Über Blitzz

Blitzz is a video-powered support platform which allows users to visualize customer problems, organize inquiries, collaborate, exchange documents & more. Blitzz is designed for field services such as electronic engineers, insurance providers, medical equipment technicians, IT specialists & more.

The platforms aims to help field technicians and customer service agents to solve customer problems through two way video and audio calls, augmented reality, chat, and more. Blitzz allows users to organize customer inquiries, visualize customer problems and collaborate and exchange documents with video technology, chat functionality and image markup tools.

The solution can be used as a standalone app on desktop, Android, or iOS devices, and customers don't need to have the app installed in order to seek or receive assistance. The Blitzz SDK also allows users to integrate with existing platforms such as CRMs and support tools including Salesforce and Zendesk.

Preisoptionen ab:

Nicht verfügbar

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Hauptvorteile von Blitzz

  • Organize customer inquiries with prioritizing tools.

  • Visualize customer problems and use video to troubleshoot and resolve issues.

  • Collaborate efficiently and pull in relevant experts with the chat functionality.

  • API calls and webhooks support custom integrations.

  • Blitzz provides a stand-alone as well as a custom white-labeled solution to meet technical support needs.

  • Geräte

    Unternehmensgröße

    S M L

    Märkte

    Vereinigte Arabische Emirate, Australien, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten

    Unterstützte Sprachen

    Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Portugiesisch, Spanisch

    Preisoptionen ab:

    Nicht verfügbar

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    Bilder

    Blitzz Software - 1
    Blitzz Software - 2
    Blitzz Software - 3
    Blitzz Software - 4
    Blitzz Software - 5
    Blitzz Software - 6
    Blitzz Software - 7
    Blitzz Software - 8
    Blitzz Software - 9
    10 weitere anzeigen
    Videos zu Blitzz
    Blitzz Software - 1 Blitzz Software - 2 Blitzz Software - 3 Blitzz Software - 4 Blitzz Software - 5 Blitzz Software - 6 Blitzz Software - 7 Blitzz Software - 8 Blitzz Software - 9

    Funktionen

    Gesamtzahl der Funktionen von Blitzz: 40

    • API
    • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
    • Angebote / Schätzungen
    • Anpassbare Formulare
    • Anrufaufzeichnung
    • Arbeitsauftragsverwaltung
    • Archivierung & Aufbewahrung
    • CRM
    • Chat / Messaging
    • Dateispeicherung
    • Dokumentenspeicher
    • Drittanbieter-Integration
    • Elektronische Unterschrift
    • HIPAA konform
    • Hilfe Desk-Management
    • Inventarverwaltung
    • Kundendatenbank
    • Kundendienst-Historie
    • Kundenerlebnis-Management
    • Live-Chat
    • Mobiler Zugriff
    • Online-Zeiterfassung
    • Problemmanagement
    • Routing
    • SSL-Sicherheit
    • Self-Service Portal
    • Software-Entwicklung
    • Supportticket-Management
    • Terminplanung
    • Terminverwaltung
    • Verfolgen von Support-Tickets
    • Versandmanagement
    • Video-Unterstützung
    • Videokonferenzen
    • Warnungen / Eskalation
    • Wechselseitige Audio & Video
    • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
    • Wissensbasis-Management
    • Workflow-Management
    • Zahlungseinzug im Außendienst

    Alternativen

    TeamViewer

    4,6
    Nr. 1 Alternative zu Blitzz
    TeamViewer ist eine Software für Fernwartung, Fernsteuerungs-Sitzungen und Online-Meetings

    GoToMeeting

    4,5
    Nr. 2 Alternative zu Blitzz
    GoToMeeting ist ein Webkonferenz-Tool, mit dem Nutzer Online-Meetings mit hochauflösenden Videokonferenzen von ihrem...

    Virtual Observer

    0
    Nr. 3 Alternative zu Blitzz
    Virtual Observer is a call recording & workforce optimization software for contact centers that works with hosted VoIP...

    Salesforce Service Cloud

    4,4
    Nr. 4 Alternative zu Blitzz
    Treffe dich mit deinen Kunden, wann und wo sie sind. Stelle Service über jeden Kanal und über jedes Gerät bereit....

    Nutzerbewertungen

    Gesamtbewertung

    4,6 /5
    (16)
    Preis-Leistungs-Verhältnis
    4,6/5
    Funktionen
    4,5/5
    Bedienkomfort
    4,8/5
    Kundenbetreuung
    4,8/5

    Hast du Blitzz bereits?

    Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

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    5 von 16 Bewertungen angezeigt
    Anjel V. Anjel V.
    Gesamtbewertung
    • Branche: Öl & Energie
    • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
    • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
    • Quelle der Bewertung

    Gesamtbewertung

    • Preis-Leistungs-Verhältnis
    • Bedienkomfort
    • Kundenbetreuung
    • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

    Blitzz is better than you think.

    Bewertet am 18.8.2021

    I never had an issue. I never thought about switching the product. Nor did I think about the price...

    I never had an issue. I never thought about switching the product. Nor did I think about the price of the product because it is so good at what it does.

    Vorteile

    Blitzz is relatively an easy software to use during both the admin side and client side. It focuses on more technician friendly features and does not deviate from the purpose of the intended product idea. Blitzz is more of a "NEED HELP NOW" so "LETS HELP NOW" business motto.

    Nachteile

    Blittz really has it all. You cant really complain about not having something because all of the essentials and luxuries are already available.

