Housecall Pro

Anwendung für das Außendienstmanagement.

4,7 /5 (2400 Bewertungen) Eine Bewertung verfassen!

Housecall Pro Übersicht

Was ist Housecall Pro?

Housecall Pro unterstützt Experten bei allen Aspekten des täglichen Arbeitsablaufs, darunter Jobplanung, Kundendatenbank, Rechnungsstellung und Zahlungsabwicklung, Versand von Technikern usw. Sie ist auch vollständig in den Zugriff auf die Housecall-Anwendung für Verbraucherbuchungen integriert.

Housecall Pro ist ein Full-Service-Tool, mit dem Serviceexperten ihr gesamtes Geschäft auf ihrem Smartphone und dem kostenlosen Webportal ausführen können. Die Anwendung wird zu einem günstigen Preis angeboten und unterstützt Serviceexperten bei allen Aspekten ihres Arbeitsablaufs, einschließlich Auftragsplanung, Kundendatenbank, Rechnungsstellung und Zahlungsabwicklung, Versand von Technikern und vieles mehr. Sie ist auch vollständig in den Zugriff auf die Housecall-Anwendung für Verbraucherbuchungen integriert.

Housecall Pro bietet gleiche Wettbewerbsbedingungen, indem kleine Unternehmen mit High-Tech-Tools zu den wettbewerbsfähigsten Preisen ausgestattet werden, um sich auf dem Markt besser behaupten zu können. Ideal für Unternehmen mit 1 bis 30 Mitarbeitern. Die Anwendung spart Zeit und Geld und bietet ein Wiedervermarktungstool für Kunden, das ein hohes Potenzial hat, die Anzahl der Aufträge eines Serviceexperten im Durchschnitt zu verdoppeln. Mit über 30 vertikalen Angeboten für den Heimservice ist Housecall Pro der einfachste Weg, die Kontrolle zu übernehmen und ein Unternehmen zu organisieren.

Mit diesem All-in-One-Tool können Experten ihren Kunden etwas bieten, was ihre Konkurrenten nicht können. Mit Housecall Pro können Unternehmen Workflows digitalisieren und diese sowie den Betrieb rationalisieren. Das Beste ist, dass sie erschwinglich ist und sogar dazu beiträgt, dass kleine Unternehmen ihre bestehende Kundendatenbank problemlos übertragen und importieren können.

Housecall Pro Übersicht

Kosten

Beginnt ab
39,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Housecall Pro Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Kanada, Vereinigte Staaten von Amerika
Unterstützte Sprachen
Englisch

Screenshots

Housecall Pro Screenshot:
Housecall Pro Screenshot: Housecall Pro Screenshot: Housecall Pro Screenshot: Housecall Pro Screenshot: Housecall Pro Screenshot: Housecall Pro Screenshot:

Housecall Pro Bewertungen

Housecall Pro Bewertungen

Gesamtbewertung
4,7
/
5
Ausgezeichnet
1917

Sehr gut
396

Durchschnitt
51

Gering
22

Schlecht
14

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7
Funktionen
4,5
Bedienkomfort
4,7
Kundenbetreuung
4,8
96% haben diese Anwendung empfohlen
Paul M.

Great Product!

CRAZY! how I ever managed without it. My life as a business owner was forever simplified by this on decision.

Great Job Guys! Really, I mean it.


Mit Google übersetzen
Tonya M.

An important appendage of our growing company

As we are going I find that Housecall pro is growing with our company. Just when I think that we might have outgrown the features poof there they are. It's like they are reading our minds! I enjoy the ease of communicating with the customers and follow up with postcards.


Mit Google übersetzen
Joshua A.

Housecall Pro in the HVAC field

From customer service, integration and ease of use this product can't be beat


Mit Google übersetzen
Chris M.

Missing Key Features. Look Elsewhere.

Don't pull the trigger yet. It doesn't do what you will need and want it to. Keep searching for better options.

This does the job that quickbooks doesn't... scheduling, but this software could be so much better if the software developers actually ran a service business and used this in front of customers. I'm sure that by the 5th time they had to type their contact info into the body of an email before they sent an invoice, they would add the functionality to be able to customize the default. If they had to go through every day and send out their payment reminders, they would add automatic functionality (like Quickbooks did).

