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2872 Bewertungen
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Easy CRM für outbound/ high value Deals
Bewertet am 21.12.2022
Vorteile
Pipedrive hat einen simplen Aufbau, läuft als WebApp super stabil und performant. Die Aufgaben sind klar zu verteilen und email templates und workflows erleichtern die Arbeit.
Nachteile
Die im Vergleich zur Konkurrenz schwache Inbound Lead Management Performance. Die API ist schlecht dokumentiert und es (zum. nicht out of the box) Lead rotation zwischen den Sales Managern
In Betracht gezogene Alternativen
HubSpot CRMGründe für den Wechsel zu Pipedrive
Preis-Leistung und Umfang zum Start ausreichend- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Bewertung Pipeline
Bewertet am 11.2.2023
Vorteile
Erschwingliche bezahlte Pläne Unbegrenzt anpassbare Verkaufspipelines Auf maschinellem Lernen basierender Verkaufsassistent für alle Pläne API-Zugriff für vollständige Anpassung Workflow-Automatisierung für die meisten Pläne Funktion zum automatischen Ausfüllen von Kontaktinformationen für High-Tier-Pläne Integrierte Telefoniefunktion bei den meisten Plänen
Nachteile
Kein kostenloser Plan Begrenzte benutzerdefinierte Felder und Berichte für die meisten Pläne Telefonischer Support nur auf der höchsten Stufe
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 3.0 /10
Ganz okay, aber vieles nicht zu Ende gedacht
Bewertet am 14.2.2021
Gute Idee und gute Grundfunktionen, allerdings harpert es bei den ein oder anderen Dienstleistungsan...
Gute Idee und gute Grundfunktionen, allerdings harpert es bei den ein oder anderen Dienstleistungsangeboten von der Quallität her.
Vorteile
Super netter und schneller Support wenn man mal Fragen hat. Das Pipedrive Interface ist auch sehr einfach und übersichtlich.
Nachteile
Am wenigsten hat uns gefallen, dass manche Funktionen nicht ganz zu Ende überdacht wurden, zum einen der das optional mehr kostende "Lead", dort kann man z.B. einen Chatbot, Livechat und Formulare nutzen, leider kann man diese nicht direkt mit einem Event trackend bzw. Conversiones messen bei z.B. Google Analytics oder Google Ads, dass gibt es bei fast allen anderen Anbietern, die einen Chatbot anbieten, dass dort eine Messung erfolgen kann. Daher finden wir es eine frechheit für ein zusätzliches Paket namens "Leads" mehr Geld zu zahlen, wobei man da nicht mal Messungen vornehmen kann.
Ansonsten ist der Chatbot leider recht minimal gehalten, keine Möglichkeit stränge im Chatbot zu kopieren, oder vorgefertigte Texte zu nutzen als Supporter im Chat. Alles Sachen die schon in jedem Chattool vorhanden sind.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Pipredrive
Bewertet am 6.2.2023
Vorteile
Pipedrive unterstützt uns bei der Email Akquise, ertstellt automatisch Verzeichnisse und Ordner und spart jede Menge sortieraufwand
Nachteile
das Nutzen eines gemeinsamen Kalenders haben wir noch nicht hinbekommen
- Branche: Versicherung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Kein Papier mehr
Bewertet am 25.3.2023
Absolut positiv. Einfach, intuitiv, zeitsparend
Absolut positiv. Einfach, intuitiv, zeitsparend
Vorteile
Benutzerfreundlichkeit, einfach, nahezu selbsterklärend. Hilfreich. Hat meinen Arbeitsalltag erleichtert. Habe kein Papier mehr
Nachteile
Nicht alles was ich machen möchte klappt. Ggfs. Liegt es auch noch am Anwender. Bin noch stark in der Findungsphase. Beispielsweise gibt es keine Möglichkeit Geburtstage von Kontakten zu filtern, bzw. erinnert zu werden. Das wäre natürlich als Vertriebler ein MUSS. Weiterleitung einer E-Mail geht nur komplett. Ich kann keine Zeilen oder so rauslöschen.
