Über Google Ads

Google AdWords ist ein SEM (Search Engine Marketing)-Tool, mit dem PPC (Pay per Click)-Werbekampagnen von Google verwaltet werden. Über die Online-Software kannst du eine Google-Anzeige mit deinen ausgewählten Unternehmensdetails wie Keywords, Werbetext, Karte, Telefonnummer und Betriebszeiten oder mit nur etwas Text und einem Link erstellen.

Du kannst entscheiden, welche Keywords das Erscheinen deiner Anzeige auslösen, indem du das Google Keyword Bidding-System benutzt, um höher in den Suchergebnissen für beliebte Keywords zu erscheinen. Du definierst dann ein tägliches Budget, das nur konsumiert wird, wenn jemand auf deine Anzeige klickt oder deine Telefonnummer anruft. Du kannst auch pro Impression (wie oft deine Anzeige gezeigt wird) oder pro Einkauf (Konversionen auf deiner Website) bezahlen.

Zudem gibt es eine Spalte zu den prognostizierten CPCs und den möglichen Kosten für die oberen und unteren Anzeigenpositionen. Die durchschnittlichen monatlichen Suchanfragen sowie die Stärke des Wettbewerbs befinden sich ebenfalls in der Übersicht. Ein Wettbewerbsindex zeigt an, wie stark umworben das Keyword ist. Pläne fungieren dazu, Keywords zu beobachten und ihre Prognosen abzurufen. Detaillierte Angaben zu Ländern, Städten und Gemeinden sind pro Keyword abrufbar. Dadurch lassen sich Keywords ausschließen und als negative Keywords den Kampagnen und Anzeigengruppen hinzufügen. Durch diese nahtlose Integration können neue Anzeigengruppen erstellt und die neuen Keywords dort gespeichert werden.

Du kannst eine einfache Werbekampagne ausführen oder erweiterte Funktionen verwenden, um eine umfassendere Kampagne einzurichten. Du kannst deine Anzeigen auf Google und dem Google-Netzwerk anzeigen, das Google-Websites wie Maps und Shopping beinhaltet, wie auch auf YouTube, Blogger und Gmail. Du kannst deine Anzeigen auch auf Websites anzeigen, die deine Zielgruppe besucht, an bestimmten Stellen und für bestimmte Besuchergruppen.

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Die 5 Top-Alternativen zu Google Ads

Typische Kunden

  • Freie Mitarbeiter
  • Kleine Unternehmen (2–50)
  • Mittelgroße Unternehmen (51–500)
  • Großunternehmen (500 und mehr)

Einsatz

  • Cloudbasiert
  • On-Premise (vor Ort)

Märkte

Australien, Brasilien, Deutschland, Indien, Japan und 4 weitere

Unterstützte Sprachen

Arabisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Dänisch, Englisch und 20 weitere

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Die 5 Top-Alternativen zu Google Ads

Bilder

Google Ads Software - 1
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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Google Ads: 13

  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Budgetkontrolle
  • Drittanbieter-Integration
  • Engagement-Tracking
  • Kampagnen-Segmentation
  • Kampagnenanalysen
  • Kampagnenmanagement
  • Kampagnenplanung
  • Mehrere Kampagnen
  • Standortbasiertes Marketing
  • Werbemanagement
  • Überwachung

Alternativen

AdRoll

4,0
Nr. 1 Alternative zu Google Ads
AdRoll ist eine beliebte Ad-Targeting-Plattform, die von einer Reihe von Marken verwendet wird, um Nutzer mit Anzeigen...

Mailchimp

4,5
Nr. 2 Alternative zu Google Ads
MailChimp ist eine Marketing Automation-Plattform, mit der Nutzer E-Mail- und Anzeigenkampagnen mit E-Mail-Vorlagen,...

Instagram

4,7
Nr. 3 Alternative zu Google Ads
Instagram ist eine Social-Networking-App, mit der Nutzer*innen Fotos und Videos von ihren Mobiltelefonen aus teilen...

