Bitrix24

Eine vollständig kostenlose CRM-, Kollaborations- und Kommunikationstool-Suite

Gesamtbewertung

4,2 /5
(751)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
3,9/5
Kundenbetreuung
3,9/5

82%
haben diese Anwendung empfohlen
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751 Bewertungen

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Super- Unternehmenssoftware

Bewertet am 19.1.2023

Die Anpassbarkeit der Software und die Automatisierungsmöglichkeiten sind super!

Vorteile

Bitrix24 ist eine All-in-One-Plattform für Unternehmensmanagement, die verschiedene Funktionen wie Projektmanagement, CRM, Kommunikation und Zusammenarbeit, Zeit- und Aufgabenverwaltung, Dokumentenmanagement und mehr bietet. Einige Vorteile von Bitrix24 sind:Integrierte Funktionen: Bitrix24 bietet eine breite Palette an Funktionen, die für Unternehmen nützlich sein können, die in einer einzigen Plattform zusammengefasst sind, anstatt mehrere Werkzeuge zu verwenden.Kosteneffizienz: Bitrix24 bietet eine kostenlose Version, die für kleine Unternehmen geeignet sein kann, sowie kostengünstige Tarife für größere Unternehmen.Zusammenarbeit: Bitrix24 bietet Funktionen wie gemeinsame Aufgabenlisten, Chat, Videokonferenzen und Dokumentenfreigabe, die es Teams ermöglichen, effektiv zusammenzuarbeiten.Mobilität: Bitrix24 bietet mobile Anwendungen für iOS und Android, die es Benutzern ermöglichen, von überall auf die Plattform zuzugreifen und zusammenzuarbeiten.Anpassbarkeit: Bitrix24 ermöglicht es, die Plattform an die Bedürfnisse des Unternehmens anzupassen, indem verschiedene Werkzeuge und Funktionen hinzugefügt oder entfernt werden können.

Nachteile

Man braucht wegen des Funktionsumfanges ziemlich viel Zeit, um sich einzuarbeiten und die Zusammenhänge zwischen den Modulen zu verstehen.

Sabina
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Hilfreiche Software

Bewertet am 25.12.2022

Insgesamt ist Bitrix24 super für Mitarbeiter, aber auch um Leads für den Vertriebschannel aufzubauen. Man kann mit dieser Software bis ins kleinste Detail alles dokumentieren, planen und verfolgen.

Vorteile

Am besten fand ich die direkte und schnelle Möglichkeit, mit dem Team in Kontakt zu kommen. Über die Chatfunktion und einen Überblick auf der rechten Seite kann man seine Kollegen schnell finden und anschreiben, telefonieren oder mit ihnen einen Videocall durchführen. So sind dringende Sachen schnell geklärt. Fast wie im Büro vor Ort. Als virtuelle Variante definitiv zu empfehlen. Was mir noch gut gefallen hat, war die Erstellung der Aufgaben. Es ging nichts mehr unter. Die Aufgaben kann man sogar in Teilaufgaben einteilen. Das ist ein großer Vorteil bei der Zielerreichung.

Nachteile

Per App kann man sich auch Sprachnachrichten schicken. Leider nicht über die PC-Version. Das fehlt definitiv, wenn man weder telefonieren noch tippen möchte. Ich wünsche mir zudem eine Möglichkeit, für Kollegen einen Abwesenheitstext sichtbar unter meinem Bild anzuzeigen oder eine Pushnachricht. Es kam häufig vor, dass ich als beschäftigt oder abwesend angezeigt wurde, es aber niemand wahrgenommen hat. Diese Funktion würde ich mir etwas präsenter wünschen.

René
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

super CRM-Tool mit vielen Funktionen

Bewertet am 23.5.2023

sehr gut

Vorteile

Flexibilität und Anpassbarkeit, viele Funktionen und Updates. Der schnelle Support über Chat.

Nachteile

Die Auswertungen/Geschäftsanalytik ist nicht durchschaubar, Bitrix verfolgt hier eigene Sichtweisen, die nicht mit den Sichtweisen eines Unternehmens einhergehen müssen. Leider können diese nicht angepasst werden und führen zu "Falschaussagen".Unsere Kollegen findend das Tool teilweise überfrachtet, da in der Cloud wenig vom Administrator "vorgegeben" werden kann.

Maximiliano
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Tolle Software zur Teamführung

Bewertet am 17.2.2023

Vorteile

Übersichtliche Darstellung und einfache Handhabung mit veilen Möglichkeiten zur Team Steuerung.

Nachteile

Im Feed einige kleine Bugs bei der Erstellung von Feeds per Copy and Paste.

