
Über Housecall Pro
Housecall Pro unterstützt Experten bei allen Aspekten des täglichen Arbeitsablaufs, darunter Jobplanung, Kundendatenbank, Rechnungsstellung und Zahlungsabwicklung, Versand von Technikern usw. Sie ist auch vollständig in den Zugriff auf die Housecall-Anwendung für Verbraucherbuchungen integriert.
Housecall Pro ist ein Full-Service-Tool, mit dem Serviceexperten ihr gesamtes Geschäft auf ihrem Smartphone und dem kostenlosen Webportal ausführen können. Die Anwendung wird zu einem günstigen Preis angeboten und unterstützt Serviceexperten bei allen Aspekten ihres Arbeitsablaufs, einschließlich Auftragsplanung, Kundendatenbank, Rechnungsstellung und Zahlungsabwicklung, Versand von Technikern und vieles mehr. Sie ist auch vollständig in den Zugriff auf die Housecall-Anwendung für Verbraucherbuchungen integriert.
Housecall Pro bietet gleiche Wettbewerbsbedingungen, indem kleine Unternehmen mit High-Tech-Tools zu den wettbewerbsfähigsten Preisen ausgestattet werden, um sich auf dem Markt besser behaupten zu können. Ideal für Unternehmen mit 1 bis 30 Mitarbeitern. Die Anwendung spart Zeit und Geld und bietet ein Wiedervermarktungstool für Kunden, das ein hohes Potenzial hat, die Anzahl der Aufträge eines Serviceexperten im Durchschnitt zu verdoppeln. Mit über 30 vertikalen Angeboten für den Heimservice ist Housecall Pro der einfachste Weg, die Kontrolle zu übernehmen und ein Unternehmen zu organisieren.
Mit diesem All-in-One-Tool können Experten ihren Kunden etwas bieten, was ihre Konkurrenten nicht können. Mit Housecall Pro können Unternehmen Workflows digitalisieren und diese sowie den Betrieb rationalisieren. Das Beste ist, dass sie erschwinglich ist und sogar dazu beiträgt, dass kleine Unternehmen ihre bestehende Kundendatenbank problemlos übertragen und importieren können.
Preisoptionen ab:
$ 49,00/Monat
- Kostenlose Version
- Gratis Testen
- Abonnement
Die 5 Top-Alternativen zu Housecall Pro
Geräte
Unternehmensgröße
Märkte
Kanada, Vereinigte Staaten
Unterstützte Sprachen
Englisch
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$ 49,00/Monat
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Die 5 Top-Alternativen zu Housecall Pro
Bilder






