Über Drip

Drip ist das CRM, das Salesforce nicht erstellt hat. Die eCommerce-CRM – ECRM – ist für mehr Verkäufe, nicht für Verkaufsteams ausgelegt. Tausende von Vermarktern lernen ihre Kunden besser mit diesen Funktionen kennen. Sie übertrifft typische E-Mail-Plattformen oder überteuerte Marketingautomatisierungstools und verdient mit Drip mehr Geld.

Mit den von Drip angebotenen Funktionen zur Kontaktverwaltung können Benutzer Broadcasts, Autoresponder und verhaltensgesteuerte E-Mails als Teil ihrer Marketingkampagnen starten. Der Ersteller des visuellen Workflows bietet Benutzern die Tools zum Erstellen und Automatisieren der gesamten Benutzerumgebung, basierend auf Regeln und ereignisgesteuerten Aktionen. Workflows können erstellt werden, um Aufgaben wie das Tagging, das Versenden von E-Mail-Kampagnen, das Beantworten von Kunden-E-Mails und vieles mehr zu automatisieren, und Benutzer können Aktionen, Entscheidungen, Forks, Ziele, Verzögerungen und Exits hinzufügen, um ihren Workflowpfad vollständig anzupassen.

Um die Lead Conversions zu erhöhen, bietet Drip außerdem ein Tool zur Bewertung der Kaufabsicht, das Leads analysiert und die genauen Momente ermittelt, in denen Kontakte am ehesten konvertiert werden. Es können auch Trichter erstellt werden, um die richtige E-Mail an die richtige Person zu senden, und zwar zum effektivsten Zeitpunkt ihrer Nutzerreise, und Benutzer haben Zugriff auf Kontaktverlaufszeiten, um einen Überblick über alles zu erhalten, was ein Benutzer gesehen und getan hat.

Preisoptionen ab:

$ 19,00/Monat

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Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Österreich, Australien, Belgien, Kanada, Schweiz, Dänemark, Finnland, Norwegen, Schweden, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch

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Bilder

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Videos zu Drip
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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Drip: 67

  • AB-Tests
  • API
  • Abonnementverwaltung
  • Abonnenten-Management
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Analytik / ROI-Verfolgung
  • Angebot in sozialen Medien
  • Anpassbare CTAs
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Automatische Antworten
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • CAN SPAM-Compliance
  • CRM
  • Content-Management
  • Daten-Import / -Export
  • Drag-and-Drop
  • Drip-Kampagnen
  • Drittanbieter-Integration
  • Dynamische Inhalte
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Vorlagen
  • Email-Kampagnen-Management
  • Engagement-Tracking
  • Ereignisgesteuerte Aktionen
  • Etikettierung
  • Kampagnen-Segmentation
  • Kampagnenanalysen
  • Kampagnenmanagement
  • Kampagnenplanung
  • Kampagnenplanung
  • Klick-Tracking
  • Kontaktmanagement
  • Konversion-Tracking
  • Konversionsraten-Optimierung
  • Kundensegmentierung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Lead-Distribution
  • Lead-Erfassung
  • Lead-Generierung
  • Lead-Pflege
  • Lead-Qualifizierung
  • Leadmanagement
  • Leistungskennzahlen
  • Listen-Management
  • Marketing-Automatisierung
  • Mehrere Benutzerkonten
  • Mehrere Kampagnen
  • Mobil-ootimierte E-Mails
  • Multichannel-Marketing
  • Segmentierung
  • Social Marketing
  • Social-Media-Integration
  • Suchmaschinen-Marketing
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Visuelle Analytik
  • Vorlagen-Management
  • WYSIWYG-Editor
  • Web-Formulare
  • Websitebesucher-Nachverfolgung
  • Workflow-Management
  • Zielseiten / Web-Formulare
  • Zugriffsquellen-Verfolgung

Alternativen

AWeber

4,3
Nr. 1 Alternative zu Drip
AWeber Email-Marketing-Tools helfen kleinen Unternehmen, automatisierte E-Mails und Newsletter zu erstellen und zu...

Keap

4,1
Nr. 2 Alternative zu Drip
Infusionsoft bietet eine CRM, Marketing-Automatisierungs-, E-Commerce- und Zahlungs-Lösung, zusammen mit einem...

ConvertKit

4,6
Nr. 3 Alternative zu Drip
ConvertKit ist eine Marketing- & Lead-Generierung-Automatisierungslösung für professionelle Blogger, mit Opt-in-Formular...

