Über Rosy

Rosy ist eine webbasierter Salon- und Spa-Management-Lösung, entwickelt vom Entwickler Floydware mit Sitz in Illinois. Das Tool richtet sich vor allem an kleine und mittlere Salon- und Spa-Besitzer in den USA, Kanada, Australien und Europa. Zu den Kunden zählen Pam Fox, Nadine Salon und Salon L.

Rosy ist eine multifunktionale Lösung, mit der Geschäftskunden Termine über die Website oder die Facebook-Seite des Salons buchen können. Salonbesitzer können Zeitfenster erstellen und ihren Kunden ermöglichen, den gewünschten Slot zu buchen. Die Lösung generiert automatische Benachrichtigungen, wenn ein Termin von einem Kunden gebucht wird, und sendet Bestätigungsbenachrichtigungen an Mitarbeitende und Kunden per E-Mails und Textnachrichten.

Rosy unterstützt die Facebook-Integration, bei der Salonbesitzer spezielle Veranstaltungen und Pakete für Kunden direkt von ihrer Facebook-Seite aus bewerben und sich besser mit ihrer Online-Zielgruppe verbinden können. Die Lösung unterstützt den mobilen Web-Zugriff, mit dem Salonbesitzer Termine direkt von ihren Smartphones und Tablets aus anzeigen und verwalten können. Rosy enthält mehr als 60 vorgefertigte Berichterstattungsvorlagen, die einfach anzupassen und für verschiedene Berichterstattungsanforderungen geeignet sind.

Rosy hilft auch dabei, Inventar zu verfolgen, und stellt sicher, dass Produkte automatisch nachbestellt werden, bevor ein Mindestbestand erreicht wird. Der POS-Service (Point of Sale) ermöglicht die Verwaltung von Geschenkkarten, Kassen und allen anderen Transaktionen. Die Lösung kann auch für das Marketing der Marke und Dienstleistungen verwendet werden. Das Tool unterstützt eine Massen-E-Mailing-Option, sodass Kunden Massen-Werbe-E-Mails an Kunden senden können, die sie über die neuesten Angebote, Rabatte oder Gruppenpakete informieren können, die verfügbar sind.

Rosy unterstützt auch verschiedene Zusatzdienste, einschließlich Kreditkartenverarbeitung, Kontoauszugsdruck, Einkauf von Hardware, Website-Builder und mehr.

Preisoptionen ab:

$ 29,00/Monat

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Die 5 Top-Alternativen zu Rosy

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Kanada, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch

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$ 29,00/Monat

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Die 5 Top-Alternativen zu Rosy

Bilder

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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Rosy: 49

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Anpassbare Berichte
  • Auftragsmanagement
  • Automatisierte Terminplanung
  • Barcode / Tickets scannen
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Automatisierung
  • Bestätigung / Erinnerungen
  • Daten-Import / -Export
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Commerce-Management
  • E-Mail Marketing
  • Elektronische Unterschrift
  • Erinnerungen
  • Eventplanung
  • Für Salons und Spas
  • Geschenkkarten-Management
  • Inventarverwaltung
  • Kassensysteme für Einzelhandel
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundendatenbank
  • Kundenhistorie
  • Kundenkonten
  • Kundenmanagement
  • Kundenprofile
  • Lohn- und Gehaltslisten & Kommissionen
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobile Kunden-App
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Buchung
  • Online-Zahlungen
  • Provisionsmanagement
  • Rabattmanagement
  • Social-Media-Integration
  • Standvermietungs-Management
  • Terminplanung
  • Terminverwaltung
  • Treueprogramm
  • Verkaufsberichte
  • Verkaufspunkt POS
  • Wiederkehrende Termine
  • Zahlungsabwicklung
  • Zimmerbuchung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Zugriffsquellen-Verfolgung

Alternativen

Vagaro

4,7
Nr. 1 Alternative zu Rosy
Vagaro ist eine webbasierte Lösung für Besitzer*innen von Salons und Fitnesscentern, um ihr Geschäft zu bewerben,...

WellnessLiving

4,4
Nr. 2 Alternative zu Rosy
WellnessLiving ist eine All-in-one-Lösung für Online-Buchung, Ressourcenplanung, Lead-Generierung und Berichterstattung...

MyTime

4,7
Nr. 3 Alternative zu Rosy
MyTime ist eine vollständig integrierte Plattform für Terminplanung, Point of Sale und Kundenengagement für Ketten und...

Zing

0
Nr. 4 Alternative zu Rosy
ZING is the Everyday Hero for business owners. Built and designed as an ERP for SMBs, ZING is the most affordable...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,7 /5
(142)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8/5
Funktionen
4,5/5
Bedienkomfort
4,7/5
Kundenbetreuung
4,7/5

Hast du Rosy bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
Zeigt 5 von 142 Bewertungen
Kevin M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Rosy is my Assistant

Bewertet am 30.11.2021

I could operate without Rosy, but why would I do that? It makes my life easier and my clients love...

I could operate without Rosy, but why would I do that? It makes my life easier and my clients love it. I have been a loyal user since 2009.

Vorteile

I love the ease of use. The ongoing updates and added features. My clients love the ease of scheduling online and the confirmation system has made my life so much easier.

