Slack

4,7 (22 883)
Ein einziger Ort für Teamkommunikation und Arbeitsabläufe

Gesamtbewertung

4,7 /5
(22 883)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Funktionen
4,6/5
Bedienkomfort
4,6/5
Kundenbetreuung
4,4/5

95%
haben diese Anwendung empfohlen
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22883 Bewertungen

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Ein Mittlerweile unentbehrliches Tool für Teams

Bewertet am 7.10.2022

Sehr zuverlässiges und einfach zu bedienendes Tool. Für Echtzeit Kommunikation perfekt, jedoch mit Schwächen bei Sprach- und Videofunktion

Vorteile

Schnelle und unkomplizierte Kommunikation zwischen Teammitgliedern

Nachteile

Die Video- und Sprachfunktion ist nicht einwandfrei. Wird aber auch hier selten genutzt

In Betracht gezogene Alternativen

Skype

Gründe für den Wechsel zu Slack

Die Einfachheit und die Zuverlässigkeit waren ausschlaggebend
Farid
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

effektiver zusammenzuarbeiten

Bewertet am 4.10.2022

Slack ist eine Kommunikationsplattform, die es Ihnen ermöglicht, schnell und einfach mit Ihren Kollegen zu kommunizieren. Mit Slack können Sie sofort Nachrichten senden und empfangen, Dateien teilen und Voice- und Videoanrufe tätigen. Slack ist die perfekte Lösung für das schnelle und effiziente Arbeiten in Teams.

Vorteile

Slack ist ein Tool, mit dem Sie Ihre Kommunikation und Zusammenarbeit verbessern können. Es bietet Ihnen die Möglichkeit, Nachrichten an eine bestimmte Person oder an eine Gruppe zu senden und Dateien zu teilen. Slack ist besonders nützlich für die Zusammenarbeit in Teams, da es einfach zu bedienen ist und Sie jederzeit und überall auf Ihre Unterhaltungen zugreifen können.

Nachteile

Keine Nachteile gefunden, da es dem gerecht wird was versprochen wird.

Urs
Gesamtbewertung
  • Branche: Medienproduktion
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Hat bei uns sämtliche internen Mails ersetzt

Bewertet am 4.2.2021

Insgesamt möchte ich Slack in meinem Arbeitsalltag nicht mehr missen. Die Software ist sehr schnell einsatzbereit, funktioniert auch mobil sehr gut, ist aber vergleichsweise teuer. Es gibt aber eine kostenfreie Version, die nicht alle Nachrichten speichert.

Vorteile

Slack ist für uns das unverzichtbare interne Kommunikationstool, für alle Aufgaben im Alltag. Durch die vielen Verknüpfungen mit anderen Tools ist es gut integrierbar und läuft auf allen Geräten.

Nachteile

Einziger Nachteil ist der vergleichsweise hohe Preis, und mit der Zeit auch der deutliche Lockin-Effekt.

Jan
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Gutes Tool zur internen Kommunikation mit Kolleginnen und Kollegen

Bewertet am 24.10.2022

Ich arbeite gern mit Slack, da es sich als zuverlässiges Kommunikationstool herausgestellt hat. Die Einbindung weiterer Apps macht Slack vielseitig und stets erweiterbar.

Vorteile

Slack ist ein zuverlässiger Partner in Sachen interner Kommunikation mit Kolleginnen und Kollegen. Das Teilen von Informationen, ein kurzer Anruf bei Kolleginnen und Kollegen oder das Anlegen von Gruppenchats und Channeln ist unproblematisch möglich.

Nachteile

In größeren Organisationen mit viel Kommunikation kann Slack dazu neigen, unübersichtlich zu sein. Informationen müssen dann über die Suchfunktion herausgefunden werden, was mitunter aufwendig ist.

Mario
Gesamtbewertung
  • Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
  • Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Super Programm um mit seinen Kollege zu kommunizieren

Bewertet am 30.9.2022

Vorteile

Ich finde es gut wie schnell man mit allen in Kontakt ist. Das man Datein sich schicken kann. Gruppen erstellen kann und mal schnell eine Videotelefonie oder Konferenz machen kann

Nachteile

Ich mag die Option Hubbel nicht, das verpasse ich immer schnell ein anruf oder Einladung, weil das nicht so schön klingel als wenn ich ein Slack anruf mache

Svitlana
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Slack Features

Bewertet am 3.10.2022

Kann man geschäftlich nutzen, aber man ist nicht sicher ob der Adressat auch alle Nachrichten gelesen hat, die Funktion Lesebestätigung bei High Prio Nachrichten wäre hilfreich.

