Autopilot

Visuelle Marketing Software zur Automatisierung von Kundenreisen

4,6 /5 (100 Bewertungen) Eine Bewertung schreiben

Autopilot Übersicht

Was ist Autopilot?

Über eine intuitive Benutzeroberfläche kann man jede Berührung der Kundenreise einfach durchziehen, ablegen und verbindend zuordnen. Man kann auch auf Autopilot-Führungen gehen, die vorgefertigte Kundenreisen mit Marketing-Best Practices erstellt und im Laufe der Jahre verfeinert wurden. Es gibt Anleitungen für alles, von einfachen Newsletter-Versendungen bis zur Pflege einer Leitung während einer kostenlosen Testversion, und es werden immer mehr hinzugefügt.

Mit Autopilot kann man Marketingaktivitäten auslösen, die auf Benutzerverhalten und Ereignissen basieren, wie z. B. das Aktualisieren seiner Kontaktliste und das Senden einer personalisierten E-Mail, sobald ein Formular übermittelt wurde, sodass man seine Kunden und Leads mit der richtigen Nachricht zur richtigen Zeit, auf dem richtigen Kanal pflegen kann. Es ist ein systematischer Ansatz, um seine Leads in hoch zahlende Kunden zu verwandeln.

Der Autopilot integriert sich auch in Salesforce CRM und andere Anwendungen von Drittanbietern wie Zapier, Slack, Segment und Twilio, um alle seine Kontaktinformationen, Marketing-Automatisierung und Daten in einem System zu konsolidieren und die Freiheit zu geben, weiterhin die Best-of-Breed-Anwendungen zu nutzen, die man bereits verwendet und liebt.

Mit dem einzigartigen Tracking-Code und den universellen Form-Capture-Funktionen von Autopilot kann man Daten von jeder Website, einem Blog oder einer APP erfassen und die Aktionen seiner Kontakte und der anonymen Website-Besucher in Echtzeit verfolgen, z. B. wenn jemand eine E-Mail oder eine Seite öffnet. Autopilot kommt mit modernsten Einblicken und Analysen einschließlich der integrierten Lead-to-close-Berichterstattung, was jederzeit ein visuelles Verständnis seinerMarketing-Trichter bietet.

Autopilot Übersicht

Kosten

Beginnt ab
49,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Autopilot Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, Deutschland
Unterstützte Sprachen
Englisch

Medien

Simple and visual drag and drop customer journeys
Organize all of your customer information in one place
Hundreds of built in templates to get you started
Predictive Insights and Analytics
Drag and drop email builder
Videos zu Autopilot Videos zu Autopilot Autopilot Screenshot: Simple and visual drag and drop customer journeys Autopilot Screenshot: Organize all of your customer information in one place Autopilot Screenshot: Hundreds of built in templates to get you started Autopilot Screenshot: Predictive Insights and Analytics Autopilot Screenshot: Drag and drop email builder

Autopilot Bewertungen

Autopilot Bewertungen

Gesamtbewertung
4,6
/
5
Ausgezeichnet
73

Sehr gut
19

Durchschnitt
6

Gering
1

Schlecht
1

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5
Funktionen
4,3
Bedienkomfort
4,5
Kundenbetreuung
4,5
92% haben diese Anwendung empfohlen
Kate J.

A great tool, with great visual cues, powerful automation and integrations

Great platform, easy to learn and use, engaging for the team, awesome customer support, truly helpful content.

No regrets. It's perfect for teams that are just starting out.


Mit Google übersetzen
Garrett G.

A Great Alternative to Full-Fledged Automation Software

Autopilot is a great solution if you're looking for something to automate a sequence of emails. I wouldn't consider it a replacement for full-fledged marketing automation software... yet, but it's a fantastic tool for email automation. Just keep in mind that there are a few hiccups that you'll potentially need to navigate such as email SpamAssassin errors (always use mail-tester.com to check your emails) and CRM sync issues.


Mit Google übersetzen
Adrien W.

Good tool but some things to improve

Autopilot has been a good tool to use but we had too many issues with the tool. There were a lot of disconnections with Pipedrive. The e-mail features are not that great.


Mit Google übersetzen
Jeffrey W.

Incredible Value. Make use of the templates. Explore the possibilities.

As a founder of a software startup, our team needed a solution to routinely engage our users/customers with information to help them with their on-boarding experience. Autopilot was the perfect fit!

We had a lot of fun building the journeys and experimenting with what worked (and didn't work) for our team. Their templates gave us some great starting points, and helped us to open up our minds with ways to engage with our users in ways that we hadn't thought of. Of course, those same principals could easily be applied to outbound marketing campaigns with complex engagement logic, which we haven't started to implement as this time. Overall, we are very satisfied with Autopilot!


Mit Google übersetzen
Richard H.

Great for automating Marketing requirements

Very good. Customer service is incredible, so I feel like any issues or objectives I want to hit are fully supported by the team. I hope this only improves as they grow and doesn't become watered down.


Mit Google übersetzen
Kate J.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

A great tool, with great visual cues, powerful automation and integrations

Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 26.2.2020
Quelle der Bewertung: GetApp

Great platform, easy to learn and use, engaging for the team, awesome customer support, truly helpful content.

No regrets. It's perfect for teams that are just starting out.

Vorteile

Because of the visual workflow (or journeys, as they appropriately call them) builder, this is an easy platform to catch on to. Getting the team to dive in and build our or edit journeys is quick and simple and doesn't require two days of reading documentation and tutorials to understand. Autopilot has done an amazing job of making the building of the workflows collaborative as well. Being able to annotate, comment, add images etc helps not only the team understand the goals, but is killer for reminding you why you built something the way you did a month later.

The email, CRM, Slack integrations are all easy to set up and use as well.

Nachteile

I believe they are working on it since there have been a lot of updates recently, but the email manager could use a bit more love - it just doesn't stand out as well against the rest of the platform. Building and editing an individual email is simple enough, but managing the full list can be tricky.

The reporting on the messaging bot is also lacking - but that feature is easy to use and helpful. It's easy to trust that they will continue to improve this.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Garrett G.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

A Great Alternative to Full-Fledged Automation Software

Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
Bewertet am 13.10.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Autopilot is a great solution if you're looking for something to automate a sequence of emails. I wouldn't consider it a replacement for full-fledged marketing automation software... yet, but it's a fantastic tool for email automation. Just keep in mind that there are a few hiccups that you'll potentially need to navigate such as email SpamAssassin errors (always use mail-tester.com to check your emails) and CRM sync issues.

Vorteile

It seems to me that Autopilot does only one thing - but it does that one thing REALLY well. I tested Autopilot briefly for a few weeks as an alternative to the drip program functionality in our Marketing Automation software. I was extremely impressed with how easy it is to build a drip program (called a "Journey" within Autopilot), as well as with the breadth of logic and functionality offered. Autopilot really sets itself apart with some amazing - seriously amazing - integrations and functionality that our Automation platform doesn't offer, such as sending SMS text messages or physical postcards.

I really like that Autopilot offers in-app chat support, and that you generally don't need to wait longer than 5 minutes to get someone to help you out.

Nachteile

During the few weeks I tested Autopilot, I found a few issues that prevented me from really continuing to use the software for my use-case. The integration with Salesforce was clunky and un-intuitive, and most concerningly, it seemed that when the platform saw leads that already existed in Salesforce, it would stop them from progressing through the drip program. This was a real frustration, and I ended up just disconnecting Autopilot from the CRM in order to finish my test.

Another concern we had was that after testing the emails I had configured using mail-tester.com, there was an error identified that could only be resolved by getting a dedicated IP address - something which adds a significant additional monthly cost to the cost of the program.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Adrien W.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Good tool but some things to improve

Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 19.5.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Autopilot has been a good tool to use but we had too many issues with the tool. There were a lot of disconnections with Pipedrive. The e-mail features are not that great.

