
Brevo
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1759 Bewertungen
- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Optimales Email-Marketing, sehr schöne Kontaktverwaltung, interessante CRM-Funktionalität
Bewertet am 17.10.2022
SendInBlue meistert die Herausforderung, Kampagnenmanagement und CRM mit einer sehr schnell...
SendInBlue meistert die Herausforderung, Kampagnenmanagement und CRM mit einer sehr schnell erlernbaren Oberfläche zu versehen. Auch die für die meisten Anwender spröden IT-Themen werden im System leicht verständlich erläutert, so dass auch wenig IT-erfahrene Personen sicherstellen können, dass Marketing-Emails nicht im Spam des Empfängers landen.
Vorteile
Die erste Email-Kampagne hatten wir innerhalb eines Arbeitstages konfiguriert und versendet. Für folgende Kampagnen brauchen wir nur noch ein bis zwei Stunden inkl. Kontaktselektion, Designentwurf und Test. Obwohl SendInBlue ausschließlich für Email-Marketing angeschafft haben, hat uns im Verlauf die CRM-Funktionalität sehr gut gefallen, so dass unser Vertrieb jetzt das gesamte CRM über SendInBlue managt.
Nachteile
SendInBlue ist weitgehend frustfrei. Wir haben keine Kritikpunkte.
Gründe für den Wechsel zu Brevo
Für ein kleines Unternehmen ist SendInBlue die optimale Wahl. Mitarbeiter brauchen wenig Einarbeitungszeit, die Funktionalität ist optimal für Vertrieb und Email-Marketing. Ein wertvoller Zusatznutzen ist das Vorhandensein von CRM-Funktionen.- Branche: Internet
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 2.0 /10
"Das ganze ist recht rudimentär"
Bewertet am 19.7.2023
Brevo ist grundsätzlich einfach zu bedienen, solange man an der Oberfläche kratzt und ein einfaches...
Brevo ist grundsätzlich einfach zu bedienen, solange man an der Oberfläche kratzt und ein einfaches Newsletter-Tool benötigt.
Vorteile
Einfaches Basis-Setup von Verteilern; Einfaches Design von Newsletter-Vorlagen; Relativ viele Möglichkeiten, das Tool in die Website zu integrieren (von HTML-Codes bis zu Plugins).
Nachteile
Der Titel des Zitat kommt vom Kundenservice und bezieht sich auf die Formulare zur Profilaktualisierung. Es ist weder möglich, diese sinnvoll zu individualisieren (z.B. lassen sich Attribute nicht auswählen; Pflichtfelder nicht stylen; Felder nicht conditional darstellen; Farben von Pflichtfeldern nicht stylen; das Datumsformat auf deutsche DIN 5008 ändern), noch in den Abonnement-Prozess einzubinden (lediglich als Automation nach Registrierung). Der Support liest die E-Mails nicht genau und antwortet nur mit FAQs – auch beim Nachhaken.
- Branche: Internet
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Monatlich für 6-12 Monate genutzt
-
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- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Einfaches und günstiges Neswslettertool
Bewertet am 5.11.2022
Vorteile
Sendinblue ist, nach einer umfangreichen Installation und Einrichtung, für die Anwender sehr einfach zu bedienen. Durch die Erweiterbarkeit mit Apps, werden die Möglichkeiten so umfangreich, dass Sendinblue eine Komplettlösung für das Marketing bereit stellt. Zusätzlich zu den "normalen" Newslettern können Kampagnen per WhatsApp und SMS, auch personalisiert, durchgeführt werden.Weiterhin wird neben einem rudimentären CRM auch Chats, Meetingbuchungen, Landingpages, die Veraltung von Facebook Ads sowie ein Postfach angeboten.Die kostenlose Version reicht für viele Kleinunternehmer aus, um effektives Marketing zu betreiben. Die Preise für die Vollversion sind angemessen.
