Über Oribi

Oribi verfolgt automatisch 100 % der Geschehnisse und Daten einer Website, sodass Nutzer jede einzelne Handlung anhand einer Momentaufnahme des Ereignisses nachvollziehen können. Trendbenachrichtigungen informieren Nutzer über wichtige Datenänderungen, wie z. B. das Verkehrsaufkommen auf bestimmten Kanälen, die Performance der Plattform und erhebliche Änderungen in der Anzahl der Conversions von Kampagnen.

Mithilfe von Aufgliederungen finden Nutzer Antworten auf entscheidende Fragen, z. B. woher Anmeldungen stammen, welche Nutzer Zahlungen leisten und welche Gründe für einen Anstieg oder eine Minderung von Conversions vorliegen. Nutzer können jedes Ereignis entweder nach Plattform, Seite, Tageszeit oder nach UTMs überprüfen, um festzustellen, welche Kanäle und Kampagnen am erfolgreichsten sind.

Mit Oribi können Nutzer sehen, welche Marketingkanäle die besten Ergebnisse und die höchsten Besucherzahlen erzielen, indem sie die Conversions und das Engagement jedes Kanals messen. Nutzer können für jeden Besucher einen vollständigen Verlauf anzeigen, einschließlich aller Sitzungen, der durchgeführten Ereignisse, ihres Engagements, des verwendeten Geräts und der Strategie, die sie auf die Website geführt hat. Oribi hilft den Teams zu verstehen, welche Zielgruppe am effektivsten ist und wie sie ihren Benutzern zu mehr Aktivität verhelfen können.

Geräte

Unternehmensgröße

K M G

Märkte

Australien, Kanada, Deutschland, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch

Bilder

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Oribi Screenshot: Oribi Screenshot: Oribi Screenshot: Oribi Screenshot: Oribi Screenshot: Oribi Screenshot: Oribi Screenshot:

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Oribi: 57

  • Aktionsmanagement
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Analytik / ROI-Verfolgung
  • Benutzerinteraktion-Nachverfolgung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Besucher-Nachverfolgung
  • Customer Journey Mapping
  • Dashboard
  • Daten-Identifizierung
  • Daten-Import / -Export
  • Datenvisualisierung
  • Datenvorbereitung in Selbstbedienung
  • E-Mail Marketing
  • Echtzeitüberwachung
  • Ereignis-Nachverfolgung
  • Ereignisgesteuerte Aktionen
  • Ereignisprotokolle
  • Für Mobil
  • Für Webseiten
  • Kampagnen-Tracking
  • Kampagnenanalysen
  • Kanalmanagement
  • Kanalzuordnung
  • Kanalübergreifende Zuordnung
  • Konversion-Tracking
  • Konversionsraten-Optimierung
  • Kundenaktivitäts-Tracking
  • Kundenprofile
  • Kundensegmentierung
  • Leistungskennzahlen
  • Mehrere Kampagnen
  • Multi-Touch-Attribution
  • Nutzerforschungsanalyse
  • Priorisierung
  • Prädiktive Analytik
  • Ressourcenmanagement
  • Seitenzugriff-Tracking
  • Self-Service-Analysen
  • Social Media-Überwachung
  • Storytelling
  • Tests der Benutzerfreundlichkeit
  • Trend-Analysen
  • User Journeys
  • Verhaltensbezogene Analysen
  • Verwaltung mehrerer Websites
  • Visuelle Analytik
  • Warnungen / Eskalation
  • Web-Traffic-Berichterstattung
  • Website-Analytik
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zeit auf der Website nachverfolgen
  • Zielgruppen-Targeting
  • Zielsetzung / Nachverfolgung
  • Zugriffsquellen-Verfolgung
  • Zuordnungsmodellierung

Alternativen

Improvado

4,5
Alternative Nr. 1 zu Oribi
Improvado ist ein Tool zur Aggregation von Marketingdaten, mit dem Nutzer*innen eine Reihe von Marketingplattformen und...

Smartlook

4,7
Alternative Nr. 2 zu Oribi
Smartlook hilft Geschäftsinhabern, Benutzeraktivitäten zu verfolgen und Probleme auf ihrer Website mithilfe von...

FullStory

4,6
Alternative Nr. 3 zu Oribi
FullStory ist eine cloudbasierte Plattform, die Daten zu Seitenaufrufen, Mausbewegungen, Klicks und anderen Aktionen...

Looker

4,6
Alternative Nr. 4 zu Oribi
Looker, eine Datenplattform, macht es für jeden einfach, seine Daten zu finden, zu navigieren und zu verstehen. Die...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,6 /5
(17)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Funktionen
4,4/5
Bedienkomfort
4,8/5
Kundenbetreuung
4,4/5

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5 von 17 Bewertungen angezeigt
Randy H.
Gesamtbewertung
  • Branche: E-Learning
  • Untern. Größe: Selbstständig
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Do something with your data

Bewertet am 28.8.2019

They make me feel like a partner in my business that wants me to succeed

They make me feel like a partner in my business that wants me to succeed

Vorteile

Oribi makes it easy to connect all the different cloud services I'm using and get a full overview of the user experience/journey from discovery to superfan.

