Über Bill.com

Lass dich bis zu dreimal schneller bezahlen – mit einer automatisierten Debitorenbuchhaltungslösung. Sende wiederkehrende elektronische Rechnungen an Kund*innen, akzeptiere pauschale ACH-Zahlungen und verfolge den Rechnungszahlungsstatus. Automatische Zahlungserinnerungen und Mahnungen senden, um eine zeitnahe Zahlung sicherzustellen. Nahtlose Synchronisierung mit QuickBooks, Xero, Sage Intacct und NetSuite für eine einfachere Dateneingabe, verbesserte Genauigkeit und einen schnelleren Kontenabgleich. Verwalte alles über Geräte hinweg mit der App für iOS und Android.

Geräte

Unternehmensgröße

K M G

Märkte

Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch

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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Bill.com: 74

  • ACH Zahlungsabwicklung
  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Abrechnungsportal
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anfragezuordnung
  • Anlagegegenstand-Management
  • Anpassbare Rechnungen
  • Ausgabenmanagement
  • Betrugserkennung
  • Buchhaltung
  • Budgetierung/Prognosen
  • Cash Management
  • Cash-Flow-Management
  • Daten-Import / -Export
  • Datensynchronisation
  • Debit-/Kreditkartenverarbeitung
  • Debitorenbuch
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenprüfung
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Duplizierte Zahlungswarnung
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Daten
  • Einkauf & Empfang
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronischer Zahlungsverkehr
  • Email-Einladungen und Erinnerungen
  • Erinnerungen
  • Forderungen
  • Hauptbuch
  • Inkasso-Management
  • Kommentare / Notizen
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontenabgleich
  • Kontenabgleich
  • Kontenabstimmung
  • Kontingenz-Abrechnung
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kostenverfolgung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Lieferanten-Management
  • Mehrere Standorte
  • Mobile Benachrichtigungen
  • Mobile Zahlungen
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Abrechnung
  • Online-Zahlungen
  • Prognose
  • Prognosen
  • Projekt-Abrechnung
  • Projektbuchhaltung
  • Rechnungshistorie
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Scheckausstellung
  • Self-Service Portal
  • Statusverfolgung
  • Steuermanagement
  • Steuerrechner
  • Teilzahlungen
  • Umsatzrealisierung
  • Verarbeitung überprüfen
  • Verbindlichkeiten
  • Wiederkehrende Rechnungen
  • Wiederkehrende Zahlungen
  • Wiederkehrende Zahlungen / Abonnement-Abrechnung
  • Workflow-Management
  • Zahlungsabwicklung
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen
  • Überzahlung-Verarbeitung

Alternativen

QuickBooks Desktop Enterprise

4,5
Alternative Nr. 1 zu Bill.com
QuickBooks Enterprise ist eine Buchhaltungssoftware für kleine Unternehmen, die Nutzern Echtzeit-Zugriff auf Kunden-,...

Quickbooks Online

4,3
Alternative Nr. 2 zu Bill.com
QuickBooks Online ist eine umfassende Buchhaltungslösung für kleine Unternehmen, mit der Nutzer ihre gesamten...

Odoo

4,2
Alternative Nr. 3 zu Bill.com
Odoo ist eine vollständig integrierte und anpassbare Open-Source-Suite von Geschäftsanwendungen. Ein Großteil der...

Xero

4,3
Alternative Nr. 4 zu Bill.com
Xero ist eine Cloud-basierte Buchhaltungssoftware für Kleinunternehmen mit Tools zur Verwaltung von Rechnungsstellung,...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,1 /5
(355)
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9/5
Funktionen
4/5
Bedienkomfort
4,1/5
Kundenbetreuung
3,8/5

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Andere Softwarekäufer*innen brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

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5 von 355 Bewertungen angezeigt
Jennifer P.
Gesamtbewertung
  • Branche: Immobilien
  • Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Bill.com is THE BEST software for managing accounts payable!

Bewertet am 1.2.2018

No mailing invoices/checks! The software prints the first page of the invoice on the bottom two...

No mailing invoices/checks! The software prints the first page of the invoice on the bottom two stubs of the check. You can also pay your vendors electronically with a simple invite email AND the system emails your vendors to let them know payment is on the way!

Vorteile

I started using this software solely for its accounts payable function. You send your bills directly to the inbox, attach the document to the bill, then pay! You can even record bills paid outside of bill.com (credit card payments for example). You can also save vendor documents (contracts, W9s) within the vendor files. This software keeps us incredibly organized over multiple locations. HIGHLY recommend! (And it syncs seamlessly with QuickBooks!)

