Über Sched

Sched ist eine Event-Management-Software, mit der Nutzer ganze Ereignisse an einem Ort verwalten können mithilfe von Eventplanung, Redner- und Sponsorenmanagement sowie Kalendersynchronisierung, digitaler Beschilderung, Anwesenheitsmanagement, Event-Website-Management und mehr. Sched bietet Nutzern auch persönliche mobile Apps und einen Agenda-Ersteller. Die Lösung dient als Veranstaltungsplattform für kleine Teams und hält alles automatisch synchron.

Die Event-Website Sched präsentiert Veranstaltungsdetails und arbeitet an der Steigerung von Veranstaltungsregistrierungen. Die Technologie zu digitalen Beschilderung dient dazu, den Zeitplan der Veranstaltung auf Monitoren und Projektoren anzuzeigen, die an verschiedenen Stellen der Veranstaltung platziert werden. Die Friend-Finder-Funktion hebt Freunde hervor, die an der Veranstaltung teilnehmen, und Twitter-Feeds gestalten die Konversation lebendig und einbindend. Mit der Anwesenheitsverwaltungsfunktion können Nutzer ihren Platz reservieren sich in die Liste für Workshops mit begrenztem Platzangebot eintragen. Nutzer können Zeit sparen, indem sie es Redner ermöglichen, ihre eigenen Vorträge zu verwalten und ihre Präsentationsressourcen direkt in die App hochzuladen.

Sched hilft Nutzern auch dabei, die Sponsoringmöglichkeiten zu erweitern, indem es acht Möglichkeiten unterstützt, ihr Logo quer durch die mobile App, den Erinnerungen und der Website darzustellen. Die Eventbrite-Ticketsynchronisierung integriert die Teilnehmer in die Software und steuert, was sie basierend auf ihrem Ticket hinzufügen können. Weitere Sched-Funktionen umfassen eine Check-in-App, Kapazitäts- und Wartelistenverwaltung, Vortragsverwaltung, E-Mail-Tools, anpassbares Branding, eine API, Feedbackberichte und mehr.

Preisoptionen ab:

Nicht verfügbar

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch

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Bilder

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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Sched: 43

  • API
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebot in sozialen Medien
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anwesenheitsmanagement
  • Aufzeichnung
  • Aussteller- / Lieferanten-Management
  • Berichterstattung / Analyse
  • Bildbearbeitung
  • Content-Management
  • Dokumentenmanagement
  • E-Mail Erinnerungen
  • E-Mail Marketing
  • Event-Ticketing
  • Eventplanung
  • Eventregistrierung
  • Feedback-Management
  • Freiwilligen-Management
  • Kalenderverwaltung
  • Kartenverkauf
  • Klassenregistrierung
  • Konferenzen/Tagungen
  • Kundenspezifisches Branding
  • Live-Streaming
  • Online-Anmeldung
  • Registrierung vor Ort
  • Registrierungs-Management
  • Sponsoren-Management
  • Supportticket-Management
  • Teilnehmer-Management
  • Teilnehmer-Tracking
  • Textbearbeitung
  • Umfragen & Feedback
  • Veranstaltungskalender
  • Veranstaltungsmanagement
  • Video-Unterstützung
  • Webseitenintegration
  • Website-Management
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zahlungsabwicklung
  • Zielseiten / Web-Formulare
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Alternativen

Whova

4,8
Nr. 1 Alternative zu Sched
Whova ist eine cloudbasierte Event-Management-Software, die es Unternehmen, Universitäten, Ausstellern und Regierungsorg...

Salesforce Marketing Cloud

4,0
Nr. 2 Alternative zu Sched
Lerne Salesforce Marketing Cloud kennen, die führende Marketinglösung, um Kundenbindung zu verbessern.

LineUpr

4,9
Nr. 3 Alternative zu Sched
LineUpr ist eine Plattform zur Erstellung mobiler Anwendungen für Veranstaltungen, mit der Unternehmen ihre Veranstaltun...

Connect Space

4,8
Nr. 4 Alternative zu Sched
Connect Space bietet eine integrierte Suite von Tools für die Planung und Verwaltung von Veranstaltungen und ist für...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,6 /5
(70)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Funktionen
4,4/5
Bedienkomfort
4,6/5
Kundenbetreuung
4,6/5

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Zeigt 5 von 70 Bewertungen
Heather B.
Gesamtbewertung
  • Branche: Bildende Kunst
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Sched is my best friend!

Bewertet am 15.11.2018

Communication is the main problem that Sched solves. It's an at-a-glance snapshot of an entire...

Communication is the main problem that Sched solves. It's an at-a-glance snapshot of an entire evening that easily drills down into specifics. It invites interaction, so that's another communication problem solved/helped. I couldn't be more thrilled to have Sched working on my event's behalf. Thank you!

Vorteile

What DON'T I love about this software? I love that it does whatever I want--I love that it's accessible and can be organized in so many different views, I love that it's embeddable on other sites, that the links to individual events are shareable, that it's COLOR CODED. I guess if I had to boil it down, I love that Sched creates a central place where my entire event can be housed, with all its moving pieces and participants, and that it's equally friendly to internal and external audiences.

