Pipedrive Erfahrungen

Pipedrive

4,5 (2 959)
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Von Verkäufern für Verkäufer erstelltes CRM.

Gesamtbewertung

4,5 /5
(2 959)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Funktionen
4,3/5
Bedienkomfort
4,5/5
Kundenbetreuung
4,4/5

94%
haben diese Anwendung empfohlen
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2959 Bewertungen

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Es gibt Alternativen mit mehr Benutzerfreundlichkeit

Bewertet am 20.3.2024

Ich bin seit über zwei Jahren bei Pipedrive Kunde und benutze es täglich, jedoch wird sich das...

Ich bin seit über zwei Jahren bei Pipedrive Kunde und benutze es täglich, jedoch wird sich das zukünftig ändern.

Hier mein Gesamteindruck zu Pipedrive:

Der allgemeine Support verschlechtert sich zunehmend, zeitweise ist der Button um einen Ansprechpartner zu bekommen (per Messenger, nicht am Telefon!) abgestellt/abgeschaltet.

Dazu ist die Plattform zunehmend sehr langsam. Der Pipedrive Support schiebt solche Dinge sehr gerne auf den Endnutzer (Cookies, Browser und Skripte) aber auch wenn diese alle behoben und ein Videobeweis geschickt wird, ändert sich nichts an der Schnelligkeit - es liegt wohl an den Servern, aber zugeben tun sie das ungern.

Jedoch was bei mir jetzt das Fass zum Überlaufen gebrahct hat, ist die Tatsache, dass ich Pipedrive verschiedenen Geschäftspartnern und Nutzern empfohlen habe und daraus resultierend mir "eigentlich" über 1.000$ an Amazon-Gutscheinen über das Affilate-Programm versprochen wurden (und auch online angezeigt werden) aber Pipedrive sich jetzt weigert, diese auszubezahlen.

Zusammengefasst:
- Pipedrive ist zunehmend langsam
- Der Support wird zeitweise abgestellt und ist dazu noch schwer erreichbar und würgt einen gerne ab
- Pipedrive ist nicht Benutzerfreundlich, gerade auch nicht denen die sie weiterempfohlen haben, klingt irrational, oder? Ist es auch

PS: Ein freche Kleinigkeit on top: Was sie dafür eingeführt haben ohne Einverständnis sind Affilate-Links in der eigenen Signatur "Gesendet von Pipedrive" mit dem eigenen Affilate-Link darin... um noch mehr Werbung zu erhalten, aber wie gesagt, ausbezahlt werden sie im Anschluss nicht.

Vorteile

Der Aufbau der Pipelines hat Pipedrive sehr schön gelöst. Auch an sich der einfache und simple Aufbau.

Nachteile

Der Kundensupport ist nicht zu empfehlen, genauso wenig die Schnelligkeit von Pipedrive. Es finden sehr oft lange Wartezeiten statt, bis sich etwas öffnet (auch im Inkognito-Modus, anderen Browsern etc.) und Pipedrive unterbindet zeitweise den Support - sie lassen dann lediglich den Selfhelp-Chatbot laufen.

Wenn man Support erhält, ist dieser oft überfragt bzw. "muss nachfragen" und wenn er dies getan hat, erhält man Antworten auf die der Support nicht weiterhelfen kann.

Julian
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Easy CRM für outbound/ high value Deals

Bewertet am 21.12.2022

Vorteile

Pipedrive hat einen simplen Aufbau, läuft als WebApp super stabil und performant. Die Aufgaben sind klar zu verteilen und email templates und workflows erleichtern die Arbeit.

Nachteile

Die im Vergleich zur Konkurrenz schwache Inbound Lead Management Performance. Die API ist schlecht dokumentiert und es (zum. nicht out of the box) Lead rotation zwischen den Sales Managern

In Betracht gezogene Alternativen

HubSpot CRM

Gründe für den Wechsel zu Pipedrive

Preis-Leistung und Umfang zum Start ausreichend
Daniel
Gesamtbewertung
  • Branche: Onlinemedien
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Gutes CRM Tool welches schnell aufzusetzen ist

Bewertet am 16.11.2023

Wirklich gutes Tool für Early Stage Startups aber wenn man zu einem Großunternehmen wird muss man...

