Über HotSchedules

HotSchedules ist eine Anwendung zur Mitarbeitereinsatzplanung und Personalverwaltung, die für den Einsatz in Restaurants, Einzelhandels- und Gastgewerbebranchen und anderen kundenorientierten Unternehmen entwickelt wurde. Die HotSchedules-Plattform automatisiert betriebliche Aufgaben wie Planung, Schichtkommunikation, Berichterstattung, Prognose, Rekrutierung und Schulung.

Mit den nativen Android- und iOS-Apps, auf die alle Mitarbeitenden zugreifen können, können die Nutzer ihre Urlaubs- und Schichttauschanträge aus der Ferne verwalten. Speichere Dokumente und Mitarbeiterinformationen in einer cloudbasierten Datenbank für den Zugriff jederzeit und überall. Nutze das HotSchedules-Recruiting-Tool, um kostengünstig Personal zu suchen und einzustellen, und das Schoox-Tool, um Schulungen für Mitarbeitende zu organisieren.

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Die 5 Top-Alternativen zu HotSchedules

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Australien, Kanada, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch, Spanisch

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Die 5 Top-Alternativen zu HotSchedules

Bilder

HotSchedules Software - 1
HotSchedules Software - 2
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HotSchedules Software - 6
HotSchedules Software - 7
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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von HotSchedules: 63

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anwesenheitsmanagement
  • Arbeitskostenberichte
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Automatisierte Terminplanung
  • Bedarfsplanung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Budgetierung/Prognosen
  • Compliance Management
  • Dokumentenmanagement
  • Drag-and-Drop
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Freizeit-Anfragen
  • Fähigkeiten-Nachverfolgung
  • Gruppen-Terminplanung
  • Kalender-Synchronisierung
  • Kalenderverwaltung
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kostenmanagement
  • Kreditplanung
  • Küchen- / Menü-Management
  • Leistungskennzahlen
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeiter-Self-Service
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Mitarbeitermanagement
  • Mitarbeiterzeiterfassung
  • Mobile Benachrichtigungen
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Buchung
  • Online-Zeiterfassung
  • Personalbeschaffungs-Management
  • Prognose
  • Prognosen
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Schichttausch
  • Stempeluhr
  • Teamkalender
  • Terminplanung
  • Terminplanverteilung
  • Textnachrichtenversand
  • Timesheet Management
  • Urlaubsverfolgung
  • Urlaubsverwaltung
  • Variable Mitarbeiter
  • Verfolgen der Teilnahme
  • Verfügbarkeit-Management
  • Verfügbarkeitsanzeige
  • Verkaufsberichte
  • Verkaufspunkt POS
  • Zeit & Anwesenheit
  • Zeiterfassung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • für das Gesundheitswesen
  • Überstunden-Berechnung

Alternativen

Homebase

4,6
Nr. 1 Alternative zu HotSchedules
Homebase ist ein Tool zur Mitarbeitereinsatzplanung, Zeiterfassung, Einstellung und Kommunikation für Unternehmen und...

ClockShark

4,7
Nr. 2 Alternative zu HotSchedules
ClockShark ist eine Cloud-basierte Zeiterfassungs- und Mitarbeitereinsatzplanungssoftware für Bau- und Außendienstuntern...

Deputy

4,7
Nr. 3 Alternative zu HotSchedules
Deputy ist eine All-in-one-Mitarbeitereinsatzplanung für Mitarbeiter, die Zeitplanung, Anwesenheit und Aufgabenplanung...

Dusk IOP

4,9
Nr. 4 Alternative zu HotSchedules
Designed to help customers grow their businesses with task, job and project management tools that connect to your...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,4 /5
(414)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
4,2/5
Kundenbetreuung
4,2/5

Hast du HotSchedules bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
5 von 414 Bewertungen angezeigt
Eldridge G. Eldridge G.
Gesamtbewertung
  • Branche: Essen & Trinken
  • Untern. Größe: 5 001-10 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Your Schedule On The Go!

Bewertet am 6.10.2020

Wonderful! I can easily access using the app from my phone a comprehensive view of todays roster...

Wonderful! I can easily access using the app from my phone a comprehensive view of todays roster and more! Helping me as a director plan a shift before I even get to work. Especially important to plan in my business because surprises arise frequently and daily. I can also easily request time off needed through the app, call, text, or even email my staff if needed to. Hot Schedules saves me and my company time, money, and helps our business to stay productive!

Vorteile

I really enjoy the convenience of being able to view your work schedule remotely and anywhere for that matter! Set up an email or a Gmail account and it's delivered right to your inbox! Gone are the days of having to call your employer or having to drive to your place of employment to view it on paper. "Your" time is valuable and let's be honest, none of us want to go to work on our days off for any reason!

Nachteile

I really and truthfully speaking have nothing negative to include with Hot Schedules. It's been a great software addition to our store and team! If someone did tell me that I had to pick out one feature that I don't care for, I guess it'd be the "How was your shift?" feature that pops up when logging on. That said, it's such a minor dislike and isn't really worth mentioning.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Essen & Trinken
  • Untern. Größe: 10 000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Great tool to schedule your employees

Bewertet am 18.3.2020

Using for 7 years and if they would not keep changing the format I could say I love it. Anyhow it...