Nachteile

I might be missing this, but it might be fun to be able to upload artwork for individual sessions. I've also had people ask for a maps function, so it might be cool to be able to see all my venues on a map or diagram, with addresses attached.

I'm sure I haven't even begun to understand all that Sched is capable of. I just love that it works for me every year and that my users are getting more acquainted with it, so. . . thanks for staying consistent and continuously improving our experience!

Mohammed S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Weitere für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Sched shares the responsibilities and fun in event planning fairly among guests and organizers

Bewertet am 20.7.2021

My first experience with Sched was as a speaker on a conference event being organized by our...

My first experience with Sched was as a speaker on a conference event being organized by our foreign collaborators. As my first foreign speaking engagement, I was naturally extremely nervous, but Sched made collaborating with the organizers so easy and that I felt very much at ease and ended up delivering an exceptional session. After that experience, I recommended trying Sched for our own subsequent conference events.

Vorteile

Sched allows event invitees to build their own schedules within the frame of the general event. This facility empowers us as organizers to make the necessary adjustments to redirect resources to sessions where they will be most-needed. As speaker in Sched-facilitated events, I can also attest that the control it offers me over my profile to directly suggest changes and modifications to event structure makes the entire experience amazingly rewarding.

Nachteile

It can be a bit overwhelming for planning smaller events. Perhaps, there could be a basic version release which can be more suited for planning fun and less professional gatherings.

In Betracht gezogene Alternativen

Whova

Gründe für den Wechsel zu Sched

There was no way any other product was going to top my first encounter and experience with Sched. Even though our Research Coordinator prefers Whova for events he leads, I stick with Sched for those I lead.
Lane S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Weitere für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 1.0 /10

Horrible Customer Service

Bewertet am 20.11.2019

It wasn't too difficult to get everything set up, but we needed a human to help us select the right...

It wasn't too difficult to get everything set up, but we needed a human to help us select the right package to purchase. It was way too difficult reaching someone and we were actually told that no one could assist us for at least another week because that department was going to a conference.

Vorteile

We liked that if needed, you could print out the schedule.

Nachteile

There is no customer support. The only way to reach someone for assistance is to find a spot on THEIR calendar for them to call you.

In Betracht gezogene Alternativen

LineUpr

Gründe für den Wechsel zu Sched

We actually tried them first and it was such a bad experience that we switched over to Lineupr.

Antwort von Sched

Hi Lane, I'm very sorry we were not available for a call right away when you reached out. As a fully remote company, we take one trip a year to do big-picture planning and foster connection. We will be working together to create a better system for handling inquiries during our future off-site team events.

James C.
Gesamtbewertung
  • Branche: Religiöse Einrichtungen
  • Unternehmensgröße: 501-1 000 Mitarbeiter
  • Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Excellent package and service

Bewertet am 24.8.2018

We used to publish our own website with conference info; it had the basic info, but it was hard to...

We used to publish our own website with conference info; it had the basic info, but it was hard to keep the pieces consistent. Now we link to the Sched site from our event page and attendees find everything there. Speakers can post their pix and handouts and complete/update their profiles and send e-mail blasts to all who signed up for their workshop. We got good reporting and from it (and Google Analytics) see a high engagement rate (not just page views; over half set up accounts and created a personal schedule). This is all from their lowest service level/tier; higher levels integrate more with registration/payment etc., but we already have an online store and used it for front-end registration.

Vorteile

One-stop shop for event management: attendees, speakers/handouts, exhibitors, rooms, messaging, feedback, social sharing....

Mobile-friendly site and app for participants to create/manage their schedules, submit feedback, share content, etc..

Smart import/export/update

Responsive personal tech support

Good pricing plans especially for nonprofits

Nachteile

We ran into a couple of small limitations (e.g. can't embed image in e-mail blast), but we found workarounds and Sched team is using our feedback to improve their platform.

Kristen T.
Gesamtbewertung
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 201-500 Mitarbeiter
  • Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Couldn't Do It Without Sched

Bewertet am 11.3.2019

We are a preK-12 school district that hosts a yearly EdCamp in which teachers sign up for workshops...

We are a preK-12 school district that hosts a yearly EdCamp in which teachers sign up for workshops delivered by their peers. Sched is a huge time saver, in that it allows us to communicate directly with presenters and attendees, to control the schedule, to create room signage, to add venue maps, and to generally make the day run smoothly. It saves paper, as we don't have to print all those workshop overviews (which we were always doing at the last minute because we had to chase people down for them!), and helps us control the numbers of people attending workshops so they are not overbooked. I don't know how we would be able to do this at this scale without Sched!

Vorteile

This software takes so much of the redundancy out of event organizing. No need to copy and paste information into twenty different locations, or to type in email addresses multiple times. It is a huge time saver!

Nachteile

I would like to be able to add a bit more design to the room signage (but it is a hugely helpful feature). It would also be nice for workshop presenters who are also attendees to have their own workshops in their own schedules, without it looking like they are taking up a seat.

5 von 70 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Sched Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Sched.

Sched bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab:
  • Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Sched hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Sched unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Sched unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Sched kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Eventbrite

Sched bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Telefon-Support, Chat

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