Lukas
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Helferlein.

Bewertet am 6.1.2023

Vorteile

Das einfache Zeiterfassen und Task Management.

Nachteile

Nach Zeitumstellung die verschobenen Zeiteinträge.

Jasmin
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 4.0 /10

Unübersichtliche Handhabung der einzelnen Tools.

Bewertet am 20.1.2023

Fand die Nutzung eher kompliziert.

Vorteile

Zugriff für mehrere Nutzer ist relativ einfach und gut zu handeln.

Nachteile

Zeitliche Anordnung verschiedener Aufgaben ist relativ unübersichtlich und schwer zu überblicken.

Maszni
Gesamtbewertung
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Project management software with very good workload planning

Bewertet am 22.3.2021

Overall, working with Bitrix24 as my main project management software has really improving my team effectiveness in developing a product and increase our time spend on organizing project that has short due-date.

Vorteile

I really like with the workload planning that Bitrix24 has offered, as it really helpful in distributing workload for each team members. It is a very important to do this step, so we can track our task precisely and preventing us from skipping task on project. The project template is easily customizable to cater for the project needs.

Nachteile

The developer should really taking consideration user experience and opinion on the software tools placement. Some of the tools is hidden on unexpected location inside on other tools and make the navigation process is quite frustrating. Storing and uploading a large size files is keep get interrupted and very frustrating experience with it.

Sara
Gesamtbewertung
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 5 001–10 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Functional and collaborative communication tool

Bewertet am 23.1.2023

It improves work flow by enabling secure, remote online communication. This solution uses professional-grade tools to satisfy all needs, from collecting team opinions to monitoring financial operations and trade.

Vorteile

Tasks, projects, and pipelines are Bitrix24's best features. It helps manage project roles. Functions can also classify members. It defines workflow management, project organization, and scheduling skills.

Nachteile

It is thorough and straightforward to integrate into business, so far. It's simple and customizable to your company's needs.

Keshav
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Cloud-Based Collaborative Platform With Complete Set Of Tools To Simplify The Entire Workflow

Bewertet am 17.4.2023

Along with online storage and collaboration tools, it has all the required features and tools. its features and functionalities make it an excellent alternative for CRM optimization, process automation, project management, document incorporation, and communication enhancement. Since it encourages collaboration and makes teamwork easier, it is a well-liked application for both small and large enterprises.

Vorteile

It is an approach that is useful in every aspect because it allows for seamless and safe online communication, even from a distance, which improves workflow. The ability to navigate through various items and better understand the sales process is made possible by how simple it is to customize our pipeline as well as how readily automation can be added to it. It is a multi-operations software that enables multitasking in a variety of ways, including project management with robust communication tools, creating selling sites and automating sales.

Nachteile

I don't like their notification system because we always receive the same notifications every time we log in. The mobile app sometimes becomes too slow and takes a long time to launch.

Sarbjit
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

UX Wise too bad to understand where we needs to edit options

Bewertet am 22.5.2023

Average

Vorteile

Bitrix24 Chat only not video calls, IVR Call dropping issue. Leave Approving issue.

Nachteile

Lots of things, setup call with me. Not easy to type here.

In Betracht gezogene Alternativen

HubSpot Marketing Hub

Warum Bitrix24 gewählt wurde

In-Relevant Support and Documentation

Zuvor genutzte Software

LinkedIn Sales Navigator und HubSpot CRM

Gründe für den Wechsel zu Bitrix24

Price Wise
Elīna
Gesamtbewertung
  • Branche: Kosmetik
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

A Professional HR Platform

Bewertet am 3.2.2023

Our experience with Bitrix24 has been nothing short of positive. It has exceeded our expectations and has greatly improved the HR operations within our organization.

Vorteile

Bitrix24 has proven to be a valuable asset for our HR team. It offers a wide range of features that streamline HR processes and make them more efficient. The user interface is intuitive and easy to navigate, which has greatly improved our productivity.

Nachteile

There have been instances where the customizability options were limited, but this is a minor issue compared to the overall benefits the platform provides.

Eric R.
Gesamtbewertung
  • Branche: Forschung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 4.0 /10

Hoped it would be the CRM for us, but it's too heavy and pricing is nitpicky

Bewertet am 12.1.2022

We wanted a sales and CRM tool that could handle our small startups' workload. Basic workflows, sales tracking, and being a Rolodex for the office. But it's too clicky to be useful as an app for the team. Need to streamline and also improve the third-party connectors.