Vorteile

Einfach und intuitiv zu bedienen, Echtzeitbenachrichtigung vorhanden, Call, Video, Screenshare

Nachteile

Sehr schwer manchmal einen Thread zu finden, manchmal werden die Nachrichten übersehen.

Johanna
Gesamtbewertung
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Unternehmenschat

Bewertet am 24.9.2022

Vorteile

Slack ist ein einfaches Tool für die schnelle Kommunikation. Alle Nachrichten werden gebündelt und in einzelnen Projekten gespeichert, sodass gut darauf zurückgriffen werden kann.

Nachteile

Nachrichten, welche älter als 90 Tage sind werden nun seit kurzem ausgeblendet.

Rene
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Slack

Bewertet am 5.2.2023

Vorteile

Slack ist als chatplattform super leicht zu benutzen

Nachteile

Nachvollziehbarkeit von Arbeitsprozessen gegenüber email erschwert

Angela
Gesamtbewertung
  • Branche: Onlinemedien
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 4.0 /10

ganz ok

Bewertet am 28.12.2022

zur Team-Kommunikation bestens geeignet

Vorteile

Kommunkation mit dem Team klappt sehr gut

Nachteile

Bei zu vielen Channels verliert man schnell den Überblick - aber das Problem ist user-seitig

Michael
Gesamtbewertung
  • Branche: Luxusgüter & Schmuck
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Slack statt Mattermost

Bewertet am 13.1.2023

Vorteile

bessere Integration in andere verbreitete Systeme, wie Google Workspace

Nachteile

Wir haben Mattermost intern betreiben können, bei Slack liegen die Daten nicht in house

Maurizio
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Top für Startups

Bewertet am 25.3.2021

Vorteile

Einfachheit der Einrichtung, kostenlose Testversion, Integrationen mit vielen weiteren Services

Nachteile

Die Benachrichtigungen auf mehreren Geräten können ab und an mal nerven

Ella
Gesamtbewertung
  • Branche: Musik
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Verbesserungen nötig

Bewertet am 5.6.2021

Jüngste Anwendungswiedergabe stimmt nicht wie erwartet mit dem Windows-Anwendungskunden überein. Funktioniert immer noch nicht wie erwartet. Anwendungsspeicher gereinigt - kein sicheres Ergebnis.

Vorteile

Die App hat alle Anzeichen, dass sie zu diesem Zeitpunkt gut funktioniert. Anwendung funktioniert einwandfrei bis vor einer Woche.

Nachteile

Derzeit gibt es Probleme, bei denen ich Fotos versendet habe, und sie werden nicht übertragen, so dass ein nicht initiierter Zwischenruf zurückbleibt. Wie dem auch sei, es werden die nicht gesendeten Bilder nicht gelöscht, um sie verschwinden zu lassen.

Siri
Gesamtbewertung
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Effizientes Arbeiten

Bewertet am 24.1.2023

Vorteile

Mit Slack hat es mir die Kommunikationen zwischen verschiedenen Personen erleichtert und einen unbegrenzten Datentausch ermöglicht.

Nachteile

Nach 2 Jahren Nutzung wurde ich benachrichtigt, dass die Daten nicht mehr gespeichert werden können und ich musste eine alternative Software finden.

Sanskriti
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Implementing Slack at work was an absolute decision

Bewertet am 9.10.2020

We implement slack for inter-office communications. Slack made the communication possible and managing workflows was a lot easier. We often use slack for real-time messaging not, particularly for archives. Overall, slack has enhanced our business productivity, collaboration between project teams, and managed to provide streamlined communication.

Vorteile

Slack was easy to use and implement at work. The web version of slack works completely fine. The slack interface is streamlined and ideal for business communication. We are able to replace emails at work and use communication on slack, which is quick and easy for project teams. The most significant thing I loved about Slack is, it can be integrated with other productivity, communication, and collaboration tools to make the work more streamlined and can be an optimum choice for automation and scripting.

Nachteile

The only downside to this application is its pricing. The standard plans lack most of the important features, so we thought of upgrading to Plus. Since the price is based on per person per month, we found the pricing for Plus too high. So, we had expected if the price could be pay-per-module, but that can’t be helped either.

In Betracht gezogene Alternativen

monday.com

Warum Slack gewählt wurde

Salesforce has lot of complexities at work and all we need is an easy and efficient tool to beat the performance. And we found Slack worthy of it.

