Über Timely

Verwalte und erweitere ein erfolgreiches Geschäft von überall aus. Timely ist eine nutzerfreundliche Software für Unternehmen.

Timely läuft auf allen Geräten und ermöglicht so das Betreiben des Unternehmens von unterwegs aus.

Das Leben der Kunden wird mit Online-Buchungen und automatisierten SMS- und E-Mail-Terminerinnerungen erleichtert. Die Kundenbindung wird mit VIP-Rabatten und E-Mail-Marketing verstärkt Kundeninformationen können an einem Ort gespeichert werden, mit Notizen sowie automatisiertem Verkauf und Terminverfolgung.

Die Verwaltung von Teams wird mit Timely zum Kinderspiel. Festlegung von Mitarbeiterberechtigungen, Einschaltung der automatischen Tagesblätter und Gewissheit, dass das Team auch von seinen eigenen Geräten aus auf Timely zugreifen kann. Verwandlung in ein datengesteuertes Unternehmen mit Mitarbeiterverkaufs- und Produktivitätsberichten in Echtzeit.

Es ist möglich, Timely an dein Unternehmen mit Add-Ons wie Microsoft Outlook, Google Calendar oder Apple Calendar anzupassen. Anschluss von leistungsstarken Add-ons für Buchhaltung (Xero, MYOB, Quickbooks), Einzelhandel (Vend) und E-Mail-Marketing (MailChimp) ist möglich.

Das Einrichten eines Kontos ist einfach. Falls vorher ein anderes System benutzt wurde, steht ein dediziertes Migrationsteam bereit, um bei der Datenübertragung zu helfen. Das erstklassige Support-Team ist schnell und freundlich und über Live-Chat, E-Mail oder Telefon verfügbar.

Keine Verträge, versteckte Kosten oder Stornogebühren. Monatsabonnements ab 20 $.

Preisoptionen ab:

AU$ 15,00/Monat

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Australien, Brasilien, Kanada, Deutschland, Vereinigtes Königreich, Indien, Japan, Mexiko, Neuseeland, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch

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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Timely: 99

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Automatisierte Terminplanung
  • Barcode / Tickets scannen
  • Behandlungspakete
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsverfolgung
  • Bestätigung / Erinnerungen
  • Bewertungen
  • Daten-Import / -Export
  • Debit-/Kreditkartenverarbeitung
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Erinnerungen
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeit-Planung
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Farbkodierung/Symbole
  • Für Salons und Spas
  • Geschenkkarten-Management
  • Gruppen-Terminplanung
  • HIPAA konform
  • Inventarverwaltung
  • Kalender-/Erinnerungssystem
  • Kalender-Synchronisierung
  • Kalenderverwaltung
  • Klassenterminplanung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kreditkartenmanagement
  • Kreditplanung
  • Kundendatenbank
  • Kundendatenbank
  • Kundenhistorie
  • Kundenkonten
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Kundenprofile
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leistungskennzahlen
  • Marketing-Automatisierung
  • Mehrere Benutzerkonten
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeiter-Management
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobile Benachrichtigungen
  • Mobile Kunden-App
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Buchung
  • Online-Zahlungen
  • Personalverwaltung
  • Persönliche Zahlungen
  • Rabattmanagement
  • Reservierung-Management
  • Reservierungs-Management
  • Ressourcen-Planung
  • SMS-Erinnerungen
  • SMS-Marketing
  • SMS-Nachrichtenversand
  • SOAP-Notizen
  • Self-Service Portal
  • Social-Media-Integration
  • Teamkalender
  • Terminplanung
  • Terminplanung
  • Terminverwaltung
  • Transaktionshistorie
  • Treueprogramm
  • Umschuldung
  • Verfügbarkeit-Management
  • Verfügbarkeitsanzeige
  • Verkaufsberichte
  • Verkaufspunkt POS
  • Vorher-Nachher-Bilder
  • Wartelisten-Management
  • Webseitenintegration
  • Wiederkehrende Termine
  • Zahlungsabwicklung
  • Zimmerbuchung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Zugriffsquellen-Verfolgung
  • Übungs-Management

Alternativen

Ovatu

4,9
Nr. 1 Alternative zu Timely
Ovatu Manager ist ein Planungs- und Online-Buchungstool mit wiederkehrenden Terminen, automatischen Erinnerungen,...

Square Appointments

4,4
Nr. 2 Alternative zu Timely
Square Appointments ist eine Online-Terminplanungssoftware, über die Kunden Termine buchen, verschieben und stornieren...

Phorest Salonsoftware

4,8
Nr. 3 Alternative zu Timely
Die Phorest Salon-Software hilft Unternehmen, ihren Salon zu verwalten und gibt ihnen die Marketing-Tools, um Kunden...

ZENOTI

4,5
Nr. 4 Alternative zu Timely
Zenoti ist eine All-in-one-Cloud-Software, die von Spas, Salons und Fitness-Studios verwendet wird, um ihr Geschäft...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,7 /5
(637)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Funktionen
4,4/5
Bedienkomfort
4,7/5
Kundenbetreuung
4,7/5

Hast du Timely bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

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5 von 637 Bewertungen angezeigt
Janelle M. Janelle M.
Gesamtbewertung
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great customer service, flexible plans to suit all our needs

Bewertet am 24.10.2017

Access 24/7 from wherever we are. Payments from our clients at all hours of the day as they book...

Access 24/7 from wherever we are. Payments from our clients at all hours of the day as they book their appointments online.

Vorteile

The simplicity, it's easy to use and understand. No staff trainer required to use it, self explanatory. Easy to review calendar. Easy access from computer, devices or phones anywhere.

