
ScheduleFlex
Über ScheduleFlex
Shiftboard ist eine Cloud-basierte Lösung, die Onlinezugriff auf das Planen und Verwalten von Informationen von überall auf jedem Gerät ermöglicht. Shiftboard wurde speziell für Stundenlohnarbeiter entwickelt, bei denen Planung, Kommunikation in Echtzeit und das Reagieren auf Veränderungen den Mittelpunkt des täglichen Betriebs bilden.
Die integrierte Plattform von Shiftboard bietet Mitarbeitereinsatzplanung mit Software zur Erfassung von Zeit und Anwesenheit sowie Funktionen zum Bewerber-Tracking und Onboarding-Funktionen.
Shiftboard ist die einzige Plattform für die Mitarbeitereinsatzplanung, die hochgradig konfigurierbar ist, um die individuellen Anforderungen einzelner Unternehmen zu erfüllen. Mit ihr kann die Terminplanung für Mitarbeiter durchgeführt werden und Mitarbeiter können Zeitpläne von jedem Gerät aus anzeigen und verwalten.
Preisoptionen ab:
Nicht vom Anbieter bereitgestellt
- Kostenlose Version
- Gratis Testen
- Abonnement
Die 5 Top-Alternativen zu ScheduleFlex
Typische Kunden
- Freie Mitarbeiter
- Kleine Unternehmen (2–50)
- Mittelgroße Unternehmen (51–500)
- Großunternehmen (500 und mehr)
Einsatz
- Cloudbasiert
- On-Premise (vor Ort)
Märkte
Australien, Kanada, Vereinigte Staaten, Vereinigtes Königreich
Unterstützte Sprachen
Englisch
Preisoptionen ab:
Nicht vom Anbieter bereitgestellt
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Die 5 Top-Alternativen zu ScheduleFlex
Bilder







Funktionen
Gesamtzahl der Funktionen von ScheduleFlex: 86
Alternativen
Factorial

Pixid VMS

UKG Ready

Workzoom

Nutzerbewertungen
Hast du ScheduleFlex bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Philanthropie
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Shiftboard for Volunteers
Bewertet am 19.4.2019
Vorteile
Shiftboard makes it easy for us to schedule our dozens of volunteers, track hours, and ensure shifts are covered. We have over 100 active volunteers and host events nearly every day of the year. We'd never keep track of them all without Shiftboard! Plus, downloading our monthly data for analysis is easy.
Nachteile
The setup could be cleaner and takes some getting used to.
- Branche: Eventservice
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
Shiftboard is a powerful, albeit clunky, tool for scheduling staff and volunteers
Bewertet am 6.2.2019
A couple of the events I currently work on used to use Shiftboard to schedule and communicate with...
A couple of the events I currently work on used to use Shiftboard to schedule and communicate with large volunteer groups. While it definitely accomplished all the tasks we needed, the interface is dated and there are better tools available for less money.
Vorteile
Shiftboard is a feature-heavy scheduling tool that, in the right hands, can streamline scheduling and staffing processes immensely for managers. Feature highlights include:
- Bulk adding tools allow managers to work with large groups of staff at once if need be
- Flexible reporting tools that allow you to easily manipulate data (their reports are the feature I miss most)
- Customer service team is receptive to changes and helpful in troubleshooting issues
- Shift swapping and empty shift features allows staff to easily manage their own schedules
Nachteile
My biggest complaint about Shiftboard when it was our primary scheduling software was that it felt clunky and dated.
- Price point is a good bit higher than competing systems
- Steep learning curve for new users - easy to be overwhelmed by features and a crowded dashboard
- Can be slow and/or cumbersome to accomplish repetitive tasks.
- Interface is dated and looks like it's out of the mid-2000s
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Works much better on a computer than mobile version.
Bewertet am 12.10.2017
easy to coordinate schedules from multiple groups and multiple events
easy to coordinate schedules from multiple groups and multiple events
Vorteile
Intuitive to use, simple layout. The calendar view makes it easy to check out all of the events for groups at a glance. The shared view makes it easy to check who has signed up for an event.
Nachteile
At time the software bogs down, especially at time of high usage. Mobile use is difficult since the page layout makes it difficult to read and navigate between the sections easily.
- Branche: Bildungsmanagement
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Shiftboard has a steep learning curve, but is an incredibly powerful tool
Bewertet am 16.2.2018
Significant reduction in overlapping systems. One-stop-shop for lots of scheduling/program needs. A...
Significant reduction in overlapping systems. One-stop-shop for lots of scheduling/program needs. A simple way to remind staff of their shifts and inform them of changes.
Vorteile
It has eliminated many other systems and brought them into one place. It can handle the customization that we need as we operate a less-than-normal staffing system (some seasonal staff, some permanent; some overlapping shifts, some week-long programs, etc.).
The team at Shiftboard has been very responsive to our requests and needs, which is very important.
Given time, I'm optimistic that its reporting abilities will be very useful for anticipating and hiring for future needs. Coming from a world of dozens of complex, non-communicating spreadsheets, it's great to have everything in one place!
Nachteile
It has a steep learning curve, so be prepared to practice, experiment, and be trained.
They also have not yet implemented shift-linking, so my week-long programs all staffed by the same person can't be treated as one connected system. This means that bulk changes are difficult if we've noticed an issue, and it means that the initial shift setup is quite time consuming.
I wish that the month-long view could be customized to give me more of the information I want, or that we could view data for a 2-week stretch. It's hard to get a birds-eye view of our programming with the systems they have in place.
I'll add that we're relatively new to Shiftboard, and working out the kinks is a part of the process.
- Branche: Essen & Trinken
- Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
Conveniently Simple
Bewertet am 20.2.2018
Vorteile
I like the fact that paper is obsolete, people have the information exactly when they need and can request time off from their kitchen table, when their are with their families and don't have to wait until the Human Resource Office opens on Monday Morning.
Nachteile
I wish I would integrate with a physical time clock that we use at our particular site. I wish it had a dialer function. That would call people with their schedule and record whether the person actually picked up or if it went to voicemail.
ScheduleFlex Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über ScheduleFlex.F. Welche Preispläne bietet ScheduleFlex an?
ScheduleFlex bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab:
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von ScheduleFlex?
ScheduleFlex hat die folgenden typischen Kunden:
51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
F: Welche Sprachen werden von ScheduleFlex unterstützt?
ScheduleFlex unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt ScheduleFlex mobile Geräte?
ScheduleFlex unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert ScheduleFlex?
Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen ScheduleFlex hat
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet ScheduleFlex an?
ScheduleFlex bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
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