Wirklich gutes Tool für Early Stage Startups aber wenn man zu einem Großunternehmen wird muss man auf HubSpot oder Salesforce wechseln

Vorteile

Die Einfachheit des Systems ist wirklich angenehm, kann man an einem Vormittag aufsetzen und die Dashboards sind ebenfalls einfach aufzusetzen

Nachteile

Teilweise sind die funktionalitäten eingeschränkt, beispielsweise das Lead Management von Personen ist sehr nervig da man fast nur mit Deals (Opportunities) arbeiten kann. Lead Scoring ist ebenfalls definitiv ausbaufähig, da braucht man einen Profi damit man das aufsetzen kann.

Kacper
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Bewertung Pipeline

Bewertet am 11.2.2023

Vorteile

Erschwingliche bezahlte Pläne Unbegrenzt anpassbare Verkaufspipelines Auf maschinellem Lernen basierender Verkaufsassistent für alle Pläne API-Zugriff für vollständige Anpassung Workflow-Automatisierung für die meisten Pläne Funktion zum automatischen Ausfüllen von Kontaktinformationen für High-Tier-Pläne Integrierte Telefoniefunktion bei den meisten Plänen

Nachteile

Kein kostenloser Plan Begrenzte benutzerdefinierte Felder und Berichte für die meisten Pläne Telefonischer Support nur auf der höchsten Stufe

Benjamin
Benjamin
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 3.0 /10

Ganz okay, aber vieles nicht zu Ende gedacht

Bewertet am 14.2.2021

Gute Idee und gute Grundfunktionen, allerdings harpert es bei den ein oder anderen Dienstleistungsan...

Gute Idee und gute Grundfunktionen, allerdings harpert es bei den ein oder anderen Dienstleistungsangeboten von der Quallität her.

Vorteile

Super netter und schneller Support wenn man mal Fragen hat. Das Pipedrive Interface ist auch sehr einfach und übersichtlich.

Nachteile

Am wenigsten hat uns gefallen, dass manche Funktionen nicht ganz zu Ende überdacht wurden, zum einen der das optional mehr kostende "Lead", dort kann man z.B. einen Chatbot, Livechat und Formulare nutzen, leider kann man diese nicht direkt mit einem Event trackend bzw. Conversiones messen bei z.B. Google Analytics oder Google Ads, dass gibt es bei fast allen anderen Anbietern, die einen Chatbot anbieten, dass dort eine Messung erfolgen kann. Daher finden wir es eine frechheit für ein zusätzliches Paket namens "Leads" mehr Geld zu zahlen, wobei man da nicht mal Messungen vornehmen kann.
Ansonsten ist der Chatbot leider recht minimal gehalten, keine Möglichkeit stränge im Chatbot zu kopieren, oder vorgefertigte Texte zu nutzen als Supporter im Chat. Alles Sachen die schon in jedem Chattool vorhanden sind.

Mirko
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Pipredrive

Bewertet am 6.2.2023

Vorteile

Pipedrive unterstützt uns bei der Email Akquise, ertstellt automatisch Verzeichnisse und Ordner und spart jede Menge sortieraufwand

Nachteile

das Nutzen eines gemeinsamen Kalenders haben wir noch nicht hinbekommen

Lars
Gesamtbewertung
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Kein Papier mehr

Bewertet am 25.3.2023

Absolut positiv. Einfach, intuitiv, zeitsparend

Absolut positiv. Einfach, intuitiv, zeitsparend

Vorteile

Benutzerfreundlichkeit, einfach, nahezu selbsterklärend. Hilfreich. Hat meinen Arbeitsalltag erleichtert. Habe kein Papier mehr

