SimplyBook.me Übersicht

Was ist SimplyBook.me?

SimplyBook.me ist ein Online-Terminbuchungssystem für kleine bis mittlere Unternehmen in allen Dienstleistungsbranchen. Die Lösung richtet sich an alle Dienstleistungsunternehmen, die Buchungen zu bestimmten Zeitpunkten akzeptieren, darunter Schönheitssalons, Spas, Fitnessstudios, medizinische Kliniken, Haustierservices, Restaurants, Universitäten, Kinderbetreuer, Finanzberater, Berater und mehr. Darüber hinaus wird eine erstklassige Unternehmenslösung geboten, bei der Unternehmen Online-Buchungen für jeden ihrer Filialen anbieten und einen Überblick über jedes Geschäft auf hohem Niveau behalten können.

Die Software bietet Tools zum Erstellen benutzerdefinierter Online-Buchungsseiten und ermöglicht Unternehmen die Annahme von Terminen über diese Tools, ihre Website und ihre Facebook-Seite. Es gibt keine Begrenzung für die Anzahl der Client-Dienste, die ein Unternehmen über SimplyBook.me anbieten kann. Es gibt auch keine Begrenzung für die Anzahl der Mitarbeiter oder Kunden, die im System gespeichert werden können. SimplyBook.me kann auf bestimmte geschäftliche Anforderungen zugeschnitten werden. Die Zugriffsstufen für Mitarbeiter sind vollständig konfigurierbar. Administratoren können bestimmen, auf welche Informationen die einzelnen Mitglieder zugreifen können.

Zusätzlich zu den grundlegenden Funktionen ermöglicht SimplyBook.me Unternehmen, Zahlungen online zu akzeptieren, Berichte über den Umsatz und Website-Traffic zu generieren, zusätzliche Informationen von Kunden bei der Buchung anzufordern, Werbeaktionen zu starten, Produkte bei der Buchung zu verkaufen, Mitgliedschaften und Klassen zu verwalten und vieles mehr. Das System sendet automatisch E-Mail- oder SMS-Terminerinnerungen an Kunden, um No-Shows zu reduzieren. Unternehmen können mit SimplyBook.me Empfehlungsprogramme starten und Überprüfungsanfragen per E-Mail an Kunden senden – Funktionen, die bei der Kundengewinnung und -bindung helfen.

SimplyBook.me Übersicht

Kosten

Beginnt ab
N/A

Preisoptionen

Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

SimplyBook.me Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, China und 5 weitere , Indien, Japan, Deutschland, Brasilien, Mexiko
Unterstützte Sprachen
Chinesisch (vereinfacht), Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch und 9 weitere , Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Taiwanisch, Türkisch, Ukrainisch

Medien

Upcoming bookings
Change booking
Booking status
Filter bookings
Upcoming bookings
Change booking
Booking status
Filter bookings
Videos zu SimplyBook.me SimplyBook.me Screenshot: Upcoming bookings SimplyBook.me Screenshot: Change booking SimplyBook.me Screenshot: Booking status SimplyBook.me Screenshot: Filter bookings SimplyBook.me Screenshot: Upcoming bookings SimplyBook.me Screenshot: Change booking SimplyBook.me Screenshot: Booking status SimplyBook.me Screenshot: Filter bookings

SimplyBook.me Bewertungen

SimplyBook.me Bewertungen

Gesamtbewertung
4,6
/
5
Ausgezeichnet
571

Sehr gut
222

Durchschnitt
33

Gering
10

Schlecht
8

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5
Funktionen
4,5
Bedienkomfort
4,4
Kundenbetreuung
4,6
94% haben diese Anwendung empfohlen
Dario M.

Guter Kallender


Kostas O.

Not flexible enough

If it works for you, the app is great and easy to use. It does not work for me and I think the whole design (not taking into account the time based nature of bookings)


Mit Google übersetzen
Dianne R.

Just what we needed.

I looked very hard for a better affordable service for my needs, but I kept coming back to Simply Book Me.


Mit Google übersetzen
Silvina E.

Going past the trial will invest.

I am excited to be able to make booking easier for my clients and on social media.


Mit Google übersetzen
John S.

Overpriced and under spec'd

IF I could find another system that had the functionality I need I would move to that one.

The cost would not be an issue if it had a better base product.
If you only need basic then stick with some of the free options out their.
I have made about 20 suggestions with zero idea of when or IF they will even be considered.
After trying or looking at around 50 systems I feel it is the lesser evil of what is out their.
I am not asking for much but they think they know better what people want/need.


