Über HotSchedules

Verwende HotSchedules, um Deine Mitarbeiter zu planen, zu verwalten und mit ihnen zu kommunizieren sowie Umsätze vorherzusagen, Berichte zu erstellen und neue Mitarbeiter zu finden.

Geräte

Unternehmensgröße

K M G

Märkte

Australien, Kanada, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch, Spanisch

Bilder

The HotSchedules platform allows users to manage tasks, scheduled, availability, and more
The scheduling calendar allows users to create and edit shifts
Sales and labor summary reports provide business insight
Users can view labor snapshots across multiple regions or locations
Swaps can be requested by employees and approved or denied by mangers
Employees can view their own schedule using the mobile app
Reports can be generated to analyze business performance
Managers can review employee's total hours worked and scheduled, and analyze the cost
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Videos zu HotSchedules
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HotSchedules Screenshot: The HotSchedules platform allows users to manage tasks, scheduled, availability, and more HotSchedules Screenshot: The scheduling calendar allows users to create and edit shifts HotSchedules Screenshot: Sales and labor summary reports provide business insight HotSchedules Screenshot: Users can view labor snapshots across multiple regions or locations HotSchedules Screenshot: Swaps can be requested by employees and approved or denied by mangers HotSchedules Screenshot: Employees can view their own schedule using the mobile app HotSchedules Screenshot: Reports can be generated to analyze business performance HotSchedules Screenshot: Managers can review employee's total hours worked and scheduled, and analyze the cost

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von HotSchedules: 75

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anwesenheitsmanagement
  • Arbeitskostenberichte
  • Arbeitsmanagement
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Ausnahmen-Berichterstattung
  • Automatisierte Terminplanung
  • Bedarfsplanung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Budgetierung/Prognosen
  • Budgetkontrolle
  • Chat/Messaging
  • Compliance Management
  • Dokumentenmanagement
  • Drag-and-Drop
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Freizeit-Anfragen
  • Fähigkeiten-Nachverfolgung
  • Gruppen-Terminplanung
  • Historische Berichte
  • Job-Planung
  • Kalender-Synchronisierung
  • Kalenderverwaltung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kostenmanagement
  • Kreditplanung
  • Küchen- / Menü-Management
  • Leistungskennzahlen
  • Live-Chat
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeiter-Self-Service
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Mitarbeitermanagement
  • Mitarbeiterzeiterfassung
  • Mobile Benachrichtigungen
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Buchung
  • Online-Zeiterfassung
  • Personalbeschaffungs-Management
  • Prognose
  • Prognosen
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Schichttausch
  • Stempeluhr
  • Teamkalender
  • Terminplanverteilung
  • Textnachrichtenversand
  • Timesheet Management
  • Urlaubsverfolgung
  • Urlaubsverwaltung
  • Variable Mitarbeiter
  • Verfolgen der Teilnahme
  • Verfügbarkeit-Management
  • Verfügbarkeitsanzeige
  • Verkaufsberichte
  • Verkaufspunkt POS
  • Vorlagen-Management
  • Warnungen / Eskalation
  • Widgets
  • Zeit & Teilnahme
  • Zeiterfassung
  • Zertifizierungs-Tracking
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen
  • für das Gesundheitswesen
  • Überstunden-Berechnung

Alternativen

When I Work

4,5
Alternative Nr. 1 zu HotSchedules
When I Work ist eine einfache Möglichkeit für Unternehmen, mit den auf Stundenbasis arbeitenden Arbeitskräften zu...

Deputy

4,7
Alternative Nr. 2 zu HotSchedules
Deputy ist eine All-in-one-Mitarbeitereinsatzplanung für Mitarbeiter, die Zeitplanung, Anwesenheit und Aufgabenplanung...

7shifts

4,7
Alternative Nr. 3 zu HotSchedules
7shifts ist eine All-in-one-Lösung für Restaurants, um Mitarbeiter*innen einzuplanen, mit ihrem Team zu kommunizieren,...

Planday

4,3
Alternative Nr. 4 zu HotSchedules
Planday ist die beste Methode, um schichtbasierte Unternehmen, Dienstplanerstellung, Kommunikation, Ein- und...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,4 /5
(406)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1/5
Funktionen
4,3/5
Bedienkomfort
4,2/5
Kundenbetreuung
4,2/5

Hast du HotSchedules bereits?

Andere Softwarekäufer*innen brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
5 von 406 Bewertungen angezeigt
Eldridge G.
Gesamtbewertung
  • Branche: Essen & Trinken
  • Untern. Größe: 5.001-10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Your Schedule On The Go!

Bewertet am 6.10.2020

Wonderful! I can easily access using the app from my phone a comprehensive view of todays roster...

