
Über User.com
Die Plattform wurde entwickelt, um moderne und nutzerfreundliche Lösungen für Unternehmen bereitzustellen – eine einzige Schnittstelle für das gesamte Unternehmen. Marketing-, Vertriebs- und Kundenserviceteams auf der ganzen Welt nutzen diese Software, um:
- Einblicke in Website-Besuchende zu erhalten
- Mehr Leads zu generieren
- Den Umsatz zu steigern
- Interne Prozesse zu optimieren
Interessiert an Marketing Automation? Kostenlose Testversion anfordern. Besuche die Unternehmenswebsite (keine Kreditkarte erforderlich).
Preisoptionen ab:
Nicht vom Anbieter bereitgestellt
- Kostenlose Version
- Gratis Testen
- Abonnement
Die 5 Top-Alternativen zu User.com
Typische Kunden
- Freie Mitarbeiter
- Kleine Unternehmen (2–50)
- Mittelgroße Unternehmen (51–500)
- Großunternehmen (500 und mehr)
Einsatz
- Cloudbasiert
- On-Premise (vor Ort)
Preisoptionen ab:
Nicht vom Anbieter bereitgestellt
- Kostenlose Version
- Gratis Testen
- Abonnement
Die 5 Top-Alternativen zu User.com
Bilder




Funktionen
Gesamtzahl der Funktionen von User.com: 192
Alternativen
GetResponse

Freshservice

EngageBay

ActiveCampaign

Nutzerbewertungen
Hast du User.com bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

- Branche: Automotive
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Marketing machine that can boost your effectiveness with no need of IT team
Bewertet am 10.4.2020
Vorteile
If you know basics of Google Tag Manager, User.com is a very flexible tool that can broaden your range of possibilities when it comes to marketing efforts. For marketing teams in startups, it's a great way to do more things without waiting for IT team to do it for you.
Nachteile
Some features aren't so flexible as they could be.
Antwort von User.com
Thank you so much for taking the time to leave us this amazing review. It's a pleasure to work together with you.

- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 501–1 000 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Magnificent support, and a good product
Bewertet am 11.3.2021
I was truly satisfied we chose User.com. It wasn't easy to learn, but it was a profitable investment...
I was truly satisfied we chose User.com. It wasn't easy to learn, but it was a profitable investment. Make sure you share your know-how with your team so that you're not the only one who understands what's going on under the hood.
Vorteile
Well, it's their support. I had to spend dozens of hours configuring it and creating well-working automation rules. At that time, I had lots of questions. Too often I heard "it's not possible at the moment", but many times I got five-star assistance, including some extra debugging and programming tips.
But in fact, the tool itself does its job very well and if I had to choose the app for marketing automation, I would probably pick User.com again. It has many useful features, they are working perfectly.
Nachteile
It has a quite steep learning curve, so you need to invest some time first to learn what you can and what you can't do. It lacks of some basic functions, like subscription management for email subscribers; it also does not let you copy and paste automation blocks, so you often have click, and click, and click…
In Betracht gezogene Alternativen
ActiveCampaignWarum User.com gewählt wurde
We needed something more focused on marketing automation. We also wanted to be able to send web push notifications.Zuvor genutzte Software
GetResponseGründe für den Wechsel zu User.com
We got convinced by pricing and the set of functions.- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 3.0 /10
Software with a lot of potential but significant number of errors
Bewertet am 10.3.2018
Vorteile
It surely offers a lot of functions - chat, email campaigns, CRM, marketing automations. It has potential to became an all-in-one platform. Support team, yep, UserEnagages support is AWESOME. Other companies could learn from them.
Nachteile
UX is simply TERRIBLE, to tell the truth it took me a lot of time to get around some features like sending email campaigns. Mobile app is almost non-functional, so it is safer to assume that there is no mobile app. Web app is SLOW, terribly slow. Chat has a lot of bugs, sometimes it is hard to get ahold which conversation is new.
Antwort von User.com
Thanks for the feedback!
Over the last two years, we've made vast improvements to UX, mobile, fixing bugs, and speeding up the entire database to make functionality and usability key for our users.
We would love to invite you back to check the software and see what we've done since you last used it. Thanks!
- Branche: Buchhaltung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Great software with excellent customer service
Bewertet am 20.7.2021
I'm really content with using User.com, marketing automation and email marketing work really well....
I'm really content with using User.com, marketing automation and email marketing work really well. Software is easy to use, but if you can't do something by yourself their customer service is always happy to help.
Vorteile
User.com is really easy to use and have a lot of features. Marketing automation works really well and have great capabilities. Implementation is really easy and onboarding is great.
Nachteile
There could be more nice-looking templates to build emails and pop-ups.
Warum User.com gewählt wurde
Because marketing automation works better in User.comZuvor genutzte Software
ActiveCampaignGründe für den Wechsel zu User.com
I think it's the best price-quality ratio.- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
Proactive support team
Bewertet am 23.10.2020
Vorteile
Feature-rich software with great automation potential and superb support team. I was impressed when their customer success officer noticed a technical mistake in my automation setup, notified me, and fixed the issue before it messed up my email campaign.
Nachteile
User.com automation may be difficult to configure as you need to plan the whole flow ahead. It's not as intuitive as on Intercom, but it can automate more processes in your team and provide you with more insight into the relations with your customers and users.
Antwort von User.com
Highly appreciate your review and your thoughts about our product Kyrylo including working together on a case study!
It has been fantastic to hear your thoughts and feedback about how you're able to use the platform to save so much time!
User.com Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über User.com.F. Welche Preispläne bietet User.com an?
User.com bietet folgende Kostenpläne an:
- Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von User.com?
User.com hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
F: Welche Sprachen werden von User.com unterstützt?
User.com unterstützt die folgenden Sprachen:
Arabisch, Chinesisch, Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Hebräisch, Indonesisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Thailändisch, Tschechisch, Türkisch, Ukrainisch, Ungarisch
F. Unterstützt User.com mobile Geräte?
User.com unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert User.com?
User.com kann in folgende Anwendungen integriert werden:
1ShoppingCart, Adobe Commerce, Airtable, Asgard Scheduling Software, BigCommerce, Calendly, CoreCommerce, Drupal, FreshMail, FullContact, Gmail, Google Analytics 360, Google Calendar, Google Drive, Google Forms, Google Workspace, Instapage, Intercom, Joomla, Kajabi, Mailchimp, Meta for Business, Pinnacle Cart, PrestaShop, Salesforce Sales Cloud, Segment, Shift4Shop, Shopify, Slack, Squarespace, Stripe, Stripe Billing, Trello, Twilio, Twitter, Typeform, Weebly, Wix, Woodpecker, WordPress, Zapier, Zoom Meetings, ekmPowershop
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet User.com an?
User.com bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat
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- All-in-One-Marketingplattformen
- Live-Chat Software
- Kundensupport Software
- Kundenengagement Software
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- Wissensmanagement Tools
- Help-Desk-Software
- Lead Management Software
- Predictive Lead Scoring Software
- CRM-Systeme
- Terminplaner Software
- Account Based Marketing Tools
- SMS Marketing Software
- E-Mail-Programme