Über JobNimbus

JobNimbus bietet eine Möglichkeit, Projekte, Aufgaben und Kontakte/Leads gleichzeitig mit einer Anwendung zu verwalten. Das CRM- und PM-Tool kann zur Erstellung, Planung und Zuweisung von Aufgaben verwendet werden. Mit JobNimbus kannst du Workflows erstellen und definieren, indem du Aufgaben vor der Fertigstellung über mehrere Stufen verschiebst. Du kannst die Anwendung verwenden, um von jedem beliebigen Gerät aus auf wichtige Kundeninformationen zuzugreifen und Lead-Details von unterwegs zu aktualisieren. Alle deine Dokumente werden sicher in JobNimbus gespeichert, sodass du Dateien an ausgewählte Teammitglieder und Kunden senden und gemeinsam nutzen kannst.

Mit JobNimbus kannst du auch deine Vertriebsdokumente verwalten. Mit der App kannst du Kostenvoranschläge, Rechnungen, Angebote, Arbeitsaufträge und Verträge erstellen. Du kannst automatisch Steuersätze und -mengen auf Kostenvoranschläge anwenden und diese in wenigen Schritten in Rechnungen verdecken. Dokumente können automatisch ausgefüllt und Vorlagen zur späteren Verwendung gespeichert werden. Zu den weiteren Projektmanagement-Funktionen gehören Terminplanung und Kalenderorganisation, mit Benachrichtigungen über den Aufgabenfortschritt. JobNimbus lässt sich auch in Google Maps und Google Calendar für die weitere Projektorganisation integrieren.

Preisoptionen ab:

N/A

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Kanada, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch

Preisoptionen ab:

N/A

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Bilder

JobNimbus Software - 1
JobNimbus Software - 2
JobNimbus Software - 3
JobNimbus Software - 4
JobNimbus Software - 5
10 weitere anzeigen
Videos zu JobNimbus
Videos zu JobNimbus
Videos zu JobNimbus
Videos zu JobNimbus
Videos zu JobNimbus
JobNimbus Software - 1
JobNimbus Software - 2
JobNimbus Software - 3
JobNimbus Software - 4
JobNimbus Software - 5

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von JobNimbus: 122

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Aktivitätsmanagement
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Angebotserstellung
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Vorlagen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Audit Trail
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Auftragnehmer-Management
  • Auftragsänderungsmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestell-Management
  • Buchhaltung
  • Budgetmanagement
  • Budgetverfolgung / Auftragskostenrechnung
  • CRM
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Vorlagen
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeitüberwachung
  • Elektrische Schätzung
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Zahlungen
  • Ereignisgesteuerte Aktionen
  • Filesharing
  • Fortschrittsverfolgung
  • Fotoerfassung
  • Fotos hinzufügen und bearbeiten
  • Für die AEC-Branche
  • Für iPad-Geräte
  • GPS
  • Garantie-Nachverfolgung
  • Gebot-Management
  • Genehmigungsmanagement
  • Geografische Karten
  • Gewerblich
  • HLK-Schätzungen
  • Historische Datenbank
  • Inspektions-Management
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Job-Management
  • Job-Nachverfolgung
  • Job-Planung
  • Kalender-/Erinnerungssystem
  • Kalender-Synchronisierung
  • Kalenderverwaltung
  • Kalkulationen für Klempnereien
  • Kategorisierung / Gruppierung
  • Kommentare / Notizen
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kosten-Datenbank
  • Kostennachverfolgung
  • Kostenschätzung
  • Kostenverfolgung
  • Kundendatenbank
  • Kundenmanagement
  • Kundenmanagement
  • Kundennachverfolgung
  • Kundenportal
  • Kundenportal
  • Kundenspezifisches Branding
  • Lead-Erfassung
  • Leadmanagement
  • Lieferanten-Management
  • Materialbestellung
  • Materialforschung
  • Mehrere Projekte
  • Meilensteinverfolgung
  • Mobile App
  • Mobile Benachrichtigungen
  • Mobile Unterschriftenerfassung
  • Mobiler Zugriff
  • Offline-Zugriff
  • Problemmanagement
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projekt-Workflow
  • Projektbuchhaltung
  • Projektmanagement
  • Projektschätzungen
  • Projektvorlagen
  • Projektzeiterfassung
  • Rechnungsmanagement
  • Sales-Pipeline-Management
  • Schätzung
  • Statusverfolgung
  • Subunternehmen-Management
  • Suchen / filtern
  • Team-Management
  • Terminplanung
  • Terminplanung
  • Timesheet Management
  • Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
  • Vermessung aus der Luft
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Vertriebszulassung
  • Wartungsplanung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wohngebäude
  • Workflow-Management
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zeitverfolgung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Zugriffsquellen-Verfolgung

Alternativen

AccuLynx

4,5
Nr. 1 Alternative zu JobNimbus
AccuLynx ist eine webbasierte Unternehmensführung Software, die für Fachhändler, insbesondere Dachdecker und externe...