Vorteile

Bitrix has a lot of good ideas, including the overall navigation of the system and the concept of social feeds being built-in. If pricing had not driven us away from the application, I would have expected to configure it well enough to work for us.

Nachteile

Too many clicks, too much configuration needed for someone who is trying to track info for a startup. Bitrix needs more templating options and more of a focus on quick actions that can help move a project or sale forward. There are too many things that need to be set up, too many options and variations on similar ideas.

In Betracht gezogene Alternativen

Zoho CRM, Salesforce Sales Cloud und HubSpot CRM

Warum Bitrix24 gewählt wurde

Bitrix seemed to offer more functionality and the initial cost was $0. But when we started seeing how even some pretty basic functionality would be expensive to use on Bitrix, we switched to HubSpot.

Zuvor genutzte Software

SugarCRM

Gründe für den Wechsel zu Bitrix24

Ultimately, we did not. HubSpot proved to be a far better fit when we looked at pricing and capabilities. HS had it hands-down for mass-mailing and quicker workfr
Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Metallabbau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Many features - not clear use cases

Bewertet am 23.7.2019

The overall experience is positive, but it is not easy to use all the functions as they are not interoperable with each other (example: project management with CRM)

Vorteile

It has a lot of features if offers for free/trial, it allows addins for functionality and covers many aspects of a company operation.

Nachteile

Most of the functions are not clearly organized in use cases or user journeys leading to an end-result for each functionality.

In Betracht gezogene Alternativen

Insightly

Warum Bitrix24 gewählt wurde

The Zoho CRM was too fragmented and functions spread between too many sub-applications

Zuvor genutzte Software

Zoho CRM

Gründe für den Wechsel zu Bitrix24

More features, availability of addons to expand functionality and better pricing
Sourabh
Gesamtbewertung
  • Branche: Alternative Medizin
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Streamline Your Business Operations

Bewertet am 14.5.2023

Vorteile

I was searching for a complete tool as a small business owner to effectively organize my activities and manage my crew. I discovered Bitrix24 after experimenting with a number of possibilities, and it has completely transformed my company.The user interface is simple to use and intuitive, making it simple to onboard my team and rapidly get them up to speed. Keeping everyone on the same page and allowing for remote work have both benefited greatly from the collaboration features. I adore being able to set tasks, assign them to team members, and monitor their advancement all in one location.The capacity to modify workflows and automation is one of Bitrix24's best features, in my opinion. This has allowed me to concentrate and saved me many hours.Overall, Bitrix24 has been a helpful tool for my little business and has exceeded my expectations. Any small business owner wishing to increase teamwork and operational efficiency should definitely consider it.

Nachteile

Although the product is excellent, there isn't much in the way of customer assistance.

David
Gesamtbewertung
  • Branche: Professionelles Training & Coaching
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Comprehensive Tool

Bewertet am 1.5.2023

It was mostly good. It was sometimes frustrating trying to get support for what we needed.

Vorteile

Bitrix24 is a comprehensive business solution that offers a wide range of features, including CRM, project management, customer support, and e-commerce. It is easy to use and affordable for small businesses.

Nachteile

We ran into issues when we needed some simple customizations. The price to hire a qualified consultant to help - was cost-prohibitive.

In Betracht gezogene Alternativen

Zoho CRM, Insightly, Pipedrive, Salesforce Sales Cloud, SugarCRM und HubSpot CRM

Gründe für den Wechsel zu Bitrix24

The prices was more reasonable.
Onur
Gesamtbewertung
  • Branche: Maschinerie
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Review

Bewertet am 22.5.2023

Vorteile

CRM automations & chat & team management

Nachteile

Poor calendar synchronising with outlook

Aliaksandr
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

A good software, but if only you live in CIS

Bewertet am 31.1.2021

Well, I used Bitrix a lot of time and you know, the things doesn`t change a lot of time. For sure, Bitrix is got a lot of features and integrations. But the question of quality of these features are opened. For 100% benefits of features, you should to charge the money for add-ons, or you should to do some of dev-jobs. This is not cool for the small teams.
Overall: for employees and some teams from CIS this software is 'must-have'. If you want to change something, you can do it, because a lot of software are available. And a lot of these are good enough for any-sized teams.

Vorteile

A lot of features, a lot of integrations

Nachteile

First of all: a heavy widgets. Your website will be slow if you will use widgets, like openlines and etc. Second one is an old interface of admin. Like 'Permissions' and etc. Third: the reports are really bad. Also email marketing isn`t good. And the last one is that you should always charge the money: for example, it`s hard to find a useful free add-ons.