Nachteile
Eigentlich gibt es kaum etwas Negatives zu sagen. Eventuell, dass das CRM nicht wirklich als solches bezeichnet werden kann. Aber da es sich noch am Anfang der Entwicklung befindet, besteht hier große Hoffnung, dass sich Sendinblue zu einem umfangreichen Komplettsystem entwickelt.
- Branche: Großhandel
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
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- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Sehr gutes Tool für Newsletter und mehr
Bewertet am 14.8.2023
Vorteile
Einfache Bedienung, einfacher E-Mail-Adressen-Import, sehr gute API mit vielen Funktionen
Nachteile
Seit ein neues Abo-Modell eingeführt wurde, wurde die Berichtsfunktion künstlich beschnitten. Z.B. für Heatmaps zur Analyse einer Newsletter-Kampagne müsste man nun auf einen beträchtlich teureren Plan upgraden. Besonders ärgerlich ist das diese Funktionen unter sendinblue noch in unserem Plan enthalten waren. Das ist grenzwertig. Ich würde diese Geschäftspraxis beenden.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
-
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- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
Sehr gutes Newsletter Tool mit Schwächen im Bereich Marketing Automation
Bewertet am 15.3.2022
Wöchentlicher Newsletter-Versand. Alles darüber hinaus nur via Schnittstellen zu anderen Tools.
Wöchentlicher Newsletter-Versand. Alles darüber hinaus nur via Schnittstellen zu anderen Tools.
Vorteile
Schon seit NL2GO ist dieses Tool eine top und vor allem DSGVO-konforme Mailchimp-Alternative gewesen im Bereich Email Marketing. Daran hat sich auch nach Umstellung auf SIB nichts geändert.
Nachteile
Leider sind die Funktionen, die über das reine Erstellen und (auch gut segmentierte) Distribuieren von Email Marketing Kampagnen hinausgehen, noch ausbaufähig. Man sieht die Bemühungen von SIB an der Stelle, doch derzeit kann ich hier nicht viel Positives sagen.
Antwort von Sendinblue
Hey Felix, My name is Nadja and I'm Sendinblue's Reputation Specialist. Thanks a lot for your valuable feedback. Please do let me know if there's anything I can do on my side to help you further familiarize yourself with the platform. You can contact us via our contact form or by opening a ticket through your Sendinblue account.
Regarding your comment on certain features, I can assure you that we're working on our product and service continuously and lots of exciting things are coming :)
Kind regards,
Nadja from Sendinblue
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
E-Mail Marketing leicht gemacht
Bewertet am 25.5.2022
Ich würde es zusammenfassen mit: Sehr bemüht. Es gibt viele Möglichkeiten, aber längst nicht alle,...
Ich würde es zusammenfassen mit: Sehr bemüht. Es gibt viele Möglichkeiten, aber längst nicht alle, die andere Anbieter beinhalten. Weil immer mehr Funktionen dazu kommen, wirkt es manchmal etwas unübersichtlich. Für kleinere Use-Cases ist es jedoch mehr als ausreichend und leicht anzuwenden.
Vorteile
Sendinblue (ehemals Newsletter 2 Go) ist in der Einfachheit der Anwendung wirklich nicht zu übertreffen. Auch ohne Einarbeitung oder Vorkenntnisse kann man schnell und einfach Kampagnen erstellen und verschicken. Die E-Mail-Pakete sind angemessen und der Support hilft via Mail schnell und einfach weiter.
Nachteile
Die Automationen bedürfen schon etwas mehr Know-How und sind nicht ganz so einfach umzusetzen. Auch die Erstellung von Anmeldemasken kann manchmal etwas kompliziert sein, wenn man mit verschiedenen Hacken verschiedene Listen befüllen will. Hier braucht man manchmal Unterstützung von einem Anwender, der schon länger Sendinblue nutzt.