My overall impression and experience is that they made their software, now they are going to sell it. Now that they've sold it, they are gonna raise the price (253% if I want to continue be able to send "on my way" messages). Sure, they have done some bug fixes, but they have pretty much stopped adding features and functionality to the software.


Mit Google übersetzen
Lisa M.

User friendly

We are a small family business we specialize in full Plumbing & HVAC services. We came across House Call Pro from another vendor who visited our home , at the time we were looking into going automated, prior we were all manual. We called other vendors however their prices were very high. I called House call Pro the monthly price was very reasonable and it was perfect for our needs. We are very happy with the software and its made our life so much easier. Honestly we look back now and cant believe we were manual!!! When I do have a question customer service is quick to respond . We also feel this software made our company look much more professional, our customers receive a confirmation when in route and we are able to take payments and email receipts as well as estimates immediately. We definitely recommend House Call Pro!!


Mit Google übersetzen
Paul M.
Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Great Product!

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 1.3.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

CRAZY! how I ever managed without it. My life as a business owner was forever simplified by this on decision.

Great Job Guys! Really, I mean it.

Vorteile

I appreciate the customer support team, always ready to improve. The pro vote feature is ingenious, I have seen several of my personal pro-votes come to fruition.

Nachteile

The name. When interacting with clients the name "HouseCall pro" is limiting this amazing product to residential service calls, when in fact it is so much more. I had to modify a few internal processes, but I've managed 2 and 3 month projects from 1 invoice allowing Change Orders to bill out as segments. the name should be revised, considering something more wild. Service Titan had the right idea on the wrong product.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Tonya M.
Branche: Bau
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

An important appendage of our growing company

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 20.4.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

As we are going I find that Housecall pro is growing with our company. Just when I think that we might have outgrown the features poof there they are. It's like they are reading our minds! I enjoy the ease of communicating with the customers and follow up with postcards.

Vorteile

The equipment tracking feature for each customer has simplified life both for the inside staff and the techs. Now that we have the service agreement options, the tech's have an easier time tracking the details of the services. It has helped with our inside sales to be more consistent with customers' maintenance and generating more income.

Nachteile

As we are going and figuring out our growing pains, I have come to realize that it would great to have a system to track inventory as our techs use it with each customer in live time. This type of feature would help with repurchasing and tracking lost inventory.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Joshua A.
Branche: Umweltdienstleistungen
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Housecall Pro in the HVAC field

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 5.6.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

From customer service, integration and ease of use this product can't be beat

Vorteile

The scheduling feature alone makes our daily operation extremely efficient, couple that with the customer notification system and you have a full office in the palm of your hand!

Nachteile

We haven't found anything yet! The system is very easy to use!

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Chris M.
Branche: Verbraucherdienste
Untern. Größe: Selbstständig
Übersetzen auf: Deutsch

Missing Key Features. Look Elsewhere.

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 28.1.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Don't pull the trigger yet. It doesn't do what you will need and want it to. Keep searching for better options.

This does the job that quickbooks doesn't... scheduling, but this software could be so much better if the software developers actually ran a service business and used this in front of customers. I'm sure that by the 5th time they had to type their contact info into the body of an email before they sent an invoice, they would add the functionality to be able to customize the default. If they had to go through every day and send out their payment reminders, they would add automatic functionality (like Quickbooks did).

My overall impression and experience is that they made their software, now they are going to sell it. Now that they've sold it, they are gonna raise the price (253% if I want to continue be able to send "on my way" messages). Sure, they have done some bug fixes, but they have pretty much stopped adding features and functionality to the software.

Vorteile

The best thing about Housecall Pro is the invoice that the customers see. It is clean, easy to read, and makes online payment easy. Payment can be made directly from the invoice and there is no need for the customer to open a web portal or log in to view and pay invoices. The mobile app dashboard is great for getting to the job... one tap to send an "on my way" message and another tap to open up google maps. easy.

