Opteo Übersicht

Was ist Opteo?

Opteo ist ein AdWords-Management-Tool, das Verbesserungsvorschlag bietet, die auf kontinuierlicher Kontoüberwachung und statistisch relevanten Daten basieren. Empfehlungen werden in Prioritätsreihenfolge präsentiert, und viele können mit einem einzigen Klick gestartet werden, da Opteo automatisch Änderungen an AdWords schiebt, ohne zwischen den Schnittstellen zu wechseln.

Opteo umfasst eine Funktion zum Verfassen von Werbungen, mit der Nutzer eigene Anzeigen schreiben oder die Werbung von Mitbewerbern kopieren können. Suchanfragen können analysiert werden, um auszuschließende Keywords sowie Optionen für neue Keywords, einschließlich langer Keywords, zu identifizieren. Nutzer können auch Keyword-Gebote aktualisieren und Anzeigen mit schlechter Leistung basierend auf Echtzeit-Klickraten (Click-through-Rate - CTR) und Conversions pausieren. Tools für Budgetoptimierung, wiederholte Aufgabenautomatisierung und Prozessoptimierung sind ebenfalls enthalten.

Opteo Übersicht

Kosten

Beginnt ab
97,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Opteo Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigtes Königreich
Unterstützte Sprachen
Englisch

Medien

The Opteo account centre gives you a high level view of all your Google Ads accounts. Click into any to see improvement tasks, account scorecards, KPI dashboards and more.
Opteo suggests improvements based on an account's conversion data and performance targets. Log in, review and - if you agree - push live to Google Ads in one click.
Perform in-depth account audits in seconds. Opteo scores your accounts to help you see areas to focus on. Export your scorecards for use in client pitches and meetings.
KPI dashboards allow you to visualise an account's important metrics in one place. Includes hidden metrics such as Quality Score components and Ad Rank.
Manage accounts in one unified table. Drill down to view ad groups, keywords and ads.
Opteo Screenshot: The Opteo account centre gives you a high level view of all your Google Ads accounts. Click into any to see improvement tasks, account scorecards, KPI dashboards and more. Opteo Screenshot: Opteo suggests improvements based on an account's conversion data and performance targets. Log in, review and - if you agree - push live to Google Ads in one click. Opteo Screenshot: Perform in-depth account audits in seconds. Opteo scores your accounts to help you see areas to focus on. Export your scorecards for use in client pitches and meetings. Opteo Screenshot: KPI dashboards allow you to visualise an account's important metrics in one place. Includes hidden metrics such as Quality Score components and Ad Rank. Opteo Screenshot: Manage accounts in one unified table. Drill down to view ad groups, keywords and ads.

Opteo Bewertungen

Opteo Bewertungen

Gesamtbewertung
4,9
/
5
Ausgezeichnet
97

Sehr gut
10

Durchschnitt
2

Gering
0

Schlecht
0

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,9
Funktionen
4,7
Bedienkomfort
4,9
Kundenbetreuung
4,9
98% haben diese Anwendung empfohlen
Michele M.

Excellent Adwords tool for those who want to remain in control of bidding


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

Such a great tool!

Simply put, it's been a great addition to our toolbox. We use it in conjunction with the Google Ads platform and often find the optimization suggestions more helpful and more honest. Google mostly wants us to add costly components to campaigns that will "increase clicks by such and such a percentage," so they say. But because we run ads for clients, we're constrained by budget in most cases and can't increase them at-will.


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

Intelligent PPC Automation Suite

Outstanding customer services, very insightful and friendly like having an experienced PPC team on my side. The platform is a delight to use and super intuitive, and satisfying. It's helped me sharpen up on a few skills as it really focuses on what matters most. Invaluable tool for optimising daily tasks and staying on track and scaling up ad management. Love the add writing tool and winning vs loosing ad comparisons. Have no reservations about recommending this service to anyone involved in google ad management.


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

For those managing many accounts that don't want to micromanag.

I don't think Opteo is worth using unless you are managing 15+ accounts and I am skeptical how effective it really is.


Mit Google übersetzen
Ross M.

Opteo Provides Elevated Efficiency

Opteo has allowed me to scale my weekly Google Ads management practices, saving me hours (literally) out of my week. I'm able to spend less time in accounts while providing the same -- or better -- optimization quality for my clients.


Mit Google übersetzen
Michele M.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Excellent Adwords tool for those who want to remain in control of bidding

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 6.9.2017
Quelle der Bewertung: GetApp

Vorteile

This is like the Wordstream 20 minute work week only much easier to use - and ideal for those of us who spend more than 20 minutes working on our Adwords accounts a week, as suggestions come up once or multiple times a day, depending on which plan you choose.
I found the bidding suggestions particularly useful, and it picks up ad misspellings and duplicates - even when you've got the same broad match keyword with a different word order in the account.
I also love the suggestions on which ads to pause based on conversions per impression OR click through.
It has a lot of great features actually.
Support is great and gave me higher level suggestions on structuring my account.
What I really love is that there is a forum where you can suggest new features and vote on them, and they have statuses on them so you can see what's coming next.
We tried automated bidding tools but didn't have the huge conversion volumes required to see good results from those.
We'd trialed Acquisio but I didn't like how the bidding strategy was taken out of your hands, and setup was a nightmare - and even worse was disassociating my thousands of campaigns from the shared budgets their system set up - and support wouldn't help.
For accounts that have sufficient conversion volumes I'd likely use a combo of Opteo and Adspert which was our favourite bid automation tool, but for all of our accounts, big and small, Opteo has delivered good results for us regardless of the number of historical conversions.

