Salesforce Sales Cloud Erfahrungen
Salesforce Sales Cloud
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18522 Bewertungen
- Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
tolle Softwarelösung für den Vertrieb
Bewertet am 22.3.2023
Salesforce Sales Cloud hat mir geholfen, meine Produktivität um 29 % zu steigern und mehr Umsatz zu...
Salesforce Sales Cloud hat mir geholfen, meine Produktivität um 29 % zu steigern und mehr Umsatz zu generieren. Ich bin sehr zufrieden mit diesem Produkt und würde es jedem empfehlen, der seinen Vertrieb effizienter machen möchte.
Vorteile
Ich bin seit mehreren Jahren ein begeisterter Nutzer von Salesforce Sales Cloud. Es ist eine großartige Software für die Vertriebsautomatisierung, die mir hilft, meine Kundenkontakte zu verwalten, meine Verkaufschancen zu verfolgen und meine Umsatzprognosen zu erstellen. Ich möchte Ihnen gerne meine Erfahrungen und Eindrücke mit diesem Produkt teilen.Salesforce Sales Cloud ist eine cloud-basierte CRM-Anwendung, die viele nützliche Funktionen für den Vertrieb bietet1. Ich kann zum Beispiel alle Informationen über meine Kunden und Leads in einer zentralen Datenbank speichern und jederzeit darauf zugreifen. Ich kann auch automatisierte Workflows und Genehmigungsprozesse einrichten, um meine täglichen Routineaufgaben zu vereinfachen. Außerdem kann ich personalisierte Angebote und Aufträge erstellen und nachverfolgen.Eines der besten Features von Salesforce Sales Cloud ist die integrierte KI, die mir wertvolle Einblicke in meinen Vertrieb liefert. Ich kann zum Beispiel sehen, wie sich meine Pipeline entwickelt, welche Deals am wahrscheinlichsten abgeschlossen werden und welche Aktivitäten ich priorisieren sollte. Ich kann auch Echtzeit-Reports und Dashboards nutzen, um meine Performance zu messen und zu verbessern.Salesforce Sales Cloud hat mir geholfen, meine Produktivität um 29 % zu steigern und mehr Umsatz zu generieren. Ich bin sehr zufrieden mit diesem Produkt und würde es jedem empfehlen, der seinen Vertrieb effizienter machen möchte.
Nachteile
Der Preis für diese Software ist recht hoch
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Unverzichtbares Tool für den Vertrieb
Bewertet am 20.11.2023
Mächtiges Tool mit sehr vielen Möglichkeiten
Mächtiges Tool mit sehr vielen Möglichkeiten
Vorteile
Durch SF habe ich den komplette Überblick an hereinkommenden Leads, Stages der Bearbeitung und Auswertung
Nachteile
Kein möglicher Intergration von Bildern in den Mailverkehr
- Branche: Informationsdienst
- Unternehmensgröße: 501–1 000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Salesforce Sales Cloud
Bewertet am 9.10.2023
Vorteile
Die Suche nach Kunden und Adressen ist sehr einfach, auch dass man die Cloud im Browser in mehreren Tabs öffnen kann, ist sehr von Vorteil.
Nachteile
Dass es vielleicht einfacher gemacht werden kann, E-Mails direkt an den Kunden aus der Cloud zu senden.
- Branche: Personalbeschaffung & -besetzung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Intelligentes System
Bewertet am 15.8.2024
posititv, schnelldenkend, sehr vielfältig
posititv, schnelldenkend, sehr vielfältig
Vorteile
man kann sich bei salesforce alles so bauen wie es einem gut gefällt
Nachteile
man muss erst alles bauen sonst macht man gefühlt mehrere Schritte für eine Aktivität
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
SALESFORCE - SUPER TOOL
Bewertet am 23.8.2024
Super leichtes Tool für den Geschäftsalltag
Super leichtes Tool für den Geschäftsalltag
Vorteile
du kannst Sie von überall nutzen und Sie ist Bedienerfreundlich
Nachteile
Tägliches Einloggen ist etwas umständlich gestaltet
- Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Dieses Programm ist eines der besten Programme zum Programmieren
Bewertet am 11.11.2023
Ich rate allen Programmierern, es zu verwenden
Ich rate allen Programmierern, es zu verwenden
Vorteile
Benutzerfreundlichkeit und Qualität der Leistung
Nachteile
Ich finde an diesem Programm nichts Negatives
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
CRM SalesForce ist unser System
Bewertet am 18.7.2024
Vorteile
Die einfache Bedienung, der Support, durch die Cloud Weltweit erreichbar.
Nachteile
Einrichtung und Lizenzkosten sind schon sehr hoch.
- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: 501–1 000 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
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Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Salesforce als Marktführer
Bewertet am 6.1.2023
Mit gutem Gewissen weiterzuempfehlen
Mit gutem Gewissen weiterzuempfehlen
Vorteile
Salesforce hat im Grunde genommen all das, was man im Sales braucht. Ein sehr wichtiger Punkt sind auch die Integrationen von anderen Produkten, die tadellos funktionieren. Leads und Daten erfassen, durch Reports Berichte erstellen und vieles weiteres ist super durchführbar.
Nachteile
Manchmal ist es etwas langsam. Unterschiedliche Designmöglichkeiten wären interessant
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
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Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 5.0 /10
Salesforce Sales Cloud im Fokus: Eine umfassende Bewertung
Bewertet am 22.9.2023
Alles in allem bietet die Salesforce Sales Cloud eine leistungsstarke Vertriebslösung mit umfangreic...
Alles in allem bietet die Salesforce Sales Cloud eine leistungsstarke Vertriebslösung mit umfangreichen Funktionen und Möglichkeiten zur Steigerung der Produktivität, allerdings sollte die finanzielle Belastung für Unternehmen berücksichtigt werden.
Vorteile
Die Sales Cloud automatisiert Vertriebsprozesse wie Lead-Management, Opportunity-Verfolgung und Angebotserstellung, was die Produktivität enorm steigern kann
Nachteile
Bei der Salesforce Sales Cloud sind die Kosten nicht zu unterschätzen
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Sehr flexibles CRM
Bewertet am 14.6.2022
Vorteile
Super für folgende Punkte:
Projektstatus wird angezeit
Auslastung des Vertriebsteam mit einem Klick ersichtbar
Marketingkampagnen können relativ einfach und schnell erstellt werden.
Nachteile
Es ist nicht leicht Salesforce zu implementieren. Hierfür sollte man sich Salesforce Berater ins Haus holen.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
It does it all
Bewertet am 23.10.2020
SF is the tool to have. It's already an amazing platform but continues to grow. SF continually...
SF is the tool to have. It's already an amazing platform but continues to grow. SF continually invests in new products that enhance the features already available and continually rolls out updates with 3 major releases per year. Like any technology, it's consistently improving but they are already a leader and mainstay in this space.
Vorteile
Most people believe SF to be a CRM and while that is true, it's much more than that. It's a platform that leverages the technology of the CRM and is so easily customized that it can manage your entire business. This is the next generation of technology for every business need.
Nachteile
While the capabilities are nearly endless, not everything is offered out of the box. SF offers a lot of different products and has an extensive community of 3rd party app providers that allow for additional functionality that can be installed. Some of these products are free while others are paid beyond the initial licensing purchase through SF.
In Betracht gezogene Alternativen
Dynamics 365Zuvor genutzte Software
Dynamics 365Gründe für den Wechsel zu Salesforce Sales Cloud
The features that SF offers and the ease of customization make it the leader.- Branche: E-Learning
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Salesforce Sales Cloud: Revolutionising Business Development
Bewertet am 5.8.2024
All things considered, Salesforce Sales Cloud is an effective tool for sales teams, providing a...
All things considered, Salesforce Sales Cloud is an effective tool for sales teams, providing a number of capabilities to improve client interactions and expedite sales processes. Many users feel it to be a useful tool for their organisation, despite the fact that learning and setting it up may involve an initial commitment of time and resources.
Vorteile
1. It has programmable options
Having the ability to customise various features to better suit your team, needs, and work style is one of the main advantages of utilising Salesforce.
With this much adaptability, you can shape a lot of Salesforce's capabilities to better fit the workflows and procedures that your team already uses.
2. It's a single solution for sales, marketing, and CRM.
Utilising Salesforce also has the benefit of providing a comprehensive, all-in-one business growth solution.
3. It works nicely with different platforms and tools.
The range of third-party connections available in Salesforce allows you to sync data and other insights from your platforms with the CRM, which is another benefit of adopting Salesforce.
Nachteile
Since Salesforce depends entirely on an Internet connection, it needs to be dependable and stable.
It is possible that you will have less control over scheduled downtimes and CRM upgrades due to your complete reliance on the Salesforce database.
- Branche: Medizinische Geräte
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Kostenlose Testversion genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 4.0 /10
The best icon tell now
Bewertet am 2.8.2024
i see it so much easier for me to navigation the app
i see it so much easier for me to navigation the app
Vorteile
The new update is good because it much easier to cloud your sales
Nachteile
the icons is so understood and easy to navigating
- Branche: Telekommunikation
- Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Salesforce
Bewertet am 20.6.2024
I love it and would recommend it to anyone!
I love it and would recommend it to anyone!
