Über Zoho Subscriptions

Zoho Subscriptions ist für Unternehmen mit wiederkehrenden Abrechnungen gedacht, die den gesamten Abonnementverwaltungsprozess ohne Probleme automatisieren möchten.

Denn in dem Moment, in dem deine Kunden deine Dienstleistungen/Produkte abonnieren, werden automatisch Rechnungen verschickt, deinen Kunden Abonnement-Verlängerungen berechnet, Dankes-Nachrichten gesendet, du und deine Kunden informiert, wenn die Zahlung fehlgeschlagen ist, wird versucht, sie zu wiederholen und wiederholen alles immer und immer wieder, bis das Abonnement abläuft.

Erfahrungsstufe: Anfänger bis Fortgeschrittene.
Unternehmensgröße: Kleine bis mittlere Unternehmen.
Preis: Startet bei 29 $ für jedes Unternehmen. (Keine Einrichtungsgebühr. Keine Kreditkarte erforderlich).
Zufriedene Kunden: FilterSnap, EuroBox, Phillip's Flags, Mobile Loyalty.

Preisoptionen ab:

$ 59,00/Monat

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Typische Kunden

  • Freie Mitarbeiter
  • Kleine Unternehmen (2–50)
  • Mittelgroße Unternehmen (51–500)
  • Großunternehmen (500 und mehr)

Einsatz

  • Cloudbasiert
  • On-Premise (vor Ort)

Märkte

Vereinigte Arabische Emirate, Australien, Brasilien, Kanada, Deutschland , Spanien, Frankreich, Vereinigtes Königreich, Indien, Italien, Mexiko, Saudi-Arabien, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Chinesisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch , Japanisch, Niederländisch, Portugiesisch, Schwedisch, Spanisch

Preisoptionen ab:

$ 59,00/Monat

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Bilder

Zoho Subscriptions Software - 1
Zoho Subscriptions Software - 2
Zoho Subscriptions Software - 3
Zoho Subscriptions Software - 4
Zoho Subscriptions Software - 5
8 weitere anzeigen
Videos zu Zoho Subscriptions
Videos zu Zoho Subscriptions
Videos zu Zoho Subscriptions
Zoho Subscriptions Software - 1
Zoho Subscriptions Software - 2
Zoho Subscriptions Software - 3
Zoho Subscriptions Software - 4
Zoho Subscriptions Software - 5

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Zoho Subscriptions: 71

  • ACH Zahlungsabwicklung
  • API
  • Abonnementverwaltung
  • Abonnementverwaltung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Abrechnungsportal
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Rechnungen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM
  • Dashboard
  • Daten-Import / -Export
  • Datensicherheit
  • Datenvisualisierung
  • Debit-/Kreditkartenverarbeitung
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Vorlagen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Finanzmanagement
  • Integration in die Buchhaltung
  • Integration von Zahlungsabwicklungsdiensten
  • Kontakt-Datenbank
  • Kostenverfolgung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kreditkartenmanagement
  • Kundendatenbank
  • Kundenportal
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mahnwesen-Management
  • Mehrere Währungen
  • Mehrere Zahlungsmöglichkeiten
  • Mehrsprachig
  • Mobile Zahlungen
  • Mobiler Zugriff
  • Nutzungsverfolgung/-analyse
  • Online-Abrechnung
  • Online-Zahlungen
  • PCI-Compliance
  • Persönliche Zahlungen
  • Produktkatalog
  • Rabattmanagement
  • Rechnungshistorie
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Rückerstattung-Management
  • Schätzung
  • Self-Service Portal
  • Statusverfolgung
  • Steuermanagement
  • Steuerrechner
  • Stornierungsmanagement
  • Suchen / filtern
  • Transaktion-Überwachung
  • Transaktionshistorie
  • Verzögerte Rechnungsstellung
  • Wiederkehrende Rechnungen
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Zahlungsabwicklung
  • Zusammenfassende Berichte
  • wiederkehrende Zahlungen mehrerer Zeiträume

Alternativen

Tipalti

4,6
Nr. 1 Alternative zu Zoho Subscriptions
Tipalti automatisiert deine gesamten Lieferantenzahlungen für Kreditorenorganisationen. Beschleunige internationale...