Mad Mimi

4,4
Nr. 4 Alternative zu Drip
Mad Mimi macht es einfach und angenehm, schöne HTML-Emails zu erstellen. Unsere einfach zu bedienende Plattform hilft...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,4 /5
(162)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Funktionen
4,4/5
Bedienkomfort
4,0/5
Kundenbetreuung
4,2/5

Hast du Drip bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

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5 von 162 Bewertungen angezeigt
Chetan A. Chetan A.
Gesamtbewertung
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Drip Is A Great Email Marketing Software

Bewertet am 12.7.2021

It was a nice overall experience with the Drip. My team used this tool as the best source of our...

It was a nice overall experience with the Drip. My team used this tool as the best source of our revenue.

Vorteile

We used Drip last entire year, for our email promotions and automations. It's the great tool I used so far.

Nachteile

It's not 100% complete as per my experience of use so far. I liked the features, but it's should be more way better.

In Betracht gezogene Alternativen

Sendlane, GetResponse, AWeber und Moosend

Warum Drip gewählt wurde

It's the most appropriate, and we liked the tool features and dashboard.

Gründe für den Wechsel zu Drip

We decided to use Drip, as it's has more handy functionalities to have a look, and get the email marketing done in a much nicer way!
Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

So many possibilities with Shopify

Bewertet am 29.7.2019

Drip solved problems we didn't even know we had. For example, we are able to automate a lot of our...

Drip solved problems we didn't even know we had. For example, we are able to automate a lot of our social and email marketing through Drip before a team member takes leave of absence so things aren't going to hurt as bad for the team as a result. We could not do that previously and would have had to leave money on the table while they were gone (we are a small company.) Currently we have really just focused on our brick and mortar business with Drip but I anticipate when we ramp it up for our ecomm store we will see some really interesting results there too. Our overall experience has been very positive.

Vorteile

If you sell a lot of different types of products and customers, Drip's ability to help you segment people automatically is amazing. We switched from MailChimp to Drip when Shopify broke and MC broke up but we also needed something more robust for our click and brick as our ecomm started to take off. I love that you can trigger events based on actions like when a subscriber clicks on a certain page on your website and the Facebook custom audience integration is very useful and has upped our targeting strategy on social too. Looking back on what we were doing with MailChimp vs. Drip, I kind of just laugh. They're hard to even compare. This is a full blown marketing and CRM suite and Mailchimp just sends emails. I still feel like I have more I can learn and do with Drip which is exciting. Support is very helpful and quick.

Nachteile

The email builder is improving but needs work still-you need to really inbox test because it will not save you from yourself. Images are skewed in some email clients if you check the "constrain image" box for example, so don't check that box! There are some other weird bugs in it but they just came out with a new version which is for sure an improvement. You can now select your products from your Shopify store which is HUGE but I would love more flexibility on integrating products and collections dynamically. The alt text doesn't work in the builder which seems weird to me and I don't have a big enough team to hand code the amount of eblasts we send.

I want to add I don't think this is for the casual marketer. In other words, you could get overwhelmed very easily by the bells and whistles so while this is awesome for marketing automation geeks, I would make sure it isn't too complicated for your business goals.

In Betracht gezogene Alternativen

Klaviyo

Warum Drip gewählt wurde

Shopify and Mailchimp ended their integration and I used that as a good time to make the switch to something more robust - which I was planning to do this year anyway. We basically outgrew Mailchimp's functionality and while I also respect Mailchimp's decision to protect people's privacy (in a nutshell, why they broke up with Shopify), we as marketers need that data if our competitors have it. We needed the targeting and data of something like Drip.

Zuvor genutzte Software

Mailchimp

Gründe für den Wechsel zu Drip

We looked at Klaviyo which I really liked but ultimately it was a lot more money and lacked some of the cool event triggers and automation functionality for campaigns and segmentation that Drip provided. I did like Kalviyo's Shopify integration options for building emails slightly better but not for the extra money and loss of other features that Drip had. It was kind of a tough decision actually!
Eugen P. Eugen P.
Gesamtbewertung
  • Branche: E-Learning
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 2.0 /10

State of Drip - post LeadPages acquisition

Bewertet am 8.11.2018

Drip used to be great. Really great. I've been with them since the very early days and I never had...