Vorteile
I like to use Salesforce as it's easily customizable. It's a one stop shop for most of the tools that we are using. It contains customer's accounts at the same time the tools we use to identify the issue on the account.
Nachteile
Since we have customized it, it has a lot of tabs and can get confusing at times.
- Branche: Baumaterial
- Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Salesforce! More like BusinessForce!
Bewertet am 12.8.2024
Salesforce is a wonderful customer relationship management program. I used it in my previous job...
Salesforce is a wonderful customer relationship management program. I used it in my previous job for contact maintenance and used it as a tool for teaching in training of sales specialists. It’s functionality is unmatched.
Vorteile
I love that there is a mobile app on my cell phone that I can use to enter information on the go. In 2024 we are all attached to our cell phone so this makes it super convenient.
Nachteile
Sometimes there are too many options to select from I wonder, if perhaps there is a functionality to allow the end-user to customize the options that are available to them maybe hide certain functions that they don’t use?
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Salesforce CRM: Boosting Sales and Efficiency
Bewertet am 23.7.2024
Vorteile
Salesforce fascinates me for many reasons, especially its ease of managing the sales funnel. The platform makes lead management incredibly straightforward compared to other CRM tools. One of its standout features is transparency, allowing seamless access to data across the entire sales team. This transparency ensures that everyone is on the same page, which enhances collaboration and efficiency.
Nachteile
On the downside, there are a few features that I believe could be improved. The first is, obviously, the cost. As technology advances rapidly, many CRM solutions are available at lower costs than Salesforce. Additionally, customization can be a significant issue. Salesforce often does not allow you to make changes as easily or as extensively as you might need.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Revolutionizing Sales: An In-Depth Review of Salesforce Sales Cloud
Bewertet am 25.7.2024
Vorteile
Salesforce Sales Cloud enhances the sales motion with excellent lead management, insightful analytics, customizable workflows, and strong security. It streamlines discovering leads, analyzing data, designing processes, and defending customer relationships, making it an invaluable tool for sales teams.
Nachteile
Salesforce Sales Cloud can be costly, complex to set up, and has a steep learning curve for new users.
- Branche: Konsumgüter
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Effortless
Bewertet am 2.9.2024
A great product overall, would recommend in many companies
A great product overall, would recommend in many companies
Vorteile
eamless Integration Capabilities: Salesforce Sales Cloud integrates smoothly with numerous third-party applications and tools. Whether you’re using marketing automation systems, accounting software, or customer support platforms, the ability to connect these systems creates a unified ecosystem, enhancing overall productivity.
Nachteile
Complexity and Learning Curve: One of the most significant drawbacks of Salesforce Sales Cloud is its complexity. While it offers an extensive array of features, this breadth can be overwhelming for new users.
- Branche: Unterhaltung
- Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Easy to Use and Efficient
Bewertet am 23.8.2024
I think Salesforce is wonderful for building out templates for routine use. I use it almost daily...
I think Salesforce is wonderful for building out templates for routine use. I use it almost daily to get our quick communications and have never had issues or pushback with sending like other software.
Vorteile
As someone who self-taught themselves how to use the software for mass email marketing, Salesforce is super beginner friendly.
Nachteile
The process for updating distribution lists is quite tedious and can easily be messed up and need to be reevaluated.
- Branche: Geschäftsbedarf & -einrichtung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Complex but Comprehensive Sales Enablement tool
Bewertet am 5.8.2024
I was in marketing team but we were using the Sales cloud data to generate reports on MQLs and...
I was in marketing team but we were using the Sales cloud data to generate reports on MQLs and SQLs, overall it was ok, importing and exporting data was not tough but somethings got tricky due GDPR at that time like 4-5 year back.
Vorteile
I was actually supporting the sales team in using the tool more efficienctly. Lead tracking and scoring system was good as it help to priortise the leads. Easy Integrations with other tool was also a nice thing with salescloud.
Nachteile
The intial set up and customisations were very complex abd alsoonfiguring it to match specific business processes can be time-consuming and sometimes requires a steep learning curve.
- Branche: Software für die Automobilindustrie
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Best CRM
Bewertet am 6.6.2019
Best Experience so far with salesforce even with different salesforce cloud including sales,...
Best Experience so far with salesforce even with different salesforce cloud including sales, service and community cloud as well.
Vorteile
I am a big fan of Salesforce and I am using it from last 5 years and I have worked in both classic and lightning so I would say its one of the best CRM for small as well as big organization.
Nachteile
I am somewhat upset with Report and Dashboard in salesforce because they have some limitations and even there are some filters are there in which if we want to show visual graph than I can show only 2 or 3 columns only.
