Über Kimble

Kimble PSA ist eine cloudbasierte PSA-Lösung (Professional Services Automation), mit der professionelle Dienstleistungsunternehmen ihre projektbasierten Geschäfte führen können. Die Software lässt sich in CRM-Anwendungen (Customer Relationship Management) integrieren, um die Effizienz zu maximieren und die Teams auf die wesentlichen Prozesse auszurichten.

Mit Foresight Analytics von Kimble PSA erhalten Nutzer*innen Echtzeit-Prognosen zu Ressourcenbedarf, Cashflow, Umsatz und Gewinnspannen. Prioritäre Maßnahmen, wie z. B. Ressourcenzuweisungen, die eine Erfüllung oder eine unzureichende Bestellabdeckung erfordern, werden von Intelligent Insights gekennzeichnet. Nutzer*innen können Trends und Muster über mehrere Leistungsindikatoren hinweg im Detail analysieren. Die automatische Neuberechnung von Erlös- und Kostenprognosen bei Änderung des Projektzeitplans gewährleistet eine jederzeit aktuelle Berichterstattung.

Mit dem Proposal Modeler von Kimble können Nutzer*innen umfassende Projektpläne erstellen, die unter anderem den Ressourcenaufwand, die Ausgaben und die Marge berücksichtigen. Mit dem Project Planer können detaillierte Aufgabenpläne mit vordefinierten Vorlagenplänen und Teamprofilen erstellt werden. Der Ressourcenplaner berücksichtigt die Pipelinekapazität, um sowohl eingehende als auch bestehende Geschäftsanforderungen abzudecken. Kimble PSA enthält auch eine Abrechnungsfunktion, mit der sichergestellt wird, dass alle Leistungen in Rechnung gestellt werden. Außerdem können mehrere Rechnungsformate für verschiedene Kund*innen, Projekttypen und lokale Steuerregelungen konfiguriert werden.

Geräte

Unternehmensgröße

K M G

Märkte

Australien, Kanada, Deutschland, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Deutsch, Englisch

Bilder

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Videos zu Kimble
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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Kimble: 88

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Abrechnungsfähige Positionen nachverfolgen
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Agile Methodiken
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Angebotserstellung
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Audit Trail
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Aufgabenplanung
  • Auftragskostenrechnung
  • Auftragsverfolgung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Berichterstattung/Projektverfolgung
  • Budgetmanagement
  • CRM
  • Daten-Import / -Export
  • Datenvisualisierung
  • Dokumentenmanagement
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Benachrichtigungen
  • ERP
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Filesharing
  • Fortschrittsbericht
  • Fortschrittsverfolgung
  • Fähigkeiten-Nachverfolgung
  • Gantt-/Zeitstrahlansicht
  • Geolokalisierung
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kanban-Tafel
  • Kapazitätsmanagement
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kundenportal
  • Leistungskennzahlen
  • Mehrere Projekte
  • Meilensteinverfolgung
  • Nachfragevorhersage
  • Nutzungsberichte
  • Pipeline-Management
  • Portfoliomanagement
  • Problem-Nachverfolgung
  • Problemmanagement
  • Prognose
  • Prognosen
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projekt-Workflow
  • Projektbuchhaltung
  • Projektmanagement
  • Projektplanung
  • Projektplanung/Terminierung
  • Projektschätzungen
  • Projektvorlagen
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Rentabilitätsanalyse
  • Ressourcenmanagement
  • Ressourcenzuordnung und -planung
  • Risikomanagement
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • Self-Service Portal
  • Statusverfolgung
  • Suchen / filtern
  • Timesheet Management
  • Traditionelle Methodiken
  • Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
  • Verfolgung des Prozentsatzes bis zur Fertigstellung
  • Verfolgung von Abhängigkeiten
  • Verfügbarkeit-Management
  • Verfügbarkeitsanzeige
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Visuelle Analytik
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wiederkehrende Aufgaben
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen

Alternativen

Mavenlink

4,2
Alternative Nr. 1 zu Kimble
Mavenlink ist eine moderne Software-Plattform für professionelle und Marketing-Services-Organisationen, die hilft,...

Ravetree

4,4
Alternative Nr. 2 zu Kimble
Ravetree ist eine All-in-one-Lösung für das Arbeitsmanagement für projektgesteuerte Organisationen und Teams mit Tools...

Scoro

4,6
Alternative Nr. 3 zu Kimble
Scoro ist eine cloudbasierte Business-Managementsoftware, die Projekt- und Arbeitsmanagement, CRM, Angebotserstellung,...

