AI Field Management
Über AI Field Management
AI Field Management or "AI FM" is a cloud-based SaaS for businesses of all sizes and types, promising a scalable and customizable field service management solution. The "AI" references the system's application of artificial intelligence technology that leverages deep machine learning to automate and optimize performance. A real time intelligence augmentation algorithm then assists scheduling to allocate jobs to the most appropriate field worker, before assigning the work across the product's AI Powered Cloud. Schedulers can send job and work orders to employees in the field to and from every device, with AI FM using familiar SMS-type messaging features or through the companion app. Native customer and employee app support for iOS and Android devices is provided for Ultimate package users, allowing staff to follow back office conversations and share messages, documents and pictures in real time. Customers can then more conveniently search for support, increasing loyalty and satisfaction, while booking products and services via a self service customer website portal.
Core system functions beyond job management go on to span invoicing and payment processing including credit card handling, inventory and asset management across multiple locations, time tracking, plus payroll, sales revenue and commission reporting capabilities. QuickBooks Online and Desktop integration synchronizes jobs, invoices and payments to a favored accounting package with ease and accuracy. Custom fields facilitate versatile customer data tracking, estimate quotes are generated within clicks and email notifications update on job messages and status changes. Other notable features include multi-language in-app translation, search and filter tools, full digital auditing, PDF & Excel export and more.
Hauptvorteile von AI Field Management
Geräte
Unternehmensgröße
Märkte
Unterstützte Sprachen
Bilder







Funktionen
Gesamtzahl der Funktionen von AI Field Management: 69
- API
- Abrechnung & Rechnungsstellung
- Aktivitäts-Dashboard
- Aktivitäts-Verfolgung
- Aktivitätsmanagement
- Angebotsmanagement
- Audit Trail
- Auftragskostenrechnung
- Automatische Benachrichtigungen
- Benutzerdefinierte Felder
- Berechnungen der Kommission
- Berichterstattung und Statistik
- Bestandsverfolgung
- Budgetierung
- Chat
- Daten-Import / -Export
- Datensynchronisation
- Dokumentenspeicher
- E-Mail-Benachrichtigungen
- Echtzeit-Benachrichtigungen
- Echtzeit-Berichterstattung
- Echtzeit-Daten
- Echtzeit-Updates
- Elektronische Signaturerfassung
- Erinnerungen
- GPS
- GPS-Integration
- Gefilterte Ansichten
- Gemeinsamer Arbeitsbereich
- Integration in QuickBooks
- Integration in die Buchhaltung
- Integration von Dritten
- Inventarverwaltung
- Job-Planung
- Kalenderverwaltung
- Kontakt-Historie
- Kostenschätzung
- Kreditkartenbearbeitung
- Kundendatenbank
- Kundenkonten
- Kundenportal
- Lagerhaus-Management
- Lohn- und Gehaltslisten-Management
- Mehrere Standorte
- Mehrsprachig
- Mitarbeitermanagement
- Mobile Benachrichtigungen
- Mobile Integration
- Mobile Unterschriftenerfassung
- Prognose
- Projektschätzungen
- Rechnungsmanagement
- Rechnungsverarbeitung
- Reservierungs-Management
- Routenoptimierung
- SMS-Integration
- Schätzung
- Self-Service Portal
- Sichere Datenspeicherung
- Stempeluhr-Integration
- Suchfunktion
- Verfügbarkeit-Management
- Verfügbarkeitsanzeige
- Verkaufsberichterstattung
- Vermögensverwaltung
- Wirtschaftsprüfung
- Workflow-Management
- Zugriffsquellen-Verfolgung
- Überwachung
Alternativen
ServiceTitan
Loc8
ServiceWorks
RazorSync
Nutzerbewertungen
Hast du AI Field Management bereits?
Andere Softwarekäufer*innen brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
Eine Bewertung schreiben
- Branche: Computer-Software
- Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
It has really helped us track our projects better!
Bewertet am 29.11.2017
Vorteile
Ease of use, outside collaboration, especially the predictive management features regarding how they tie workers with Jobs.
Nachteile
It would be great if the system has more languages support, such as Chinese, Japanese, and other Asia languages. My company has business in the Asian-Pacific region.