In Betracht gezogene Alternativen
Dynamics 365 Business CentralZuvor genutzte Software
Dynamics 365 Business CentralGründe für den Wechsel zu Salesforce Sales Cloud
I guess Microsoft dynamics was not user-friendly and even I guess on cloud and it was more complex to integrate with other tools so we decided to go with Salesforce which was user-friendly and we can be integrated easily with 3rd party software.- Branche: Sicherheit & Untersuchungen
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Industry Standard
Bewertet am 20.11.2019
I have tried other tools, including Hubspot to use as a CRM and nothing compares to the functionalit...
I have tried other tools, including Hubspot to use as a CRM and nothing compares to the functionality and reporting you receive from SFDC.
Vorteile
It is a great tool to track and analyze all sales and marketing data. It has plenty of customization and integrations available.
Nachteile
SFDC has a mind of its own, you need to know what you are doing if you are an administrator, however that doesn't mean you can't learn. Currently, not all functionality is available in Lightnighting (we use lightning and I keep being sent back to classic to fix some stuff).
In Betracht gezogene Alternativen
HubSpot CRMWarum Salesforce Sales Cloud gewählt wurde
Hubspot was okay at best, but didn't track nor show data as effectively nor efficiently as we needed.Zuvor genutzte Software
HubSpot CRMGründe für den Wechsel zu Salesforce Sales Cloud
I have used SFDC for years now, and have yet to encounter a product that is as useful, organized, and effective as Salesforce.com is.- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
This CRM Can Do Anything
Bewertet am 11.12.2019
I wish I had known about it's capabilities a long time ago because we would've switched to it for...
I wish I had known about it's capabilities a long time ago because we would've switched to it for onboarding much sooner. I didn't realize you could create custom objects that could tie to an account record and setup virtually as many fields as you needed.
Vorteile
Our onboarding team uses Salesforce for onboarding new customers. It allows us to track communications, activities, mark task that have been completed and create reports and dashboards to show how accounts are progressing through the onboarding process. Salesforce is the best in class tool when it comes to customization and trackability. We can setup whatever fields we need and collect whatever data we need based on various workflows. You can also create automated tasks.
Nachteile
Salesforce is a bit clunky and slow at times. We had to have training by a Salesforce expert to implement the systems we needed, so I wouldn't say it's very user-friendly (but that's expected when you have such a robust system).
In Betracht gezogene Alternativen
monday.comWarum Salesforce Sales Cloud gewählt wurde
We looked at Trello for project management for awhile, but it didn't have the reporting and automated tasks we needed. Wasn't very customizable.Zuvor genutzte Software
TrelloGründe für den Wechsel zu Salesforce Sales Cloud
We looked at Monday.com for project management, but due to the fields, workflows, automated tasks and overall functionality we were looking for, Salesforce was much more customizable for our needs.- Branche: Non-Profit-Organisation Management
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Cost effective and very efficient CRM
Bewertet am 30.8.2020
I helped in implementing corporate engagement plan for donation management.
It has easily defined...
I helped in implementing corporate engagement plan for donation management.
It has easily defined schema and took less time to customize the module.
Vorteile
Easily defined, fully connected and talking features. It is widely popular in each industry sector, market leader and radical in changing the whole ecosystem of CRM industry. SaaS or PaaS it has changed whole ecosystem. Every company which is on on Salesforce has saved tonnes of money and time while focusing on their potential.
Nachteile
Too many customizations lead to duplicate efforts. It releases so many versions so fast that sometime unnecessary update clients do.
In Betracht gezogene Alternativen
Neon CRMWarum Salesforce Sales Cloud gewählt wurde
Sheets were not talking to each other. It was not easy to capture all the historical movements in the account.Zuvor genutzte Software
Google Analytics 360Gründe für den Wechsel zu Salesforce Sales Cloud
free 10 user for Non profit success pack by salesforce.- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
Salesforce is the best CRM if money is no issue and you customize it to your needs
Bewertet am 11.5.2021
SFS was a great solution for a company I worked for because I was able to spend the time to...
SFS was a great solution for a company I worked for because I was able to spend the time to configure for optimal use. By understand the needs of the sales team, support team, and even our engineers who had minimal interaction with SFS, I was able to achieve a lot. I never got us into internal messaging, but I did improve our lead capture and qualification process with SFS.
Vorteile
SFS is a very powerful piece of software that is a dream if you take the the time to configure it and a nightmare if you don't. Those who fail with SFS are the people who think it's a turnkey solution that you can just buy and start using. Nope. You need to configure the heck out of it to suit your needs. If you take it seriously, capture workflows and goals for your team well, and take the time to set it up, you will be very happy with this solution. It doesn't need to take years, but it does take dedicated time.
Nachteile
The pricing is high. Social media tools for the application are pretty weak. Plus, out of the box, it's overwhelming and just not usable.