    In Betracht gezogene Alternativen

    GoToMeeting

    Gründe für den Wechsel zu Blitzz

    blittz offered all the features i needed and more.

    Antwort von Blitzz

    Anjel, thank you so much for taking the time to leave an excellent review. We really appreciate your business.

    Taye N. Taye N.
    Gesamtbewertung
    • Branche: Staatsverwaltung
    • Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
    • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
    • Quelle der Bewertung

    Gesamtbewertung

    • Preis-Leistungs-Verhältnis
    • Bedienkomfort
    • Kundenbetreuung
    • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

    Great inspection software minus the clutter! SIMPLE to use!

    Bewertet am 27.8.2021

    I think it has been great! Again, Simple to use for both users. Very Simple! Others programs have...

    I think it has been great! Again, Simple to use for both users. Very Simple! Others programs have too many options and confuse the users.

    Vorteile

    I really like how no software is required to be download and is compatible with phones and androids. YOu also have the option to download the app but it works on chrome on your mobile device. Second, it is very simple to use, other software has too many features that are not needed. It has all the needed items. Example: Private Policy agreement customers have to agree to before starting the service. Easy user managment.

    Nachteile

    The software is too reliant on mobile connections or wifi connections. If you have been poor service on your mobile phone it will be difficult to do the virtual inspection. Integration might be difficult we use two systems to track and schedule an inspection. Then this system actually does the virtual inspection itself.

    Antwort von Blitzz

    Truly appreciate your review Taye. Our goal is simplicity for users, that is how you get things done! We are looking for options and suggestions. Thank you for your review.

    Keith T. Keith T.
    Gesamtbewertung
    • Branche: Staatsverwaltung
    • Untern. Größe: 501-1 000 Mitarbeiter
    • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
    • Quelle der Bewertung

    Gesamtbewertung

    • Preis-Leistungs-Verhältnis
    • Bedienkomfort
    • Kundenbetreuung
    • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

    Blitzz

    Bewertet am 31.8.2021

    Blitzz is easy to work and use. It is a great tool to have inspections.

    Blitzz is easy to work and use. It is a great tool to have inspections.

    Vorteile

    The Blitzz software is easy to manage and use. A good Wifi or Internet connection and the virtual Blitzz app can be used in any part of the house for an inspection.

    Nachteile

    Volume problems at the initial connection. May have to stop video & restart video to make a better connection for sound.

    Antwort von Blitzz

    Hi Keith - Appreciate your review and comments. We will reach out to you on your volume problems to offer suggestions. Thank you so much.

    Rick N. Rick N.
    Gesamtbewertung
    • Branche: Geschäftsbedarf & -einrichtung
    • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
    • Täglich für 1-5 Monate genutzt
    • Quelle der Bewertung

    Gesamtbewertung

    • Preis-Leistungs-Verhältnis
    • Bedienkomfort
    • Kundenbetreuung
    • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

    Great Remote Support Tool

    Bewertet am 1.9.2021

    This is a very impressive product and a great group of people backing it up. We always train our...

    This is a very impressive product and a great group of people backing it up. We always train our people to try to "see through the phone"; Blitzz makes it possible to do so in reality. Intuitive to learn and use for the most part, and surprisingly easy to get customers' cooperation because it leaves no code on their phones. I hope my competitors don't find out about this!

    Vorteile

    The ease with which the session can be initiated, even with customers wary of giving up control of their phone. Quality of photos and videos is excellent. Overall, the ability to "see through the phone" makes the troubleshooting and problem-resolution processes much more effective and efficient and the entire experience more pleasant for all concerned. Integration with our ticketing system.

    Nachteile

    Inability to resize photos, overly long photo labels. Of course, success of session is dependent upon good cellphone connection; this is clearly not under Blitzz control but it does occasionally present an obstacle.

    Antwort von Blitzz

    Rick - "See through the phone" is truly a reality with Blitzz. Your Cons on the photos sound like product suggestions. Remember our customers define our Product Roadmap. We will reach out to better define these ideas.

    Daniel J. Daniel J.
    Gesamtbewertung
    • Branche: Versorgungsunternehmen
    • Untern. Größe: 10 000+ Mitarbeiter
    • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
    • Quelle der Bewertung

    Gesamtbewertung

    • Preis-Leistungs-Verhältnis
    • Bedienkomfort
    • Kundenbetreuung
    • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

    Appreciate your partnership

    Bewertet am 1.9.2021

    Vorteile

    No app download, screen capture, easy to setup

    Nachteile

    Better explanation of SSO dependence on single domains

    Antwort von Blitzz

    Hi Daniel - We value our partnership and how we collaborate. We will reach out on your SSO concern to ensure that we set the correct path.

    5 von 16 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

    Blitzz Häufig gestellte Fragen

    Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Blitzz.

    Blitzz bietet folgende Kostenpläne an:

    • Beginnt ab:
    • Preismodell: Abonnement
    • Gratis Testen: Verfügbar

    Please visit the Blitzz website or contact the Sales Team for latest pricing.

    Blitzz hat die folgenden typischen Kunden:

    Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

    Blitzz unterstützt die folgenden Sprachen:

    Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Portugiesisch, Spanisch

    Blitzz unterstützt die folgenden Geräte:

    Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

    Blitzz kann in folgende Anwendungen integriert werden:

    Freshdesk, SAP Business One, Salesforce Sales Cloud, Salesforce Service Cloud, ServiceMax, Slack, Zapier, Zendesk

    Blitzz bietet folgende Optionen für Kundensupport:

    E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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