eSchedule

Leistungsstarkes Personalmanagementsystem für Rettungsdienste, Feuerwehren und Polizei

4,7 /5 (51 Bewertungen) Eine Bewertung schreiben

eSchedule Übersicht

Was ist eSchedule?

eSchedule ist eine Online-Lösung zur Personaleinsatzplanung für Feuerwehren, Rettungsdienste/Ambulanz, Luftrettung, Entsendungs-/Notfallzentren, Krankenhäuser und Schulungszentren. Die Plattform bietet Agenturen Zeitkartenverwaltungsfunktionen und eine anpassbare Zeituhr, die jede Art von Rotation verwalten kann. Zu den zusätzlichen Funktionen gehören Online-Formulare, Zertifizierung und CME-Tracking, Flottenwartung, Ausrüstungsverfolgung, Gruppen-Messaging und mehr.

Das Planungsmodul der Plattform enthält anpassbare Zeitplanvorlagen, mit denen Nutzer mehrere Einheiten, Stationen oder Abteilungen einplanen sowie nutzerdefinierte Schichtrotations-/Wiederholungsmuster festlegen können. Nutzer können offene Schichten nach Verfügbarkeit, Schichtofferten oder Personen mit der geringsten Anzahl von Stunden füllen. Manager können Qualifikationen auf dem Zeitplan anzeigen sowie Schichtwechsel/-tausche und Krankmeldungen verwalten. Benachrichtigungen werden per E-Mail und SMS an Nutzer (Mitarbeitende, Manager oder Planer) zu bevorstehenden Planungsaktionen gesendet.

Das Zeituhrmodul von eSchedule eliminiert menschliche Fehler und automatisiert den gesamten Zeiterfassungsprozess. Mitarbeitende können online ein- und auschecken sowie ihre Zeitkarte in Echtzeit anzeigen. Manager können Ausnahmen, Urlaubsanträge, Freistellungen und gearbeitete oder freiwillig geleistete Stunden basierend auf einem Zeitplan im Auge behalten. Nutzer können eine Vielzahl von Berichten zu Anwesenheit, Überstunden, Arbeitsverteilung und mehr erhalten. Organisationen können auch optionale biometrische (Finger-Scan-)Hardware einrichten, um Fremdeinstempeln zu vermeiden.

Zu den Agentur- und Personalverwaltungsfunktionen gehören eine Mitgliederdatenbank, Gruppen-Messaging, ein Ereigniskalender und eine Dokumentbibliothek zum Hochladen und Anzeigen von Dateien. Die optionalen Zusatzmodule von eSchedule umfassen einen Online-Formularmanager, Fahrzeugwartung, Ausrüstungsverfolgung und ein Prämienmodul.

eSchedule Übersicht

Kosten

Beginnt ab
1.100,00 $/Jahr

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

eSchedule Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada
Unterstützte Sprachen
Englisch

Medien

Schedule multiple units, stations or departments
Add fleets and set reminders for preventative maintenance
Allow members to digitally sign custom online forms prior to submission
Manage timecards and export to payroll
Customized schedule templates — units / shifts / shift times / departments
Multiple schedule views: hourly, daily, weekly, monthly
24/7 access to schedules from any device with an internet connection
Videos zu eSchedule eSchedule Screenshot: Schedule multiple units, stations or departments eSchedule Screenshot: Add fleets and set reminders for preventative maintenance eSchedule Screenshot: Allow members to digitally sign custom online forms prior to submission eSchedule Screenshot: Manage timecards and export to payroll eSchedule Screenshot: Customized schedule templates — units / shifts / shift times / departments eSchedule Screenshot: Multiple schedule views: hourly, daily, weekly, monthly eSchedule Screenshot: 24/7 access to schedules from any device with an internet connection

eSchedule Bewertungen

eSchedule Bewertungen

Gesamtbewertung
4,7
/
5
Ausgezeichnet
37

Sehr gut
14

Durchschnitt
0

Gering
0

Schlecht
0

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8
Funktionen
4,6
Bedienkomfort
4,6
Kundenbetreuung
4,7
100% haben diese Anwendung empfohlen
Joseph V.

eSchedule simplifies scheduling and provides a great user experience!

eSchedule solved the needs we were looking for in a scheduling program. We received more than what we expected and had our entire organization trained on the program quickly and efficiently. The reporting is extremely powerful and accurate, allowing me to maintain a schedule of over 200 volunteers to the highest standards while maintaining pinpoint accuracy.


Mit Google übersetzen
Rick L.

Quality Schedulling Software

Pleasantly pleased with overall performance compared to previous software.


Mit Google übersetzen
Scott F.

Olathe Fire

It works but it is more difficult to navigate through then other programs I am familiar with


Mit Google übersetzen
Jeff P.

eSchedule is awesome

Any problems have been addressed and corrected promptly. Requests for customization have also been addressed and met with the same prompt customer service. Have been extremely satisfied with the product and our overall relationship with the eSchedule staff.


Mit Google übersetzen
Robert B.

Great Support

We went to eSchedule because they were the only folks that offered a solution to a new requirement we had - being able to separate labor hours by a particular funding source or budget center. No one else could help us and eSchedule said "no problem." Over the years that requirement went away but many others that don't fit within most canned scheduling/timekeeping packages have come along and eSchedule has always worked with us to find or create a solution.


Mit Google übersetzen
Joseph V.
Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

eSchedule simplifies scheduling and provides a great user experience!

