SimplePractice

SimplePractice

Praxismanagement leicht gemacht

4,6/5 (2407 Bewertungen)

SimplePractice Übersicht

Was ist SimplePractice?

SimplePractice ist leistungsstark und transformativ. SimplePractice ermöglicht das Betreiben von Gesundheits- und Wellness-Unternehmen, damit man sich darauf konzentrieren kann, Kunden zu sehen, bezahlt zu werden und sein Geschäft auszubauen – den Rest macht die Software. Ein optimierter Aufnahmeprozess ermöglicht es Kunden, Termine für sich selbst festzulegen, vor einem Besuch vollständig papierlose Eingaben einzureichen und direkt im kostenlosen Client Portal zu bezahlen, ohne je eine Kreditkarte in die Hand zu nehmen. Das Team hilft dir, ohne Kosten umzusteigen, sodass du fast sofort kostenlose Terminerinnerungen versenden kannst, um Nichterscheinungen (Text/Sprache/E-Mail) zu reduzieren, sowie sichere Nachrichten an die Kundschaft und das Team senden und den unbegrenzten Dokumentenspeicher nutzen kannst.

Notizen und Dokumentation sind ein Kinderspiel mit der Notizvorlagenbibliothek, den anpassbaren Vorlagen, den Diagnose- und Behandlungsplanern von SimplePractice sowie dem kostenlosen Wiley PracticePlanner. Die erstklassige mobile App ermöglicht es, Unternehmen von unterwegs aus mit denselben Sicherheits- und Datenschutzfunktionen zu betreiben, die von SimplePractice erwartet werden. Integrated Telehealth bedeutet, dass Kunden von überall aus betreut werden können, auch über das Telefon, sodass es immer eine Verbindungsmöglichkeit gibt. Die integrierte Zahlungslösung sowie die Verarbeitung und Verwaltung von vollständig elektronischen Versicherungsansprüchen von Anfang bis Ende helfen, schnell bezahlt zu werden. Schließe dich Tausenden zufriedener Kunden an und probiere bald die kostenlose Testversion von SimplePractice.

SimplePractice Übersicht

Kosten

Beginnt ab
39,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

SimplePractice Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika
Unterstützte Sprachen
Englisch

Screenshots

SimplePractice Screenshot: Fully paperless intake process.
SimplePractice Screenshot: Fully paperless intake process. SimplePractice Screenshot: Integrated billing & invoices SimplePractice Screenshot: ★★★★ stars, 5.7K reviews SimplePractice Screenshot: Simplify scheduling. Free reminders. SimplePractice Screenshot: Secure messaging on mobile. SimplePractice Screenshot: Everything in one place. SimplePractice Screenshot: SimplePractice Screenshot:

SimplePractice Bewertungen

SimplePractice Bewertungen

Gesamtbewertung
4,6
/
5
Ausgezeichnet
1641

Sehr gut
699

Durchschnitt
53

Gering
8

Schlecht
6

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5
Funktionen
4,4
Bedienkomfort
4,4
Kundenbetreuung
4,5
97% haben diese Anwendung empfohlen
Amanda G.

Simple Practice saved me!

Truly a lifesaver. I feel like I am not a business person, but simple practice simplifies so many aspects of this.


Mit Google übersetzen
Drew A.

Best system out there

I have had, by and large, an excellent experience with SP so far. I am very happy I signed on and really wish I had done this much sooner. Their customer support, in particular, has been very much appreciated. This is already enhancing my practice. Thank you!


Mit Google übersetzen
Anny G.

Simple Practice is simple, for the most part.

Very easy to use for simple tasks. Once you get into getting reports from insurance and writing/creating forms. There is a learning curve.


Mit Google übersetzen
Jenni B.

Initial Pros and Cons

I am just getting started...I have high hopes yet!


Mit Google übersetzen
Janny C.

It really is simple

So far I really love everything simple practice offers. I love the daily reminders of my schedule. I love that everything is HIPPA compliant. I love how it is user friendly. I love the built in templates and the ease of being able to create any new electronic forms for clients to review and/or fill out. I love that I can also charge clients through the system and that it automatically transfers to my account. Overall this is an amazing system.


Mit Google übersetzen
Amanda G.
Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Simple Practice saved me!

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 7.8.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Truly a lifesaver. I feel like I am not a business person, but simple practice simplifies so many aspects of this.

Vorteile

I love all of the things that the developers decided to incorporate in this platform. You can upload your business documents, any documents relevant to your client records and so much more. I have created questionnaires that are specific to my practice so that I can gather data upfront and this prevents me from missing out on money. I love the integration for scheduling appointments, telehealth and billing and invoicing. If you want to streamline your practice, this is for you.

Nachteile

Clients cannot pay partial balances in their client portal yet, those payments have to be taken in the office.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von SimplePractice

Amanda, thanks for your positive review. We're proud to give you the back office you need to run a professional practice. Please don't hesitate to reach out if there's any additional feedback you have. - Gillian from SimplePractice

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Drew A.
Branche: Psychische Gesundheitsfürsorge
Untern. Größe: Selbstständig
Übersetzen auf: Deutsch

Best system out there

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 17.3.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I have had, by and large, an excellent experience with SP so far. I am very happy I signed on and really wish I had done this much sooner. Their customer support, in particular, has been very much appreciated. This is already enhancing my practice. Thank you!

Vorteile

There are many features that feel intuitive and allow you to nimbly move through the system handling different aspects of a client file. I also like how the system looks and that I can access it through the phone app. Also, it is a great value, especially when compared to other systems. Trust me, I tested them all out.