Nachteile

Nicht alles was ich machen möchte klappt. Ggfs. Liegt es auch noch am Anwender. Bin noch stark in der Findungsphase. Beispielsweise gibt es keine Möglichkeit Geburtstage von Kontakten zu filtern, bzw. erinnert zu werden. Das wäre natürlich als Vertriebler ein MUSS. Weiterleitung einer E-Mail geht nur komplett. Ich kann keine Zeilen oder so rauslöschen.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Architektur & Planung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Pipedrive Bewertung

Bewertet am 13.8.2023

Sehr gut

Sehr gut

Vorteile

Die Einfachheit die Übersichtlichkeit und der gute Kunden Service.

Nachteile

Der Preis ist leider etwas zu hoch .Aber sonst sehr gut

Antwort von Pipedrive

Thank you for your feedback!

Rene
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Pipedrive

Bewertet am 2.2.2023

Vorteile

Funktioniert weitgehend automatisiert und erleichtert sehr die Arbeit

Nachteile

Integration in Exchange Kalender ist fehlerhaft

Carolin
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Gutes, benutzerfreundliches CRM Tool

Bewertet am 21.12.2022

Pipedrive bietet für uns die ideale Lösung, um Leads und Kontakte zu organisieren, priorisieren und...

Pipedrive bietet für uns die ideale Lösung, um Leads und Kontakte zu organisieren, priorisieren und dadurch essenziell zum Umsatzsteigerung

Vorteile

- übersichtliche Benutzeroberfläche - leichte Nutzung - auch für kleinere Betriebe erschwinglich

Nachteile

- nicht so viele Marketingtools und Automatisierungen wie andere Tools (sieht z.B. Hubspot)

Barbara
Gesamtbewertung
  • Branche: Psychische Gesundheitsfürsorge
  • Unternehmensgröße: 501–1 000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Mein Erfahrungsbericht mit pepedrive

Bewertet am 10.3.2023

Vorteile

Das Produkt überzeugt mit seiner Nutzerfreundlichkeit

Nachteile

Ich brauche weniger Zeit mit diesemProdukt und kann mich so anderen Tätigkeiten zuwenden

Mansur
Mansur
Gesamtbewertung
  • Branche: Geschäftsbedarf & -einrichtung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Pipedrive: A Comprehensive Tool for Managing Customer Relationships, Tracking Sales, and...

Bewertet am 1.12.2022

Overall, it is a great tool for businesses of any size that need to manage customer relationships,...

Overall, it is a great tool for businesses of any size that need to manage customer relationships, track sales, and organize marketing campaigns.

Vorteile

It offers a lot of features that can be used to help manage customer relationships, track sales, and organize marketing campaigns. It is a great tool for managing customer relationships because it allows you to keep track of all customer information and interactions in one place. It also allows you to set up automated tasks, follow-ups and reminders, as well as track all sales activities. Additionally, it offers a variety of analytics and reporting tools to help you gain insights into your sales process.

Nachteile

It is not very user-friendly, especially for those who are new to the software. Also, it is quite expensive and updates can be slow. However, if you are willing to invest in the software, it can be beneficial for managing customer relationships, tracking sales, and organizing marketing campaigns.

Antwort von Pipedrive

Hey Mansur,

We truly appreciate your insights! We will make sure to forward this feedback to our dedicated teams for consideration in future improvements.

If there is anything we can help with, let us know and we will be more than happy to help!

Andrés
Andrés
Gesamtbewertung
  • Branche: Öffentlichkeitsarbeit und Kommunikation
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Massive Pipedrive fan

Bewertet am 12.7.2022

Being able to manage our customer base and network in an easy and usable way. Also it has become my...

Being able to manage our customer base and network in an easy and usable way. Also it has become my second brain. Best software I have found for this. Strongly recommend.

I have used [SENSITIVE CONTENT] coaching and group sessions to get more skilled in using Pipedrive. I also recommend [SENSITIVE CONTENT] He is very good.

Vorteile

Ease of use, good service. I also appreciate how fast they ship updates.

