Über Google Ads

Google AdWords ist ein SEM (Search Engine Marketing)-Tool, mit dem PPC (Pay per Click)-Werbekampagnen von Google verwaltet werden. Über die Online-Software kannst du eine Google-Anzeige mit deinen ausgewählten Unternehmensdetails wie Keywords, Werbetext, Karte, Telefonnummer und Betriebszeiten oder mit nur etwas Text und einem Link erstellen.

Du kannst entscheiden, welche Keywords das Erscheinen deiner Anzeige auslösen, indem du das Google Keyword Bidding-System benutzt, um höher in den Suchergebnissen für beliebte Keywords zu erscheinen. Du definierst dann ein tägliches Budget, das nur konsumiert wird, wenn jemand auf deine Anzeige klickt oder deine Telefonnummer anruft. Du kannst auch pro Impression (wie oft deine Anzeige gezeigt wird) oder pro Einkauf (Konversionen auf deiner Website) bezahlen.

Du kannst eine einfache Werbekampagne ausführen oder erweiterte Funktionen verwenden, um eine umfassendere Kampagne einzurichten. Du kannst deine Anzeigen auf Google und dem Google-Netzwerk anzeigen, das Google-Websites wie Maps und Shopping beinhaltet, wie auch auf YouTube, Blogger und Gmail. Du kannst deine Anzeigen auch auf Websites anzeigen, die deine Zielgruppe besucht, an bestimmten Stellen und für bestimmte Besuchergruppen.

Preisoptionen ab:

N/A

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Australien, Brasilien, Kanada, Deutschland, Vereinigtes Königreich, Indien, Japan, Mexiko, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Arabisch, Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Hebräisch, Indonesisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Thailändisch, Tschechisch, Türkisch, Ukrainisch, Ungarisch, zh-hant

Preisoptionen ab:

N/A

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Bilder

Google Ads Software - 1
Google Ads Software - 2
Google Ads Software - 3
Google Ads Software - 4
5 weitere anzeigen
Videos zu Google Ads
Google Ads Software - 1 Google Ads Software - 2 Google Ads Software - 3 Google Ads Software - 4

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Google Ads: 7

  • Budgetkontrolle
  • Kampagnenanalysen
  • Kampagnenmanagement
  • Kampagnenplanung
  • Mehrere Kampagnen
  • Werbemanagement
  • Überwachung

Alternativen

Facebook for Business

4,4
Nr. 1 Alternative zu Google Ads
Facebooks Mission ist es, den Menschen die Möglichkeit zu geben, die Welt offener und vernetzter zu gestalten.

LinkedIn for Business

4,5
Nr. 2 Alternative zu Google Ads
LinkedIn ist eine professionelle Networking-Website, die es den Mitgliedern ermöglicht, Geschäftskontakte zu knüpfen,...

Instagram

4,7
Nr. 3 Alternative zu Google Ads
Instagram ist eine Social-Networking-App, mit der Nutzer*innen Fotos und Videos von ihren Mobiltelefonen aus teilen...

Mailchimp

4,5
Nr. 4 Alternative zu Google Ads
MailChimp ist eine Marketing Automation-Plattform, mit der Nutzer E-Mail- und Anzeigenkampagnen mit E-Mail-Vorlagen,...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,4 /5
(456)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Funktionen
4,5/5
Bedienkomfort
4,0/5
Kundenbetreuung
3,9/5

Hast du Google Ads bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
5 von 456 Bewertungen angezeigt
Christine O. Christine O.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

A must have for every business

Bewertet am 8.6.2021

So far I have had an amazing experience with Google Ads as customers and clients have been...

So far I have had an amazing experience with Google Ads as customers and clients have been searching for our products. The customer service support is really good and the Google Ads guide is east to understand. It has helped me managed my Instagram and Facebook Ads. It is also very affordable.

Vorteile

Google Ads is very useful in my business since it helps me in advertising, in this era of digital advertising it is very intuitive.
The bidding strategies are flexible enough for a variety of businesses which makes carrying out different campaigns way easier.
Real time tracking has also been made easier.
Customers and clients can easily find our products online.

Nachteile

The features are very complex and overwhelming tile I had to do short courses to know how to manage the Google Ads.
It takes a lot of time to start a new ad, and this could take even a week before i begin realizing results.

In Betracht gezogene Alternativen

Facebook for Business

Warum Google Ads gewählt wurde

I now have control of my campaign goals and can monitor how customers and clients are searching for our products.

Zuvor genutzte Software

Instagram

Gründe für den Wechsel zu Google Ads

It came in handy after my Facebook Ads account was suspended.
Mohammed S. Mohammed S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

guaranteed outreach, solid results

Bewertet am 6.7.2021

Beyond the first two months when we weren't too sure of how to reach our goals at the cheapest...

Beyond the first two months when we weren't too sure of how to reach our goals at the cheapest cost, our campaigns on Google Ads have been the most impactful to our projects. With coverage on Google Maps, our campaigns are not only informative, but also quite actionable and has increased patronage of our (originally) least accessible locations greatly.