Nachteile

I would love to see a “discount all” feature for retail instead of being forced to discount one item at a time.

Heidie J.
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzel- & Familiendienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Top notch customer service and product

Bewertet am 11.12.2020

Vorteile

Their customer and price. Just a phone call away for any questions I have. I’ve never been on hold for more than a few minutes. Their price is affordable. Bring from Canada and buying American product I’m always needing worry about the cost after exchange.

Nachteile

I can’t customize the taxes. I had to come up with a different way for it to work for me.

Jody N.
Gesamtbewertung
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

It's just OK

Bewertet am 28.9.2017

We move back over to Rosy from Mindbody. I wish had spent more time looking at other programs. The...

We move back over to Rosy from Mindbody. I wish had spent more time looking at other programs. The customer service is great when you phone in for help and they always have been. For smaller businesses, maybe 5 staff and under, or sole proprietors it would be great program, but for a larger business it is too limited. Also, it would be nice to see the schedule adaptable for 10 minute increments instead of 15 so more customization to have schedule that fits the needs of your business. Also beef up the permissions, for example, the Staff are given certain permissions and we allow the staff to see each other's schedule so they can help set up for appointments accordingly, however, the staff would also like to view their tips for the day. But in the permissions for staff, you can do one or the other but not both. Why not? Finally, better reports for viewing staff productivities, I need to view 3 or more different reports to see Staff productivity. I would love to see a report that brings up all of the details for each staff member in one report only so team based pay or commission based pay could be monitored more accurately. This isn't a bad program but for me and our business, it's just OK. Hopefully Rosy can fix their IT issues so there are less interruptions. Thank you.

Vorteile

Booking an appointment is simple and customers tell us the online booking system is user friendly. It is also cost friendly.

Nachteile

There are constant interruptions with the server which is very frustrating. I wish Rosy would fix this already. When we used the program back in 2012 it was the same and nothing has improved since.

Joe C.
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Switching from Shortcuts to Rosy was the BEST DECISION EVER!

Bewertet am 5.12.2016

I am a consultant that puts companies into the cloud. My client had a different software when I...

I am a consultant that puts companies into the cloud. My client had a different software when I started consulting for them a few years ago. We struggled with it for 2 more years, and they had it a few years before I came on board. In my work experience, I was a UI designer and application developer of online apps for Autodesk, which is the 2nd largest software company in the world, so I know my stuff. The other software was in my option one of the worst, hacked together, poorly engineered PC apps with lousy online functionality and mediocre support. My client and I had talked about changing to a new platform and migrating to a new service. I did an extensive analysis of the top 20 salon apps. I kept coming back to Rosy. We had 2 or 3 phone calls with them about migrating and I was pleasantly surprised. Their staff was nice, expertly knowledgeable, located in the US, prompt, basically everything we could ask for. We signed up for service and it only took us about a week and we were able to make the do setup, migrate all our data, implement the workflows, test everything and get all the staff fully trained in one online session. It was like a miracle. It was smooth, incredibly easy and I could not have been happier. Now my client has been using Rosy for almost a year now. It's amazing! They never call me with problems. They rarely have support questions but when they do, they call Rosy because the support is so good. Personally, I don't want my client's competition to know about Rosy, but I think every salon should use it. It's fantastic! Thanks, Rosy!!!

Vorteile

Everything! It is not over engineered. It does exactly what it is supposed to. It has great features for clients to schedule and manage appointments online and through text messages. It has CRM, Reports and all the major and minor features necessary to run a successful salon and not have to focus on the software. It seamlessly integrates into the daily workflow.

Nachteile

The Email Builder for the CRM needs to mature a bit more, but overall it works great for someone with knowledge of how to build emails. It's just not a job for someone with little or no CRM experience. I can see that it will get better, and you could always use MailChimp or other CRM service for sending Campaign style emails if that is what your salon does. Rosy handles all the automated emails quite well once they have been setup. Mobile functionality is important so be prepared to test your messages on a mobile device. It all works great, it just takes some know-how or you have to call support and let them help. Or you can have a consultant like me help you.

Kathy S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Love Salon Runner

Bewertet am 1.12.2021

The staff at ROSY are amazing. Even though I have never met anyone personally, I feel like they are...

The staff at ROSY are amazing. Even though I have never met anyone personally, I feel like they are part of my work family. They are always positive, supportive and what I love and feel is super important if you don't know the answer, don't be afraid to say I don't know, but will find out the answer. They know the system and are not afraid to seek what they don't and are fantastic at followup.

Vorteile

The system is as complex or basic as you choose. I find new employees can learn the system quickly, learning the basics and feeling comfortable with the system. I have done numerous trainings with ROSY staff on the system and our new employees. The staff are patient, gives the basics of the system, during the training, which allows new employees to feel confident with the system.

Nachteile

Not all software systems are going to give you 100% of what you what. The team at ROSY are always willing to hear requests on what I would like, and give my suggestions to development. As a franchisor I would love to be able to pull monthly and quarterly reports and have them all on one sheet for analysis.

5 von 142 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Rosy Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Rosy.

Rosy bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: $ 29,00/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Rosy hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Rosy unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Rosy unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Rosy kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Facebook for Business

Rosy bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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