Drip used to be great. Really great. I've been with them since the very early days and I never had any problems. Plus, their support was excellent.
Unfortunately, after the LeadPages acquisition, things started getting progressively worse. Not right away, but slowly, automation started failing, workflows would get stuck, or simply not fire for no particular reason, etc. And support times got slowly worse until the crazy point we're at today, with support getting back with feedback after more than a week almost each and every time.
I never thought I'd be writing a negative review for Drip of all things. But, here I am, planning my migration.

Vorteile

The automation is top-notch. When it works.

Nachteile

The automation simply doesn't work all the time. For now particular reason, workflows get stuck, or just don't fire. Tags get applied twice.
And support is, well, they're just not there. The support wait-times on my last few issues was litteraly always 8-9 days until the first answer from them.

Antwort von Drip

Hello, Eugen,

Thanks for putting your trust in Drip these past few years and for taking the time to tell us about your experience.

The truth is that we¿ve been growing pretty quickly this past year, and our own growth kind of outgrew our support britches for a little while. That being said, we¿ve been busy expanding our support squad. While support had previously been offered from 9 am ¿ 5 pm, M¿F, we¿re now helping people an extra 20 hours per week from 7 am ¿ 7 pm, M¿F.

This has cut our support response time significantly, and our No. 1 aim is to help answer everyone¿s questions well within the 24-hour mark. We don¿t ever want people to feel like they¿ve been left hanging, and we¿re sorry you¿ve felt some pangs as we grow.

We haven¿t been seeing any issues on our end in regard to automations working, but we¿re hoping that we¿ll be better able to answer your concerns with our extended support.

Thanks again for your review and for riding along with us as we grow.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

A good ecommerce email system, but not without some flaws

Bewertet am 23.8.2020

Drip was not an easy switch from MailChimp. I will probably go back to MailChimp pretty soon.

Drip was not an easy switch from MailChimp. I will probably go back to MailChimp pretty soon.

Vorteile

Drip is a good ecommerce email system, particularly for Magento. It's relatively easy to set up automations and manage ecommerce contacts, purchases, and other data. It's similar to other email platforms in terms of set up, templates, and flexibility.

Nachteile

The demo made it seem like the integration with Magento was the easiest thing in the world, but there were several hiccups at launch. The reporting leaves a lot to be desired, and the automations don't work as seamlessly as I'd like.

Steven H. Steven H.
Gesamtbewertung
  • Branche: Medienproduktion
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

A big jump forward in my business!

Bewertet am 2.3.2021

Excellent. I need data to survive and I need to know what my customers are looking at. I can...

Excellent. I need data to survive and I need to know what my customers are looking at. I can segment things, see which headlines work best, and give my customers a better product.

Vorteile

Numbers don't lie. Data is king, and Drip gets me the data I need to reach my audience, particularly as an established business with a large email list. The bigger you are, the easier things run through Drip.

Nachteile

It takes some getting used to when creating workflows and automations, but it's no more difficult to use than any other product out there.

5 von 162 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Drip Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Drip.

Drip bietet folgende Kostenpläne an:

Drip hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Drip unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Drip unterstützt die folgenden Geräte:

Drip kann in folgende Anwendungen integriert werden:

1ShoppingCart, Acuity Scheduling, Authorize.Net, Automate.io, BigCommerce, BigMarker, Bonjoro, Calendly, Call Loop, Chargify, ClickFunnels, Close, Continually, ConvertFlow, Crowdcast, CustomerLabs CDP, Deadline Funnel, Demio, Drift, E-junkie, EasyWebinar, Eventbrite, FastSpring, Fomo, GoSquared, Gravity Forms, Hello Bar, Inkit, Insightly, Insightly Marketing, InstaPage, Instapage, Integromat, Involve.me, Justuno, Kajabi, KickoffLabs, LandingCube, Leadpages, LeadsBridge, Magento Commerce, MailOptin, MemberPress, NeverBounce, Operations Hub, OptinMonster, Optingun, Outgrow, Oviond, PayPal, Pipedrive, Podia, Poptin, Privy, Privy, QuickEmailVerification, Recart, Recurly, RightMessage, Salesforce Sales Cloud, SamCart, SegMetrics, Segment, SendOwl, Shift4Shop, Shopify, Shopify Plus, SproutVideo, Stamped.io, Stripe, Sumo, Survicate, Textiful, ThriveCart, Typeform, Unbounce, VYPER, ViralSweep, WebinarJam, Wicked Reports, Wisepops, WishList Member, Wistia, WooCommerce, Yotpo, Zapier, Zipify Pages, accessally, mailfloss

Drip bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Chat

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