Funktionen
Gesamtzahl der Funktionen von Housecall Pro: 134
Alternativen
Jobber

ServiceTitan

Service Fusion

FieldEdge

Nutzerbewertungen
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- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Great software that has really helped us take our remediation business to the next level.
Bewertet am 16.6.2022
HousecallPro has helped us take our business to the next level and makes dispatching, estimating,...
HousecallPro has helped us take our business to the next level and makes dispatching, estimating, and bookkeeping much easier. I've used other competitive products in the past, but nothing has come close to the features of HousecallPro.
Vorteile
Price list flexibility, automated emails, estimate approvals and invoicing, and dispatching to make sure everyone's on the same page.
Nachteile
The automated emails should absolutely be tied to job tags, but because they're tied to customer tags, we have to add and remove them vigilantly if we have repeat customers with multiple properties or different service needs.
I wish the estimate approval process was more of an eSignature process as opposed to any party just clicking a button.
Antwort von Housecall Pro
Hi Ryan, thank you so much for taking the time to leave us a kind review. We really appreciate your rating and value you greatly as a Housecall Pro. Pro Advocate Team
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
The Best For Less
Bewertet am 11.5.2022
Outstanding product that has allowed our business to flourish as a top certified partner, providing...
Outstanding product that has allowed our business to flourish as a top certified partner, providing a valuable scheduling key to our business model.
Vorteile
Houscall Pro offers the power and packaging of a large CRM/FSM at a fraction of the price point. No crazy per user rates, no wild addon costs, just packages that are flat rate, affordable, and well within the budget of even the smallest home services business.
Nachteile
Some features when released are generally half finished or in beta when they really need more time to cook, but they are desperate to try and satiate the cravings of their thousands of users
Antwort von Housecall Pro
Hi Andrew, thank you so much for taking the time to leave us a kind review. We really appreciate your rating and value you greatly as a Housecall Pro. Pro Advocate Team
- Branche: Verbraucherdienste
- Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
What were they thinking?!?
Bewertet am 17.6.2022
Used to be a big supporter. Now feel betrayed. This experience is moving me to look for other...
Used to be a big supporter. Now feel betrayed. This experience is moving me to look for other solutions. Moving will be a giant expense in time and training and data movement....but i have to work with partners i can trust and believe in. HCP is no longer that partner...I can see that now. Very disappointed. If you plan to grow to more than 5 employees - this is not the solution for you based on their current predatory pricing plan.
Vorteile
Good product- does what it is supposed to do. You can schedule jobs, invoice customers, and develop a nice database of what you did with each customer. It has limitations and its share of glitches Support is mediocre but it is available. I've been a fan for a long time and have brought a number of businesses over to use their software. No more though.
Nachteile
If you grow from 5 to 6 employees watch out - its time to move to another software provider in my opinion. The pricing plan allows up to 5 employees for 1 set price. Keep in mind one of those 5 employees is your office staff so you really only get 4 field techs. If you add the 6th employee your HCP monthly price more than doubles the entire cost of the plan. There is now no longer a way to add 1 employee to their mid-tier plan - you have to move to the high tier plan. You can purchase 2 of the mid tier plans for less than the price of their high tier plan - this is just so ill-conceived! Last year we were able to add 1 additional employee for just a set fee per employee which was very reasonable. WHen that employee quit we were back down to 5...so were unaware that in June 2022 they made this change wiping out the ability to add an incremental employee without having to jump to the next tier. I am gobsmacked by how wrong of move this was on their part. The whole point of this software is helping you to grow your business - but apparently as soon as you do grow boy do they punish you for it!
Additionally their search function for the "pricebook" leaves a lot to be desired. If you type in a keyword like "flange" and you have multiple items with that keyword in the description you expect all of the items with that keyword to appear. It doesn't. Only some do. No rhyme or reason to it.
Uploading photos from field is dodgy and slow. Reports availble are not reliable or accurate
Antwort von Housecall Pro
Hi Karen, thank you so much for taking the time to leave us a kind review. We really appreciate your rating and value you greatly as a Housecall Pro. Pro Advocate Team
- Branche: Buchhaltung
- Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Great CRM
Bewertet am 28.5.2022
Great CRM for a trades business. Communication, customer info and notes all in one place. You will...
Great CRM for a trades business. Communication, customer info and notes all in one place. You will still need an accounting system like Quickbooks where accounting related reporting can be more robust.
Vorteile
Service and materials lists make creating invoices a breeze. Easy to convert estimates to jobs. Easy to tag the appropriate employees to jobs. Custom reports and dashboard allow you to see KPIS in one spot. Connects to Quickbooks very easily and syncs in real time. Tech support is super responsive and helpful. Adding employees is very easy. It sends them a link to download the app and onboards them in no time. Checklists for techs and project managers are great and you can customize them and also make them required before a job can be marked as complete. You can accept payments and ever offer financing all through the app.
Nachteile
The app is great in the field, but the browser version is much more robust. So techs can use the app, but for back office purposes, browser is better. It does only sync with Quickbooks one way. And some dates are hinky when they carry over if you collect a deposit or do progressive invoicing. I always have to fix a handful each month. You also cannot retro date things- so if a payment is received and not marked same day, later you can only date it the day you are marking the invoice paid.
Antwort von Housecall Pro
Hi Nicole, thank you so much for taking the time to leave us a kind review. We really appreciate your rating and value you greatly as a Housecall Pro. Pro Advocate Team
- Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
- Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Excellent software for contractors and labor professionals
Bewertet am 24.5.2022
Using housecall pro has been great so far, their support team has been very responsive.
Using housecall pro has been great so far, their support team has been very responsive.
Vorteile
Housecall Pro has made it much easier to manage my junk removal company. I can track the crew's progress throughout the day, make changes to customer bookings from my computer which my crew then sees on their phones, and the crew can communicate directly with customers through the app. It also handles professional invoicing and payments. It's made everything much easier, and the number of Google reviews we've gathered has skyrocketed due to their automatic customer close-out messages.
Nachteile
I don't like their direct online booking interface, if the customer were to use it, I find it confusing and not intuitive. We use a simpler very clear booking interface, then manually migrate those appointments into housecall pro.
Gründe für den Wechsel zu Housecall Pro
Price to valueAntwort von Housecall Pro
Hi Anders, thank you so much for taking the time to leave us a kind review. We really appreciate your rating and value you greatly as a Housecall Pro. Pro Advocate Team
Housecall Pro Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Housecall Pro.F. Welche Preispläne bietet Housecall Pro an?
Housecall Pro bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: $ 49,00/Monat
- Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Housecall Pro?
Housecall Pro hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500
F: Welche Sprachen werden von Housecall Pro unterstützt?
Housecall Pro unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Housecall Pro mobile Geräte?
Housecall Pro unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Housecall Pro?
Housecall Pro kann in folgende Anwendungen integriert werden:
CallRail, Google Calendar, Gusto, Mailchimp, Meta for Business, Mixpanel, Quickbooks Online, SendGrid, Stripe, Twilio, Zapier
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Housecall Pro an?
Housecall Pro bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat
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- SHK Software (Sanitär, Heizung, Klima & Lüftung)
- Auftragsmanagement Software
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