Stripe

4,7
Nr. 2 Alternative zu Zoho Subscriptions
Stripe ist ein Online-Zahlungsabwicklungs-Tool für Internet-Unternehmen. Stripe kümmert sich um alles, einschließlich...

Chargebee

4,4
Nr. 3 Alternative zu Zoho Subscriptions
Chargebee hilft dir bei der Verwaltung deiner wiederkehrenden Abrechnungen und Abonnements, indem die Lösung als...

MoonClerk

4,4
Nr. 4 Alternative zu Zoho Subscriptions
MoonClerk ist eine cloudbasierte Abrechnungs- und Online-Zahlungslösung, die es Nutzern ermöglicht, Online-Zahlungsformu...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,5 /5
(86)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
4,3/5
Kundenbetreuung
4,1/5

Hast du Zoho Subscriptions bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 86 Bewertungen
Matthew
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Great for automating payments from clients

Bewertet am 25.11.2019

Great for start ups and small businesses who are trying to keep a low overhead. Their customer...

Great for start ups and small businesses who are trying to keep a low overhead. Their customer service is nice to work with, I usually would just chat with them or send them an email because I am familiar with using online software. For someone who isn't tech savvy they do have a call in option.

Vorteile

Really easy to set up, and integrated with the merchant processing of my choice. When we first switched over Zoho subscriptions were the only tool that could email multiple reminders to the clients prior to the billing renewal which I feel is great for subscription services.

The customer portal on the backend allows for customers to change their credit card information without me or one of my team members to have to do it manually. Super time saver.

It also notifies my team when a payment doesn't go through for whatever reason and can automatically retry the card again.

When we first started, it gave up to $50k worth of transactions as a free trial. Meaning you don't have to pay for a subscription until you reach 50k worth of transactions or a certain number of clients. Really cool.

Nachteile

The only thing I didn't like was that I couldn't do a one time payment easily. Sometimes we have one time jobs such as web development or consulting, and it makes it kind of hard to use just this one system. We had to also get Zoho invoice to complement what we were doing. So unless you are doing just recurring subscriptions you'll need to get an invoicing tool as well.
Als ran into problems with the customer portal, but most of my clients didn't wnat to log in so it wasn't that big of a deal.

Antwort von Zoho

Hi Matthew,

Good to hear from you!

Thank you so much for such a detailed review on both Zoho Invoice and Subscriptions. It means so much to us.

Regarding the benefits of the client portal and payment retry settings, we couldn't agree more! Glad to know we are a part of your subscription business journey.

Cheers,
Harikrishna

Lucas
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Gets the job done. Great customer and subscription admin panel.

Bewertet am 26.4.2020

My client needed to quickly deploy a simple subscription-based membership system and ZoHo Subscripti...

My client needed to quickly deploy a simple subscription-based membership system and ZoHo Subscriptions totally fit the bill. It provided a test environment identical to the launch environment so there was little in the way of post-launch bug cleanup. The system was super easy to set up an MVP and was flexible enough so that we could build on this MVP as our real-world usage brought to light other features we wanted to deploy.

Vorteile

Pricing structure
API integrations
Webhook announcements
Clean and intuitive admin panel
Robust reporting
Subscriber export
Subscription pricing flexibility with coupons and addons

Nachteile

The non-API deployment is a bit limited in terms of collecting any customer information that's not part of the default data. We didn't have the budget to do a full API deployment, but we were able to come up with some workarounds to collect info in fields not specifically designed for that information. When we did go with the full API deployment, it was pretty easy to transition our hacked-together data collection into the new custom fields.

In Betracht gezogene Alternativen

MoonClerk, Stripe und Chargebee

Gründe für den Wechsel zu Zoho Subscriptions

Best balance between pricing structure and non-technical deployment

Antwort von Zoho

Hi Lucas,

Thanks for taking the time to review Zoho Subscriptions!

We are happy to know your feedback on the Sandbox environment, the API and webhook capabilities and the flexibility aspect of the app. We believe your subscription billing is streamlined as per your needs. If you have any questions, feel free to reach out to us anytime.

Happy to have you with us Lucas.

Cheers,
Harikrishna

Alex
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Recommended to All my SAAS Friends

Bewertet am 13.11.2018

We use this everyday, and are continuing to build upon it. It integrates directly into Zoho Books...