DATA is the most valuable asset you have as a business and tracking doesn't help you move forward. Oribi allows me to take action and show me what channels convert and which don't.

Nachteile

The start-up price is high and there is no free option to get started besides the 14-day trial.

So, before you start, make sure you have the website, product and funnel ready so that you can directly implement, track and optimize.

Antwort von Oribi

Thank you Randy! We work hard to make sure our users' businesses will succeed and get results with Oribi, and we're happy to hear we hit the mark for you. We are also happy to offer demo calls where we show our users the ROI they will get with Oribi!

Tom A.
Gesamtbewertung
  • Branche: Baumaterial
  • Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Outstanding value for money

Bewertet am 23.9.2019

At Eurocell we have quite a unique business structure with multiple routes to market. As such we...

At Eurocell we have quite a unique business structure with multiple routes to market. As such we have several different customer types who all use the website differently. Oribi helps us track how these's different customers use our websites and gives us valuable information to continue to tailor and improve the website.

Vorteile

The value for money with this software is amazing. We'd been looking for behavioural analytics software for some time but always been priced out by the high costs. Oribi fit perfectly into our modest budget and was incredibly easy to set up and use.

Nachteile

The only real downside is the limited reporting Oribi offers. You can only report in a pdf document from the reporting section, which can be limiting in terms of what data you can include and exclude. Ideally I'd like to be able to export to .csv or .xls formats across the various pages depending on what I'm looking at. I've also had some issues with the dashboard not being able to load certain reports or visitor journeys. However when I've raised these the support team have responded very quickly and we're incredibly helpful.

Antwort von Oribi

Thanks so much for your review, Tom. We thrive to improve in several mechanisms where reporting is one of them. In the past months we did include several additions and improvements to the reporting to have these more flexible to the user needs. We will continue invest in this area in the coming months as well

Charles U.
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Weitere für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

oribi reviews

Bewertet am 7.2.2021

I first had the the name Oribi from a friend, when I asked of the best analytics tool to use for my...

I first had the the name Oribi from a friend, when I asked of the best analytics tool to use for my new site, oribi really provided me what I was looking for.

Vorteile

It was lovely using oribi for my web analytics, it was easy to use and provided me many insights for my decision making.

Nachteile

I never really noticed any cons at all, though there wasn't any need contacting customer service, but I have to rate Oribi's customer service 5/5 because they made everything easy to get along.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 2.0 /10

Not Really For B2B

Bewertet am 20.5.2020

Meh.. the company overprices for a mediocre tool that is heavy on its look and UI. Ut not so...

Meh.. the company overprices for a mediocre tool that is heavy on its look and UI. Ut not so functional at the agency level.

Vorteile

What I like is they have an easy to read funnel, correlation between behaviors and just a very easy to read analytics that is packed with graphics that can be pulled onto a deck

Nachteile

This is not even close to other 3rd party analytics tools for the same price, its an upgraded Hotjar at best. While its useful for its look its pretty shallow for its ability to do much else. It can’t handle things like call tracking or keywords. If u get this u will still need to pair it will google analytics especially if your in B2B where inbound keyword tracing and call tracking are important.

Antwort von Oribi

Thanks for your honest reply here. We believe we solve many marketing dilemmas to many organizations such as companies, eCommerce or Marketing agencies who look to understand their users' journey and how to constantly improve it to create more business/ revenue. We get a lot of product requests from the field where we try to tie it to what the majority of the audience request, doing our best not to tailor it to a specific segment or a market.
In regards to the comparison with Google Analytics - we do not look to replace Google Analytics, but we are a "must have" solution for marketers who look to do more with their analytics. We provide with much more insights than total # of visitors or page views, in a quick and easy way, without needing developers involved.

Rebecca T.
Gesamtbewertung
  • Branche: Immobilien
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Great - But Missing Some Key Functionality

Bewertet am 23.9.2019

For the most part good, very responsive to questions. Just wish there was more functionality that...

For the most part good, very responsive to questions. Just wish there was more functionality that would make it easier to get more key insights.

Vorteile

It is mostly user friendly and very easy to see actionable insights.

Nachteile

There's some key functionality that isn't developed yet. Being able to change the sort value, see pages after the query string when our product pages are built off search strings instead of hard coded URLs. We can't see what drove traffic to a specific product. We can't use filters to exclude URL parameters. We wanted to use this as a replacement for Google Analytics while we do a complete cleanup of that account, but we have to use it in tangent because it just isn't as robust even for day to day use.

Antwort von Oribi

Thanks for your honest reply here, Rebecca.
We believe we solve many marketing dilemmas to many organizations such as companies, eCommerce or Marketing agencies who look to understand their users' journey and how to constantly improve it to create more business/ revenue. We get a lot of product requests from the field where we try to tie it to what the majority of the audience request, doing our best not to tailor it to a specific segment or a market.
In regards to the comparison with Google Analytics - we do not look to replace Google Analytics, but we are a "must have" solution for marketers who look to do more with their analytics. We provide with much more insights than total # of visitors or page views, in a quick and easy way, without needing developers involved.

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Oribi Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Oribi.

Oribi bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab:
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

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Oribi hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Oribi unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Oribi unterstützt die folgenden Geräte:

Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen Oribi hat

Oribi bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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