Buildertrend

4,5
Nr. 2 Alternative zu JobNimbus
Buildertrend ist eine webbasierte Projektmanagementsoftware für Bauherren und Renovierer, um Hauskäufern, Mitarbeitern...

Salesforce Sales Cloud

4,4
Nr. 3 Alternative zu JobNimbus
Salesforce Sales Cloud ist eine cloudbasierte CRM-Anwendung von Salesforce. Sales Cloud hilft Vertriebsteams, Deals...

CoConstruct

4,7
Nr. 4 Alternative zu JobNimbus
CoConstruct hilft Bauherren und Modernisierern dabei, ihre Projekte nahtlos zu koordinieren, mühelos mit ihren Kunden,...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,6 /5
(449)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Funktionen
4,4/5
Bedienkomfort
4,6/5
Kundenbetreuung
4,5/5

Hast du JobNimbus bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
Zeigt 5 von 449 Bewertungen
Stephen olawale J.
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

JOB TASK SCHEDULING,CLIENTS MANAGEMENT AND JOB TRACKING MADE EASY

Bewertet am 7.7.2019

life has being easy, the tension we get from tenant/client, that we should to their respond to...

life has being easy, the tension we get from tenant/client, that we should to their respond to their services failures has reduced, and get response from our team quickly.

Vorteile

My firm have being got a job to manage residential facilities and building services maintenance for clients and developers, we had a lot of job and calls from clients for over a year, with out a software, finally when we got a recommendation, we started with a trial version, the application was easy to learn through the help of videos, and the customer care response,tracking our jobs, technicians and client information and emergency needs on a mobile application software was a break through for my firm.

Nachteile

Learning how to use the software with just videos was difficult, it would have being easier, if the customers care line can be available to respond at every instant,training the technicians and advising our client to subscribe to this application was not easy, but they now enjoyed its, they get their problems solve on just with the application on their mobile devices.

Antwort von JobNimbus

Thanks, Stephen!

We're working on improving our app education and onboarding, so new features should be easier for you to learn and get going.

We appreciate your feedback!

Ryan S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Sharp Construction Thinks JobNimbus is Amazing

Bewertet am 23.11.2019

We have been bringing on additional salesman and being able to track the leads that we distribute...

We have been bringing on additional salesman and being able to track the leads that we distribute has allowed us to see who is weak and where. We have also used JobNimbus to increase the amount of reviews that are coming in (93 5 Stars and counting). It has allowed us to measure lead success or failure, which has whet the taste buds to have more understanding and to discover deeper ways to measure our success in other ways. It makes you realize what could be if..... When you have questions that a product like JobNimbus answers, it makes you realize that with a little extra effort, you can explode your business. We are thrilled to have found JobNimbus.

Vorteile

We did not come from another CRM to this platform. This was our first experience and the choice to team up with JobNimbus has been exactly what we were hoping and looking for to help manage and grow our business. The automation features are, by far, what we have enjoyed the most. Adding automation has helped us seal up the cracks that occur when taking a customer thru the construction process. Nimbosa, as we affectionately call it for no apparent reason, has been a major factor in leveling up our company with regards to communication and customer management.

Nachteile

This requires thought, which, I think, means that we would have to search to find a problem. We are anxiously anticipating the roll out of the tracking and measurement graphs that were dropped at the Orlando convention. So I guess, the fact that those are not fully rolled out yet would be one of the things that could be a negative.

In Betracht gezogene Alternativen

CoConstruct

Gründe für den Wechsel zu JobNimbus

the product was geared for the type of construction we perform. We are predominately a roofing company and this bad boy, JobNimbus, was a perfect fit.

Antwort von JobNimbus

Thank you so much, Ryan! We're so glad we found you guys, too, and are excited to build more powerful features into your workflow.

You guys rock!