Nachteile

A few improvements could be made - campaigns and ad groups list doesn't show up in alphabetical order, there could be a few more features - but I can see new features are regularly being developed.
I'd love to see bid adjustment suggestions based on locations, and more frequent ad scheduling suggestions, but for the latter we likely don't have enough data in our accounts anyway to make meaningful adjustments, so perhaps that feature does come up more regularly for bigger accounts.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Such a great tool!

Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 25.10.2019
Quelle der Bewertung: GetApp

Simply put, it's been a great addition to our toolbox. We use it in conjunction with the Google Ads platform and often find the optimization suggestions more helpful and more honest. Google mostly wants us to add costly components to campaigns that will "increase clicks by such and such a percentage," so they say. But because we run ads for clients, we're constrained by budget in most cases and can't increase them at-will.

Vorteile

I love that the Opteo platform provides step-by-step, well thought-out rationales for the more involved optimization suggestions. This helps us craft simple justifications for campaign changes that we can share with clients—that they'll actually understand! Also, the visuals and stats provided with certain suggestions—like the "pause this poorly performing ad in this particular campaign or ad group" are incredibly helpful for the exact same reason. Having the numbers digested for us makes our work just that much easier.

Nachteile

Opteo can't grasp context. For example, I often have to dismiss "add keyword" suggestions because the suggested keyword is outside of the context of the targeted user intent. We do recognize however that other factors could be at play here that are obviously outside Opteo's control.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Intelligent PPC Automation Suite

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 11.1.2021
Quelle der Bewertung: GetApp

Outstanding customer services, very insightful and friendly like having an experienced PPC team on my side. The platform is a delight to use and super intuitive, and satisfying. It's helped me sharpen up on a few skills as it really focuses on what matters most. Invaluable tool for optimising daily tasks and staying on track and scaling up ad management. Love the add writing tool and winning vs loosing ad comparisons. Have no reservations about recommending this service to anyone involved in google ad management.

Vorteile

The ease of use and amount of time it saves

Nachteile

There's been a few instances where the recommendation didn't necessarily weigh up the total conversions against cost effectively. However I still endorse the solution as it's like a VA presenting the right information intelligently for effective decision making.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Gewerbeimmobilien
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

For those managing many accounts that don't want to micromanag.

Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 12.12.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I don't think Opteo is worth using unless you are managing 15+ accounts and I am skeptical how effective it really is.

Vorteile

One-click implementation of Google Ads account changes from one platform allowing you to make lots of adjustments easily. Good UI

Nachteile

I am not sure how effective the suggestions it gives for Google Ads--especially when Google already has their own bidding automation features. Some of the recommendations incorrect or redundant.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 6.0/10

Ross M.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: Selbstständig
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Opteo Provides Elevated Efficiency

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 29.10.2020
Quelle der Bewertung: GetApp

Opteo has allowed me to scale my weekly Google Ads management practices, saving me hours (literally) out of my week. I'm able to spend less time in accounts while providing the same -- or better -- optimization quality for my clients.

Vorteile

- The level of detail and granularity with recommended optimizations
- The design/ux
- Seamless integration with Google Ads accounts
- Ad optimization features

Nachteile

- The CPI (conversion per impression) model is still something I need to be sold on
- The negative keyword addition functionality is limited
- I'd love to see deeper competitive insights

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
9,7/10
Basierend auf 109 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Opteo Preis

Opteo Preis

Beginnt ab
97,00 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,9/5
Basierend auf 109 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
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Opteo Funktionen

Opteo Funktionen

A/B-Tests
API
Aktivitäts-Dashboard
Anpassbare Vorlagen
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Content-Management
Daten-Import / -Export
Drag-and-Drop-Oberfläche
Echtzeit-Analytik
Engagement-Analytik
Integration von Dritten
Kampagnen-Segmentation
Kampagnenanalyse
Kampagnenmanagement
Kundenspezifisches Branding
Multichannel-Marketing
Social-Media-Integration
Social-Network-Marketing
Überwachung
Funktionen
4,7/5
Basierend auf 109 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Opteo Häufig gestellte Fragen

Opteo Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Opteo.

F. Welche Preispläne bietet Opteo an?

Opteo bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 97,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Opteo?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Opteo

F. Wer sind die typischen Nutzer von Opteo?

Opteo hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Freie Mitarbeiter, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Opteo unterstützt?

Opteo unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet Opteo an?

Opteo hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Opteo mobile Geräte?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte Opteo unterstützt

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Opteo?

Opteo kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Google AdWords, Slack

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Opteo an?

Opteo bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Video-Anleitungen, Online-Support, Wissensdatenbank, Häufig gestellte Fragen