In Betracht gezogene Alternativen

Kommo

Warum Bitrix24 gewählt wurde

Because I want to got an 'all-in-one' solution, like: organizer of calls, leads, tasks and etc. I want to use the only one software for all of these features.

Zuvor genutzte Software

Zoho CRM
Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Bitrix Virtual Office Solution

Bewertet am 24.6.2022

My overall experience with Bitrix24 has been great. I have no complaints and would easily recommend it to anyone.

Vorteile

The free version is more than adequate to manage business functions. The intranet/portal feature allows me to manage my company and staff. My company is a virtual company and thanks to Bitrix24 it allows all members of my time to collaborate, communicate and work together just as if they were in the office. I have been using this software for many years and have tried other options and always come back to Bitrix24. I am yet to find any other software as versatile as Bitrix24.

Nachteile

The only issue we have is sometimes new Associates find it difficult to access the platform for the first time. I personally did not experience that issue, and this is only for a small percentage of new recruits.

In Betracht gezogene Alternativen

Workplace from Meta und HubSpot CRM

Gründe für den Wechsel zu Bitrix24

HubSpot was a good CRM but did not have the other functionality like Bitrix24. It was only good as a CRM. Workplace by Facebook was too expensive. Even when we tried the free version it was still not as good as Bitrix24.
Syazwani
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Project management managed well with Bitrix24

Bewertet am 22.2.2021

Working with Bitrix24 has very many benefit, almost everything that i need is available in this software and i don't need to integrated it with other service or survey to make it a complete software. Storing document and files can be done easily within the software without having to use other cloud storage software.

Vorteile

Bitrix24 really has help me and my colleague managing task and project that we are running and collaborate. Communication the most important feature for collaborating project, and this software has provide us to have video calls and chat platform build-in inside the software. It helps us to connect easily with each others.

Nachteile

Work-time tracking is one of least tools that we don't ever use to measure our working time. As long as the work is done according to the time frame that has been decided, how long we are working online everyday is irrelevant. They better add milestone tracking rather than work-time tracking in my opinion.

Jose
Gesamtbewertung
  • Branche: Marktforschung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

A Strong CRM for Growing Businesses and Sales Teams

Bewertet am 13.11.2022

Bitrix24 is a great CRM for advanced users and professional sales teams and marketers. For new users, it's important to highlight the learning curve to achieve the maximum results with this platform.

Vorteile

Bitrix24 has an extensive CRM module, where we can track and store the data we need about our leads and clients. Even though Bitrix24 offer other modules like Websites builder, the CRM is the feature I like the most about this great app.

Nachteile

Me and some members of my team felt Bitrix24 user interface was a little bit overwhelming compared to other CRM platforms out there. I believe Bitrix24 user interface could be simpler.

Sarla
Gesamtbewertung
  • Branche: Personalbeschaffung & -besetzung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 2.0 /10

Bitrix24 - Team Lacks Sensitivity on Custom Reports - Highly Irresponsible Team

Bewertet am 2.5.2021

Bitrix24 has strong potential but sad to express, they are not a serious organization with its product development module is of still old age. Definitely Not at all a matured technology with the failure to understand basics if it comes to the custom tab. Humble request please understand and Learn the basics of sales, what is important aspects to measure in every organization in sales is employee performance and lead management efficiency,
The customer service you keep on banging your head but their support is like if they want they will give else you keep on reminding
Hope you understand and trust your customer's hard-earned money, understand their problems, help them grow with the right kind of solutions, rather than just with your patient reply, "SORRY we don't have this feature right now, new development request has been created."

Vorteile

When you are working on a sales CRM, the team's performance report is of utmost importance. I have been doing follow-ups for the last month and the reply is that as of now there is no such report in their system.
We are using it for our service industry. Just a disaster system, 2 years the money is sheer loss of money and more than that loss of trust and respect towards this brand who is least serious in considering the basics of employee daily/weekly/monthly performance report.

Nachteile

You check for any basic report you will not get. Their system cannot give reports based on your custom fields and thus the entire system fails to adhere to basic sales processes.
Their employee performance report is just an eyewash, they don't have an employee reporting structure at all, what the biggest disappointment.
Bitrix24 lacks sheer understanding of the basics of the sales process
Before any sales deal happens there are various stages towards that success first it begins with lead validation, if the lead is not validated then it's a sheer waste of time, effort, and energy.
So after lead validation, the mail is sent after that follow-up begins then its success or failure
Everyday sales team have to work on this process but sad to say No reporting structure at all
-Employees Lead Management (the chart is showing but not working in CRM ANALYTICS)
-Custom field tab reporting not there at all
-If you want to see entire sales employee's daily activities Bitrix24 does not has it at all
like how many leads validated, email sent, call made, task scheduling
-Employees time spent on Bitrix24 is not there on the std module, these are bare min basic features
-If you have dismissed an employee from an organization or any employee has left, you cannot remove that person from Bitrix24
-They don't have birthday greeting features for leads, it is only possible when they have done deals this is just a weird example.
-Your email bounce back no reports

