Über SuiteCRM

SuiteCRM ist ein modulares Open-Source-CRM, das für Vertrieb, Marketing, IT oder Serviceabteilungen in jeder Branche und in Unternehmen jeder Größe konfiguriert werden kann. Mit dem Ziel, Unternehmen dabei zu unterstützen, Konversionen zu erhöhen, den Umsatz zu steigern, Geschäftsabläufe zu rationalisieren und das Kundenerlebnis zu verbessern, bietet SuiteCRM Nutzern einen umsetzbaren Einblick in das Kundenverhalten, Leads, Konten und mehr. Das Open Source-Format von SuiteCRM bedeutet, dass Nutzer die Anwendung skalieren und Module und Funktionen an ihre geschäftlichen Anforderungen anpassen können.

Für Vertriebs- und Marketingteams kann SuiteCRM verwendet werden, um anhand von anpassbaren und kategorisierbaren Leads-Listen, über die Nutzer auf alle relevanten Leads-Informationen zugreifen können, einen klaren Überblick über Leads und Opportunities zu erhalten. Die Lead-Management-Tools in SuiteCRM erleichtern die Nachverfolgung von Besucheraktivitäten, geöffneten und geschlossenen Opportunities sowie Verkaufstrichter, um sicherzustellen, dass keine Opportunities verpasst werden. Aktionen wie E-Mails, Follow-ups, Bereitstellung von Marketinginhalten, Lead-Zuweisungen und vieles mehr können automatisiert werden, indem benutzerdefinierte Geschäftslogik-Workflows erstellt werden, die bestimmen, ob Maßnahmen auf der Grundlage von Kundenaktionen oder -inaktivität ergriffen werden müssen.

Serviceteams können von den Case-Management-, Kommunikations- und Self-Service-Tools von SuiteCRM profitieren, um die Kundenbetreuung zu verbessern. Mit dem Fallmodul kannst du Anfragen an die Kundenbetreuung verwalten, und Nutzer können alle Kundeninteraktionen protokollieren, den Kontaktverlauf anzeigen, Vorlagenantworten integrieren und vieles mehr. SuiteCRM erleichtert auch die Erstellung einer Wissensdatenbank und eines Kundenportals für Kunden-Self-Service, sodass Mitarbeiter mehr Zeit für andere Aufgaben haben.

Geräte

Unternehmensgröße

K M G

Märkte

Australien, Brasilien, Kanada, China, Deutschland und 5 weitere , Vereinigtes Königreich, Indien, Japan, Mexiko, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Englisch, Französisch und 9 weitere , Indonesisch, Italienisch, Niederländisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Thailändisch, Türkisch

Bilder

Customer support issues can be managed in the Cases module where staff can manage interactions, provide support, and manage tasks
Leads can be viewed and managed within customizable lead lists
Marketing material can be created using templates or from scratch with customized content
Contact profiles contain information on leads, opportunities, and clients
Users can create custom forms for gathering leads
Lead lists and all other features can be accessed from mobile devices
Accounts can be managed from within SuiteCRM with insight into activities, behavior, and more
Generate new leads using the web form template wizard to create embeddable forms
Real time reports can be generated to gain visibility into sales pipelines, opportunities, sources, and more
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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von SuiteCRM: 71

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Angebote / Schätzungen
  • Angebotserstellung
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anrufverfolgung
  • Aufgabenliste
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Benutzer-Management
  • Berichterstattung / Analyse
  • Chancenmanagement
  • Dashboard-Erstellung
  • Desktop-Benachrichtigungen
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Vorlagen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Ertragsmanagement
  • Eventplanung
  • Fall-Management
  • Fehlerverfolgung
  • Gebietsmanagement
  • Interne Chat-Integration
  • Kalender-/Erinnerungssystem
  • Kalenderverwaltung
  • Kategorisierung / Gruppierung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kundenerlebnis-Management
  • Kundenkonten
  • Kundenportal
  • Lead-Pflege
  • Lead-Qualifizierung
  • Leadmanagement
  • Marketing-Automatisierung
  • Microsoft-Outlook-Integration
  • Mobiler Zugriff
  • Pipeline-Management
  • Produktkatalog
  • Prognose
  • Projektmanagement
  • Projektplanung
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • Sales-Pipeline-Management
  • Segmentierung
  • Self-Service Portal
  • Social-Media-Integration
  • Suchen / filtern
  • Veranstaltungsmanagement
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Verkaufsberichte
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Volltextsuche
  • Web-Formulare
  • Webseitenintegration
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wissensbasis-Management
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen
  • Zugriffsquellen-Verfolgung