Mit Google übersetzen
Dario M.
Branche: Immobilien
Untern. Größe: Selbstständig

Guter Kallender

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 7.11.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Viele einstell Möglichkeiten
einfache Bedienung
Vernetzung auf die eigene Website möglich
schön übersichtliche APP

Nachteile

Die Kalenderseite könnte mehr Einstellungsmöglichkeiten vertragen gerade was die Kalenderanzeige angeht.
Sobald ein paar mehr Funktionen benötigt werden wird es schon recht teuer.

Antwort von SimplyBook.me

Dear Dario

Thank you so much for taking the time to leave us your positive review, we appreciate it enormously!

All the best
The SimplyBook.me team

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Kostas O.
Branche: Medienproduktion
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Not flexible enough

Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
Bewertet am 16.9.2020
Quelle der Bewertung: GetApp

If it works for you, the app is great and easy to use. It does not work for me and I think the whole design (not taking into account the time based nature of bookings)

Vorteile

Easy of use, many integrations with other software. Fast interface, simple

Nachteile

The app has a very big flaw design that cannot be worked around.
If you charge by the hour it is impossible to configure it. Every service and product has a static price which does not depend on duration. How is this even possible in a booking app?

Let's say you are providing lessons. You try to create the service. The duration is fixed and so is the price.
So if you want to create 1, 2, 3, 4-hour sessions, you have to create "service-addon" one for each set of hours. So if you want anything from +1 hour to +10 hours you have to create 10 service add-ons just because they do not have per hour price.

But I could ignore that. This would be a one time work that I would do. Here is the real deal-breaker.
Let say you have created your +1 +2 .... +10 hours for your service.
Now you want to add real add ons to the service. For example use a video projector, VR-facilities, etc.
You create that add on service, but the price you assign is based on a fixed time and does not take into account the total number of hours of the whole service.

This means, in the previous example, if the customer chooses +1 hour or + 10 hours, the cost for the "video projector service add on" would be the same!!!.

How can a booking software ignore the duration of an appointment?

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von SimplyBook.me

Dear Kostas,

Thank you so much for taking the time to leave us your feedback, we truly appreciate it!

Regarding your issue then yes the system is built up with the premises that you define the time length before hand and hence this problem. We are sorry to hear that our solution did not cater to your needs.

All the best
The SimplyBook.me team

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Dianne R.
Branche: Kunst & Handwerk
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Just what we needed.

Weitere für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 6.9.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I looked very hard for a better affordable service for my needs, but I kept coming back to Simply Book Me.

Vorteile

I like that you can add on features and that it integrates with WordPress. Also, we took a pretty long break due to the pandemic, but when I logged in five months later, all of my data was there, waiting for me. We have multiple income streams from finished pottery and bisque ceramics, as well as from instruction and studio rental. We use Simply Book Me for booking studio sessions. It is nice because we can control how many sessions can be booked at the same time and the customer can choose to pay via the booking site or at the session. I am excited to see that we can promote related products as well.

Nachteile

One downside is paying a monthly or yearly fee for something you may only use intermittently. However, the price is affordable enough that it is painless to absorb the cost into product pricing and much cheaper for us and the customer than other scheduling and/or event services.

The flow and feel of this platform, for both the administrator as well as the user, is a bit awkward. I would prefer a more modern polish to the interface, similar to other event and scheduling software. The user interface is styled similar to WordPress, but it is less intuitive. The same goes for making appointments. It takes a bit to really understand how to use it. I find that I have to do a little hand-holding with my customers. This fits with our brand, so it isn't a deal-breaker, but nonetheless worth noting.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von SimplyBook.me

Dear Dianne,

Thank you so much for taking the time to leave us your feedback, we truly appreciate it!

We are just about to start redoing the design for admin interface, so gradually you should see some improvements there. If you are finding the booking flow of your booking website cumbersome, please reach out to our Live Chat and ask them to suggest changes to make it more intuative for your clients.

All the best
The SimplyBook.me team

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Silvina E.
Branche: Einzelhandel
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Going past the trial will invest.

Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
Bewertet am 6.1.2021
Quelle der Bewertung: Capterra

I am excited to be able to make booking easier for my clients and on social media.

Vorteile

The ease of implementation to outside apps. The facebook and website integration ease is well done.