- Branche: Architektur & Planung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Pipedrive Bewertung
Bewertet am 13.8.2023
Sehr gut
Sehr gut
Vorteile
Die Einfachheit die Übersichtlichkeit und der gute Kunden Service.
Nachteile
Der Preis ist leider etwas zu hoch .Aber sonst sehr gut
Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback!
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
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Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Pipedrive
Bewertet am 2.2.2023
Vorteile
Funktioniert weitgehend automatisiert und erleichtert sehr die Arbeit
Nachteile
Integration in Exchange Kalender ist fehlerhaft
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Gutes, benutzerfreundliches CRM Tool
Bewertet am 21.12.2022
Pipedrive bietet für uns die ideale Lösung, um Leads und Kontakte zu organisieren, priorisieren und...
Pipedrive bietet für uns die ideale Lösung, um Leads und Kontakte zu organisieren, priorisieren und dadurch essenziell zum Umsatzsteigerung
Vorteile
- übersichtliche Benutzeroberfläche - leichte Nutzung - auch für kleinere Betriebe erschwinglich
Nachteile
- nicht so viele Marketingtools und Automatisierungen wie andere Tools (sieht z.B. Hubspot)
- Branche: Psychische Gesundheitsfürsorge
- Unternehmensgröße: 501–1 000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
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Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Mein Erfahrungsbericht mit pepedrive
Bewertet am 10.3.2023
Vorteile
Das Produkt überzeugt mit seiner Nutzerfreundlichkeit
Nachteile
Ich brauche weniger Zeit mit diesemProdukt und kann mich so anderen Tätigkeiten zuwenden

- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
The Best CRM In The Game
Bewertet am 8.9.2020
Pipedrive is by far my favorite CRM after extensively reviewing over a dozen of them. I recommend...
Pipedrive is by far my favorite CRM after extensively reviewing over a dozen of them. I recommend it to all of my clients because of how versatile it is with third party integrations. I also recommend it to any beginners since you do have the option of getting WAY more features than anyone else offers at the top-tier package; all while being one of the least expensive.
Vorteile
I like the simplistic UI, the customizability, and the fact that Pipedrive has the widest range of integrations in it's class. I would go as far as to call it MODULAR, meaning you can add pretty much any feature you'd like via 3rd party integrations. With this is mind, you'll never be limited to some of the things Pipedrive doesn't do as well. Alternatively, if you're looking for everything under one roof, Pipedrive does this better as a whole than any of the competition.
Nachteile
I'm not a huge fan of how some of the very simple features are blocked off from the lowest price plan. Since I prefer the 'modular' setup, this is the only plan that makes sense to me, but I do miss some of the features like important fields that display certain fields first based on where the deal or person / organization is in the pipeline.
I used to run the top tier package from Pipedrive, and I wasn't really impressed with the automation features. They're a bit limited and the triggers don't always work.
Warum Pipedrive gewählt wurde
Trello does not scale well and was not comprehensive enough for my needsZuvor genutzte Software
TrelloGründe für den Wechsel zu Pipedrive
Pricing, features and most of all a great and flexible UI/UX- Branche: Internet
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
A Journey of Benefits and Challenges: My Experience with Pipedrive
Bewertet am 26.8.2023
Vorteile
Pipedrive is a CRM that is incredibly user-friendly. It's easy to set up and navigate, making it accessible for even those who aren't tech-savvy. What I really love about Pipedrive is how highly customizable it is. You have the ability to tailor the software to your specific needs, which is a huge advantage.
Nachteile
One thing I don't particularly like about Pipedrive is that it can be a bit pricey. However, I believe that the price is worth it for the features you get. Another drawback is that Pipedrive doesn't have a built-in phone system. However, you can integrate it with third-party phone systems as an alternative.
Antwort von Pipedrive
Jose,
Thank you very much for sharing your experience with Pipedrive. We truly appreciate it!
Keep an eye on our Pipedrive Community and follow our news!