Nachteile

The invoicing features (or lack thereof) are infuriating!

1. When you are creating invoices, you can't edit the default email message to have it save your preferences. You have to type out or copy and paste your custom text EVERY INVOICE YOU SEND. I would like to send a nice "thank you for using my services", "refer us", "call with questions" message with all my invoices, but it is a huge pain in the butt and takes too long to do it EVERY TIME!

2. If most of your customers are net 30, there are no automatic payment reminders or Payment Past Due notices. you have to do all of that manually. Since the software doesn't allow for custom email templates, each reminder you send has to be typed out manually or copied and pasted from a Word Doc.

3. The invoices are lacking different areas to add important information and instead rely on a general "Notes" text box at the bottom for Purchase Order numbers, billing disclaimers, and job notes. It gets busy fast.

4. The software and app are generally "clunky" to use. The interface requires a lot of full page loads vs drop down or pop-up fields in order to create a new customer and invoice so it takes twice the time it should, especially with a spotty data connection.

5. There is not a true CRM (customer relationship management) functionality. You can create email marketing campaigns, but it won't remind you customer's birthdays, or when someone has hit a loyalty program milestone, or let you auto-schedule calls or texts.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 2.0/10

Lisa M.
Branche: Bau
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

User friendly

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 1.5.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

We are a small family business we specialize in full Plumbing & HVAC services. We came across House Call Pro from another vendor who visited our home , at the time we were looking into going automated, prior we were all manual. We called other vendors however their prices were very high. I called House call Pro the monthly price was very reasonable and it was perfect for our needs. We are very happy with the software and its made our life so much easier. Honestly we look back now and cant believe we were manual!!! When I do have a question customer service is quick to respond . We also feel this software made our company look much more professional, our customers receive a confirmation when in route and we are able to take payments and email receipts as well as estimates immediately. We definitely recommend House Call Pro!!

Vorteile

This software is very user friendly, without any training most of our team was able to dive right in and start using the software immediately . I love the fact that we can schedule, take payments view our customers history and overall have the ability to use every function of the software whether your in the office or out if the field. We can send internal messages to our staff as well as our customers. This software shows our overall earnings, tracks invoices that our outstanding and honestly allows our company to run smoothly and efficiently.

Nachteile

In the beginning for some reason if I had to go back and close out a job and back date it, the software would not allow me to choose the appropriate date, however this has been fixed and I haven't had any recent problems with this particular issue.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
9,4/10
Basierend auf 2.400 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Housecall Pro Preis

Housecall Pro Preis

Beginnt ab
39,00 $/Monat
Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7/5
Basierend auf 2.400 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Housecall Pro Funktionen

Housecall Pro Funktionen

API
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Audit Trail
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Bestandsverfolgung
Compliance Management
Daten-Import / -Export
Dokumentenmanagement
Dokumentenspeicher
Echtzeit-Berichterstattung
Echtzeit-Daten
Integration von Dritten
Inventarverwaltung
Wirtschaftsprüfung
Workflow-Management
Überwachung
Funktionen
4,5/5
Basierend auf 2.400 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

Housecall Pro Häufig gestellte Fragen

Housecall Pro Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Housecall Pro.

F. Welche Preispläne bietet Housecall Pro an?

Housecall Pro bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 39,00 $/Monat

Preismodell: Kostenlos, Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Housecall Pro?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Housecall Pro

F. Wer sind die typischen Nutzer von Housecall Pro?

Housecall Pro hat die folgenden typischen Kunden:

Freie Mitarbeiter, Mittlere Unternehmen, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Housecall Pro unterstützt?

Housecall Pro unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet Housecall Pro an?

Housecall Pro hat folgende Preismodelle:

Kostenlos, Abonnement

F. Unterstützt Housecall Pro mobile Geräte?

Housecall Pro unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Housecall Pro?

Housecall Pro kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Facebook, Mailchimp, Mixpanel, NiceJob, QuickBooks, QuickBooks Online, QuickBooks Online, SendGrid, Stripe, Twilio

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Housecall Pro an?

Housecall Pro bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Forum, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen, Wissensdatenbank