Über ShippingEasy

ShippingEasy ist für Online-Verkäufer*innen und E-Commerce-Unternehmen gedacht, die die mit vielen Back-End-Versandprozessen verbundenen schwierigen Prozesse automatisieren und erleichtern möchten, wie z. B. Drucken von genauen Versandetiketten, Drucken von Etiketten in Batches, Anwenden von Versandregeln zur Zuweisung von Porto zu üblichen Bestelltypen, automatisches Senden von Tracking-Status-E-Mails an Kund*innen, Vereinfachen des Retourenprozesses, Verwalten des Inventars und vieles mehr.

ShippingEasy lässt sich in die Plattformen integrieren, die du online verkaufst, und lädt Bestellungen sofort herunter. So können sie schnell und präzise verarbeitet werden und der Bestellstatus wird nach Erfüllung einer Bestellung automatisch an diese Plattformen zurückgesendet. Zu den Plattformen gehören unter anderem Amazon, eBay, Shopify, Bigcommerce, Volusion, Paypal und viele mehr.

Neben der Vereinfachung, Automatisierung und Beseitigung von Problemen beim Versandprozess gibt ShippingEasy dir sofort Zugriff auf die niedrigsten verfügbaren USPS-Versandkosten, unabhängig von deinem individuellen Versandvolumen.

Preisoptionen ab:

$ 5,00/Monat

  • Kostenlose Version
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  • Abonnement

Die 5 Top-Alternativen zu ShippingEasy

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch, Spanisch

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Die 5 Top-Alternativen zu ShippingEasy

Bilder

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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von ShippingEasy: 64

  • API
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Auftragsabwicklung
  • Auftragsmanagement
  • Auftragsverfolgung
  • Barcode / Tickets scannen
  • Barcode-/Etikettenmanagement
  • Barcode-Erkennung
  • Barcode-Generierung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Bestandsführung
  • Bestandskontrolle
  • Bestandsoptimierung
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Bestückung
  • Daten-Import / -Export
  • Datensynchronisation
  • Drip-Kampagnen
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Commerce-Management
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Vorlagen
  • Echtzeit-Daten
  • Ereignisgesteuerte Aktionen
  • Etikettendruck
  • Etikettierung
  • Kampagnenmanagement
  • Kanalmanagement
  • Katalogisierung / Kategorisierung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kundensegmentierung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leadmanagement
  • Lieferanten-Management
  • Lieferpreisberechnung
  • Luftfracht
  • Marktplatz-Integration
  • Mehrere Geschäfte
  • Mehrere Kampagnen
  • Mehrere Standorte
  • Multichannel-Management
  • Paket-Nachverfolgung
  • Paketversand
  • Produktdatenmanagement
  • Retourenmanagement
  • Review Management
  • Sendungsverfolgung
  • Sendungsverfolgung
  • Spedition
  • Statusverfolgung
  • Suchen / filtern
  • Verkaufsberichte
  • Versand auf dem Landweg
  • Versand-Management
  • Versandetiketten
  • Versandmanagement
  • Vorlagen
  • Vorlagen-Management

Alternativen

ShipStation

4,7
Nr. 1 Alternative zu ShippingEasy
ShipStation hilft eCommerce-Verkäufern, Bestellungen aus verschiedenen Vertriebskanälen (wie eBay, Amazon, Magento und...

Stamps.com

4,3
Nr. 2 Alternative zu ShippingEasy
Stamps.com ist eine Online-Lösung für Portogebühren und das Drucken von Versandetiketten für kleine Büro-Maildienste...

Pirate Ship

4,9
Nr. 3 Alternative zu ShippingEasy
Pirate Ship ist eine cloudbasierte Lösung, mit der kleine Unternehmen Porto- und Versandetiketten in Form von USPS-Porto...

Mailchimp

4,5
Nr. 4 Alternative zu ShippingEasy
MailChimp ist eine Marketing Automation-Plattform, mit der Nutzer E-Mail- und Anzeigenkampagnen mit E-Mail-Vorlagen,...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,8 /5
(1 064)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8/5
Funktionen
4,7/5
Bedienkomfort
4,7/5
Kundenbetreuung
4,9/5

Hast du ShippingEasy bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
5 von 1 064 Bewertungen angezeigt
Joshua K. Joshua K.
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

FREE Plan + Discounted USPS Rates!

Bewertet am 3.5.2019

I am a seller on a popular online marketplace that has recently increased their shipping rates for...

I am a seller on a popular online marketplace that has recently increased their shipping rates for sellers. This led to a substantial profit decrease on lower-weight items shipped via USPS First-Class. The discounted rates on ShippingEasy beat the rates of the online marketplace. This has helped my business restore its profits on such items.

Vorteile

The thing I absolutely like the most about ShippingEasy is that they offer a FREE plan with plenty of features - something that's hard to find elsewhere. The most useful feature included with all plans is the integration with an Amazon seller account. This allows me to print labels for orders received, view FBA inventory, and manage reviews. The free plan includes 50 shipments per month, integration with an unlimited number of stores/carts/marketplaces, and batch label printing.

Nachteile

One feature that's lacking in the FREE plan is the ability to link carrier accounts other than USPS. It would be nice if I were able to link my FedEx account with ShippingEasy. This feature is included in the paid plans, however.

In Betracht gezogene Alternativen

ShipStation

Gründe für den Wechsel zu ShippingEasy

I chose ShippingEasy because it offers a free plan which suits my current needs. Additionally, ShippingEasy offers better integration with online marketplaces.
Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Unterhaltungselektronik
  • Untern. Größe: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Shipping Made Easy.