Alternativen

Zoho CRM

4,2
Alternative Nr. 1 zu SuiteCRM
Zoho CRM ist eine web-basierte CRM-Anwendung, die Benutzern eine 360-Grad-Übersicht über Vertrieb, Marketing, Inventar,...

Insightly

3,9
Alternative Nr. 2 zu SuiteCRM
Kurbel dein Geschäft noch stärker an, indem du mit Insightly stärkere Kundenbeziehungen aufbaust, Verkaufschancen...

Scoro

4,6
Alternative Nr. 3 zu SuiteCRM
Scoro ist eine cloudbasierte Business-Managementsoftware, die Projekt- und Arbeitsmanagement, CRM, Angebotserstellung,...

monday.com

4,6
Alternative Nr. 4 zu SuiteCRM
Monday.com ist ein vielseitiges Projektmanagement- und Zusammenarbeits-Tool, das Dir dabei hilft, alles Mögliche zu...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,3 /5
(42)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8/5
Funktionen
4,5/5
Bedienkomfort
4,2/5
Kundenbetreuung
3,5/5

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5 von 42 Bewertungen angezeigt
Carlo B.
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Simple and Effective

Bewertet am 4.9.2019

We work everyday with the CRM (I can't imagine to work without) all the departments: Sales -...

We work everyday with the CRM (I can't imagine to work without) all the departments: Sales - Customer Care - Administration find their info and help to keep the data up to date.
Collecting data a tacking activities help us to create a richer and richer database.

Vorteile

It's easy to use and to customize. We've adapted to some of our internal processes and at the same time we adapted some processes to the SuiteCRM way.
Has a a lot of features and some new one are released frequently enough.
As an Open Source project is easy to integrate with other platform.
Ii love the "no license" approach because I can't think of a CRM solution not to be used by all the peopple in a company.

Nachteile

Community support is not always very quick, but is part of the game.
Some integrations (Google calendar) are still not completely working well.

Vernessa T.
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Untern. Größe: Selbstständig
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Drop in Replacement for Similar CRMs with Both Open Source and SaaS Versions

Bewertet am 13.12.2019

Contact management, email marketing, calendaring, and integrated phone call followup.

Contact management, email marketing, calendaring, and integrated phone call followup.

Vorteile

Without going feature by feature I think it's fair to say SuiteCRM is a drop-in replacement for popular open source and SaaS CRM (customer relationship management) applications. I use the open source community version on an in-house server for internal operations. I've also set it up for a young non-profit organization to manage constituent, board and funder relationships. The software is popular enough that it is included in the group of softwares that can be automatically installed on a hosting account. I'm happy that the developers update it on a regular schedule as well as pay close attention to bugs that crop up.

Nachteile

SuiteCRM is not as polished or aesthetically pleasing as some of the others in this space. Feature for feature it's a good alternative but many of the features either lack intuitiveness or depth or ease of use. They feel rushed and would do better with maturation.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Öffentliche Sicherheit
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

About What You'd Expect From A Free CRM

Bewertet am 16.2.2019

I am the admin of Suite CRM for my work place. Our sales team uses this platform to track leads,...