- Branche: Design
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Monatlich für 6-12 Monate genutzt
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- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 1.0 /10
Der Kampagnenversand ist voll unlogisch im Ablauf. Nehmt euch ein Beispiel an Mailchimp
Bewertet am 14.9.2023
Ich will newsletter versenden und haben jedesmal Ewigkeiten , weil das ganze so unlogisch aufgebaut...
Ich will newsletter versenden und haben jedesmal Ewigkeiten , weil das ganze so unlogisch aufgebaut ist. Voll nervig, hatte ich mit Mailchimp nie.
Vorteile
Gestaltungsblöcke einfügen ist toll, es ist günstiger als mailchimp aber tausendmal nerviger
Nachteile
Erst zum Schluss kommt die Meldung, dass die Bilder zu gross sind. Plötzlich kann ich meine eigene Mailadresse nicht mehr als Absender einfügen. was soll das denn!!!!Für jede Kampagne brauche ich ewig, Wer bezahlt diese Zeit?
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
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- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Support ist sehr schnell, freundlich und hilfreich
Bewertet am 29.4.2021
Vorteile
Leichte Integration in Wordpress möglich und sehr guter Support
Nachteile
DOI Prozess ist noch nicht 100% funktionsfähig ... es wird aber daran gearbeitet. Eine Info dazu vorab hätte mir viel Zeit erspart.
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
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- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Tolles Produkt und superschneller freundlicher Service
Bewertet am 14.3.2021
bei Problemen gibt es sofort Hilfe
bei Problemen gibt es sofort Hilfe
Vorteile
Gesamte Aufmachung, und einfaches Handling
Nachteile
Noch nichts bemerkt, läuft alles so wie ich es möchte
- Branche: Internet
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Monatlich für Kostenlose Testversion genutzt
-
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- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Schnelle Ergebnisse dank der einfachen Handhabung
Bewertet am 12.12.2022
Vorteile
Schnelle Ergebnisse sind immer wichtig, deshalb ist die einfache Handhabung von Sendinblue ein großer Vorteil. So können Sie Ihre Nachrichten schnell versenden und erhalten schnelle Ergebnisse.
Nachteile
Die Bedienung ist nicht immer sehr intuitiv und manchmal ist es etwas verwirrend. Alles in allem ist es jedoch top.

- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Manage email campaign easily
Bewertet am 1.5.2021
This marketing software really has help us managing and planning our email marketing campaign and...
This marketing software really has help us managing and planning our email marketing campaign and its effectiveness to the maximum. I really like that all the report for the marketing campaign is filled with useful analytics report that we have use it to measure the marketing campaign rate of successful.
Vorteile
I really like all the marketing feature and option that are provided by Sendinblue. It has all i need for automation marketing process, like email marketing manager and newsletter builder. The inboxes help to store customer's previous email history, so we can serve and response to their inquiries email better.
Nachteile
The customer service is not as active as it should be, they are not operation for 24/7 and as our company is on difference time zone, it is difficult to have a real-time chat session with them. An integration with other outside service like Gmail also will add more flexibility to our marketing process.
- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
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- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Sendinblue. For those that want an all in one solution for mail, marketing, list management
Bewertet am 27.11.2022
Before Send in blue I had dabbled with mailchimp and found it so hard to do anything and all the...
Before Send in blue I had dabbled with mailchimp and found it so hard to do anything and all the time being punished with the financial hits of the charges. Once I signed up for Sendinblue the whole mailshot, landing page, website to data opt in became a breeze. Anytime I faltered I went back to the sendinblue videos or course. Everything is a delight to do and creating a campaign less painful than before and the deliverability is high. A true winner of an experience.
Vorteile
Send in Blue makes is easy to mark out and make a plan of action so you know what you want to do. From the campaign email through to the landing page, to the sign ups and all integrated nicely with my wordpress website and Elementor. As it is all in one place you can skip in and out and work on components and filter and sort the emails. Make a list of what you want and Send in Blue has it somewhere. I even took a certified course in send in blue on marketing automation using send in blue (free course).
