Über C-Desk

C-Desk is a cloud-based help desk software that provides businesses with tools to manage service requests and facilitate communication across teams. Administrators can create multiple service categories, assign them to specific employees or departments, and receive notifications about overriding service-level agreements (SLAs).

Using C-Desk, organizations can grant access permissions to specific agents, create electronic logbooks for shift details, and retrieve users’ profiles from the database. It allows managers to generate support tickets for customer issues and verify the identity of end-users through Lightweight Directory Access Protocol (LDAP) and Active Directory integration. Users can also create tasks, assign them to multiple staff members, and generate performance reports related to employees or projects.

Administrators can use C-Desk to view upcoming events on a calendar, create photo albums, and upload files to file transfer protocol (FTP) servers for backup. Businesses can add study materials, organization forms, policy manuals, and more to the knowledge base, enabling agents to quickly access relevant information to help resolve clients’ queries. It allows managers to streamline the entire asset management lifecycle, from location and warranty tracking to repair and vendor management.

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C-Desk login
C-Desk manage service requests
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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von C-Desk: 50

  • Anfragezuordnung
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenmanagement
  • Automatisiertes Routing
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Beschwerdemanagement
  • CRM
  • Call-Center-Management
  • Chatbot
  • Corrective and Preventive Action (CAPA)
  • Dokumentenspeicher
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Chat
  • Einkauf & Empfang
  • Feedback-Management
  • Formularverwaltung
  • IT-Asset-Management
  • Integration des aktiven Verzeichnisses (AD, Active Directory)
  • Kalenderverwaltung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kundendatenbank
  • Kundenreklamations-Tracking
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leistungskennzahlen
  • Leistungsmanagement
  • Lieferanten-Management
  • Live-Chat
  • Management von Dienstgütevereinbarungen (SLA)
  • Mitarbeiterprofile
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Netzwerküberwachung
  • Problem-Nachverfolgung
  • Projektmanagement
  • Routing
  • Self-Service Portal
  • Suchen / filtern
  • Supportticket-Management
  • Ticket-Management
  • Umfragen & Feedback
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Vermögensverwaltung
  • Warnungen / Eskalation
  • Warteschlangenmanagement
  • Wissensbasis-Management
  • Workflow-Konfiguration
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen
  • Überwachung

Alternativen

Salesforce Service Cloud

4,4
Alternative Nr. 1 zu C-Desk
Treffe dich mit deinen Kunden, wann und wo sie sind. Stelle Service über jeden Kanal und über jedes Gerät bereit....

Zendesk

4,3
Alternative Nr. 2 zu C-Desk
Zendesk ist die weltweit führende Cloud-basierte Service-Software-Lösung, der über 40.000 Organisationen vertrauen....

TeamSupport

4,5
Alternative Nr. 3 zu C-Desk
TeamSupport ist eine für Business-to-Business-Kundenbetreuung entwickelte Helpdesk-Software. Vollständige Sichtbarkeit...

Freshservice

4,5
Alternative Nr. 4 zu C-Desk
Freshservice ist ein Online-ITIL-Service-Desk mit Funktionen für Ticketing und Asset-Management sowie Tools für...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,7 /5
(27)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Funktionen
4,7/5
Bedienkomfort
4,6/5
Kundenbetreuung
4,5/5

Hast du C-Desk bereits?

Andere Softwarekäufer*innen brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

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5 von 27 Bewertungen angezeigt
Augusto P.
Gesamtbewertung
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

A wonderful free tool for your organization

Bewertet am 20.3.2018

Vorteile

This app not only worksfor your IT deparment is also very useful for HR, Administration and Accounting, because you can manage users and permissions, so you can know who is related to which process, you can manage specific profile of your employees, manage the departments together or separated, make calendars, create searching modules and so on, you can do a lot of things with C-Desk.

Nachteile

For some employees it is very difficult to get used to this software, because they do not have any experience with it, but with a little practice, they are allow to work easily and to get the best of it.

Deepak T.
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

One Of the best Service Desk or Helpdesk Product I Have every Seen

Bewertet am 27.9.2018

Very very good

Very very good

Vorteile

Many bundled features along with Helpdesk which can be used by every department in an organization, Like Asset Management, Events and Photo Gallery, Calenders, Knowledge Base, Projects and Tasks, Surveys and Forms, Cash Voucher Management System, Chat Etc.. Never seen a product like this, at lowest possible cost

Nachteile

Dashboards should have been more interactive

Sunil G.
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Weitere für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Below starter level

Bewertet am 19.10.2018

I tried it and repent wasting 30 minutes on this.

I tried it and repent wasting 30 minutes on this.

Vorteile

Nothing is good. It needs a windows server and that is a big limitation in itself.

Nachteile

Bad interface, poor concept, unfriendly installation, buggy portal.

Dickson M.
Gesamtbewertung
  • Branche: E-Learning
  • Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

C desk appointment organiser

Bewertet am 5.2.2020

helpdesk software is so comprehensive and can work well across multiple departments especially at...

helpdesk software is so comprehensive and can work well across multiple departments especially at my workplace where there a several faculties. Meeting schedules becomes easy to manage and there are no clashes as these can be cancelled and rescheduled prior to meeting times.

Vorteile

It is a completely free software and therefore does not add to the costs to the organisation but rather brings in flexibility in terms of meetings scheduling, makes life easy for the secretariat

Nachteile

so far i havent seen the real things i can say i dont like on c desk as most of the task that i want done are in most cases accomplished with very little challenges if any

Ines F.
Gesamtbewertung
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

A knowledge base management tool for your organization

Bewertet am 5.5.2018

Vorteile

This module of C-Desk is awesome because you can edit your website in HTML mode modifying the data that you publish and the topics, you can also linked elements between topics and subtopics, and create many elements deeply connected.

Nachteile

The tool is great but is very basis if you want to improve this particular topic of your business is better to use another application focus of HTML language.

5 von 27 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

C-Desk Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über C-Desk.

C-Desk bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab:
  • Preismodell: Einmalige Lizenz, Kostenlos
  • Gratis Testen: Verfügbar

Contact C-Desk for pricing information

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von C-Desk

C-Desk hat die folgenden typischen Kunden:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Wir haben keine Informationen darüber, welche Sprachen C-Desk unterstützt

C-Desk unterstützt die folgenden Geräte:

C-Desk kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Microsoft Outlook

C-Desk bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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