Nachteile

No cons! Great product! Keeps us organized and allows timely and effective bill payments to our vendors.

Serguei B.
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great Accounts Payable Software

Bewertet am 9.6.2020

Overall, great software for managing accounts payable. There are all kinds of dashboards where you...

Overall, great software for managing accounts payable. There are all kinds of dashboards where you can see the status of your payables on one screen which is convenient. Also, the reporting features are great. Very easy to pay company bills. Would definitely recommend to small/midsize business.

Vorteile

This is a great solution for processing accounts payable in a small/mid-size business. Bill.com has approval workflows which makes it easy to control your payables and avoid fraud. It is super easy to pay bills with a few clicks. The company takes care of all check mailing and ACH processing. Also, vendors can see the status of their payment easily which is convenient and saves you time answering payment status requests from vendors.

Nachteile

The company recently implemented a new interface which is confusing at times. Also, now screens load very slowly with the new features that they implemented. Also, there is no option to switch back to the old interface which I prefer.

Lisa W.
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Saving Time and Money Using Bill.com

Bewertet am 2.4.2021

We have been very happy with Bill.com. All managers are able to review and approve every invoice...

We have been very happy with Bill.com. All managers are able to review and approve every invoice and Bill.com has helped us save money by increasing visibility. We have also saved countless hours of work for our accounts payable department since Bill.com com cuts all checks and sends all ACHs.

Vorteile

There are so many things we like about Bill.com. Implementation was well organized and the Bill.com team was helpful and knowledgeable. Adoption throughout our organization was so quick because the Bill.com system has been so easy to use.

Nachteile

We had difficulty at first getting Bill.com linked with the POs in our ERP, but the Bill.com team helped us to a full resolution.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

New April 2019 Interface HORRIBLE!

Bewertet am 29.4.2019

My company and I have used Bill.com for several years and it was so easy to use and made our vendor...

My company and I have used Bill.com for several years and it was so easy to use and made our vendor payments a breeze, but now it’s just absolutely awful. My entire finance staff hates the new interface. Nothing is streamlined at all and the way it’s set up now goes against common sense because the flow is just terrible. The bills and the payments section are broken out into 2 different tabs which is so inefficient because you can no longer take a quick glance as to which bill matches what payment without making several clicks to get this info. Also, I can’t see if a vendor check or ePayment has cleared at a glance in the payment tab since I have to click open the actual payment for this info now. There’s so much wasted space where the vendor details used to be when you open a vendor profile. There are just 3 unhelpful lines of vendor info and 90% empty white space which takes up half my viewing screen. When I edit the vendor details, the country of residence is at a section on top instead of being grouped with the address section. When I try to set a vendor up for ePayment, I no longer have the option of finding them by their name+email, now it’s only by their Vendor display name. We work with a lot of vendors where the ‘pay to’ is an agency so we aren’t able to easily connect a vendor for ePayment. I’m going to have my company move to something else since ruined user experience. I don’t know who the developed this new interface, but it certainly wasn’t an accountant.

Vorteile

I used to think Bill.com was amazing and would have given it a 5 out of 5 just a month ago. However, with the new interface update that rolled out in April 2019 I’m downgrading my rating to 1 out of 5. See my review below.

Nachteile

The new interface is awful and not efficient AT ALL. See my review below.

Cynthia H.
Gesamtbewertung
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Eases the Accounting Pain

Bewertet am 27.1.2021

To date, once we got through the initial training and a month of making some mistakes, it's going...

To date, once we got through the initial training and a month of making some mistakes, it's going smoothly and we're looking forward to using more of the features. We just had to get solid on the primary functions first.

Vorteile

I love the invoicing and bill paying features of bill.com. It has multiple check and balance functions to the program to ensure invoices are being entered correctly, plus the approval process is great. There are many functions you can employ and design, specific to your company. Once you get the hang of the program, it's pretty straightforward. Nice having everything in one place rather than scattered between many different programs.

Nachteile

You must have a solid backend Accounting team to enter in the details of a new vendor. We are an association with an offsite Accounting Team, and they set up the internal systems when we onboarded with bill.com. We are the backend users. You can't enter an invoice unless your backend staff have the info already locked in. But while it's a minor annoyance, it's not really a huge deal.

5 von 355 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Bill.com Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Bill.com.

Bill.com bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab:
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

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Bill.com hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Bill.com unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Bill.com unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Bill.com kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Earth Class Mail, Emburse Tallie, Hubdoc, NetSuite, NetSuite for Retail, PayPal, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Sage Intacct, Salesforce Sales Cloud, Xero

Bill.com bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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