- Branche: Non-Profit-Organisation Management
- Untern. Größe: 5.001-10.000 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Customer Service at its best
Bewertet am 14.1.2021
The after sales support has been amazing. I am in Australia and have been communicating with the...
The after sales support has been amazing. I am in Australia and have been communicating with the tech team in Canada on a regular bases and I have been guided though the whole set up process .
There has been a few features that Al Field have added to there program to meet with our requests which is fabulous and the turn around time on these features getting added is a matter of hours in most cases.
Vorteile
This program is very easy for my employee's to use with older demographic users they too have found it easy to use.
The visional layout of the dispatch board has been helpful
Nachteile
I love the colour coding feature where i can colour code the urgency of each job.
This program is very user friendly.
- Branche: Baumaterial
- Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
it's like having a god's eye
Bewertet am 5.11.2018
What a relief that i can find something that can solve my problems with a single vendor a scalable...
What a relief that i can find something that can solve my problems with a single vendor a scalable cost!
Vorteile
The design fits well with the need and the purpose.
Like the in app translation as its key with a globally distributed staff and work force.
Mobile access is key!
Nachteile
More customers and users will only make this better as its value is in the masses. more users and more use cases which will drive the development for all that we dont need even know that we need yet.
- Branche: Verbraucherdienste
- Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Perfect companion of our work
Bewertet am 4.1.2021
Vorteile
Simplify our works, now all our field engineer have all jobs in one app
Nachteile
for the moment nothing to say, when we have any question the customer service is very fast to answer.
- Branche: Telekommunikation
- Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Smart, powerful, scalable but simple & affordable solution to manage language-diverse field...
Bewertet am 6.11.2018
A must-have tool for teams that are dispersed, diverse and in need of higher efficiency.
Easy...
A must-have tool for teams that are dispersed, diverse and in need of higher efficiency.
Easy on-boarding, no contracts, a serious value for a moderate price.
Vorteile
Simple to use and right priced, allows easy field workforce management across diverse languages with built in translation and GPS features.
Organizes workers by job and customer, shows calendar view with real-time updates of job status from the field on mobile devices.
Enables workers and manager to chat in their native language with real-time translation.
Optional GPS location when communicating enhances efficient operations.
Stores all information about a job forever, from job estimate, implementation timing and any issues, customer signature and even billing.
Nachteile
Rapidly evolving, some features are in development but roadmap is responsive to our requests, and dev team has been rapid and effective.
AI Field Management Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über AI Field Management.F. Welche Preispläne bietet AI Field Management an?
AI Field Management bietet folgende Kostenpläne an:
- Beginnt ab: 4,99 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Was sind die Hauptfunktionen von AI Field Management?
Wir haben keine Informationen über die Funktionen von AI Field Management
F. Wer sind die typischen Nutzer von AI Field Management?
AI Field Management hat die folgenden typischen Kunden:
Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Öffentliche Verwaltung, Non-Profit, Freie Mitarbeiter, Mittlere Unternehmen
F: Welche Sprachen werden von AI Field Management unterstützt?
AI Field Management unterstützt die folgenden Sprachen:
Chinesisch (vereinfacht), Englisch, Französisch, Indonesisch, Italienisch, Portugiesisch, Spanisch
F. Unterstützt AI Field Management mobile Geräte?
AI Field Management unterstützt die folgenden Geräte:
Android, iPhone
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert AI Field Management?
AI Field Management kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Google Maps, QuickBooks Online, QuickBooks Online Advanced, Zapier
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet AI Field Management an?
AI Field Management bietet folgende Optionen für Kundensupport:
Telefon-Support, Online-Support, Video-Anleitungen
Ähnliche Kategorien
Sieh alle für AI Field Management gefundenen Softwarekategorien an.
- Field Service Management Software (FSM)
- Personaleinsatzplanung Software
- Außendienst Software
- Haushaltsservice Software
- Hausmeister Software
- Software für die Disposition von Wartungspersonal
- Instandhaltungssoftware
- Auftragsmanagement Software
- Dienstplan Software & Schichtplaner
- Planungssoftware
- Kalender Software
- Equipment Maintenance Software