Vorteile

The best thing about google ads is the guaranteed outreach your ad gets while you essentially only pay for the impact of the ad campaign, and not just having your ad broadcast. So then there is never really anything like an unproductive ad campaign with Google Ads. Secondly, for the price of one, ads get broadcast over the several google platforms commonly used in our target communities, so we are able to get better results in shorter times.

Nachteile

The Display Network option ended up being an added layer we didn't need for our campaigns because it yielded very poor results while costing us quite a bit. We only discovered it after two months when we were scrutinizing the analytics reports.

In Betracht gezogene Alternativen

LinkedIn for Business

Warum Google Ads gewählt wurde

Our facebook campaigns were great at increasing awareness and visibility, but wasn't so great at converting those numbers into increased customer business.

Zuvor genutzte Software

Facebook for Business

Gründe für den Wechsel zu Google Ads

LinkedIn didn't have enough reach within the pool of people we were targeting for our ad campaigns.
Julie J. Julie J.
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Untern. Größe: 501-1 000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Great advertising program

Bewertet am 17.11.2021

Vorteile

For me Google ads is a must for every online marketing mix. They have a lot of options to advertise on different platforms and networks all centered in one place (such as YouTube, Google search and display network sites) It's relatively quick to set up and to see results as well.

Nachteile

Difficult to use, you really need knowledge to use this software. They want you to use automated bidding strategies based on machine learning but this is not always the best way to set up a campaign for your ROI. You really have to know how you can optimize your campaigns. Of course it all depends on your marketing strategy but this makes it difficult for small entrepreneurs for example without professional help.

Christopher P. Christopher P.
Gesamtbewertung
  • Branche: Musik
  • Untern. Größe: Selbstständig
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 2.0 /10

GOOGLE ADS HAS APPALLING CUSTOMER SERVICE WHEN RESOLVING PROBLEMS!!!

Bewertet am 11.8.2021

Vorteile

Admittedly the ads are relatively simple to set up- and budgeting can be done easily too.
A little difficult to verify that the ads are genuinely running and being placed correctly.
After research we noticed a lot of ads were being placed in the most obscure places.
But I put that down to inexperience on our part and now feel this can be controlled somewhat.

Nachteile

Appalling customer service treatment after their own mistake.

There have been 23 emails since Dec 2020 relating to Google Ads teams’ error incorrectly disapproving our ad.
However, loss of significant revenue resulted from this error. In seeking compensation for THEIR error all Google Ads have done is keep on sending me a template email that states,
'Thank you for your response. I will be glad to assist you further. I understand that it is taking really longer time than usual...We assure you that your query is being attended and I would request you to please allow us s 4-5 business days more to get back to you'.
...and then nothing! No progress report, no management contact even after insisting on it.

Clearly Google Ads doesn't really care for its customers except when it's time for US to pay them.
We are now in the process of legal action.

...it is now 11.08.2021 at the time of writing this.

Saikat M. Saikat M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

A must-have for any company any business

Bewertet am 23.8.2021

Beyond the first two months, when I wasn't sure how to achieve our objectives at the lowest cost,...

Beyond the first two months, when I wasn't sure how to achieve our objectives at the lowest cost, our Google Ads campaigns have had the most impact on our initiatives. With Google Maps coverage, our ads are not only informative, but also actionable, and have significantly improved patronage of our (before) least accessible sites.

Vorteile

"For all parties involved - the publisher, yourself, and, of course, Google Ads - this is a win-win-win situation. It's such a pleasure to have a website that Google Ads has recognized for ad placement."

"I'm overjoyed since my ad may now reach the intended demographic, and I've noticed a significant improvement in my business. I'm quite pleased with Google Ads."

"I've enjoyed using this software for years and will continue to do so in the future because it produces excellent results."

"I like Google Advertising' statistics since they make it simple to set up and then see statistics on your ads to discover which ones are the most effective."

Nachteile

"Overall, it was a bad experience. Platform is quite unprofessional."

"The user interface can be clumsy at times and has resulted in data loss on a few occasions."

"It's incredibly deep, with a lot of confusing elements."

"The most significant disadvantage of Google Adwords is the high cost of advertisements. This platform is by far the most expensive, which could be a concern in a lower-income country."

In Betracht gezogene Alternativen

LinkedIn for Business

Warum Google Ads gewählt wurde

Facebook advertising did an excellent job of raising awareness and exposure, but they didn't do as well at translating those numbers into more business.

Zuvor genutzte Software

Facebook for Business

Gründe für den Wechsel zu Google Ads

It's Google. You can try once if you serious about your Business
5 von 456 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Google Ads Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Google Ads.

Google Ads hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Google Ads unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Hebräisch, Indonesisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Thailändisch, Tschechisch, Türkisch, Ukrainisch, Ungarisch, zh-hant

Google Ads unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil)

Google Ads kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Google Analytics

Google Ads bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support

Ähnliche Kategorien

Sieh alle für Google Ads gefundenen Softwarekategorien an.