LinkedIn for Business

4,6
Nr. 4 Alternative zu Google Ads
LinkedIn ist eine professionelle Networking-Website, die es den Mitgliedern ermöglicht, Geschäftskontakte zu knüpfen,...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,5 /5
(778)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3/5
Funktionen
4,5/5
Bedienkomfort
4,1/5
Kundenbetreuung
4,0/5

Hast du Google Ads bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 778 Bewertungen
Pedro
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

The Most Powerful and Precise Tool on the Internet, Whether for Small, Medium or Large Business

Bewertet am 31.7.2021

I will report my experience with Google and be as emphatic and comprehensive as I always am when...

I will report my experience with Google and be as emphatic and comprehensive as I always am when reviewing or commenting on something.

Anyway, Google ads...
I just have to thank this magnificent tool. I can strongly say that it was Google Ads that changed my life. I ventured into Digital Marketing 2 to 3 years ago and had a hard time trying to make my family better and get out of the tight spot we were in financially.

Difficult times, however...

With a lot of focus and learning the functionality of this tool, little by little and over time, I learned the usability and in which segments I should keep the ads. I didn't have any money, but Google Ads is even good at that, I could use the tool all month and pay later, so they charged cards I borrowed from real friends or my Parents. Reluctantly, of course. But I always invested the least. I even used multiple accounts to get a free coupon...

Anyway, to cut it short...

I hit an ad that generated some sales in the month. And it was with the help of Google, pointing me to places, people, genders, gender, age group, and keywords they were looking for about the product that I advertised.

This helped me a lot, because from these sales I managed to follow up on the ads and always improving.

Thank you Google Ads.

Vorteile

When it comes to quality as a whole. Google Ads surpasses itself, in my opinion it is a very powerful and very accurate tool. It's amazing how quickly the tool delivers a report to us. We raise some ad campaigns on a weekly basis. And every day we keep an eye on the segmentations and analyzing in real time how our campaigns are running, so we can more efficiently and accurately optimize our goals for a more specific target audience.

Super smart tool with hundreds of features to use.

The most impressive thing is that we don't need to invest a lot to get good results in our campaigns.

This is sensational.

I have to say that the support has also been fast and very helpful.

Since I ventured into working with Digital Marketing, I've been constantly receiving emails from Google Ads support even without asking.

In the beginning, I still didn't have much practice, so I received email from several experts at Google to help me. If it weren't for these people, I wouldn't have achieved my goals.

Nowadays, we only follow our older campaigns, because the tool shows in detail who accesses our pages. The GLOBAL TAG configured on our websites, this is extremely powerful and incredibly accurate.

Nachteile

When it comes to Google Ads, I have no complaints. However, for many inexperienced people who reach the tool, they end up with difficulties in handling it. Because there is a lot of information inside the platform. Lots of buttons and graphics. It ends up getting complicated to work alone in Google Ads. Therefore, it is viable to learn from someone who knows all the features and benefits of the platform.

I think that's it, I don't have a problem with Google Ads, but it's too complex for someone who is starting to advertise their company online.

Brandon
Gesamtbewertung
  • Branche: Biotechnologie
  • Unternehmensgröße: 501–1 000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

A Must-Have Platform, But Pretty Complex

Bewertet am 13.2.2021

Google Ads does what I need it to do. I am also fortunate to work with a partner agency who spends...

Google Ads does what I need it to do. I am also fortunate to work with a partner agency who spends far more time in the platform than I do. If you plan to spend upwards of $5K/mo on the platform, you should really have a dedicated resource at the controls.

Vorteile

Google Ads is an industry-standard platform, so in many ways you really have no choice but to use it if you want to reach your audience. That said, I do appreciate that it is fairly intuitive for those who understand digital advertising.

Nachteile

The features and configuration options are overwhelming. I know that is very likely because Google Ads aspires to be all things to all businesses. When you try to be an essential platform for every business on the planet, it requires thousands of features and options. When you step into Google Ads, it feels like sitting in the cockpit of a commercial airliner.

In Betracht gezogene Alternativen

LinkedIn for Business und Meta for Business

Gründe für den Wechsel zu Google Ads

Google has the best reach and channel options.
Jeremy
Gesamtbewertung
  • Branche: Medienproduktion
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Confusing Interface With Deep Features

Bewertet am 12.1.2023

I mostly use Google Ads to monitor monetization with YouTube, but have purchased some targeted ads...