Nachteile

It is a little bit too much focused on sales for me, as I am mainly using the CRM features but I understand that that is its main use for most people.

In Betracht gezogene Alternativen

Salesforce Sales Cloud

Warum Pipedrive gewählt wurde

It was recommended to me.

Zuvor genutzte Software

Highrise

Gründe für den Wechsel zu Pipedrive

Cheaper and more lightweight and web based. Also I saw how fast people were adopting it.
George
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Great CRM tool for everyone

Bewertet am 25.3.2024

Vorteile

CRM made easy, from entry level to big companies. Also good for sales tracking and data management.

Nachteile

Can be slightly challenging to set up at first, but once implemented it works very well

Zeynel
Gesamtbewertung
  • Branche: Medienproduktion
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

A Powerful Tool for Organizing and Prioritizing Sales

Bewertet am 31.12.2022

All in all, I have found Pipedrive to be an incredibly useful tool for managing and tracking my...

All in all, I have found Pipedrive to be an incredibly useful tool for managing and tracking my sales pipeline. The features are comprehensive and the customization options allow you to tailor the platform to your own needs. The cost can be a bit prohibitive, but if you are looking for a powerful sales tool, Pipedrive is definitely worth considering.

Vorteile

Pipedrive has been an incredibly helpful tool for helping me to organize and prioritize my sales. It has a really intuitive design that makes it easy to use and the customizable options allow you to tailor the platform to your own specific needs. The analytics and reporting features are also very comprehensive and provide valuable insights into our sales pipeline.

Nachteile

One downside to using Pipedrive is that the cost can be quite steep, especially if you want to unlock all the features. Additionally, there are some issues with the user interface that can be confusing at times.

Daniel
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Pipedrive works well for Customer and Sales management.

Bewertet am 8.3.2024

Very good program and I recommend to manage the Sales process. It is ideal to manage the stages of...

Very good program and I recommend to manage the Sales process. It is ideal to manage the stages of Lead generation and managing the process. You can not lose Leads and prospects.

Vorteile

The Comprehensive Visuals and Presentations.

Nachteile

It requires some experience to create the process properly, is a bit difficult to create all the "funnels"

Arjun
Arjun
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Important features like the app, user creation and SSO don't work well, don't bother with...

Bewertet am 12.1.2022

Mixed. The product has been designed well with a lot of attention to detail but massive bugs that...

Mixed. The product has been designed well with a lot of attention to detail but massive bugs that are getting in the way of work are not getting the required attention. As a product that is tied to my sales performance this is not an area that we can compromise.

Vorteile

Their pipeline view is fantastic, no doubt about it and that's what attracted me to the product in the first place. Their web form and chatbot are quite helpful as well.

Nachteile

Support isn't very helpful. Many times during my association with them I have felt that we are completely helpless and stuck fending for ourselves. They are polite but ineffective. We have been unable to create any new accounts on the system for over 3 weeks and ever after raising multiple tickets there is no update and no solution. Forget about using their mobile app it hasn't worked for over a year.

In Betracht gezogene Alternativen

Zoho CRM, Agile CRM und HubSpot CRM

Warum Pipedrive gewählt wurde

Zurmo had some nice gamification features but as an open source tool it was clunky and we felt we were ready for a more advanced solution.

Zuvor genutzte Software

Zurmo

Gründe für den Wechsel zu Pipedrive

The user experience was fantastic, and it still is but unfortunately we did not evaluate the quality of support at the time.
Janelle
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Pipedrive's the foundation of our customer relations efforts

Bewertet am 30.10.2023

Pipedrive has been a great addition to our sales & CRM efforts. With it, we have a system where we...

Pipedrive has been a great addition to our sales & CRM efforts. With it, we have a system where we can easily follow everything with each prospect and customer, we can create good looking reports from our CRM data, and we've saved a ton of working hours thanks to the automated workflows. All in all, I think it's a must for any growing sales operation.