Nachteile
The only downside to Sendinblue for me was my lack of knowledge. However Sedin blue top the rescue with their free courses. Now I invested a few days of y time doing them and in the process the light bulb came on on what I needed to do. Once I got it, those training courses were the perfect tutor, they not only taught me automation and everything else, better, they did it so I could do what I learnt in the Sendinblue dashboard. Win win
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
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Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
Micromanage lists
Bewertet am 6.8.2023
Terrible
Terrible
Vorteile
Statistics, ease of use. But micromanaging lists and suspending campaigns makes brevo absolutely useless to any business. Use any other email marketing service. Brevo is the worst!
Nachteile
Everything else. Don't need campaigns suspended due to arbitrary bounce rate. Get another email partner. Brevo sucks.
In Betracht gezogene Alternativen
MailchimpGründe für den Wechsel zu Brevo
StupidAntwort von Sendinblue
Hi There,
I am sorry to hear about your experience with our platform. So that we can look into it and assist you further, could you please share the ticket id and email address associated with your account?
I look forward to your response.
Regards,
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
If you wanna do email marketing… use BREVO
Bewertet am 2.7.2023
Vorteile
It’s easy to use and it has so many resources that you can’t use them all lol. The bes app if you wanna grow your business contact database
Nachteile
I really like everything from them. I’m been using for 2 years and I’m happy
- Branche: Unternehmensberatung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
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Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
First Email Campaign? SendinBlue Is Your Guru
Bewertet am 8.2.2023
I love it, it's easy to use and offers features on their free version that others don't
I love it, it's easy to use and offers features on their free version that others don't
Vorteile
The reporting and the segmentation features. This being on the free version which usually is very watered down or not available on other platform's free version.
Nachteile
You are limited to how many emails you can send a day, but not surprising as it is the free version
In Betracht gezogene Alternativen
HubSpot Marketing HubWarum Brevo gewählt wurde
Mailpoet did not have automations available on the plan the client was onGründe für den Wechsel zu Brevo
SendInBlue had more to offer on their free plan- Branche: Luft- & Raumfahrt
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
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Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Everything we need and more
Bewertet am 29.3.2023
We have been using Sendinblue for over 2 years now and couldn't work without it. Has helped us with...
We have been using Sendinblue for over 2 years now and couldn't work without it. Has helped us with our email delivery and email campaigns. Makes everything much easier with the two in one place.
Vorteile
The ease of use for our team to design and create email campaigns. We can get them sent out in a matter of under an hour. It's also a great tool to manage transactional emails sent from our multiple websites. These can be time critical so is important we have a tool for it.
Nachteile
Sometimes when we need it the most the service will go down. This could be several times a month. In terms of features, it has plenty of them. Can't really complaint about that.
Gründe für den Wechsel zu Brevo
The interface was easier to use and the pricing was better for us. We also like the integrations with out website with Sendinblue- Branche: Computerspiele
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Sendinblue Review by Game Release Support Person
Bewertet am 24.11.2022
Very Great, it makes my job easy and fast
Very Great, it makes my job easy and fast
Vorteile
I love this application, its really easy to create newsletters.its user friendly.
Nachteile
I can't think of any Cons yet. so far I'm loving it
In Betracht gezogene Alternativen
AWeberWarum Brevo gewählt wurde
its much easier to use, sendX don't have autosave feature. when I accidentally hit the back button. my progress was reverted back from the start.Zuvor genutzte Software
SendXGründe für den Wechsel zu Brevo
fast, user friendly, autosave feature, preview feature - its very nice to see how it looks in different devices and email app/programs- Branche: Öl & Energie
- Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Best tool to send marketing emailers for the maximum impact
Bewertet am 24.12.2022
Very good experience, we transitioned from free version to a paid plan after a good response &...