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
A CRM System that just Works for Sales Management
Bewertet am 12.11.2020
Overall a good experience using the platform my new team members just needed two days of training...
Overall a good experience using the platform my new team members just needed two days of training and found it easier to use.
Vorteile
Easy to manage different pipelines for different sales projects. The email template is one of the key features we like as it allows us to format our emails and the fields are filled in automatically, so every client receives a quality email without spending time typing out individual emails. Like the filter system that allows you to select just the clients, you wish to target and even the group email shot is an excellent tool we use often. We have added out funnels and Xero to the platform and both work perfectly with Pipedrive. Our market profile is primarily created on google documents and we have ease of importing the information onto the Pipedrive pipeline. We use the activities to set reminders which allows us to keep track of our work tasks on a given day. For sales, you can modify the platform to include the key features that you would like for your company and client information to be saved. Allows you to make group amendments in list form for a high volume of clients so if you need to split the work between the team this is an excellent tool.
Nachteile
The emails received are not automatically assigned to a client and sometimes land on other client's deals in Pipedrive. There seems to be a lot of downtime of late and we have had several clients confirm that they have not received the email off Pipedrive. There is a lot of new additions to Pipedrive but not enough time to learn them this can be a pro and a con. The support is not always available for immediate help. There is no key information once Pipedrive is down of who you can contact for support. I don't like the Lead section it really just sits there quite useless to us.
- Branche: Luft- & Raumfahrt
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
PIpedrive CRM
Bewertet am 16.6.2023
Great CRM with lots of features.
Great CRM with lots of features.
Vorteile
Its very easy to use and loads quickly, easy to flick between screens, and have multiple windows open. Integrates easily with other software, and has a mobile app.
Nachteile
There is no shared inbox for generic emails such as info@ this means you have to use everybody's separate email addresses. A shared inbox would be really useful.
Warum Pipedrive gewählt wurde
We wanted a bit more functionality as the business grows.Zuvor genutzte Software
Really Simple Systems CRMGründe für den Wechsel zu Pipedrive
Pipe drive seemed the best value vs functionality- Branche: Internet
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Monatlich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Fairly Intuitive
Bewertet am 19.8.2023
Vorteile
We are fairly new to Pipedrive. As admins we have been tasked with setting this up for our sales team. It is fairly easy to get going and the system UI is well though out. Particularly impressed by the Smart Docs feature which will save the Sales Team 'a lot' of time going forward.
Nachteile
As a Freshdesk and Atlassian admin, I am really surprised by the restrictive nature of PipeDrives automations. It doesn't feel like you can do too much in this area.
In Betracht gezogene Alternativen
FreshsalesAntwort von Pipedrive
Thank you for your insights!
If you need any help, reach out to our Support 24/7.
- Branche: Fluggesellschaften/Luftfahrt
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
High artificial intelligence
Bewertet am 24.8.2023
I use the chatbot to easy customer support because it is programmed to give simple details about...
I use the chatbot to easy customer support because it is programmed to give simple details about the services in my organization and this reduces on a number of customers to be handled a day
Vorteile
In the development of the chat bot there is no need of coding because the software is already coded with the higher artificial intelligence therefore this is easy work
Nachteile
It is a free coding software therefore no dislike
Antwort von Pipedrive
Thank you very much for this amazing review!
If you need any help, reach out to our 24/7 Support!
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Kostenlose Testversion genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Optimizing our sales.
Bewertet am 5.9.2023
I like that I can set reminders and automate my repetitive tasks to save time and avoid mistakes.
I like that I can set reminders and automate my repetitive tasks to save time and avoid mistakes.
Vorteile
It's great because I can connect my email, calendar and mobile phone to automatically sync data and have a full view of my customer interactions.
Nachteile
Well I would like to be able to create my own custom reports to get a more detailed view of my sales performance and metrics.
Antwort von Pipedrive
Thank you for your insights, Ronald!
- Branche: Unternehmensberatung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
I would like this application, great customer
Bewertet am 9.8.2023
I have problem with my documents , with this great application, I have good solution
I have problem with my documents , with this great application, I have good solution
Vorteile
Great service that was I like more applications like that
Nachteile
I have problem same time with that's application because I need more information
Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback!