I mostly use Google Ads to monitor monetization with YouTube, but have purchased some targeted ads on a few occasions. Like my review stated: it was very hard to understand and set up, and I often wasn't sure if I had made the right choices at all. But I am certain that I increased sales. But this can get very pricey, very quickly!

Vorteile

Google Ads allows you to reach large highly-targeted markets and generate new leads, with truly granular control. YouTube integration is seamless and easy to set up, once monetized.

Nachteile

The interface is so complex and daunting, with confounding nomenclature, that new users must be prepared to spend hours combing tutorials to try to understand what they're doing. Even worse, Google constantly changes features and rules, so by the time a user has read an article, that advice is irrelevant. It should be much easier to set up ads in the modern internet age.

In Betracht gezogene Alternativen

Instagram

Gründe für den Wechsel zu Google Ads

Google Ads has the broadest reach and integrates with YouTube.
Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Logistik & Lieferkette
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

My Encounter With Google Ads

Bewertet am 19.1.2023

ResearchMarketingAnalyticsSales of products and services

ResearchMarketingAnalyticsSales of products and services

Vorteile

I can see you that Google Promotions is a strong and generally utilized stage that offers a large number of highlights and devices for organizations to make and oversee compelling advertisement crusades. A portion of the things that organizations might like about Google Promotions include:Focusing on: Google Advertisements takes into consideration exceptionally designated publicizing, and that implies that organizations can contact the perfect crowd at the ideal time with the right message.Quantifiable Outcomes: Google Promotions gives nitty gritty investigation and announcing, which makes it simple to see the aftereffects of your missions and pursue information driven choices.Adaptability: Google Promotions offers an extensive variety of promotion designs, focusing on choices, and spending plan controls, which permits organizations to make crusades that are custom fitted to their particular objectives and crowd.Financially savvy: Google Promotions permits organizations to set a spending plan for their missions, and that implies that they have some control over their publicizing costs and just compensation for the outcomes they need.Simple to utilize: Google Promotions has an easy to understand interface, which makes it simple for organizations, everything being equal, to make and deal with their promotion crusades.Outsider mix: Google Advertisements permits organizations to incorporate with different instruments, which can expand the usefulness and viability.

Nachteile

I can let you know that Google Promotions, similar to any product, may have specific restrictions or downsides relying upon the client's necessities and assumptions. A few potential constraints of Google Promotions include:Expectation to learn and adapt: Google Promotions can be perplexing and may demand a lot of investment and assets to dominate. This can be overpowering for certain organizations, particularly independent companies with restricted assets.Cost: Google Promotions is a paid help, and organizations might have to put away critical cash to run powerful advertisement crusades.Steady updates: Google Advertisements is continually refreshing its calculations and elements, this can make it challenging for organizations to keep up and may demand extra investment and assets to streamline crusades.Restricted focusing on choices: While Google Promotions offers an extensive variety of focusing on choices, it might not have a similar degree of focusing on choices as different stages.Restricted command over promotion positions: Google Advertisements has a characterized set of sites where advertisements will be set and organizations might have restricted command over the promotion situations.

abhishek
Gesamtbewertung
  • Branche: Schreiben & Editieren
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Fantastic Service Provider And ads campaigner on internet.

Bewertet am 18.3.2023

Overall experience was good.

Overall experience was good.

Vorteile

Google is a big brand so he deliver the best ads campaign to creators in which creator earn money with the help of traffic in their site by watching ads so wonderful creation by google.

Nachteile

The major con in this add campaign program in this the criteria of blog or website is very high to maintain The add most of the time is not open in the website/Blog.The tracking was slow so improve it .And the last is the time taking for review any blog or website for ads google take to much time for reviewing so improve it.

5 von 778 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Google Ads Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Google Ads.

Google Ads bietet folgende Kostenpläne an:

  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

Wenden Sie sich für exakte Preisinformationen direkt an den Anbieter

Google Ads hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Google Ads unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Hebräisch, Indonesisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Thailändisch, Tschechisch, Türkisch, Ukrainisch, Ungarisch

Google Ads unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil)

Google Ads kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Google Analytics 360

Google Ads bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support

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