Very good experience, we transitioned from free version to a paid plan after a good response & result
Vorteile
- Can be integrated with other marketing tools- Can be integrated with WordPress- Helps to keep our Target Group engaged- Result oriented- Easy to learn without a steep learning curve
Nachteile
- In free tool, there's a limit to the contacts who can receive the email- More customized templates can be introduced
- Branche: Verbraucherdienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Best Alternative to the Competition
Bewertet am 8.12.2022
This has a very nice user interface. And...it's free for more than 2000 subscribers, so if your...
This has a very nice user interface. And...it's free for more than 2000 subscribers, so if your list is growing, and you're on a budget - this is such a good option.
Vorteile
If you've used the competition, then you know that the best features are the drag-and-drop modules.
Nachteile
I actually like all aspects of send-in-blue - i haven't found any downsides yet.
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Perfect service for Email Marketing
Bewertet am 18.1.2023
I really like the specs of the service its just what we need in our company, the relation price-prod...
I really like the specs of the service its just what we need in our company, the relation price-product its really good.
Vorteile
I really like the specs of the service its just what we need in our company, the relation price-product its really good.
Nachteile
I believe could improve in UI and UX, specially in the dashboard.
In Betracht gezogene Alternativen
SendGridWarum Brevo gewählt wurde
Price go up and we did not use all the features we pay for.Gründe für den Wechsel zu Brevo
I believe its better overall- Branche: Kunst & Handwerk
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Monatlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
You get what you pay for
Bewertet am 30.5.2022
Unfortunately, I left before I even sending out a single email to my subscribers.
Unfortunately, I left before I even sending out a single email to my subscribers.
Vorteile
As a small business owner, the thing that attracted me to Sendinblue was the pricing. At the time I was using this, my marketing emails were fairly low-tech and with a few trade-offs, I was excited that I could send to unlimited contacts using the free plan. It also offered some customizations with the free plan other services didn't, and I felt like the pricing for larger lists was extremely fair (as I was hoping to stay with them).
Nachteile
The backend was a bit clunky and felt fairly outdated, but I was willing to overlook that for the price. After setting up my lists, default settings, first email, etc. I got a notice that I would have to go through verification before sending my first email. The process was RIDICULOUS. I had to schedule a call with someone in France (which seemed odd, but okay). My call was rescheduled twice and then ultimately canceled. After a month of trying to verify, I ultimately switched providers. After having gone through all the setup work, I never even got to send out anything more than a test email to myself.
Warum Brevo gewählt wurde
Mailchimp became too expensive for the size of my business and email list.Zuvor genutzte Software
MailchimpAntwort von Sendinblue
Hey there! My name is Nadja and I'm Sendinblue's Reputation Specialist. I'm very sorry you've had this experience with us, especially since it's our goal to support small business owners, helping them grow through marketing campaigns. Would you mind providing us with more details (User ID + contact address) so we can find a solution as soon and best as possible? You can contact us via this form: https://www.sendinblue.com/contact/, open a ticket through your account - provided you still have access - or simply provide more information via Capterra!
Thank you for your feedback and sincerest apologies. I can assure you that we're working on our product and service continuously.
Hoping to hear from you soon,
Nadja from Sendinblue
- Branche: Fotografie
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Best decision we've made!
Bewertet am 20.3.2020
Moving to Sendinblue has been the best marketing decision we've made in the last 2-3 years. Our...
Moving to Sendinblue has been the best marketing decision we've made in the last 2-3 years. Our delivery rates have improved, retention has gone up and we've averaging an open rate of 58% compared to 36% when we were using our previous platform (Mailchimp).