Zuvor genutzte Software

Salesforce Sales Cloud

Gründe für den Wechsel zu Slack

Slack is easy to use and implement at work. Well, it has ability to integrate with lots of apps, and outruns all other alternative applications in performance.
Carlos Fred
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Slack: a good business instant message application

Bewertet am 11.11.2019

My experience with Slack has been really good.
Slack helps me a lot on my daily activities and even more when I'm working from a remote location or inspecting something and need to interact with our team at the main office.

Vorteile

Slack is easy to use and its interface is very similar to other IM applications we have been using for years.
That makes the transition from whatever IM software currently in use to Slack quick and smooth.
In our company, nobody needed to be trained to use Slack and users went well with the transition process.
Slack allows users to customize their names, profile picture, and current status.
It's also possible to send messages to individuals, groups of people, and into channels.
Users most commonly send text messages but they have the option to send screen captures, pictures, and files in general at their own convenience.
A very useful resource in my opinion is the ability to create shared channels where you can add people from outside your organization as well as users from other Slack organizations.
With this feature, you can create a support channel with a service provider and have quick interaction with them, for example.

Nachteile

I don't have too much complaints about Slack.
One of them is that as an Administrator, I believe that the management interface is a bit confusing.
Sometimes it takes me a while to remember certain basic operations because Slack has its own way of having that done.
Also, I had issues with some of my users a couple of times because of bugs with Slack application.
The last I remember would freeze half of the user's screen so nothing shown in that area was clickable of selectable.
Closing and reopening Slack would temporarily solve the problem.
I contacted Slack support and they confirmed that as a known issue and that would be fixed soon with a software update.

Shreyansh
Gesamtbewertung
  • Branche: Personalbeschaffung & -besetzung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

If you think my rating is exaggerated just use the desktop app once!

Bewertet am 8.2.2023

Vorteile

As a UI/UX enthusiast, it is the first thing that I notice in any tool. Slack is spot on with its UI/UX. It is easy to use and the extensions/addons are fun, and perfect for all types of teams.

Nachteile

If you get a huddle invite & you're not on the slack desktop app then on clicking the notification it admits you in the call but the app opens way later. During this, the app lags as well. Apart from that, I really love the huddle feature but why does it take me 3 clicks to start one? Why am I still getting the introductory message on huddles?

Chaya
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Slack – Managing projects optimally

Bewertet am 18.4.2019

Slack is a tool which can be used as a project management tool for managing projects and also it can be used for internal communication inside a project group or a company. Each project group can have its own channels inside the company workspace. Communication through private and public channels has made Slack more popular among the users.

Vorteile

Slack can be considered as a project management tool. Slack provides both mobile version and desktop version applications where the mobile version is installed in the mobile phone so that whatever may be the situation user may not miss any important information about the project instantly. While the desktop version helps to transfer files of the working project easily while working on the project. Slack provides the facility to share the files, folders, audio and video clips, links. there are private and public channels in slack. Users can be added to these channels and if the users prefer they can have their own personal chats through slack. The emojis, stickers, GIF are also added In Slack to provide better user experience and attract the users with its familiar look to most of the social media or texting apps.

Nachteile

In order to use Slack users need to have a proper network connection. Without proper network coverage, Slack won’t work. Sometimes messages won’t be delivered to the other side after a selected time(10 PM). Unless the user sets his or her state into active user won’t receive notifications after 10 pm. If the state is away then the messages sent after 10 pm won’t be delivered till the next morning. Because of this sometimes users may miss some important messages. It is both an advantage and a disadvantage too. There is no mechanism to know whether the receiver read the message or not once a message is sent. The sender has to wait until other messages come from the receiver acknowledging that the receiver read the message.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Collaboration application, limited functionality

Bewertet am 8.2.2023

Slack experience so far has been okay for me. It works fine if the goal is to collaborate internally but I think that Slack lacks in features and functionality compared to Teams.

Vorteile

Slack is a good application for real time messaging, collaboration and huddling. It comes with other features like group channels and the option to share files. Slack allows some integration capabilities with other applications. Its search function works efficiently making it easy to find the files.

Nachteile

I was a Teams user earlier and got introduced to Slack through the acquisition of our company. It may be to do with the level of licensing but I feel that Slack lacks in many areas compared to Teams (ease of use, user interface, features and functionality, scalability and integrations)

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Design
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Remains the best multi-platform team communication software

Bewertet am 17.2.2023

Slack continues to be my go-to software for team communication. We set it up for all our projects and encourage our clients to engage with us through it. It continues to develop in a positive direction and we see large scale adoption across our sector.

