Über Databox
Databox ist ein cloud-basiertes Business-Analyse-Tool, mit dem Nutzer benutzerdefinierte Analyse-Dashboards erstellen können, die Daten aus mehreren Quellen enthalten und auf jedem Gerät angezeigt werden können. Das System wurde für Werbetreibende, Analysten und CEOs entwickelt und bietet Integrationen mit einem Klick, eine Reihe von Cloud-Diensten und Datenbanken für den Datenimport sowie eine API für benutzerdefinierte Integrationen.
Mit dem Databox Designer können Nutzer KPI-Dashboards mit einem Drag-and-Drop-Editor erstellen. Sie können Ansichten anpassen, indem sie die Datenvisualisierungen ändern und Metriken hinzufügen. Daten aus mehreren Quellen können ohne Code angezeigt werden und Nutzer können den Zugriff auf ihre Datawalls steuern, indem sie Berechtigungen und IP-Adressen einschränken. Mithilfe von Live-Vorschauen können Nutzer Daten in Echtzeit anzeigen. Mit dem Abfrage-Generator können benutzerdefinierte Metriken, Ereignisse, Statistiken und Ziele importiert werden. Nutzer können auch erweiterte Einstellungen für jede Metrik steuern, z. B. das Ändern von Zeitintervallen, Währungen und Diagrammformaten.
Die Databox-Apps für iOS und Android stellen täglich zu festgelegten Zeiten automatisch Scorecards für die mobilen Geräte der Nutzer bereit. Außerdem werden wöchentliche Zusammenfassungen mit von Nutzern ausgewählten Metriken angezeigt. Alarme werden auch automatisch generiert, wenn sich Trends abzeichnen oder plötzliche Änderungen auftreten. Daten können in der mobilen Anwendung mit Anmerkungen versehen und mit Teamkollegen geteilt werden. Passwörter oder Touch-ID können aktiviert werden, um die Sicherheit der Daten zu gewährleisten.
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- Branche: Bildungsmanagement
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Amazing app
Bewertet am 27.1.2017
We tried a few other apps. None came close to the ease of use, flexibility, simplicity and customer...
We tried a few other apps. None came close to the ease of use, flexibility, simplicity and customer support we got from databox. At one point we need a specific attribute from MixPanel, and after asking support on how to do this, they actually rolled up a new feature into production in less than a weeks time. (Maybe it was in the pipeline, but it's still amazing)
Vorteile
Amazing customer support, very easy to use, nice design too.
Nachteile
None so far, extremely flexible so meeting all our needs.
- Branche: Onlinemedien
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Great Product and Support!
Bewertet am 14.12.2022
Overall, It's very friendly to use, especially the way to organize templates to share across client...
Overall, It's very friendly to use, especially the way to organize templates to share across client accounts, create alerts, and native integrations with the most used platforms. A Big shoutout to the support team, which is responsive and ALWAYS resolves my questions/issues
Vorteile
I love to centralize the KPIs in one place. While running campaigns through multiple platforms, Databox helps to create and calculate metrics to summarize all impressions, metrics, conversions, spending, etc. I am showing data in a fancy and easy way to monitor the metrics' performance.
Nachteile
I've noticed some glitches. 1) After data is updated automatically, sometimes the dashboard doesn't seem to be updated, and to get the data updated, I need to change the date range and get back to the previous date range. 2) In the table settings >> multiple metrics can't sort based on the metric only manually; it would be great to sort dynamically ascending or descending3) I can't view log changes, Ex. If another college works on the same board, I can't see my changes vs. theirs.
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 4.0 /10
Databox: Close, but no cigar...or even cigarillo ...
Bewertet am 24.2.2018
Vorteile
I work as the Director of Marketing Strategy at DD, which is an inbound marketing agency that services nonprofits and higher education institutions. We're a HubSpot certified partner agency and we were looking to Databox to help us make our client reports quicker, more interactive, and more robust. Databox's clean user-interface makes it really easy to notice trends...it also updates in almost real-time (if not real-time) which is helpful. The customizable dashboards are helpful as well...and there's no doubt that this tool is affordable to agencies like DD who need to report on a wide variety of metrics for 20+ accounts.