Affectionately yours,
Nimbosa

Edwin P.
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

JobNimbus Review

Bewertet am 29.4.2022

I enjoy the CRM a lot of different customizable platforms within the system.

I enjoy the CRM a lot of different customizable platforms within the system.

Vorteile

Great place to keep your projects organized

Nachteile

The data input and how at first you have to add all of your products to the CRM

In Betracht gezogene Alternativen

AccuLynx

Gründe für den Wechsel zu JobNimbus

Price was a big factor
Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Great concept for construction companies - Massive room for improvement

Bewertet am 30.8.2019

JobNimbus was built specifically for construction companies and offers an end-to-end solution, from...

JobNimbus was built specifically for construction companies and offers an end-to-end solution, from Lead Acquisition to Invoicing. It's extremely difficult to tweak and configure more "generalist" CRM's and Project Management apps to fit the construction industry workflows and specific steps, so there definitely is value in this software. Although it is far from perfect, it offers an almost ready-made solution for construction and roofing companies, allowing for a fairly quick onboarding.
The starting idea is great, but it is definitely perfectible. The biggest flaw with JoNimbus is the fact that it has different workflows for Contacts (homeowners and people in general), and for Jobs (actual work being performed). While it sounds great, once you dig a little deeper, you realize that the pre-defined statuses for Contacts and Jobs are the same! This, instead of creating clarity and differentiating both aspects of a job, leads to massive confusions with low-tech employees: if a Sales Rep saves a contract under a Contact instead of a job, the person looking for that contract under Job will not find it unless they look under Contact. It might be hard to understand if you have never used JobNimbus, but the bottom line is it creates (many) mix-ups.
Additionally, the mobile apps are so bad our people have stopped using them and are opening the desktop version on their mobile devices. All in all, we are better off with JN than without, but needs a lot of improvement.

Vorteile

- Designed specifically for Construction and Roofing companies
- End-to-end solution, from Lead Acquisition to Invoicing (not advanced financials though, it won't replace your accounting software)
- Highly customizable (although not as much as we'd like or need)
- reasonably priced when compared to alternatives, no setup fees
- Great customer support

Nachteile

- Confusing workflows (more on that below)
- Not the easiest program for people who are not tech-savvy, steep learning curve
- TERRIBLE mobile apps (IOS & Android). It's so bad our field guys have resorted to opening the desktop version on their browsers
- Custom template building somehow limited: no math formulas allowed, inserting tables and making them fit the page is a pain
- The main dashboard and the constant notifications and task reminders are overwhelming instead of being useful

In Betracht gezogene Alternativen

AccuLynx
Waleed K.
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

An easy-to-use application for organizing all records, appropriate for all corporate purposes

Bewertet am 19.2.2022

JobNimbus lets the organization to handle supply chains, sales, and warehouse activities efficiently...

JobNimbus lets the organization to handle supply chains, sales, and warehouse activities efficiently and correctly. JobNimbus reports can also be used to prepare accounting and tax records. JobNimbus has helped organizations get rid of vast amounts of paperwork that used to burden salesmen and accountants. With JobNimbus, all client records, data, and orders are safe, and preparing sales reports and tax records has become much easier.

Vorteile

All firms need JobNimbus to organize the process of providing their own documents, especially receipts and receipt vouchers. With JobNimbus, the company will have an integrated system that contains all records and papers, eliminating the need for vast amounts of paper records and the hassle of archiving them, especially because organizations have many paper forms that require extensive checking and searching for. One of JobNimbus's most notable features is its ready-made templates, which allow you to create custom invoices in the company's name and use the same format for all customers. She has the need. Its reports and analyses will help you arrange your finances and prepare budgets efficiently.

Nachteile

JobNimbus is simple to use and helps the company eliminate significant volumes of paperwork and records. JobNimbus has an incredible interface, it is really easy to operate, and the company reps can handle it promptly.

5 von 449 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

JobNimbus Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über JobNimbus.

JobNimbus bietet folgende Kostenpläne an:

  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

JobNimbus hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

JobNimbus unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

JobNimbus unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

JobNimbus kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Beacon, Broadly, EagleView, Ease, Global Payments Suite, Google Calendar, HOVER, Mailchimp, Podium, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, SPOTIO, SalesRabbit, WePay, Zapier, naturalForms

JobNimbus bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

Ähnliche Kategorien

Sieh alle für JobNimbus gefundenen Softwarekategorien an.