Nachteile

There are some pieces that feel clunky. For instance transitioning between the client side and the clinician side sometimes confuses me. Also, while the forms are customizable there have been some aspects I couldn't change. I also wish that you could use your own Stripe account with the system instead of needing to create a new one. It makes it difficult to track where my funds are at any given moment. Finally, when you open a note but abandon it, it leaves your task list. That can make it hard to track what notes need to be completed or remain unlocked.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Anny G.
Branche: Psychische Gesundheitsfürsorge
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Simple Practice is simple, for the most part.

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 28.4.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Very easy to use for simple tasks. Once you get into getting reports from insurance and writing/creating forms. There is a learning curve.

Vorteile

Price. It's very affordable compared to Therabill. In edition, they are able to transfer the client's list to their system.

Nachteile

Receiving ERA's. With some insurance, there are complicated forms to be emailed/scan/fax so it delays the receipt of ERA's. I wish they would simplify the process.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Jenni B.
Branche: Einzel- & Familiendienstleistungen
Untern. Größe: Selbstständig
Übersetzen auf: Deutsch

Initial Pros and Cons

Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
Bewertet am 8.8.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

I am just getting started...I have high hopes yet!

Vorteile

**Note: I am very new to Simple Practice and I'm only three weeks in.

What I like most about this is the idea that everything will be located all in one place. No paper files to lug around, reduced costs on printing paper and ink for intakes and informed consents, and I'm excited about having automatic appointment reminders for clients. I like that I can send clients the documents ahead of time so they don't have to spend 20-25 minutes when they first arrive filing out paperwork. We can get started right away. And I appreciate that I can customize the way I contact the clients as their individual preference (some want texts, some want voice messages).

Nachteile

Although I am fairly tech savvy (I'm the top end of the millennials), I have not found simple practice as user friendly as I had hoped. I have used many support options so far and find the in-person ones most helpful. While trying to create my current intake form into one of the forms and documents...I found it rather nightmare-ish. It was tedious and I felt like it took 10 times longer than it needed to. I was SO glad my 30 minute phone consult had given me the heads up to use the pre-existing template and just change every question so I didn't have to totally re-invent the wheel. I am SO glad the template already existed! But I still felt like I was using a chisel on stone. It felt tedious and painful. I'm glad that's over!
Sometimes I get stuck on the calendar page and haven't yet found the button to default to the normal HOME setting so I have the sidebar. These are small things that I hardly ever have a hard time wasting time on..and yet I found myself not being able to get back there today multiple times.
Not as user friendly as I hoped.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von SimplePractice

Jenni, we know you're just getting started with SimplePractice, and we also know there's a bit of a learning curve getting used to any software product. It's great to see that you're looking forward to being totally paperless! I'm also glad to see that you were able to connect with a SimplePractice team member to help you get your intake forms all set up. We offer unlimited live support - take advantage so we can get you up and running! Thanks for choosing SimplePractice and for joining our community - we're proud to support the vital work that you do.

- Gillian from SimplePractice

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 5.0/10

Janny C.
Branche: Psychische Gesundheitsfürsorge
Untern. Größe: Selbstständig
Übersetzen auf: Deutsch

It really is simple

Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 5.3.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

So far I really love everything simple practice offers. I love the daily reminders of my schedule. I love that everything is HIPPA compliant. I love how it is user friendly. I love the built in templates and the ease of being able to create any new electronic forms for clients to review and/or fill out. I love that I can also charge clients through the system and that it automatically transfers to my account. Overall this is an amazing system.

Vorteile

I love that they already have templates in this system that you can easily modify and make your own. It is very user friendly. Like any electronic software there is always a learning curve but I found this software to be straightforward and easy to navigate and figure out.

Nachteile

I have had some issues with the telehealth video sessions. I am not sure if this is related to the software or my wifi connection. I do not have many telehealth clients but so far I have had 2 sessions via video sessions and both times I had technical issues with being able to hear my clients or losing connection. However, I am not sure if this is software related or simply wifi issues. Also, being new into private practice it is pretty costly to have this software but I made the choice to have it before I started building a case load so I wouldn't have to deal with transitioning later on. I am glad I did that but I wish maybe they offered new practices some type of introductory rate knowing that many practices don't have a full case load right away.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
8,9/10
Basierend auf 2.407 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

SimplePractice Preis

SimplePractice Preis

Beginnt ab
39,00 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Basierend auf 2.407 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

SimplePractice Funktionen

SimplePractice Funktionen

API
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aktivitäts-Dashboard
Anpassbare Berichterstellung
Anpassbare Vorlagen
Automatische Benachrichtigungen
Automatisierte Terminplanung
Berichterstattung und Statistik
Compliance Management
Diagramm-Erstellung
Dokumentenmanagement
Dokumentenmanagement
Erinnerungen
HIPAA-Compliance
Kalenderverwaltung
Kundenportal
Reklamationsabwicklung
Self-Service Portal
Terminverwaltung
Workflow-Management
Funktionen
4,4/5
Basierend auf 2.407 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

SimplePractice Häufig gestellte Fragen

SimplePractice Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über SimplePractice.

F. Welche Preispläne bietet SimplePractice an?

SimplePractice bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 39,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von SimplePractice?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von SimplePractice

F. Wer sind die typischen Nutzer von SimplePractice?

SimplePractice hat die folgenden typischen Kunden:

Freie Mitarbeiter, Mittlere Unternehmen, Non-Profit, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von SimplePractice unterstützt?

SimplePractice unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet SimplePractice an?

SimplePractice hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt SimplePractice mobile Geräte?

SimplePractice unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert SimplePractice?

SimplePractice kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Braintree, Google Calendar, Microsoft Outlook, Stripe, iCloud

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet SimplePractice an?

SimplePractice bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen