JIRA Service Management Erfahrungen

JIRA Service Management
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706 Bewertungen
- Branche: Informationsdienst
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Hands down - das beste IT Projektmanagement Tool
Bewertet am 9.6.2023
In meinen Augen gibt es kein besseres Tool für ein sauberes Projektmanagement, in dem alle Bereiche...
In meinen Augen gibt es kein besseres Tool für ein sauberes Projektmanagement, in dem alle Bereiche dargestellt werden können.
Vorteile
Es integriert sich nahtlos in den Alltag eines IT Projektmanagers, ist perfekt für die jeweiligen Prozesse anpassbar und bietet unzählige hilfreiche Features
Nachteile
Manche Integrationen sind etwas kompliziert aber wenn man sich damit beschäftigt ist alles realisierbar
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Jire Sercive Managment Allroundtool für Helpdesk
Bewertet am 15.11.2023
Vorteile
Es ist sehr übersichtlich, auch wenn man bisher keine Erfahrungen hatte, sind die Funktionen schnell gelernt und erklären sich fast von alleine.
- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Hilft uns die Tickets unserer Kunden zu verwalten
Bewertet am 22.6.2023
Vorteile
- Tickets können den zuständigen Kollegen zugewiesen werden- es kann im Ticket mit dem Team als auch mit dem Kunden kommuniziert werden
Nachteile
- eine Integration zu MS Teams wäre wünschenswert
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 501–1 000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Kompliziert und leider Industriestandard
Bewertet am 26.2.2023
Vorteile
Anlegen von Sprints, Tickets, epics, Releases. Aufbauen eines Backlogs. Sprintplanung und Durchführung mit Sprint boards. Rudimentäre Sprint Statistiken. Perma-URLs für Tickets und Epics. Integration zu Confluence ist okay.
Nachteile
Man muss eine Skriptsprache für die erweiterte Suche lernen. Es gibt keinen Projektexport. Konfigurierbarkeit ist (wahrscheinlich) verfügbar, aber man findet sie nicht. Benutzerfreundlichkeit ist mittel mit gefühlt 100 Buttons überall.
Gründe für den Wechsel zu JIRA Service Management
Funktionsumfang ist immer noch am größten.- Branche: Informationsdienst
- Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Kenne kein vergleichbares Tool am Markt
Bewertet am 8.12.2022
Vorteile
Gängiges und intuitives Tool. Kenne kein vergleichbares am Markt.
Nachteile
Ich finde es sehr intuitiv zu nutzen und hatte auch ohne Schulung keine Probleme im Umgang.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Auf den ersten Blick einfach
Bewertet am 12.1.2023
Vorteile
Man ist schnell fertig mit dem Setup und kann direkt loslegen. Die Tickets werden übersichtlich aufgelistet.
Nachteile
Wenn man komplexere Zusammenhänge erfassen will, offenbaren sich einige Tücken des Programms.

- Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
- Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
We track incoming work with Jira Service Management
Bewertet am 14.8.2023
I prefer Jira Service Management because it is very similar to Jira software; If you are familiar...
I prefer Jira Service Management because it is very similar to Jira software; If you are familiar with Jira software, you will have no problem using this one. Concise but effective.
Vorteile
First of all, Jira allows us to manage customer support requests in an organized way. They can be tailored to individual squads and relatively easily monitored. All relevant details can be stored in one location in a Jira request. Jira is an easy-to-use tool and request tracker for teams, with features including customizable dashboards, access permissions, and time/effort monitoring.
Nachteile
Inadequate translation of Jira Service Management into other languages is one of its biggest drawbacks, as it results in an unnatural hybrid between English and the selected language.
- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Jira used by a system engineer
Bewertet am 14.6.2024
Overall, JIRA Service Management is powerful and customizable, but has a complex setup, steep...
Overall, JIRA Service Management is powerful and customizable, but has a complex setup, steep learning curve, and can be costly.
Vorteile
Seamless JIRA integration, customizable workflows, advanced automation, user-friendly interface, robust reporting, scalable, SLA management, and extensive third-party integrations.
Nachteile
Complex setup, expensive for small teams, slower with large data, steep learning curve, and overwhelming customization for non-tech users.
Zuvor genutzte Software
ActiveCollabGründe für den Wechsel zu JIRA Service Management
Easy to use, cost effective and they gave discount plus many many more benefits- Branche: Essen & Trinken
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 3.0 /10
Great management tool
Bewertet am 19.1.2025
Vorteile
Jira is a very user friendly application. Its utilization for backend communication allows for efficient problem solving.
Nachteile
At first it seems overwhelming, but very easy for end user.
- Branche: Biotechnologie
- Unternehmensgröße: 5 001–10 000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Lots of features but can get overwhelming
Bewertet am 8.1.2024
Vorteile
The amount of features that JIRA has allows for our team to use it to track a multitude of ticket/project types.
Nachteile
The number of features can be overwhelming and this platform is not the best organized. There is a lot going on with different boards, timelines, and tickets so it can be easy to lose track of everything and for things to be overlooked.
- Branche: Informationsdienst
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Multifunctional tool but too complicated
Bewertet am 7.12.2024
Serves the purpose but its not great UX.
Serves the purpose but its not great UX.
Vorteile
Lot of functions so we are able to customize it for our needs
Nachteile
UX, complicated setup and plugins which doesnt work as expected
- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Jira Service Desk Management
Bewertet am 25.3.2024
Overall I have been using Jira Service Mangement for 6 years and I love finding about new features...
Overall I have been using Jira Service Mangement for 6 years and I love finding about new features and integrations.
Vorteile
I like the analytics and incident management part of the Jira service desk management and of course the ease of locating tickets and updating them.
Nachteile
I feel like JQL is necessary for important searches which not everyone has experience with.
- Branche: Hochschulbildung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
JIRA enhances your management!
Bewertet am 18.9.2024
Overall it has been a great resource for our institution. With the seamless tools imbedded in the...
Overall it has been a great resource for our institution. With the seamless tools imbedded in the program, it has enhance our productively and user communication. Our team has had a great experience and new employees find it easy to learn!
Vorteile
This product helps our institution track ticket stats and helps us communicate with our customers efficiently.
Nachteile
The user interface could use a bit of a revamp. We also noticed that some workflow process could be added to track assets and maintain inventory.
- Branche: Versorgungsunternehmen
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Good but needs integrations to look better
Bewertet am 5.8.2024
Vorteile
Managing projects in service management is easy & integrating various applications into it is seamless
Nachteile
A bit confusing at first, roles seem jumbled at first glance & service management itself is a bit ugly when looking at it externally
In Betracht gezogene Alternativen
Zendesk SuiteGründe für den Wechsel zu JIRA Service Management
JIRA was already integrated so it was the easier choice- Branche: Internet
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Top of the market
Bewertet am 4.4.2024
Overall, Jira has many integrations and way tu automate in-house processes. Second to none.
Overall, Jira has many integrations and way tu automate in-house processes. Second to none.
Vorteile
Jira is standard of IT industry for managing effective development and connecting it to other teams in the company.
Nachteile
Jira can be sometimes complicated which is expected considering the amount of feature it needs to handle complex business processes.
Gründe für den Wechsel zu JIRA Service Management
More features required for effective development.
- Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
The best tool for Helpdesk which works seamlessly with Jira
Bewertet am 8.11.2023
My team enjoys this tool a lot and we surely feel this is the most suited tool for the workflow we...
My team enjoys this tool a lot and we surely feel this is the most suited tool for the workflow we have. Highly recommend for helpdesk in IT
Vorteile
Works so well with a support email ID to collect client helpdesk issues, and even link them to development (IT project) tickets
Nachteile
Perhaps the dashboards can be easier and more insightful, for checking workload, number of issues managed per staff member etc
In Betracht gezogene Alternativen
Zendesk SuiteGründe für den Wechsel zu JIRA Service Management
Since we have a lot of helpdesk tickets that may translate into a product feature, or enhancement or bugs that can be forwarded to the IT development team, we wanted to use something that syncs with JIRA very well
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Effortless Collaboration and Task Management: A Closer Look at JIRA Service Management
Bewertet am 13.6.2023
My overall experience with JIRA Service Management has been exceptional. The platform has revolution...