Nachteile

It doesn't do a cash daily reconciliation or detailed breakdown of what is coming in each day. A few more email options to personalise follow ups with clients and rebooking reminder emails. It would be better if there were more fields we could fill in for each client and personalise them according to what we need to know about them.

Natasha S. Natasha S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Timely Software reviewed by a Software Extremist

Bewertet am 27.5.2021

Accessibility and modernity have become key benefits of doing business with Natashas Skin Spa, and...

Accessibility and modernity have become key benefits of doing business with Natashas Skin Spa, and of working for us.
Staff are perceived as more professional, feel more professional, and provide an overall better client experience. Clients and staff benefit, business makes more money, I personally am free to work from anywhere I like due to full time access via the cloud, and I now take month long holidays instead of being tied to the premises.

Vorteile

The best thing is the improved income - more bookings, more online bookings, more repeat bookings, more free marketing content produced by staff using the photo diary feature.

Nachteile

Needs a strong set of reporting filters added to enable segmented marketing.

In Betracht gezogene Alternativen

Square Appointments, ZENOTI, , Square Point of Sale und Ovatu

Warum Timely gewählt wurde

I am forbidden to discuss this by a legally binding Non-Disclosure Agreement with Shortcuts Software. I was with them for 11 years prior to moving and can say I am happy I moved, my business progressed in leaps and bounds once I did.

Gründe für den Wechsel zu Timely

I created a spreadsheet. In one column I listed every step of an ideal Client Experience Journey, writing what I wanted the software to do at that point. I then called every salon software brand on the market which I could get in touch with, and asked them what their software would do/if it could achieve, that step on my Client Experience Journey. This is the opposite of what most spas will do - they usually call the software company who sells them the SOFTWARE's journey. Then the spa owner flexes their business to match the software. You should not have to do that. For each software I considered, I filled in the spreadsheet with a yes, no, in development, expected development date, and details of how that feature/step worked inside that software. This took me several years, and of course had to be updated all at once at the very end to see if anything had changed. The interesting thing was that most brands had NOT delivered on their development promises that 'that feature is coming'...Timely was the only one who did deliver. In the time I was looking at it, they delivered 26 of the 34 things I wanted to be improved, including key things such as a Rewards Program. I therefore know, unequivocally, that Timely Software is the brand of software that comes closest to achieving the perfect Client Experience Journey. I have seen so many improvements in it that my Client Experience Map is now nearly perfect. I am about to renew for another year.

Antwort von Timely

Thank you so much for sharing your experience, Natasha. We really appreciate the consideration you put in when you chose us and we're thrilled to hear how we'll you're getting on - especially the month long holidays! x

Jenna M. Jenna M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Essen & Trinken
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Love Timely

Bewertet am 17.11.2021

I use it everyday for personal and business use.. I definitely have recommended Timely and will do...

I use it everyday for personal and business use.. I definitely have recommended Timely and will do so in the future.

Vorteile

I use this daily for my scheduling and planning.. for work.. to keep track of my workouts and my cleaning schedule. I also use it for my kids. I love it you can use it for everything.

Nachteile

I t should be free all around... I feel like it is to pricey.

Ray W. Ray W.
Gesamtbewertung
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 2.0 /10

I don't even know where to start!

Bewertet am 1.9.2017

It should work well for a single person operator looking for basic scheduling/tracking of appointmen...

It should work well for a single person operator looking for basic scheduling/tracking of appointments but if you've got a multiple staff and lots of products, definitely consider other options first. Timely has a lot of growing to do and at the current rate, it's going to be a very long growth!

Vorteile

The support team is fantastic and the application itself 'looks' great. Looks are very deceiving though. The most basic functions work well. Beyond that, there are plenty of issues, including lots of unfinished features.

Nachteile

Far too many features are left unfinished. Every time something new is released I'm left somewhat shocked how basic functionality that could complete the feature is left out. Even Stock Management is tedious and unituitve. Something basic like not being able to make recurring appointments that have more than 1 service. Limited to a total of 160 characters for SMS. Sales Reports report incorrect/misleading figures. No customer accounts. No loyalty system. Can't create custom value gift vouchers on the fly (they all need to be preset amounts). If you have more than one staff member, you're going to be in for more surprises - good luck to you! There is far too many things to mention. I could go on but hopefully you get the point. Approach the application with caution, and if it means paying for additional month or two to PROPERLY test it out, do it! It could save you a lot of grief in the long run. Timely say they care about customer feedback but in the 2.5 years we've been using it, very little has been done to improve even basic functionality. In fact, not a single one of the things I've mentioned above has been addressed in that time. Given all the new (incomplete) features being released without first addressing the swarm of issues currently present is further proof.

Andy M. Andy M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Untern. Größe: Selbstständig
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Paperless and Accessible 24 Hours a Day Gives Me Back Hours of Time!

Bewertet am 4.11.2021

I think this is a great application and of course will like to see it become even more user-friendly...

I think this is a great application and of course will like to see it become even more user-friendly in the future . So can recommend that you at least try it out!

Vorteile

The responsive design and layout provides myself and other staff members with multiple options for viewing as well as providing an efficient way to collect payment with automated tasks which we would otherwise have to do manually.

We literally claw back hundreds of hours of manual administration!

Nachteile

There are a lot of features and so the learning curve may be higher at the start but I will have to wait and see how I assess and move forward with other features that could be beneficial.

5 von 637 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Timely Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Timely.

Timely bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab: AU$ 15,00/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Timely hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Timely unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Timely unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Timely kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Authorize.Net, Facebook for Business, Google Analytics, Google Calendar, Google Contacts, MYOB Business, Mailchimp, PayPal, QuickBooks Online Advanced, Stripe, WordPress, Xero, Zapier, iZettle

Timely bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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