We use this everyday, and are continuing to build upon it. It integrates directly into Zoho Books which makes our bookkeeping super easy. This was one of the main reasons we chose to use it.

Vorteile

This software makes automatic billing an unbelievably easy thing to do. I absolutely love how you can create products, and within the product create different pricing plans. You can set how each customer should be billed and how often. It provides an online billing account for your customers to see their subscriptions, paid invoices and even update their credit card details.

Nachteile

We love it, but our main gripe about Zoho Subscriptions is that you only get one Hosted payment page for ALL of your products and plans. This is truly odd to me, and many people in the forums are also confused why there has not been any ability to create different payment pages for different products. This means that if you have two different branded subscriptions...you must somehow make a single check out page that fits both of them. Also, it's the same page as when a user updates their cc info... everything else is amazing with this product, but for us, it was a face-palm.

Ari
Gesamtbewertung
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Top Notch Subscription Service

Bewertet am 29.4.2019

Very solid subscription service, honest, reliable, doesn't demand a percentage of your sales, but...

Very solid subscription service, honest, reliable, doesn't demand a percentage of your sales, but simply functions as a reliable subscription management service.

Vorteile

This is a highly competent subscription service, more features than we could possibly use, and we get to use our own billing. Many subscription services also want to do your billing, or getting a percentage of our sales, charging more than our bank, and then they "own" our customers, which is a deal-breaker for us. Zoho Subscriptions is what a subscription service should be, a highly competent web service that does all the heavy lifting, and plugs into our website and payment processors. We've been with Zoho for two years without an outage. We couldn't be happier.

Nachteile

The lack of an easily integrated customer portal results in us having to write a lot of user-facing pages on our site simply to do what is already available in the admin interface. But every time we've had a genuinely poorly designed thing on Zoho's end, they listened and rolled out changes within a few months. They obviously care about making this the best service.

Joe
Gesamtbewertung
  • Branche: Unterhaltungselektronik
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

A good Subscriptions solution

Bewertet am 10.12.2020

When it comes to subscriptions software, there are not many good choices out there, and the monthly...

When it comes to subscriptions software, there are not many good choices out there, and the monthly cost is high and this is the case for Zoho subscriptions and it lacks many features available in other software for the same cost. The interface needs to be polished as many features are hidden and hard to find and needs more integrations

Vorteile

It does what it supposed to do, handle subscriptions and payments for recurring billing, the interface is ok but can be better

Nachteile

Some features are not available and no API , the cost is kind of high if you have a high number of clients

Antwort von Zoho

Hi Joe,

Thanks for taking the time to review Zoho Subscriptions!

Zoho Subscriptions does have an extensive REST API library that has almost all functionalities as the app. You can check out our API doc here:

https://www.zoho.com/subscriptions/api/v1/

If you have any other questions, feel free to get back to us at [email protected]

Regards,
Harikrishna
The Zoho Subscriptions Team

5 von 86 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Zoho Subscriptions Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Zoho Subscriptions.

Zoho Subscriptions bietet folgende Kostenpläne an:

Zoho Subscriptions hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Zoho Subscriptions unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Japanisch, Niederländisch, Portugiesisch, Schwedisch, Spanisch

Zoho Subscriptions unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Zoho Subscriptions kann in folgende Anwendungen integriert werden:

2Checkout, Authorize.Net, Avalara, Box, CSG Forte, Dropbox Business, Evernote Teams, Gmail, Google Analytics 360, Google Drive, Google Workspace, Joomla, Microsoft 365, Microsoft Outlook, OneDrive, PayPal, Pi., Razorpay, Slack, Strikingly, Stripe, Twilio, Unbounce, WePay, Weebly, Wix, WordPress, Worldpay, Zapier, Zendesk Suite, Zoho Analytics, Zoho Books, Zoho CRM, Zoho Cliq, Zoho Creator, Zoho Desk, Zoho Docs, Zoho Flow, Zoho Inventory, Zoho Mail, Zoho Sites, Zoho WorkDrive

Zoho Subscriptions bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

Ähnliche Kategorien

Sieh alle für Zoho Subscriptions gefundenen Softwarekategorien an.