teamlead Customer Success & Support

Willy
Gesamtbewertung
  • Branche: Groߟhandel
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Filestage has become our one-stop solution for managing the workflow of all our artwork-designs

Bewertet am 14.7.2022

we are currently uploading all our artwork first drats to filestage and have them reviewed there by internal personnel, like the product manager and engineer and also by our clients, for whom we sometimes make OEM artwork.
I love how you can centralize reviews, versions and approvals all in one app even communicate with reviewers.

Vorteile

- i like how you can easily set up a project and assign reviewers either internal or external and have everyone process their review-tasks in one app.
- the superb and fast product support!!!

Nachteile

the project-limit sucks a bit, and the fact that you cannot get links to sections within projects

Antwort von Filestage Übersetzen auf: Deutsch

Hello Willy,

thank you for your kind review!

I am especially happy to read you are excited about our support! I'll pass this feedback on to your dedicated Customer Success Manager!
Also, I have passed your request to have a link per section to our productteam. As soon as we have an update on this we'll let you know.
Kind regards
Jenny
Teamlead Customer Success & Support

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Medienproduktion
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

I value working with and on Filestage

Bewertet am 11.8.2022

Really good, easy, effortless.

Vorteile

That you can click anywhere on the screen at any point.

Nachteile

That you sometimes lose access when videos get moved (but I also know there's no way around this! It's team comms)

Daniel
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

My customers love Filestage - so do I!

Bewertet am 17.5.2017

You save time in your post-production process and offer clients a great tool. Saves their time and yours!

Vorteile

- Easy interface
- Easy feedback
- Documentation
- Great customer service

Easy interface, especially for customers. My clients can provide me with detailed feedback on the spot. They just click into the video and write a comment. They don't need to send timecodes, need to make lists, write an email. Revision became much more efficient.
Once my customer reviewed my videos, pdf's etc. I get a notification and have an easy to do list.

It's possible to brand the software and fit it into your company.

You also have a clear documentation and approval from your customers, which can be handy when things get complicated at a later point.

Filestage is easy reachable and help with everything.

Nachteile

Features for sorting projects: The interface improved a lot since I started, but there are small things, for which I use workarounds.
Projects in the overview can't be sorted in an easy. I think it's only date and alpha-numerical. I rename my projects therefore with 00.. 01.. etc.
But the team is listening and I hope the will add this feature soon!

Antwort von Filestage Übersetzen auf: Deutsch

Thanks for the review!

Ben
Gesamtbewertung
  • Branche: Design
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Wish we'd implemented sooner!

Bewertet am 5.8.2020

Brilliant! Wish we had implemented sooner, clients prefer the visual approach and we have managed to reduce the number of revisions we have to work through.
Simply a much better review process than trying to email PDFs and collate feedback from multiple people.

Vorteile

No more misunderstandings or long emails to read through trying to understand the changes required. Really easy to use which makes onboarding clients quick and effortless.
Allowing our customers to add feedback directly to artwork has sped up our review process significantly, reducing our time in email and delivering projects quicker to our clients.
Our clients find the overview of which files are in review helpful to get a snapshot of where everything is and who's responsible for the next actions.
Being able to add comments to videos at the relevant time stamps makes giving video feedback a lot easier!

Nachteile

No negative points as yet, but still in early stages of using the software. Very positive experience so far!

In Betracht gezogene Alternativen

PageProof

Gründe für den Wechsel zu Filestage

Cheaper entry level subscription – first time implementing a visual review process so wanted to trial it without a big financial commitment upfront.
Jack
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Makes my job A LOT easier

Bewertet am 18.6.2020

My experience with Filestage has been brilliant. I would struggle without it, and I have applied it to a few businesses now

Vorteile

Filestage is seriously intuitive and simple to use. Which means we get very little confusion from clients or team members, people just adapt right away. I create a lot of video, and because of the detailed feedback thats possible on the platform, its made our workflow and deliveries much faster.
There is also a huge benefit in having the feedback on multiple projects stored for later reference.

Nachteile

Very little to say here. The one main one would be storage. Because I work mainly in video, I reach the capacity limit of my account almost weekly, which can cause issues if all the work on the platform is active.

Hannah
Gesamtbewertung
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Filestage has been a great tool for removing roadblocks to get projects completed efficiently.

Bewertet am 8.6.2018

Read my review!

Vorteile

We have a creative studio where we design and paint graphics, and Filestage has been a game-changer for getting projects from concept to the real world quickly, with very happy clients (and us). We usually start off with a draft document, send a link to the client, have the client comment directly on the draft with questions/feedback, and then we can respond and/or add a new draft, then repeat the whole process until everyone's happy. We like how easy it is to get a client to respond on Filestage, and that our clients aren't forced through a weird UI or made to sign up for the app themselves. We love not having to send giant PDFs through email or dropbox, and forcing document download after document download until you can't remember which version is the most recent or how many times you have the same document draft saved in your "downloads" folder. That said, you can still enable each Filestage doc to be downloadable, so if our clients do want to download files, we like that it's an option for them.

Nachteile

Clunky to use on mobile, an app would be great eventually, for even more on-the-go quick response ability. Price is a bit steep too, but you get a lot, so understandable.

Antwort von Filestage Übersetzen auf: Deutsch

Thanks a lot for your valuable feedback!

Best,
The Filestage Team

Rick
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Huge time saver

Bewertet am 17.6.2020

Great experience. Customer communication for approvals had never been easier

Vorteile

This is the best way we found to share, comment and get approvals from clients.

When the message arrives at the client it’s easy for them to open the project, comment and reject or approve. The training is baked into the client message.

Reminders keep our projects on schedule and we don’t have to chase people.

Nachteile

It’s fantastic for images or PDFs but web pages need screen capture then post for approval. It would be great if we could just enter URL and it scraped the page automatically. It’s a feature available in some of their competitors.

Orry
Gesamtbewertung
  • Branche: Design
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

FS Review

Bewertet am 17.5.2022

It does its job really well but it really needs an app.

Vorteile

It makes getting and giving feedbacks very clear and painless

Nachteile

Theres no iOS and Android apps. Relying on web browser makes it clunky

Antwort von Filestage Übersetzen auf: Deutsch

Hello Orry,
thanks for your great feedback!
We really appreciate that you've taken the time to leave this review.
I have passed on your suggestion to have an app to our product team. In the meantime have you ever checked the mobile browser version of Filestage? Maybe this already does its trick!
Let us know what you think.
Kind regards
Jenny
Teamlead Customer Success & Support

Mara
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 2.0 /10

Go back to old interface

Bewertet am 20.5.2022

Vorteile

Good for gathering input from many people.

Nachteile

The new interface is not good. It is not intuitive. It was MUCH better before.

Antwort von Filestage Übersetzen auf: Deutsch

Hello Mara,
thanks for taking the time to leave us a review.
We are happy to hear that Filestage helps you with gathering feedback from many different people.
In regards to the new interface, we'd be super happy to have a quick conversation and help you finding the perks of the new dashboard. Feel free to reach out to the support team!
Kind regards
Jenny
Teamlead Customer Success & Support