Bewertet am 30.6.2020

Vorteile

It's fairly easy to select the best service and ship, and there are inexpensive options for small flat letters, etc.

Nachteile

I wish I could connect to my PayPal to pay for packages, rather than using a credit card and paying it off. I also wish it would show combinable orders instead of requiring me to select 'combine orders' box. Finally, it does not save package details when checking between services. Actually, I wish it would compare different services (UPS, USPS, FedEx) to be able to select the most cost-effective option.

In Betracht gezogene Alternativen

Pirate Ship

Warum ShippingEasy gewählt wurde

I had myriad issues with eBay shipping, including inconsistent tracking numbers in the system (not matching that on the label), printing problems (including lack of bar code or garbled text), and lost packages.

Zuvor genutzte Software

Terapeak Research

Gründe für den Wechsel zu ShippingEasy

Shipping Easy offers more and better options than others that I have looked into. It's also fairly straightforward to use.
Ryan L. Ryan L.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Bria rocks and you should do whatever it takes to keep her on your staff.

Bewertet am 26.5.2017

Cheaper insurance and contacting Bria (after several tries to other, less awesome, agents).

Cheaper insurance and contacting Bria (after several tries to other, less awesome, agents).

Vorteile

Bria's help and support is the best part of making the change to this platform. The insurance rates are cheaper but with the extra time cost, I am not sure we are actually saving money.

Nachteile

It is not user friendly, the labels print from newest to oldest and separate the international and priority from the first class instead of letting me print the labels in the order they were imported, you know, logically. Logic dictates that you would want to print the labels for the oldest orders first, not the newest orders. If I have 50 orders and they are jumbled by mail class and destination, it takes me 5 times longer than Stamps.com to print the batch because I have to do them individually so the orders go out in the order they were received. The training was about showing you all the "cool" (aka useless) features of the platform instead of making it easy for me to use and setting it up for what I need daily. Because of the training lacking usefulness, I have spent extra time sorting out the issues I face (thanks to Bria's help). Bria is the only agent you have that has been willing to help me love a platform I hate, everyone else just says "that feature is not available" or "you cannot do that in this platform" but Bria has worked to come up with creative solutions to get what I need out of this platform. Having to set everything up from packaging to rules is not saving me time and I have found this program to actually take up more of my time than Stamps.com did which I feel is misrepresented by your sales people. I was informed that I could streamline my batches but so far, it's been a lot more work and babysitting from me. Enter Bria the rock star!

Antwort von ShippingEasy

We're thrilled to hear such great things about Bria's level of service. We have high standards when it comes to our customer service, and Bria certainly upholds those standards! Thank you for sharing your experience.

As for the concern of functionality within the app itself, we are always looking to make adjustments and improvements based on customer feedback. We have added a feature request ticket based on your conversation with Bria. Once our development team can outline and prioritize the work, Bria will follow-up with you.

In the meantime, Bria has informed us that she has presented you an alternative resolution using Shipping Rules. While not precisely what you were looking for, hopefully that can help in the interim. The platform is meant to make life easier for merchants like you, so we are sorry we didn¿t hit the mark right off-the-bat.

Again, we appreciate your feedback and look forward to making sure ShippingEasy meets your shipping needs.

Jeff M. Jeff M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Unterhaltung
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Finally, someone is figuring it out!

Bewertet am 30.11.2019

Excellent up time (upwards of 98% most of the time). Great support staff, easy to work with and...

Excellent up time (upwards of 98% most of the time). Great support staff, easy to work with and they ACTUALLY resolves issues! Go figure!! (Volusion delusion). Great GUI makes workflow a snap.

Vorteile

The flexibility and functionality are phenomenal. It's great to have a "hub" where both order fulfillment and marketing can happen in one place! Leaves our e-commerce platform (volusion) in the dust!

Nachteile

HTML editing and graphical verification (switching back and forth) of e-mail newsletters is limited which makes it very frustrating, especially when one wants to use font sizes larger than "72" or make inter-document hyperlinks for starters. I hope these features will be added soon!

Also, the ability to cancel or recall e-mail campaigns within say 30 mins, would be very helpful. Sometime you think it's perfect, hit the send button, and see the e-mail at your inbox (for review) and see a problem than you can't fix!!

Aaron S. Aaron S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Sportartikel
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

ShippingEasy is perhaps the best value shipping/inventory management systems on the market

Bewertet am 28.2.2020

Great platform, frequently improving features, will likely continue using for the foreseeable...

Great platform, frequently improving features, will likely continue using for the foreseeable future.

Vorteile

Reasonably priced, robust features, seamless inventory management integration, would definitely recommend to any business. Customer service is always fast, courteous, and extremely helpful.

Nachteile

There are several minor display issues that recur from time to time, but these may simply be compatibility-based.

In Betracht gezogene Alternativen

ShipStation

Warum ShippingEasy gewählt wurde

ShippingEasy offers better pricing and more robust features/support.

Zuvor genutzte Software

Ordoro

Gründe für den Wechsel zu ShippingEasy

ShippingEasy's inventory management system puts it ahead of the pack.
5 von 1 064 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

ShippingEasy Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über ShippingEasy.

ShippingEasy bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab: $ 5,00/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

ShippingEasy hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

ShippingEasy unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch, Spanisch

ShippingEasy unterstützt die folgenden Geräte:

ShippingEasy kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Adobe Commerce, Amazon EC2, BigCommerce, ChannelAdvisor, Cratejoy, Ecwid, Finale Inventory, OneSaas, OpenCart, PayPal, PrestaShop, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Scout, Scout, Shift4Shop, Shopify, Solid Commerce, SparkPay, Stripe, Volusion, WISH, WooCommerce, X-Cart, Xero

ShippingEasy bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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