- Branche: Bildungsmanagement
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
The Home of my Leads
Bewertet am 18.8.2023
Vorteile
The dashboard where i can see all my leads and the different paths!
Nachteile
Nothing relevant to declare about Pipedrive
Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback, Pedro!
- Branche: Telekommunikation
- Unternehmensgröße: 501–1 000 Mitarbeiter
- Monatlich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Pipedrive Simplifies Sales Management
Bewertet am 24.8.2023
Vorteile
Pipedrive is a simple and easy-to-use tool that anyone on our team can use, even if they're not great with technology. Its straightforward design keeps us focused on what's really important.
Nachteile
Even though Pipedrive is really good at helping us manage sales, it doesn't do everything for marketing.
Antwort von Pipedrive
Hey,
Thank you for sharing your experience!
- Branche: Maschinerie
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
My Experience with Pipedrive
Bewertet am 18.1.2023
Overall, I have had a positive experience with Pipedrive. The tool has helped me to streamline my...
Overall, I have had a positive experience with Pipedrive. The tool has helped me to streamline my sales process and stay organized, which has resulted in increased productivity and sales. The customer support team is also very responsive and helpful.
Vorteile
Pipedrive is a fantastic CRM tool that has greatly improved my team's sales process. The interface is user-friendly and intuitive, making it easy for my team to navigate and manage leads and deals. The visual pipeline feature is particularly useful, as it allows us to easily track the progress of deals and make adjustments as needed. Additionally, the mobile app allows me to stay on top of my sales activities even when I'm on the go.
Nachteile
One downside of Pipedrive is that it can be a bit pricey for small businesses. Also, it could have a better integration with other apps, like google calendar, and some other features like generating quotes, invoices and proposals.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
Important features like the app, user creation and SSO don't work well, don't bother with...
Bewertet am 12.1.2022
Mixed. The product has been designed well with a lot of attention to detail but massive bugs that...
Mixed. The product has been designed well with a lot of attention to detail but massive bugs that are getting in the way of work are not getting the required attention. As a product that is tied to my sales performance this is not an area that we can compromise.
Vorteile
Their pipeline view is fantastic, no doubt about it and that's what attracted me to the product in the first place. Their web form and chatbot are quite helpful as well.
Nachteile
Support isn't very helpful. Many times during my association with them I have felt that we are completely helpless and stuck fending for ourselves. They are polite but ineffective. We have been unable to create any new accounts on the system for over 3 weeks and ever after raising multiple tickets there is no update and no solution. Forget about using their mobile app it hasn't worked for over a year.
Warum Pipedrive gewählt wurde
Zurmo had some nice gamification features but as an open source tool it was clunky and we felt we were ready for a more advanced solution.Zuvor genutzte Software
ZurmoGründe für den Wechsel zu Pipedrive
The user experience was fantastic, and it still is but unfortunately we did not evaluate the quality of support at the time.- Branche: Geschäftsbedarf & -einrichtung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Pipedrive: A Comprehensive Tool for Managing Customer Relationships, Tracking Sales, and...
Bewertet am 1.12.2022
Overall, it is a great tool for businesses of any size that need to manage customer relationships,...
Overall, it is a great tool for businesses of any size that need to manage customer relationships, track sales, and organize marketing campaigns.
Vorteile
It offers a lot of features that can be used to help manage customer relationships, track sales, and organize marketing campaigns. It is a great tool for managing customer relationships because it allows you to keep track of all customer information and interactions in one place. It also allows you to set up automated tasks, follow-ups and reminders, as well as track all sales activities. Additionally, it offers a variety of analytics and reporting tools to help you gain insights into your sales process.
Nachteile
It is not very user-friendly, especially for those who are new to the software. Also, it is quite expensive and updates can be slow. However, if you are willing to invest in the software, it can be beneficial for managing customer relationships, tracking sales, and organizing marketing campaigns.