Vorteile

The best thing by far is the automated emails. We have workflows that trigger an email within 10 minutes of an action taking place. Without it, I'd have to constantly check my inbox. It's saves us a lot of time for more outreach and prospecting.

Nachteile

The setup was pretty gruelling for us. The property and workflow setups in particular took longer than we'd anticipated.

In Betracht gezogene Alternativen

Zoho CRM, Salesforce Sales Cloud und HubSpot Sales Hub

Gründe für den Wechsel zu Pipedrive

Pricing was an important factor for us and Pipedrive looked more than capable enough at half the price of some of the others.
Mohammed
Gesamtbewertung
  • Branche: Professionelles Training & Coaching
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Full Featured Sales CRM

Bewertet am 20.9.2023

Pipedrive has been my primary lead generation and lead management tool for the past several years. ...

Pipedrive has been my primary lead generation and lead management tool for the past several years. It allows me to track all of my coaching clients, all the pipelines that they are in or have been, with automation to help me from doing things manually. It integrates nicely with all other apps, and the ability to sync with my email is superb because it allows me to quickly review all email correspondence for that particular client.

Vorteile

Every feature you would want in a CRM without the complexity of Salesforce. While this may be a bad thing for those that need the complexity, Pipedrive will server most small businesses and self-employed more than well. It's other biggest asset is a feature rich automation tool.

Nachteile

I do wish that there was more customizability of what is shown and not shown.

In Betracht gezogene Alternativen

Salesforce Sales Cloud und HubSpot CRM

Gründe für den Wechsel zu Pipedrive

DIdn't need the complexity and therefore the pricing for other products didn't make sense.

Antwort von Pipedrive

Thank you very much for your feedback! :D
We will make sure to forward it to our dedicated teams. If you need any help, please reach out to our Support Team. They will be happy to help!

Michelle
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Pipedrive

Bewertet am 18.9.2023

Overall our experience with Pipedrive is a positive one. It is user friendly and easy to learn each...

Overall our experience with Pipedrive is a positive one. It is user friendly and easy to learn each step of the set up.

Vorteile

Pipedrive is a very user friendly application with a walk through for everything you can't figure out on your own. Now able to sync two email accounts

Nachteile

Recently have taken away the connection with Xero. The Condition logic to create documents could be improved upon

In Betracht gezogene Alternativen

monday.com und Asana

Gründe für den Wechsel zu Pipedrive

most cost effective and easy to use for our business at the time.

Antwort von Pipedrive

Thank you for the feedback, Michelle!

Yovany
Gesamtbewertung
  • Branche: Personalbeschaffung & -besetzung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

The right amount of features for Sales Professionals

Bewertet am 17.11.2023

Vorteile

I find the UX intuitive and don't have to spend much time in the training library. It offers features that are practical and easy to understand. Especially if you are a Manager building the pipeline/forecast.

Nachteile

For this CRM to be a comprehensive solution for my needs, it needs a few services: 1) make my monthly newsletter integration easy; 2) provide my contacts LinkedIn profiles; 3) provide the option to enrich the existing data with other data aggregators.

Esther
Gesamtbewertung
  • Branche: Software für die Automobilindustrie
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Life Saver for Disorganized Sales Team

Bewertet am 28.2.2020

I was building a website and setting up social media platforms for a company and asked "where will...

I was building a website and setting up social media platforms for a company and asked "where will these leads go?" they were only using email. Everyone was stepping on each other's toes and had no idea who was called and what was discussed. Some inquiries were never replied to (just lost). They told me they'd have to spend $50000 for a specific crm they needed???
Had to do a bit of research; I looked at some options and many of them were just visually confusing, too complicated, too expensive etc
I tested out Pipedrive and pitched it to the sales team. They're so grateful and very organized now! They love making notes! I would recommend Pipedrive to any sales team just getting started!