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 8.7.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

eSchedule solved the needs we were looking for in a scheduling program. We received more than what we expected and had our entire organization trained on the program quickly and efficiently. The reporting is extremely powerful and accurate, allowing me to maintain a schedule of over 200 volunteers to the highest standards while maintaining pinpoint accuracy.

Vorteile

eSchedule provides our agency with an amazing user interface, ease of use, and great backend reporting. All of this is integral to an effective, efficient, and productive scheduling experience. My favorite aspect of the software is the ability to validate my crews wherever I am. I have a wealth of knowledge available on my phone accessible quickly to determine attendance status, clock times, and sign ups. I also enjoy the customization that is available to eSchedule, allowing me to create the scheduling experience I need for my organization. Finally, another pro that every program should have that eSchedule delivers on is the customer service experience. eSchedule provides lightening fast, and accurate customer service. When I run into an issue or have a question, I know I am the priority from the eSchedule team. I get my answers quickly from a professional team who caters to my needs and shows me how much my business is valued to them.

Nachteile

Integration into my organization was quick and reliable. There was almost zero downtime and the transition was seamless and accurate. I have no cons to mention for application within my organization.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Rick L.
Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Quality Schedulling Software

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 14.7.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Pleasantly pleased with overall performance compared to previous software.

Vorteile

Ease of use, QuickBooks conversion, convenient for employees, accurate time tracking and helpful customer service personnel.

Nachteile

Sometime difficult to reach certain individuals inside the company directory for direct questions.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von eSchedule

Thank you for the awesome review! We appreciate your business and look forward to working with you and the rest of the team at Carter County EMS.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Scott F.
Branche: Öffentliche Sicherheit
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Olathe Fire

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 29.6.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

It works but it is more difficult to navigate through then other programs I am familiar with

Vorteile

Time cards are easier then the manual way we did it before the software.

Nachteile

On mobile device sometimes takes going through the selections a couple of times for it to open up the part of the app i want opened. There are no flags for open shifts so it is easy to miss that a particular day is not fully staffed. There are no text alerts for shifts. The new update to payroll has made printing the page off difficult. We have never been able to export to the payroll software correctly, it continued to delete stuff in our payroll software so we still manually enter it into that software.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von eSchedule

Scott Thank you for taking the time to write this review. We appreciate it! Our Support Team has reached out to you so that we can address your questions and concerns. A number of these are easily addressed and are possible within eSchedule. Thanks again!

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 5.0/10

Jeff P.
Branche: Öffentliche Sicherheit
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

eSchedule is awesome

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 31.8.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Any problems have been addressed and corrected promptly. Requests for customization have also been addressed and met with the same prompt customer service. Have been extremely satisfied with the product and our overall relationship with the eSchedule staff.

Vorteile

The functionality of the software and the availability of customization to me our individual needs. Have not experienced any down time since we began using this software.

Nachteile

A few features I would like to see are not currently available.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Robert B.
Branche: Öffentliche Sicherheit
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Great Support

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 6.9.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

We went to eSchedule because they were the only folks that offered a solution to a new requirement we had - being able to separate labor hours by a particular funding source or budget center. No one else could help us and eSchedule said "no problem." Over the years that requirement went away but many others that don't fit within most canned scheduling/timekeeping packages have come along and eSchedule has always worked with us to find or create a solution.

Vorteile

It goes well beyond basic scheduling and timekeeping, allowing us to accommodate an every-growing list of requirements. The staff know the software inside and out and respond quickly to questions, helping us work through what we need to do and the best way to do it. Most things the software can do already and it's a matter of choosing the best way. By finding ways to work within the existing features, they keep the software cleaner than others by not having an overwhelming set of options and preferences to navigate through - and the personal service from people that understand what we're doing out here is extremely helpful and rare these days. When there's a custom change required, the pricing and turnaround is reasonable and accurate.

Nachteile

While I really like eSchedule all around, I notice there are things we do with it every day that require more clicks and navigation than they should. Those extra little steps, even though they only take a second each, add up. It "feels" like user interface could be updated to be a little more slick, both visually and functionally, to catch up to what we've come to expect from tech companies and make things a bit more intuitive and reduce extra clicks and navigation. The PTO reporting system seems a bit outdated too, with monthly e-mailed reports rather than a real-time on demand report available.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Nutzerempfehlung
9,3/10
Basierend auf 51 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

eSchedule Preis

eSchedule Preis

Beginnt ab
1.100,00 $/Jahr
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8/5
Basierend auf 51 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

eSchedule Funktionen

eSchedule Funktionen

API
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Bestandsverfolgung
Daten-Import / -Export
Dokumentenmanagement
Dokumentenspeicher
Elektronische Zahlungen
Erinnerungen
Integration in die Buchhaltung
Integration von Dritten
Inventarverwaltung
Kalenderverwaltung
Kundendatenbank
Rechnungsmanagement
Suchfunktion
Funktionen
4,6/5
Basierend auf 51 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

eSchedule Häufig gestellte Fragen

eSchedule Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über eSchedule.

F. Welche Preispläne bietet eSchedule an?

eSchedule bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 1.100,00 $/Jahr

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Nicht verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von eSchedule?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von eSchedule

F. Wer sind die typischen Nutzer von eSchedule?

eSchedule hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Öffentliche Verwaltung, Non-Profit, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von eSchedule unterstützt?

eSchedule unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Unterstützt eSchedule mobile Geräte?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte eSchedule unterstützt

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert eSchedule?

eSchedule kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Google Calendar, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, QuickBooks Online Advanced

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet eSchedule an?

eSchedule bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Telefon-Support, Häufig gestellte Fragen, Online-Support, Video-Anleitungen, Wissensdatenbank