Nachteile
While there are definitely some pros to Databox, there are also some key features that they are missing. For example, you can't customize date ranges for reports. You have to choose from a weekly, monthly, quarterly, or yearly basis...but you can't choose "Feb. 3 2017 - Feb. 23 2018" for example. This makes reporting very challenging if, for example, you start an inbound engagement with a client during the middle of the year and want to report on 6 month efforts and 12 month efforts that don't align perfectly with the Jan - Dec calendar year. Additionally, while the user-interface is clean, it's almost TOO white...our clients have found it really difficult to discern between traffic sources and points in time.
All of this is to say, I'm highly skeptical of reporting tools that don't let you customize the date and time of your reports...While Databox looks like 2018, it functions like 2010. We have cancelled our services as of now, but I have written emails and social posts to their product team and have encouraged them to "fix" the product and then come sell it to me again...
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Robust Reporting Platform
Bewertet am 28.8.2021
Vorteile
Databox is highly customizable, allowing for white-labeling, custom reporting, and and offers a wide selection of native datasources that you can sync with out-of-the box.
Nachteile
Unfortunately, their customer service can be a bit slow to respond to requests.
Also, for more manual reports that utilize lots of texts and screenshots, there isn't much customization available to format text and images. This can make for reports that don't look great.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Nice balance of functionality and price
Bewertet am 18.8.2019
I liked Databox while I used it. It's not a BI tool by any means but it does have a few options to...
I liked Databox while I used it. It's not a BI tool by any means but it does have a few options to allow you to transform your data. They also have some cool options for tracking goals and the mobile app is leaps and bounds better than the competition.
Vorteile
The visuals look awesome on the computer, TV, and phone. I was impressed with how easy it was to create a metric.
Nachteile
Once the metrics are on the dashboard there isn't much else you can do with them. It lacks some of the basic functionality that I'd expect such as dragging to zoom into a certain section of the chart or even hovering over the comparison line to see the exact value.
In Betracht gezogene Alternativen
Grow, Geckoboard, Domo, Tableau, Google Data Studio und Microsoft Power BIZuvor genutzte Software
GeckoboardDatabox Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Databox.F. Welche Preispläne bietet Databox an?
Databox bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: $ 47,00/Monat
- Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Databox?
Databox hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
F: Welche Sprachen werden von Databox unterstützt?
Databox unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Databox mobile Geräte?
Databox unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Databox?
Databox kann in folgende Anwendungen integriert werden:
AWeber, AccuRanker, ActiveCampaign, Ahrefs, Amazon Redshift, Asana, BigCommerce, Bitbucket, Calendly, CallRail, Campaign Monitor by Marigold, Chartbeat, ClickUp, Constant Contact, ConvertKit, Copper, Drift, Drip, Eventbrite, FreshBooks, GitHub, Gmail, Google Ads, Google Analytics 360, Google Search Console, Google Sheets, Harvest, Help Scout, Hootsuite, HubSpot CRM, HubSpot Marketing Hub, HubSpot Service Hub, Infusionsoft CRM Singapore, Instagram, Intercom, Intrix CRM, Jira, Jotform, Klaviyo, Kommo, Lead Gen & CRM (formerly SharpSpring), LinkedIn for Business, Localytics, Mailchimp, MailerLite, Make, Marketo Sales Connect, Matomo, Meta for Business, Microsoft SQL Server, Mixpanel, Mixpanel Export Tool, Moz Pro, MySQL, Optimizely, Ortto, PayPal, Pipedrive, PostgreSQL, ProfitWell, QuickBooks Online, Recurly, SMS Reviews, Salesforce Marketing Cloud Account Engagement, Salesforce Platform, Semrush, SendGrid, Seventh Sense, SharpSpring Ads, ShipStation, Shopify, Slack, Snowflake, StackAdapt, Stripe, SurveyMonkey, TeamWorks, Trello, Twilio, Twitter/X, Typeform, Vimeo, Vtiger CRM, Wistia, WooCommerce, Xero, YouTube Mentions, Zapier, Zendesk Suite
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Databox an?
Databox bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Chat
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