Vorteile

So easy to setup and get started, syncs the email accounts beautifully.
I setup forms through our Wordpress site using Elementor, and used a plugin called *Elementor Pro Form Widget - Pipedrive CRM - Integration* to send all submissions directly into Pipedrive. Every form submission shows up in Pipedrive "New Leads" automatically creates a new contact, lead and note using information from the contact form.
Very good price for this application! Sales team is very organized now, and accountant was happy we didn't break the bank!
The sales team is very experienced in sales, but they definitely learned something new with the activity-based selling process :)

Nachteile

Pipedrive embed form is a bit slow to load in the page, I had trouble putting multiple forms on one page (as popups, didn't load), and limits styling etc but nice to have as a quick simple option to get started. In the end didn't use it.

Don't use zapier / zaps to send from web forms, not worth the extra $$ per month - if you use Wordpress and Elementor - get Elementor Pro Form Widget Pipedrive CRM Integration from Code Canyon, makes the connection an absolute breeze with more customization options.

There is an issue with using an email alias from our Gsuite account: it keeps defaulting to using the original email address (with old domain) which team doesn't want. We're going to have to remove the alias and make it its own email account for it to show up correctly. We've asked for support from both Pipedrive and Google, and no one understands why our alias doesn't work.

In Betracht gezogene Alternativen

Zoho CRM, Streak, Salesforce Sales Cloud und monday.com

Gründe für den Wechsel zu Pipedrive

Best features and best value. Pipedrive understands sales, and the sales team barely needed training with Pipedrive, they opened it up and just "got it." Wasn't expensive at all, very reasonably priced.
Dave
Gesamtbewertung
  • Branche: Design
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

An Affordable CRM that is both Feature Rich and Easy to Use

Bewertet am 29.8.2020

The onboarding experience is one of the best I have had. You can quickly get going and they have a...

The onboarding experience is one of the best I have had. You can quickly get going and they have a ton of resources to get additional help (forums, videos, blog posts, video updates etc.)

Vorteile

I recently switched to Pipedrive from one of their competitors for two main reasons - their Contact Timeline feature and the wide arrange of integrations made available on all of their plans, even the lowest tiers.

With the Contact Timeline feature I can quickly see all the touchpoints (both when and how) I have had with an existing contact. This is super helpful when looking for clients to follow up with in a single glance. I have seen similar offerings in personal contact organizers but nothing fleshed out to this degree and integrated with a more capable CRM.

Hands down Pipedrive has the most comprehensive integration marketplace for the best price period. Other CRMs charge a hefty price to access webhooks or Zapier and usually allow access only on their higher level tiers. I love that Pipedrive has chosen to open up these integrations to all users on their platform. This is huge win for small business owners looking to grow with them. I am amazed at how many native and 3rd party integrations they have. If the tool exists, there’s a good chance you can connect to it with Pipedrive. It’s obvious that they have made integrations a priority and this adds a lot of value to the platform.

Nachteile

Overall I’m very impressed with Pipedrive. I do wish they would focus more of their efforts on the GSuite or Gmail Chrome Plugin. This is a real missed opportunity. In my previous CRM I could access all of my deals, contacts and notes right within Gmail. This was a real time saver, since I never had to leave Gmail to view my CRM data. Pipedrive’s Gsuite plugin is more context related. You can only see the contact/deal related information for the email you are currently viewing. I hope the plugin gets more attention in the future.

Another modification I would like to see is image previews of contacts on the main contact page. They do offer this in the contact timeline view, but I would love to see it in the main contacts page as well.

Finally, the Smart Contact Data tool needs some work. I have had issues with it finding enriched data on a lead. The previous CRM I worked with did a much better job. Hopefully this gets hammered out.

In Betracht gezogene Alternativen

Copper

Warum Pipedrive gewählt wurde

- Access to integrations at lower price. - Contact Timeline View

Zuvor genutzte Software

Copper

Gründe für den Wechsel zu Pipedrive

- Integration availability - Contacts Timeline view - Price - Customer Service
Shayne
Shayne
Gesamtbewertung
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

PipeDrive is the best "Beginner" CRM Platform out there!