Vorteile

I like the simplicity and the design of the tool. It's very easy to understand and to set up. There a lot of connections with other platforms such ad Google Ads Facebook and CRMs.

Nachteile

I do not like the price model, it's quite expansive. Be careful. And the connectivity with Pipedrive is not very good.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Jeffrey W.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Incredible Value. Make use of the templates. Explore the possibilities.

Bewertet am 22.3.2016
Quelle der Bewertung: GetApp

As a founder of a software startup, our team needed a solution to routinely engage our users/customers with information to help them with their on-boarding experience. Autopilot was the perfect fit!

We had a lot of fun building the journeys and experimenting with what worked (and didn't work) for our team. Their templates gave us some great starting points, and helped us to open up our minds with ways to engage with our users in ways that we hadn't thought of. Of course, those same principals could easily be applied to outbound marketing campaigns with complex engagement logic, which we haven't started to implement as this time. Overall, we are very satisfied with Autopilot!

Vorteile

- Slack Integration
- Segment Integration
- Easy to build complex logic, visually
- Dashboard to keep track of latest events
- Many journey and email templates to get you started
- Built-in email open/link tracking is helpful to find your engaged users
- Good support
- Great blog with ideas of how others use Autopilot
- They are continuing to develop cool new features
- User idea voting for features not yet developed

Nachteile

- Ability to access email / Slack templates seems inefficient (need to dig into the journey to find them)
- With all of the capabilities that Autopilot offers, you can easily have your custom contact lists get out of hand - remember to KISS so that others on your team can pick up where you left off

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Richard H.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: Selbstständig
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Great for automating Marketing requirements

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 17.4.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Very good. Customer service is incredible, so I feel like any issues or objectives I want to hit are fully supported by the team. I hope this only improves as they grow and doesn't become watered down.

Vorteile

You can plan multiple campaigns visually and then share the boards (completed with annotations) with the client. This means everyone is on the same page and understands how the campaign will proceed. The customer support is also second to none - really good. It's also very visual - as someone who gets easily distracted and bored easily, being able to visualise campaigns in a physical way really helps.

Nachteile

The reporting in the email side of things could be better. Mailchimp, for example, provides decent reporting with easy actions (like automatic re-send to non-openers' - AP requires you do smart segmenting (which is actually better in the long term), but the mental journey to sort this out would be impossible without the customer support (so it isn't an issue).

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
8,8/10
Basierend auf 100 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Autopilot Preis

Autopilot Preis

Beginnt ab
49,00 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Basierend auf 100 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Autopilot Funktionen

Autopilot Funktionen

A/B-Tests
API
Aktivitäts-Dashboard
Anpassbare Vorlagen
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Content-Management
Daten-Import / -Export
Drag-and-Drop-Oberfläche
Echtzeit-Analytik
Engagement-Analytik
Integration von Dritten
Kampagnen-Segmentation
Kampagnenanalyse
Kampagnenmanagement
Kundenspezifisches Branding
Multichannel-Marketing
Social-Media-Integration
Social-Network-Marketing
Überwachung
Funktionen
4,3/5
Basierend auf 100 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Autopilot Häufig gestellte Fragen

Autopilot Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Autopilot.

F. Welche Preispläne bietet Autopilot an?

Autopilot bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 49,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Autopilot?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Autopilot

F. Wer sind die typischen Nutzer von Autopilot?

Autopilot hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Non-Profit, Freie Mitarbeiter, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Autopilot unterstützt?

Autopilot unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet Autopilot an?

Autopilot hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Autopilot mobile Geräte?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte Autopilot unterstützt

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Autopilot?

Autopilot kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Instapage, LeadsBridge, LiveChat, Mailjet, Omnify, Slack, Stamplay, Tubular, VisitorTrack, Workato

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Autopilot an?

Autopilot bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Video-Anleitungen, Häufig gestellte Fragen