Antwort von Pipedrive
Hey Mansur,
We truly appreciate your insights! We will make sure to forward this feedback to our dedicated teams for consideration in future improvements.
If there is anything we can help with, let us know and we will be more than happy to help!
- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Great for a small business with a small team
Bewertet am 26.8.2020
Our team is satisfied with Pipedrive so far because it is the only tool we could find that does...
Our team is satisfied with Pipedrive so far because it is the only tool we could find that does what we need. We would love for more features to be added, but at present it is working for us.
Vorteile
Pipedrive is easy to use and usually doesn't require tons of reading to understand how it works. They have some great videos to help with anything that might come up and I am very happy with their customer support. They usually get back to me within a few hours at the latest. It's a great tool for someone who wants something that is simple to use and doesn't cost an arm and a leg. The features are great for our small team to keep track of emails, leads and lead stages all from within one dashboard.
Nachteile
There are a few things that would have made it way more useful for our use case.
One of these is the inability for one team member to view the mail tracking features on emails sent my other members. I person A sends an email to client 1, I cannot see the mail tracking feature to see if the client read the email or not. I have to ask each team member individually if their client "saw" their email.
Another common issue is syncing. Sometimes, the platform is unable to sync emails from other accounts like Hey and it takes us a lot of time getting them to show up within the system.
Warum Pipedrive gewählt wurde
Streak didn't have many features that we needed to manage our leads and contacts.Zuvor genutzte Software
Streak- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
Pipedrive lost over 6 years' worth of my client notes and data
Bewertet am 21.3.2023
The good is not worth it if they fail at doing the one thing you need them to do... maintain my...
The good is not worth it if they fail at doing the one thing you need them to do... maintain my client data.
Vorteile
It was my CRM of choice to maintain my client notes until they lost my data, admitted it, but only offered to cover 50% of 1 year of service for the invaluable loss of 6 years of my data.
Nachteile
Pipedrive lost over 6 years' worth of my client notes 😡. This data included likes, dislikes, kids' and spouses' names, and all manner of information that are invaluable to business relationships. I have in writing from them that they are responsible, but they claim that as other functions were working, all they are willing to do is refund me HALF of one year's worth of my subscription. Being a CRM, I reminded them that their ONE job is to safeguard my clients' data. They'll likely delete this post, but I would like everyone to know how they safeguard your data and the lousy extent to which they will step up.Thank you for your time,An extremely displeased customer
In Betracht gezogene Alternativen
Salesforce Sales CloudGründe für den Wechsel zu Pipedrive
My prior company used Pipedrive, so I was used to it.- Branche: Risikokapital & privates Eigenkapital
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
I switched from Hubspot to Pipedrive on a friend's recommendation
Bewertet am 2.2.2022
With Pipedrive I can easily track and manage my leads on a daily basis.
With Pipedrive I can easily track and manage my leads on a daily basis.
Vorteile
Pipedrive is very intuitive to use. Easy to parameter, no headhache. It features an automated import process to switch from one CRM to the other without losing any data. On top of it, it is really cheap compared to Hubspot and tailor-made for entrepreneurs ! Support is available and very friendly. Go for it.
Nachteile
I do not really like the mobile version because I do not see the point of using it
In Betracht gezogene Alternativen
Dynamics 365Warum Pipedrive gewählt wurde
I tested the Enterprise version of Hubspot with a discount for start-up, with 90% discount. Once I was hit by the full price version, I quitted within days. Too expensive for a small business like me.Zuvor genutzte Software
HubSpot CRMGründe für den Wechsel zu Pipedrive
Pipedrive is much cheaper with comparable features and works perfectly for meAntwort von Pipedrive
Hi Benjamin,
Thank you for the feedback! It is really important for us to know it!
We are glad to know you are happy with Pipedrive. That's our goal!
With Pipedrive Mobile App you are able to take actions while offline, make calls and log them directly to Pipedrive, attach photos or files, and more.
Regardless, if you ever need any help or have any questions, our Support Team is here 24/7 to help you!
Have a lovely week!
Kind regards,
Pipedrive Team