Über eDesk

xSellco ist der Helpdesk für E-Commerce. Kundenanfragen aus deinem Webstore, Marktplätzen wie Amazon, eBay und deinen Social Media werden in einem Dashboard zentralisiert. Kundeninformationen, Bestelldetails, frühere Einkäufe, Lieferinformationen und Konversationsverlauf werden automatisch an jede eingehende Nachricht angehängt, sodass du mit wenigen Klicks schnelle, personalisierte Nachrichten senden kannst. Dank der einzigartigen automatischen Übersetzungsfunktion kannst du auch auf internationale Märkte expandieren, ohne ein mehrsprachiges Team einstellen zu müssen.

xSellco wurde für den E-Commerce entwickelt und hilft dir dabei, mehr mit einer besseren Kundenerfahrung zu verkaufen, während du dich auf das Wachstum deines Unternehmens konzentrieren kannst. Mit einem umfassenden Überblick über deine Kunden, zahlreichen zeitsparenden Funktionen und aussagekräftigen Berichten, mit denen du Verbesserungsbereiche identifizieren kannst, macht xSellco den Verkauf auf mehreren Kanälen so einfach wie den Verkauf auf einem.

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Die 5 Top-Alternativen zu eDesk

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Australien, Brasilien, Kanada, China, Deutschland, Vereinigtes Königreich, Irland, Indien, Japan, Mexiko, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Spanisch

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Die 5 Top-Alternativen zu eDesk

Bilder

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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von eDesk: 31

  • API
  • Anpassbare Vorlagen
  • Automatische Antworten
  • Automatisiertes Routing
  • Berichterstattung / Analyse
  • Call-Center-Management
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Vorlagen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Chat
  • Feedback-Management
  • Hilfe Desk-Management
  • Kanalmanagement
  • Kundendatenbank
  • Leistungskennzahlen
  • Live-Chat
  • Makros/Antwortvorlagen
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Multichannel-Marketing
  • Self-Service Portal
  • Service Level Agreement (SLA) Management
  • Social-Media-Integration
  • Supportticket-Management
  • Ticket-Management
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Visuelle Analytik
  • Warnungen / Eskalation
  • Warteschlangenmanagement
  • Wissensbasis-Management
  • Workflow-Konfiguration
  • Workflow-Management

Alternativen

CM.com

5
Nr. 1 Alternative zu eDesk
CM.com is a cloud-based conversational commerce platform, which enables businesses to implement payment solutions for...

Freshsales

4,6
Nr. 2 Alternative zu eDesk
Ein komplettes CRM für High-Velocity-Vertriebsteams mit integrierten Telefon- und E-Mail-Funktionen, Benutzerverhaltensv...

Gorgias

4,7
Nr. 3 Alternative zu eDesk
Gorgias ist eine All-in-one Plattform für Kundenservice und Kundenbetreuung und bietet einen Live-Chat-Helpdesk für...

Kustomer

4,5
Nr. 4 Alternative zu eDesk
Kustomer ist die Kundenmanagementplattform der nächsten Generation, die Agenten befähigt, personalisierte Kundenerlebnis...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,4 /5
(45)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Funktionen
4,1/5
Bedienkomfort
4,2/5
Kundenbetreuung
4,3/5

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Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

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5 von 45 Bewertungen angezeigt
Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Excellent customer support software

Bewertet am 7.2.2018

Vorteile

Plugs and integrates into all the various channels we need to plug into and provides customer information and data within the help desk ticket. Being able to provide Multi-lingual support in our native language is a fantastic feature as is the ability to utilize response templates. Feedback mechanism works very well and easy to customize to our assorted needs.

Nachteile

Needs to offer an integrated and customizable knowledge base. Ticket numbers are difficult to find. In general, reporting is good but simplistic and needs to be enhanced.

Rob P. Rob P.
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Has made our help desk much more streamlined.

Bewertet am 13.12.2017

Streamlined our customer service team role by providing the right information with the tools to...

Streamlined our customer service team role by providing the right information with the tools to action it.