On a few occasions we've needed to contact support, for advice. The support function at Sendinblue has been faultless. Responses are fast and they can't do enough to assist you... again unlike 'other' platforms where you wait up to 72 hours even for an initial response!...Which really hinders marketing
We recommend Sendinblue to any/all organisations, regardless of size, who want a self-intuitive marketing platform, that does everything you want it to with a support department that ARE actually there everyday to support you
Vorteile
The Dashboard is excellent, giving a complete overview of all your campaign statistics as well as single line clickable 'top line stats' of your individual campaigns
Creating a campaign could not be simpler, with very easy click & drag modules to build your campaign exactly how you want it
Once you have sent your campaign, with either a 'send now' or a scheduled time/date send, the reporting is excellent. The usual stats are included, for example total sends, successful sends, opens, click throughs, soft/hard bounces, click throughs etc. But the addition of metrics such as average time to open, average time to click, total and unique clicks plus a timeline gives you everything you would want to see. The reporting for us is one of the strongest features
Automation is a great addition, where workflows can be created that trigger actions such as send email or sms based on conditions or events - Sendinblue even includes an sms engine to engage with clients even more
Nachteile
Having sent numerous campaigns, trying different formats and schedules, we are yet to find anything we don't like or think that could be improved
- Branche: E-Learning
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Amazing Value, Great Deliverability, Powerful Featureset, Some Learning Curve and Rough Edges
Bewertet am 19.5.2021
Vorteile
I love the value of this product. I can send more emails to way more contacts for less money.
The automation features are powerful and flexible, including jumping from one automation to another or repeating part of a workflow based on action or inaction. I love it.
Deliverability is the best I've seen and they make it easy to track issues with particular domains. Thank you!
Analytics and reports are solid.
Nachteile
The onboarding was a mess with errors in their documentation: it took us three months or so, so plan for that. Their support was AWFUL then but has improved dramatically in the year since so I would not be surprised if onboarding has improved.
Their SMS feature is not that useful: I can automate sending SMSs but if anyone replies, I can receive it but cannot reply to them individually. The SMSs come from a random number that is not consistent so recipients cannot effectively add you to their contacts or send a text to that number. Probably better to use a separate SMS service.
Their advanced email personalization is difficult to set up. Basic stuff like first name is easy but populating event-based info like order details is hard.
In Betracht gezogene Alternativen
HubSpot Marketing HubWarum Brevo gewählt wurde
We switched from HubSpot to save money, improve deliverability, and to include transactional emails.Gründe für den Wechsel zu Brevo
Great value with lots of powerful features.- Branche: Bekleidung & Mode
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Free but limited
Bewertet am 2.8.2022
Sendinblue is free and effective. The ironic thing is that we grew so much from using sendinblue...
Sendinblue is free and effective. The ironic thing is that we grew so much from using sendinblue that we needed a bigger and better platform.
Vorteile
It's free until you go over a certain amount of emails per month and your contact storage is unlimited, no restrictions!
Custom templates, automation/auto responders, custom CTAs, and click tracking are all pros. APIs for integration with your website.
The reporting is pretty well detailed.
Customer support is very responsive and polite. I was able to set up sendinblue very quickly and I had no problems using it.
Nachteile
Sendinblues free version is limited and when you go over the email limit you need to buy a subscription to keep using the service. The customizable templates are there but they're limited.. Sendinblue could be slow and glitchy at times, most often when sending emails with attachments.
Warum Brevo gewählt wurde
My free trial expired and I wasn't comfortable enough with the platform to pay for it. Sendinblue had an actual free version meaning I could learn to use it before moving up to a subscription.Zuvor genutzte Software
GetResponse- Branche: Grafikdesign
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Great UI, rock solid functionality and features
Bewertet am 30.10.2021
SendInBlue is a swiss army knife multi-tool that gives small businesses access to marketing, FB...
SendInBlue is a swiss army knife multi-tool that gives small businesses access to marketing, FB campaigns, Chat, Transactional, List Management and CRM all in one package.
Vorteile
What I love about SendInBlue is the ease of setup. Once you register, you can easily find what you're looking for. We do a lot of email marketing for our law association but do a lot more transactional emails. The SMTP features are easy to find and implement.
Nachteile
It's a bit more expensive than Mailchimp but gives your more flexibility. Would be great if you could get to the gallery of saved images easier. I love that you can add live chat to your website with SendInBlue the script is a bit heavy and can slow down page loads.