Julio
Gesamtbewertung
  • Branche: Personalbeschaffung & -besetzung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Bitrix24 is the best in teamwork

Bewertet am 14.2.2023

Bitrix24 is used as a centralized repository of information about prospects, customers, competitors and as an internal social network to facilitate collaboration and documentation of relevant information between all areas of the company. It becomes our main information system because it has a powerful search tool that makes any query easier and faster. We also use work groups to segment information according to region or user level.

Vorteile

If your business is not that big or complicated, the free version will be enough. Easily integrate with other systems to automate marketing campaigns. Simplified functionality is a great way to publish information and communicate with all or a subset of users. You can include segments based on groups. Finding information on past records organized by company or contact can be helpful. The product is powerful and I think it is an excellent choice for projects that require a lot of communication, collaboration, content sharing and more. Projects that are more sales management/CRM oriented may not be fully supported, depending on each process and its integration needs with other databases or systems.

Nachteile

The functions for managing deals and sales pipelines are also a bit complicated compared to other cloud CRM vendors. We tried using this feature for a while, but it didn't fit our needs. Permissions have limited functionality. We tried to set up specific user types (to restrict access to CRM information) based on their own company/contact (basic stuff in CRM), but it is not possible. Sometimes the user interface of some parts of the system is too complex. It would be great if there was an opportunity to simplify some of this.

Nurul Suhaila
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Powerful tools to manage project tracking and planning

Bewertet am 14.6.2022

Using Bitrix24 has been a pleasant experience for my company in many areas, including project planning, job scheduling, private communications, and staff performance evaluation.

Vorteile

The optimal network layout and the premise of integrated social media feeds are two of Bitrix's significant strengths. If the software's price had not swayed us, I might well have anticipated our being able to adapt it to our needs. My favorite part of the site was the notion of using it to manage chores and boost efficiency amongst some of the staff.

Nachteile

They let us utilize the built-in VoIP capability, but not the latest version. I do not understand why this would be the case. Last year, I used my VoIP device to connect with my friends and family. But then they want payment for the feature.

Irfan
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Brilliant!...All in one solution for Internal communication and project management

Bewertet am 14.2.2019

We are using Bitrix24 for internal communication and basic task management. Its been a great experience especially with a lot of features. I would surely keep on using.

Vorteile

- Bitrix24 consist of lots of features and modules that can be switched on or off as needed which is huge plus because it makes it really easy to manage your projects while keeping software simple

- Implementation and learning of the software is very easy and that's what our staff loved about it

- It has great value for money and pricing is unbeatable as compared to other software solutions in the market for same purpose

- Brilliant within the company social feature.

- Accessible on multiple platform which is huge plus. Can be accessed through Web site, Mobile apps and Desktop application for WIndows, Mac and even Linux platform. That's a brilliant thing I would say

Nachteile

- There is a lot of room in improvement of user experience. If developers can work on User Experience that would be great

- Navigation is not that easy and is really confusing for project management features again this might be related to user experience. I would say they can really improve that.

- Configurations are not very flexible i.e you can not configure the software according to your needs you have to work with what is provided by the developers itself.

- It would have been great if they had a training scheduler or calendar management feature.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Bankwesen
  • Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Bitrix24 lets meet

Bewertet am 18.6.2021

Customer Relationship Management and Business Development is a useful function.

Bitirx24's performance management of sales teams is a failure.

Vorteile

Project Management One of the things I enjoy about Bitrix is that there are so many different ways to manage a project. Our organization is organized into several departments, each with its own workgroups, thus user management is also a huge bonus for us. When you use their built-in working day tool, you may delegate, track, have deadlines, and fit each activity into your working plan.
Dashboard for Users
We would need a cloud storage and all-in-one to keep our work flowing, thus having your own profile and being able to upload things to your drive is a tremendous assistance.

Nachteile

I respectfully request that you look into this. I've been battling with the reporting aspect for about two months.
Bitrix24 is great for CRM and business development, but when it comes to sales CRM with 50+ personnel, the employee performance report is critical for every company, big or small.
There are several processes and actions that lead to success or a deal before sales, and those phases include Lead Management such as Lead Validation, Email Sent, and Telephonic Calls Made. All of these are stages of lead management and engagement, and only success comes after that.