
Über Klaviyo
Klaviyo ist eine moderne Marketingplattform, die eCommerce-Unternehmen eine zentrale Plattform bietet, auf der sie ihre Marketingkampagnen optimieren können. Mit Ein-Klick-Integrationen, leistungsstarken Segmentierungen, Websiteverfolgung, ROI-basierter Berichterstattung, vorgefertigten Autorespondern, Drag-and-Drop-E-Mail-Design, benutzerdefinierten Aktivitätsfeldern und 360°-Kundenprofilen möchte Klaviyo seinen Nutzern eine leistungsstarke und dennoch einfache eCommerce-Marketinglösung bieten.
Mit der benutzerdefinierten Webverfolgungstechnologie von Klaviyo können Nutzer Zielgruppen segmentieren und ausgelöste Kampagnen anhand der erhobenen Kundenverhaltens- und Transaktionsdaten effektiv und automatisch ausrichten. Mit integrierten E-Mail-Autorespondern ermöglicht Klaviyo Nutzern die Automatisierung von ausgelösten E-Mail-Flows für Ereignisse wie Einkaufswagen oder Bestellungsnachbearbeitung.
Mit Klaviyo können Nutzer auch die Leistung ihrer Marketingkampagnen messen, indem sie die Berichterstattung und aussagekräftige Analysen anhand wichtiger Metriken erleichtern. Über das Klaviyo-Dashboard können Nutzer die aktuelle und vergangene Kampagnenleistung vergleichen, Echtzeitaktivitätsströme anzeigen und andere Metrikdiagramme hinzufügen, bearbeiten oder entfernen. Die Metriken von Klaviyo geben Nutzern die Flexibilität, Trends in Bestellungen zu analysieren, Veränderungen im Kundenverhalten zu beobachten und das Wachstum von Listen und Segmenten zu verfolgen.
Klaviyo unterstützt die Integration mehrerer eCommerce-, Zahlungsverarbeitungs- und POS-Software wie Shopify, Magento und WooCommerce, um kundengesteuerte Daten zu erheben und zu nutzen. Darüber hinaus verfügt Klaviyo über eine offene API, mit der Nutzer benutzerdefinierte eCommerce-Integrationen hinzufügen können. Alle Klaviyo-Integrationen werden automatisch synchronisiert, um sicherzustellen, dass Nutzer Zugriff auf die neuesten und geeignetsten Daten für die E-Mail-Personalisierung und das Targeting haben.
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Nutzerbewertungen
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Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
A glowing beacon in a saturated market
Bewertet am 11.8.2021
Fantastic from beginning to end. I would suggest Klaviyo to anyone.
Fantastic from beginning to end. I would suggest Klaviyo to anyone.
Vorteile
There are hundreds of email marketing managers, and they all pale in comparison to Klaviyo. Instead of trying to be a jack of all trades, Klaviyo focused on making the best e-commerce marketing platform, PERIOD. The integration with Shopify is an utter game changer, and makes it possible to actually feel in control of your marketing.
Nachteile
When it comes to Klaviyo, there is a bit of a learning curve. They do make sure there are plenty of resources, so if you want to learn you will.
In Betracht gezogene Alternativen
BrevoWarum Klaviyo gewählt wurde
For the focused look into e-commerce and the commitment to make the best e-commerce marketing resource.Zuvor genutzte Software
MailchimpGründe für den Wechsel zu Klaviyo
Klaviyo is more focused on e-commerce which is my primary focus.
- Branche: Software für die Automobilindustrie
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Best e-mail marketing solution for Shopify
Bewertet am 28.9.2021
I have tried many email marketing providers (MailChimp, Sendlane etc) and found that Klaviyo offers...
I have tried many email marketing providers (MailChimp, Sendlane etc) and found that Klaviyo offers the highest customer service, hands-on implementation, very detailed training and on-boarding. They also offer many pre-build email templates and flows that are customizable
Vorteile
Klaviyo's customer service and implementation team is outstanding! Nate walked us through the platform and shows us the dashboard, which was very helpful. After we signed up, we had 6 (1-hour) onboarding calls with an implementation specialist to make sure we set up everything correctly.
They offer MANY pre-built email campaign templates and flows, so creating a full email strategy is very easy! Reporting and the dashboard is very user friendly. Connecting with Shopify only takes a minute.
Nachteile
We hope that the SMS marketing feature will integrate with Gorgias soon - Klaviyo confirmed that it is coming!
In Betracht gezogene Alternativen
MailchimpWarum Klaviyo gewählt wurde
MailChimp did not provide training and tech support.Zuvor genutzte Software
MailchimpGründe für den Wechsel zu Klaviyo
Mailchimp did not have an easy to reach customer service team and they did not offer a dedicated customer success manager like Klaviyo does.
- Branche: Konsumgüter
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 1.0 /10
Great product... with problems.