Vorteile

Easy to use, easy to set up and deploy for a team. It's familiar to most digital workers. It is popular enough that it has a significant community around it and integrates with just about every digital tool on the market. You can be a part of multiple organisations at the same time within one login (something Microsoft Teams cannot easily do). Integrations like Giphy can add a fun element to chats. You can also use Slack Connect to link two organisations together for certain projects.

Nachteile

It can become overwhelming when you have lots of conversations going on, especially if you're part of multiple organisations.

James
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Best workplace tool I have used for communication

Bewertet am 8.2.2023

I have used Teams and Skype and find that Slack has more features to use.

Vorteile

It's easy to learn and is the go-to software for instant messaging and team communication. Employees can subscribe to certain channels to converse and collaborate. I like that we can manually select which notifications to receive or ignore. We can also manage the separate settings on our mobile phones for when we are not in the office. I like that we can communicate just with emojis so cut down on messaging notices.

Nachteile

If you don't manage it properly there can be too many popups for messages. The calendar sync doesn't always work.

Valentina
Gesamtbewertung
  • Branche: Animation
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Slack, the software for remote work

Bewertet am 10.2.2023

I started using slack while working remotely on some computer projects, it allowed me to share files, ask for assistance from my colleagues and easily communicate as if I were in the office with them

Vorteile

As soon as it is opened, it might seem difficult to use because of all the sections within it, including private channels, hashtags, chats and applications that can be integrated, but after a short time from the first use it starts to be understandable and very useful.if i had to make a metaphor i would say that slack is a big wardrobe inside which there are many drawers perfectly organised.slack gives you the possibility not only to chat in groups or individually, but also to make calls, share files, remotely control the device of someone who works with you.

Nachteile

Sometimes the call and video system doesn't work

Jane
Gesamtbewertung
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Highly recommended for uncomplicated way to connecting with team members and with clients!

Bewertet am 8.2.2023

Awesome and made our work life even easier without having to worry means of communicating other team members.

Vorteile

Everyone is busy and won't have much time accessing a laptops or computers to interact with team members, so the app is actually the best about this software.

Nachteile

nothing really. The quality it offers alone is excellent and top notch when it comes to interacting with your clientele and subordinates.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Pharmazeutika
  • Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Very good

Bewertet am 4.2.2023

Vorteile

The ease of use of the program and its ability to accomplish joint work in my workplace helped me a lot. Also save a lot of time compared to other programs

Nachteile

There are some minor problems such as late response to some commands but they are very rare

Jeff
Gesamtbewertung
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 5 001–10 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great product that has become more important than ever

Bewertet am 23.4.2020

Prior to implementing Slack we tended to have a mix of emails, chats, and some intranet announcement board setups. Now, we put all of that in Slack which makes it much easier to keep up with what is going on as well as to search for anything that you need. It has been a huge plus for us in all ways and we have a lot of other integration options we are looking at implementing.

Vorteile

Communication with my entire team is easily available within Slack as well as subsets of my team. Slack has played a key role for several years but that role has become critical as we have shifted operations entirely online. We have channels for different topics and the ability to easily customize alert settings for channels has been a huge plus. The ability to integrate with outside systems has allowed us to automate many tasks such as letting the service desk know when issues occur.

Nachteile

Traffic can get busy so I need to be particular about how my notifications are set up. I then check in periodically on the channels that I don't receive notifications for to keep up with what is going on.

Aaron
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Great for communicating with coworkers and friends!

Bewertet am 21.2.2020

I actually do not use Slack much in a business environment, but in a personal setting for a book club. We transitioned to primarily using Facebook for communication to Slack, as not all members of the book club are on Facebook. Slack has made communication a lot easier and fully centralized.

Vorteile

Slack is really easy to setup and provides a great solution for secure communication b/w coworkers and even friends. The interface, while slightly confusing at first, is easy to learn. In addition, it is easy to create different channels - as to have multiple conversations on multiple topics without those conversations overlapping. There are both mobile and desktop clients, and they are cross platform. There is even a web interface so you don't have to install a local client. Finally, you can't argue with the price as it starts with free version that is suitable for many use-cases.

Nachteile

Slack utilizes various shortcuts and tags to implement features (such as adding a poll to a conversation), but these tags are not obvious and usually need to be looked up.