Using for 7 years and if they would not keep changing the format I could say I love it. Anyhow it is great app for managers, easy quick access to employees list, phone numbers, emails and etc.

Vorteile

I'm doing schedules for my employees weekly and this app has few great features. Coping, modifying and automatically feeling schedules are only few of them.

Nachteile

Constantly changing the format. Right after I'm used to one they changing it again.

Heidi V. Heidi V.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Hotschedules is so easy to use

Bewertet am 4.11.2021

Vorteile

Hotschedules changed the restaurant industry when it came out. I have worked in the industry for over 10 years, so when this software came out. It really changed the industry. Before we would have to wait for a photo of our schedules and sometimes we would miss our shifts or getting our shifts covered was so difficult. When hotschedules came out , you never wondered when your shift was. You are reminded when you have a shift and if you need a shift covered you simply post it up. It is a secure way to have everyone feel accountable and be accountable for work.

Nachteile

The only thing I had a trouble with when I first started using hotschedules was understanding how to update my availability for work but once someone showed me its a no brainer.

Darla C. Darla C.
Gesamtbewertung
  • Branche: Essen & Trinken
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

hotschedules review

Bewertet am 31.1.2017

It's got so many options - none exactly what I need - that it is almost too cumbersome. I would...

It's got so many options - none exactly what I need - that it is almost too cumbersome. I would like more flexibility to create template shifts and place them on days as needed, with it being ok that some days there are blank shifts left over. Rather than now, when if I make a template and want a day to be scheduled lightly, it tells the staff there's a house shift open. The template feature is practically more work than just starting from scratch each week. I hate entering the times of a shift and having it immediately autocorrect to the last half hour. For example if I want a shift to start at 1:30PM and end at 10:30PM, I have to type 1:30, click off and it will change it to 1:00, click back on to get to 1:30, and repeat to get the end time to read 10:30 instead of 10, then repeat to get PM instead of AM. I'd also like to not have to redo the schedule report generator so that it's easier to read every week, for the printed schedule we keep in the shop. All those outlines, yikes! What I do like is the messaging/staff communication parts. Requests off are clear and easy, same with shift swapping. I like being able to create blackout days for no requests off, and I like that I can easily see who wants off when and when the RO was made.

Vorteile

Requests off, availability, blackout dates, staff communication sections. The app works great for everyone.

Nachteile

No ease of use when making the schedule - autocorrecting number entries constantly, schedule templates aren't what I need, schedule report is difficult to read.

Antwort von HotSchedules

Hi Darla!

Thank you for reaching out and providing feedback for us. We're sorry you're having a hard time navigating the scheduling templates. These articles may be of use to you in better explaining the process of scheduling using custom and blank templates and auto-scheduling!

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/215565977-HS-How-to-Use-the-Autoscheduler

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/218955327-HS-New-Scheduler-Generating-Templates-

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/222579107-HS-Templates-and-the-New-Scheduler

If you are still having issues, please contact customer care for assistance!

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/222476127-Contact-Us-Customer-Care-Support-

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Essen & Trinken
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

The Software That Changed Scheduling

Bewertet am 22.6.2021

HotSchedules is so much more than just a mere scheduling software for companies. It is a way to...

HotSchedules is so much more than just a mere scheduling software for companies. It is a way to empower your employees by giving them the ability to switch their shifts around in the event that something happens abruptly in life and you can’t help but miss a shift. It has eliminated the anxious feeling you get wondering if the person you asked to cover your shift is going to follow through or not by opening the shift up to all employees to pick up for themselves if it fits their schedules.

Vorteile

This software was game changing from the very first moment I used it in the restaurant industry. In the past, I had found myself in situations at work where I had thought I had another teammate’s spoken word that they would switch shifts with me and that would be enough to clear my name in the event that something went wrong and they didn’t end up showing up. Little did I know that would not be the case and I am going to be held responsible instead of getting into a petty battle of he/said she/said with my coworker. Enter HotSchedules, a software aimed at eliminating that prospect from happening in your workplace again. Not only does this software put the power of controlling your schedule if you have a last minute emergency, it also carries that message of the switching of shifts to the highest form of management. It’s an intuitive and life changing software that I wish every company would implement for its employees.

Nachteile

I honestly am trying to rack my brain for anything I felt was negative throughout my experience using HotSchedules and I can truthfully say that not once did this software let me down. People picked up shifts because they actually wanted the extra work and it eliminates the need to single out a coworker and put the pressure on them and opens the shift up for the possibility of any team member to pick it up.

5 von 414 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

HotSchedules Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über HotSchedules.

HotSchedules bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab:
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

HotSchedules hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

HotSchedules unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch, Spanisch

HotSchedules unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

HotSchedules kann in folgende Anwendungen integriert werden:

NCR Aloha, Plate IQ, Toast POS

HotSchedules bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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