Bewertet am 26.12.2019
Being a developer myself, I informed the Klaviyo team of the deprecated code errors their plugin...
Being a developer myself, I informed the Klaviyo team of the deprecated code errors their plugin was displaying on peoples websites, and to the fact that their plugin slowed customers websites down drastically. The reply I received a couple of days later was:
"Unfortunately we do not update our plugin very often - but our team will get around to it eventually."
This was 2 years ago, and the plugin still has not been corrected. So it still produces errors, and still slows peoples websites down.
Vorteile
Klaviyo is extremely easy to setup, especially compared to its competitors.
You have the freedom to link Klaviyo with your Wordpress/WooCommerce website seamlessly.
Everything can be automated! Such as emails after order received, emails after payment received, multiple emails after certain time duration's for things like newsletter subscriptions and a lot more options are available to include users website Wishlists, items they left in their shopping carts to remind them, and all emails are fully customisation using the Klaviyo's inbuilt email form designer.
You can also arrange customer lists, newsletter subscription user lists, and any other lists you may require. The possibilities are endless!
Nachteile
Using Klaviyo on your Wordpress website as subscription signup form slows your website down, a lot!
Although unnoticeable to customers surfing your site, Klaviyo also throws a few error on your page as it uses deprecated (out-dated) code.
If the Klaviyo form builder doesn't produce the look/type of form you require, then you must build the form yourself by coding direct on your website (Which beats the point of having a form builder).
The Klaviyo plugin does not update, and never announces that there is a new version. You must remove the plugin from your website, manually download the latest version from their website, and then upload/install/activate the new plugin.
There is no option to change languages or string translations of forms, form input boxes, or form buttons. And these translations cannot be picked up in Wordpress plugins such as Lingotek or Polylang. The same applies to the confirmation pages after the user submits the forms.
In Betracht gezogene Alternativen
MailchimpWarum Klaviyo gewählt wurde
I signed up to Klaviyo as a trial to experience another software other than my current software. So I had some sort of comparison, and to see if there were any additional features. Which I can confirm there are a lot more options, features, and ease of use with Klaviyo.Zuvor genutzte Software
MailchimpGründe für den Wechsel zu Klaviyo
I made the switch from MailChimp to Klaviyo after a trial basis of Klaviyo and finding there is more I was able to do and accomplish. However, I later reverted back to using MailChimp as I did not want the errors on my pages that Klaviyo provides, and I did not want to radically decrease the loads speed of pages for my customers. People lose interest quick while waiting for a page to load, page load speeds mean EVERYTHING! So the choice I had was less email features or lose customers. I chose less email features.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Very ok for email marketing!
Bewertet am 9.9.2023
Vorteile
It has many options for ecommerce. It can be used relatively easily.
Nachteile
Sometimes it's hard on the API implementation side

- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
One of the Best Solutions for Internet Retail
Bewertet am 5.6.2023
Vorteile
Very easy-to-use platform, You can setup multiple types of automation campaigns specific to your type of retail. Abandoned Carts etc.
Nachteile
The pricing model is per store or site, We own about 6 different brands so not able to use sends between brands so have to be very selective of the plans required. Also, there was an auto plan where it automatically removes users that have unsubscribed and lowers the plan tiers.
In Betracht gezogene Alternativen
SendGridGründe für den Wechsel zu Klaviyo
The automated email campaigns were a major reason for choosing Klaviyo vs other platforms, other platforms too have those features but Klaviyo seems way more refined and geared towards Internet Retail.Klaviyo Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Klaviyo.F. Welche Preispläne bietet Klaviyo an?
Klaviyo bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: $ 20,00/Monat
- Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Klaviyo?
Klaviyo hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
F: Welche Sprachen werden von Klaviyo unterstützt?
Klaviyo unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Klaviyo mobile Geräte?
Klaviyo unterstützt die folgenden Geräte:
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Klaviyo?
Klaviyo kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Adobe Commerce, AfterShip, Akamai Identity Cloud, BigCommerce, Boulevard, Chargebee, Classy, Criteo, DonorPerfect, Eventbrite, Getsitecontrol, GoTab POS, Gorgias, Help Scout, Jebbit, Justuno, KickoffLabs, Lightspeed Retail, Malomo, Meta for Business, Mindbody, Movable Ink, Narvar, Neon CRM, Nosto, Okendo, Olark, Olo, Omneo, OpenCart, OptinMonster, OrderGroove, PadiAct, Postscript, PrestaShop, Privy, Punchh, Recharge, Recurly, Salesforce Service Cloud, Segment, Shift4Shop, ShipStation, Shopify, Shopify Plus, Smile.io, Square Online, Stripe, Sumo, Triple Whale, Typeform, Unbounce, UserVoice, Volusion, Wisepops, Wix, WooCommerce, Wufoo, Yotpo, ZENOTI, Zendesk Suite, Zoho CRM, commercetools
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Klaviyo an?
Klaviyo bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Chat
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