Nachteile

Editing the booking landing page. Fortunately, I have web builder knowledge and that is helping but your system is not user friendly nor provide helpful items such as best size of banner image for templates.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

John S.
Branche: Verbraucherdienste
Untern. Größe: Selbstständig
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Overpriced and under spec'd

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 21.2.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

IF I could find another system that had the functionality I need I would move to that one.

The cost would not be an issue if it had a better base product.
If you only need basic then stick with some of the free options out their.
I have made about 20 suggestions with zero idea of when or IF they will even be considered.
After trying or looking at around 50 systems I feel it is the lesser evil of what is out their.
I am not asking for much but they think they know better what people want/need.

Vorteile

Allows for a degree of automation to my business.

I can show images and descriptions for my categories and services which a lot of other systems do not.

Like the drag a slot function in calendar.

Like the SMS and email reminder system (but could be better!)

It adapts to most types of business which many others do not.

Nachteile

Very expensive for what it offers.
It costs a lot of money to get a reasonably functional system by paying for all the add ons and extras.
If the core was better then I would be happy to pay for my business specific add ons.
Customer service is more of a cut and paste script routine.
There is no place other than sending via customer service to place suggestions. It needs a dedicated place to post suggestions so that all other users can vote on them.
The company just say that they look at all suggestions. The problem with that is no one else gets to see those suggestions and thing Oh thats a great idea.
Plus it does not provide real life feedback doing it their way.
I made these in the very first day of use
Suggestions /Requirements for SimplyBook.me

1) Email templates should have a WYSIWYG editor
2) There should be a Block Out option when making a booking on the calendar (admin only)
3) Emails should be sent in HTML not plain text. At least an option should be available.
4) There needs to be a “Pending Booking” email template.
5) It should be possible to switch on and off any email or SMS rather than all on or all off.
6) This booking software really would benefit from and APP the website as it stands doe not even work/view properly on mobile.
7) There should be multi buy option. Customers may want to book 1 or 10 or 100 of the same service. It should be easy to add a figure for quantity required.
8) There should be a multi cart function

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von SimplyBook.me

Dear John,

Thank you for taking the time to give us your valuable feedback, we appreciate that.

FIrst of all I am glad to hear that out of 50 systems investigated you did find that we were the most flexible one.

But of course we can not solve everything 100% for every single company we have as we have tens of thousands of clients. Our goal is that our system solves everything for 90% of users, but some users may have so specific demands that only a system, developed especially for them will fully resolve the needs.

Until you have someone that creates such a system for you, We are happy to have you as user of our system and hope the system easily pays for itself as we believe it does for most of our users.

Kind regards
The SimplyBook.me team

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 4.0/10

Nutzerempfehlung
8,9/10
Basierend auf 844 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

SimplyBook.me Preis

SimplyBook.me Preis

Beginnt ab
N/A
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Kostenlos
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Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Basierend auf 844 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
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SimplyBook.me Funktionen

SimplyBook.me Funktionen

API
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Audit Trail
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Bestandsverfolgung
Compliance Management
Daten-Import / -Export
Dokumentenmanagement
Dokumentenspeicher
Echtzeit-Berichterstattung
Echtzeit-Daten
Integration von Dritten
Inventarverwaltung
Wirtschaftsprüfung
Workflow-Management
Überwachung
Funktionen
4,5/5
Basierend auf 844 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

SimplyBook.me Häufig gestellte Fragen

SimplyBook.me Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über SimplyBook.me.

F. Welche Preispläne bietet SimplyBook.me an?

SimplyBook.me bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Kostenlos, Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von SimplyBook.me?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von SimplyBook.me

F. Wer sind die typischen Nutzer von SimplyBook.me?

SimplyBook.me hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Öffentliche Verwaltung, Non-Profit, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von SimplyBook.me unterstützt?

SimplyBook.me unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch (vereinfacht), Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Taiwanisch, Türkisch, Ukrainisch

F. Unterstützt SimplyBook.me mobile Geräte?

SimplyBook.me unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert SimplyBook.me?

SimplyBook.me kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Authorize.net, Google Analytics, Gruveo, Joomla, LeadsBridge, QuickMail.io, Remo, SITE123, Telogis Fleet, Wordpress

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet SimplyBook.me an?

SimplyBook.me bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Wissensdatenbank, Video-Anleitungen, Online-Support, Häufig gestellte Fragen, Forum