Bewertet am 6.10.2020

PipeDrive is functional CRM platform and a viable/cheaper alternative to SalesForce and other...

PipeDrive is functional CRM platform and a viable/cheaper alternative to SalesForce and other counterparts. It is easy to use and has a wonderful graphical interface. If you are a budding enterprise, PipeDrive is the software for you. If you're a full-fledged corporate, I'd personally recommend you evaluate other options because although PipeDrive is amazing, it still sports limited functionality that won't do a large company any justice.

Vorteile

1) You can send emails directly from the platform! This gives you an edge on your communication efforts and helps you trigger alerts, get notifications and manage a large volume of clients - often simultaneously.

2) The interface is very easy to use and there is no steep learning curve necessary for one to get accustomed to the platform. This also encompasses of how easy it is to navigate through the platform.

3) PipeDrive can seamlessly integrate with many third party service providers. We have had no problems integrating PipeDrive with MailChimp, Slack, Gmail, LinkedIn, etc

4) PipeDrive will never let your leads go stale. Leads that need following up with will be highlighted based on the criteria designed by the user. Intuitive icons beside each lead can give you a detailed picture as to what stage of your business process the lead is on and what required action needs to be taken.

5) PipeDrive makes it super easy to enter leads and move them through various stages of your business process.

6) Inter-departmental communication is a breeze. I've noticed a strong synergy between our sales and marketing department after implementing PipeDrive in our organization. It's very convenient to identify high potential leads and PipeDrive eliminates the need of trying to give the next department a detailed back-story about leads during a hand-off. This saves a LOT of time.

7) Dashboards can help you evaluate and track project progress at a glance.

Nachteile

1) We are unable to send one email to multiple contacts. Right now, we have to send them out one after the other. Sincerely wish they look into this.

2) Usually hands when processing large volumes of data.

3) Not suitable for large firms and organizations. I deem this to be an entry/Beginner CRM platform.

4) There aren't any built-in marketing and contract management tools.

Eden
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Avoid this software unless you like terrible support + constant problems with features.

Bewertet am 3.9.2021

The fact is, there are SERIOUS issues with this software, their support do NOT know what they are...

The fact is, there are SERIOUS issues with this software, their support do NOT know what they are doing at all... if you report an issue, their 'engineering' team will tell you its 'supposed' to work like that instead of fixing the issue (for example, you can select a calendar in google calendars, it then doesn't work right, and they will blame how the calendar was created, but there is no guide on how to create a calendar properly, you can select the calendar that is of a wrong time, and there is no warning that it wont work correctly to scheduler people until you start getting double booked.)

As an experience development agency owner of 15+ years, these guys need to seriously learn what customer centric design is, and train their engineering team as they seem to live in some kind of 'programmers' bubble. Their first tier support staff need serious training as they cant do anything troubleshooting wise and expect you to spend hours upon hours to troubleshoot the issue for them even if they can replicate the issue.

Customers would be VERY UPSET to know the issues we've uncovered that were never announced, like MASS email delivery issues... in a sales environment that would cost company's thousands, its cost us at LEAST 10's of thousands in sales before we realised and now send important sales emails via another method

Vorteile

The pipeline management is good in this tool, it has a good base feature set, the problem is however, that many core things are MISSING or dont work right out the box.

Nachteile

From the outset, this product looks good value, which is likely why it has so many great reviews, however, the more you use it and the moment you need to contact support, you realise the trouble you've got yourself into. If you are a team greater than one, then DO NOT use this software (remember, you might want to grow in future too).

In Betracht gezogene Alternativen

Freshsales, Salesforce Sales Cloud, Keap und HubSpot CRM

Gründe für den Wechsel zu Pipedrive

We choose Pipedrive because of its pricing at the time, and its base feature set was enough for us to grow into, however, during this time we've grown to a large team and uncovered dozens of massive issues, to switch would cost us a considerable investment time and money wise, we feel stuck and cheated as this company is too busy spending money on flashy new features that don't work properly to fix major issues with their workflow and existing feature set.