I am the admin of Suite CRM for my work place. Our sales team uses this platform to track leads, opportunities, and to generate quotes and invoices. We have imported our part numbers from Excel. It has allowed us to add custom fields and also allowed us to create custom pdf templates for the quotes. We use Suite CRM every day. We like that it is free and that we can host it in house as opposed to in the cloud. Overall it is easy to use, but not a perfect solution. Only certain fields can be flex related to other fields in other modules, so sometimes certain custom fields do not auto-populate. It does have nice in depth reporting and searching functionality. It has a lot of flexibility to make it work for your own unique business needs. The biggest draw back is lack of support and a ton of bugs in the code of both Suite CRM and the optional modules. A lot of time is spent debugging the platform and we are not programmers so sometimes fixing one bug leads to other bugs or can quickly cripple the system leaving it down for hours while we try to solve the bugs. Because it is such an important part of each call our sales team takes, it is a big deal when the system goes down. Because my main job function is not maintaining the CRM, it also means taking time away from other projects. Overall though; what do you expect for free? We are still satisfied and have been using Suite for several years now because it is free and full of flexible functionalities.

Vorteile

It's Free
Able To Host It On Your Own Server Instead of In The Cloud
It's Simple To Use
Ability To Create Your Own Modules
Lots Of Other Modules Are Available For Free or Paid In The Community
These Modules Allow You To Do Just About Anything With This CRM

Nachteile

Their Support Is Not Very Good - I Have Posted In Their Forums Seeking Support And Never Heard Back
They Don't Provide Phone Support For The Free Version
There Are A Lot Of Bugs In The Code
Sometimes Updates Fix One Bug and Break Another
You Have To Know Code To Fix All These Bugs
If You Don't Know What You're Doing You Can Mess Up The Code and Cripple The System

Mohit S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Pros and Cons of SuiteCRM

Bewertet am 11.1.2021

With zero amount, you can avail many features in SuiteCRM. We are happy to use the functionalities...

With zero amount, you can avail many features in SuiteCRM. We are happy to use the functionalities like contact management and the best Email marketing. We can say that the software is flexible enough to complete our needs.

Vorteile

Undoubtedly, SuiteCRM is a vigorous software that can help the business to flourish in the future. The SuiteCRM has some bundles of advantages such as adding Custom fields and of course, it is open-source so we can change something in depth. Frankly speaking, this software is powerful for creating email campaigns and monitoring the campaign. Sounds great! The two of the core features of the SuiteCRM platform is fetching the business reports and building up the Dashboard for the business information. Your search comes to end if you are looking for these functions in CRM software. Just for it!

Nachteile

Well, sometimes we found the Email module not working properly and if they improve the UI more then it will be a good decision. We also want to entail the Lack of documentation and Support as the con of the SuiteCRM system. This is our personal experience. Also, too much Customization is an issue. Overall, the software is remarkable for sure.

Tom V.
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

SuiteCRM flexible and dependable CRM

Bewertet am 6.2.2020

We use SuiteCRM as the central repository for Customer Care. We keep track of all contacts we have...

We use SuiteCRM as the central repository for Customer Care. We keep track of all contacts we have with them, planned and complete. This is an essential hub for our team to make sure that any contacts with customers are well-informed, including the latest communications that have happened. Emails flow into and out of SuiteCRM, so those streams are included, along with the Calls, Tasks, Campaigns, etc. SuiteCRM also connects with our sales automation platform (Act-On) so that leads can be followed up on, making the Customer Journey visible within one place.

Vorteile

SuiteCRM allows us to add custom fields and change practically every screen and view, as well as data exports. This is critical as we refine our processes and change direction, we are able to reflect those changes in the CRM that we are using. Because of its Open Source foundation, we can change things pretty deeply, if we choose to.

Nachteile

There are sometimes slowdowns that make for a bit of "click and wait" syndrome. These have usually resolved themselves; in some cases we've had to have our sysadmin dig in and adjust some things to speed it back up.

5 von 42 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

SuiteCRM Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über SuiteCRM.

SuiteCRM bietet folgende Kostenpläne an:

  • Preismodell: Kostenlos
  • Gratis Testen: Verfügbar

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von SuiteCRM

SuiteCRM hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

SuiteCRM unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Englisch, Französisch, Indonesisch, Italienisch, Niederländisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Thailändisch, Türkisch

SuiteCRM unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

SuiteCRM kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Google Maps, Joomla, Mailchimp, Microsoft Outlook, Salesforce Sales Cloud, WordPress

SuiteCRM bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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