Vorteile

It has taken all of our marketplace messages, from eBay to our website and combined them all into one easy to understand message inbox, it is ordered so your always replying to the most urgent messages first no matter which marketplace the message has come from, it also has a count down timer next to each message so you know how long each message has been waiting, particularly important when Amazon requires a reply in 24 hours.
One of the main advantages is that most if not all messages sent from a customer will import into one message thread, so if a customer is trying to play customer services off different representatives it is great for reading back through what has or hasn't been said, both by the customer and your own customer services. There are a number of other features such as auto reply's and folder sorting an flagging that we haven't used, but they seem like very useful features for some business.
One area that has helped greatly save time is the template feature that drags in customer information, allowing you to have a list of predetermined reply's but the emails are still personalised to the customer, with names, addresses, usernames etc all importable to a message.
Xsellco are always developing the platform and adding new features, live chat is something we plan to explore further in the future, all in all a great bit of software.

Nachteile

From a set up point of view, having to attach each market place individually for each country you sell in can be a long process, given the Amazon integration requires a little more work than the eBay sites also, that is more to do with Amazon and eBay, rather than Xsellco though.
Their is a lot too Xsellco also and option can be hidden in menus you'd not think to look in.
I think an ability to have a test environment within Xsellco would be beneficial for automated reply testing and generally helping you test templates etc.
The live chat does need fleshing out a bit, but as previously stated, they are updating all the time.
Overall not many negatives.

Rachel K. Rachel K.
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

It used to be so good

Bewertet am 29.5.2020

Overall, we are disappointed with the product and the service.

Overall, we are disappointed with the product and the service.

Vorteile

When "eDesk" was "xsellco" it actually worked, so that was nice.

Nachteile

It doesn't work. You have to close out the software sometimes to get it to refresh. You will occasionally not be able to open attachments, use snippets, or copy/paste. You will check all folders to make sure there are no overdue messages and then come in the next day to several messages that spontaneously appeared overnight. The "To Do" folder will say one number but then there is not that number of messages in the folder, so the information it displays isn't correct. Every time we try to talk to customer service, they tell us how to sort the messages within the folder, which is not even the complaint we have (though the filters do reset every single time you leave the folder, so you have to re-organize all of your filters every time). Overall it is a terrible site that took away all of the functionality that it previously had. They claim that it is six times faster to answer emails, but it takes twice as long. It reformats your snippets in messages to add extra spaces that need to be taken out every time. It is all ridiculous, especially because it USED to work.

Ryan S. Ryan S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Automotive
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Does a great job of providing support for eBay and Amazon

Bewertet am 16.11.2017

Amazon requires prompt response to customer inquiries, as does eBay. Customer questions, return...

Amazon requires prompt response to customer inquiries, as does eBay. Customer questions, return requests, etc. all come into one easy inbox so it keeps the customers happy, and it keeps our selling channels happy with us.

Vorteile

Not many competing help desk services do a good job of combining eBay and Amazon support into one inbox to create trackable tickets that can be handled by a team.

Nachteile

It is pricy, especially when combined with other XSellco products. They all work very well, but the monthly or yearly costs really add up. At the end of the day, we continue using them so it must be worth it :)

Russell R. Russell R.
Gesamtbewertung
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Great System - used for a couple years

Bewertet am 12.12.2017

Vorteile

Multi Channel functionality and to be onboard with a growing company who are actively investing and improving the platform on a noticeable timescale... When we first started using the platform we thought it was great value and did a good job, although there were a few naff bits. However through feedback and their own growth the platform has grown to match all and now offer more features than the more renowned systems.

5 von 45 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

eDesk Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über eDesk.

eDesk bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab:
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

eDesk hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

eDesk unterstützt die folgenden Sprachen:

Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Spanisch

eDesk unterstützt die folgenden Geräte:

eDesk kann in folgende Anwendungen integriert werden:

BigCommerce, Facebook for Business, Instagram, Linnworks, Magento Commerce, PrestaShop, Shopify, Twitter, WooCommerce

eDesk bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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