Wonderful! I can easily access using the app from my phone a comprehensive view of todays roster and more! Helping me as a director plan a shift before I even get to work. Especially important to plan in my business because surprises arise frequently and daily. I can also easily request time off needed through the app, call, text, or even email my staff if needed to. Hot Schedules saves me and my company time, money, and helps our business to stay productive!

Vorteile

I really enjoy the convenience of being able to view your work schedule remotely and anywhere for that matter! Set up an email or a Gmail account and it's delivered right to your inbox! Gone are the days of having to call your employer or having to drive to your place of employment to view it on paper. "Your" time is valuable and let's be honest, none of us want to go to work on our days off for any reason!

Nachteile

I really and truthfully speaking have nothing negative to include with Hot Schedules. It's been a great software addition to our store and team! If someone did tell me that I had to pick out one feature that I don't care for, I guess it'd be the "How was your shift?" feature that pops up when logging on. That said, it's such a minor dislike and isn't really worth mentioning.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Essen & Trinken
  • Untern. Größe: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Great tool to schedule your employees

Bewertet am 18.3.2020

Using for 7 years and if they would not keep changing the format I could say I love it. Anyhow it...

Using for 7 years and if they would not keep changing the format I could say I love it. Anyhow it is great app for managers, easy quick access to employees list, phone numbers, emails and etc.

Vorteile

I'm doing schedules for my employees weekly and this app has few great features. Coping, modifying and automatically feeling schedules are only few of them.

Nachteile

Constantly changing the format. Right after I'm used to one they changing it again.

Kristian T.
Gesamtbewertung
  • Branche: Restaurants
  • Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

One of our most-utilized softwares by far!

Bewertet am 6.4.2021

Monitoring overtime, communication with staff, easily viewing requests, pay rates, daily line ups...

Monitoring overtime, communication with staff, easily viewing requests, pay rates, daily line ups and staff logs are just a few day to day features that we utilize. HotSchedules is a must!

Vorteile

Online scheduling is a must for an operation of our size. The HotSchedules messaging makes communicating clearly to large groups of employees consistent. The reporting and data is a must. We use HotSchedules multiple times a day.

Nachteile

Some of the updates/when the software times out can get frustrating but I understand that they are necessary to make improvements.

Darla C.
Gesamtbewertung
  • Branche: Essen & Trinken
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

hotschedules review

Bewertet am 31.1.2017

It's got so many options - none exactly what I need - that it is almost too cumbersome. I would...

It's got so many options - none exactly what I need - that it is almost too cumbersome. I would like more flexibility to create template shifts and place them on days as needed, with it being ok that some days there are blank shifts left over. Rather than now, when if I make a template and want a day to be scheduled lightly, it tells the staff there's a house shift open. The template feature is practically more work than just starting from scratch each week. I hate entering the times of a shift and having it immediately autocorrect to the last half hour. For example if I want a shift to start at 1:30PM and end at 10:30PM, I have to type 1:30, click off and it will change it to 1:00, click back on to get to 1:30, and repeat to get the end time to read 10:30 instead of 10, then repeat to get PM instead of AM. I'd also like to not have to redo the schedule report generator so that it's easier to read every week, for the printed schedule we keep in the shop. All those outlines, yikes! What I do like is the messaging/staff communication parts. Requests off are clear and easy, same with shift swapping. I like being able to create blackout days for no requests off, and I like that I can easily see who wants off when and when the RO was made.

Vorteile

Requests off, availability, blackout dates, staff communication sections. The app works great for everyone.

Nachteile

No ease of use when making the schedule - autocorrecting number entries constantly, schedule templates aren't what I need, schedule report is difficult to read.

Antwort von HotSchedules

Hi Darla!

Thank you for reaching out and providing feedback for us. We're sorry you're having a hard time navigating the scheduling templates. These articles may be of use to you in better explaining the process of scheduling using custom and blank templates and auto-scheduling!

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/215565977-HS-How-to-Use-the-Autoscheduler

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/218955327-HS-New-Scheduler-Generating-Templates-

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/222579107-HS-Templates-and-the-New-Scheduler

If you are still having issues, please contact customer care for assistance!

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/222476127-Contact-Us-Customer-Care-Support-

Anna W.
Gesamtbewertung
  • Branche: Restaurants
  • Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great website

Bewertet am 1.4.2021

Vorteile

This has been the easiest program I have ever used for scheduling. It makes it so easy to view the whole shift!

Nachteile

I have not experienced any problems! It runs smoothly, and it is easy to navigate!

5 von 406 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

HotSchedules Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über HotSchedules.

HotSchedules bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab:
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von HotSchedules

HotSchedules hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

HotSchedules unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch, Spanisch

HotSchedules unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

HotSchedules kann in folgende Anwendungen integriert werden:

NCR Aloha, Plate IQ, Toast POS

HotSchedules bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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