My overall experience with JIRA Service Management has been exceptional. The platform has revolutionized our incident management process and significantly improved collaboration among team members
Vorteile
One of the aspects I liked most about Jira Service Management was its exceptional incident resolution efficiency. The platform truly excels in streamlining the incident management process, enabling our team to respond swiftly and effectively to any issues that ariseWith Jira Service Management, we were able to create a centralized incident ticketing system that provided complete visibility into ongoing incidentsThe automation capabilities of Jira Service Management were a game-changer. We were able to set up predefined workflows and triggers, ensuring that incidents were routed to the appropriate teams and escalated as needed
Nachteile
While Jira Service Management offers a plethora of robust features, one area that I felt could benefit from improvement was its reporting capabilities. Although the platform provides basic reporting functionalities, there are certain areas where additional enhancements would be valuable
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Jira - An awsome tool
Bewertet am 7.9.2024
Overall a nice experience. It is a very easy tool to learn. It can be scaled up well. It is also...
Overall a nice experience. It is a very easy tool to learn. It can be scaled up well. It is also quote versatile in usage for Scrum Kanban etc.
Vorteile
It is very intuitive. Has got good features like tags , labels etc. which helps to categorize issues well. It helps in reporting as well.
Nachteile
Poor help documents especially around JQL
- Branche: Professionelles Training & Coaching
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Simple Service Management
Bewertet am 23.9.2024
We have been using the JIRA service management for the last 4-5 years to manage our different...
We have been using the JIRA service management for the last 4-5 years to manage our different internal projects and other support requests. It made it really easy to manage those along with the implementation projects and integrate them with other tools with ease.
Vorteile
Ease of onboarding and managing different types of support projects
Nachteile
We just love this piece of tech and there is nothing specific that we don't like.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
One of the best choices for a customer service desk
Bewertet am 3.6.2024
Vorteile
Highly customisable service desk portal, from the fields to the UI. We can set up a new portal in minutes for every new project and easily tie the tickets to our internal Jira Software projects keeping internal and external discussions separate.
Nachteile
SLA management should be made easier as well as the reporting options. Naturally the easy integration between the service desk and the software issue tracking system occurs if you are using Atlassian, good luck with other tools.
In Betracht gezogene Alternativen
RedmineZuvor genutzte Software
Redmine- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Excellent software for incident and ticket management
Bewertet am 19.8.2024
It is a intutive software that has made our incident and ticket management so easy
It is a intutive software that has made our incident and ticket management so easy
Vorteile
It has made the incident and ticket mangement so easy. Its jntegration witj Zendesk is so helpful
Nachteile
The configuration takes a bit of time. If you have not used Jira earlier then learning takes a bit if time.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Great Tool
Bewertet am 8.11.2024
Vorteile
Most widely used tool for business analysis and documetation issue tracking. Almost a standard worldwide.
Nachteile
Hard to customize and slow in changing interface to be more user friendly
- Branche: Essen & Trinken
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Perfect for small business
Bewertet am 26.11.2024
Great customer service, easy to use for a beginner like me
Great customer service, easy to use for a beginner like me
Vorteile
Users friendly, perfect for my small business
Nachteile
Setting up the service needs more information but with the help it works good
- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
JIra is a must for Software Development
Bewertet am 4.3.2024
Vorteile
It helps us to organise and better understand the current progress.
Nachteile
It should support github comments and it would be nice if could integrate github such that task could change progress based on github commits

- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
User Friendly Work Management Tool
Bewertet am 16.9.2023
Vorteile
JIRA is very useful to use while compared to other tracking tools. It helps us to track the issues and progress assigned within the different teams. You can also filter the stories assigned to us that helps you monitor on track !
Nachteile
I don't have any major dislikes about JIRA Service Management.