HarmonyPSA

4,5
Alternative Nr. 4 zu Kimble
HarmonyPSA unterstützt den gesamten Business-Lebenszyklus, von der Lead-Generierung zur Vertragsverlängerung. Speziell...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

3,9 /5
(20)
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9/5
Funktionen
4,1/5
Bedienkomfort
3,3/5
Kundenbetreuung
4,1/5

Hast du Kimble bereits?

Andere Softwarekäufer*innen brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
5 von 20 Bewertungen angezeigt
Michael C.
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Kimble has been the best PSA tool that I've used

Bewertet am 10.2.2021

We are going on something like 7 or 8 years of running Kimble PSA. We're happy that they have...

We are going on something like 7 or 8 years of running Kimble PSA. We're happy that they have expanded functionality into more parts of our business. It's been hard to keep up with their innovations.

Vorteile

Implementing Kimble has provided us with many out of the box best practices. Time tracking is easy enough to us for consultants but the integrated system provides us with the operational flexibility to engage in so many different way as more importantly understand the financials behind

Nachteile

We initially were attracted to Kimble because of its integration with SFDC overtime we have found the salesforce experience to be sluggish and bloated.

Laura R.
Gesamtbewertung
  • Branche: E-Learning
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Kimble gives the visibility of the business while providing a platform for accountability

Bewertet am 13.4.2020

My experience, and our company's experience, has been good. We learn more all the time, and the...

My experience, and our company's experience, has been good. We learn more all the time, and the ease of visibility of business revenue is amazingly powerful. Our teams have taken initiative to expand their use of the tool and are open to trying new features.

Vorteile

The instant visibility of how your company is doing - everything from proposals to invoicing, it shows revenue flow, resource availability, and project status. There is always more to implement, and we have the ability to implement what features we want, when we want it. By doing so, it also requires us to evaluate our business practices and align with best practices based on the way Kimble functions. Our Customer Success Managers have been amazing, responsive, and the team is always willing to help us implement additional functionality.

Nachteile

The administrator training and resources are lacking, where we need to depend upon ZenDesk and our Customer Success Manager to provide support. Most of the technical resources are based on how the technology functions, but it's difficult to find details on some of the options on the administrative side, and best practices on how customers use different features (such as usage of the Other Activities fields, and such). I think what is missing is the practical usage and governance suggestions around how to setup and use features, particularly as you are implementing them.

Tom A.
Gesamtbewertung
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 3.0 /10

Considered view of a relatively new user

Bewertet am 7.4.2020

Our account managers are really helpful and we are slowly (after some years) getting reliable MI...

Our account managers are really helpful and we are slowly (after some years) getting reliable MI out of the system. However, the licensing costs are crazy and we are paying for far more than we use.

Vorteile

Using Kimble has enabled us to ensure everyone is working accurately under contract, can self bill and be paid easily.

There are also lots of features for reporting and creating your own, bespoke, reports if you have people that can do such things.

The phone app is better now and works well.

The customer service people are always very willing to help and clearly try to resolve issues.

Nachteile

I have nothing to compare against so some of these issues may be industry-wide, however:
- It is not an intuitive system either as a user or as an administrator. For a SME, we don't tend to have people working full time on the system and so, unless you use it consistently, it is easy to forget odd conventions that lead you in a wrong direction.
- It is too big for what we need. There are so many options, it is bewildering and I do wonder if a paired back 'lite' version at a more reasonable price would help.
- The pricing is terrible. Having to buy packs of licenses is out-of-date and, in the current climate, being told we have no options to spread an annual payment across 12 months means Kimble itself is now on our corporate risk register (the only option offered was a 6 month split but with a 6% premium added because of the tie-in with Salesforce. In the days of pay-as-you-go, this is outdated and unfair.

Simon T.
Gesamtbewertung
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Managing Complexity

Bewertet am 21.1.2021

Our previous enterprise experience told us we had to invest in a PSA to run the business from the...

Our previous enterprise experience told us we had to invest in a PSA to run the business from the start.

The Kimble of 2009 was much more basic than now but even then it reflected the end to end nature of the business much better than the corporate systems that we had known before.

Since then the product has matured in fucntilaity, in ease of use and in support. We have exploited a lot of the improvements, and used this to make improvements to our business,

Vorteile

Attempting to manage a business efficiently where your people are very different and the your clients (or at least their requirements) are even more varied is a challenge.

Kimble has helped us to bring order to our practice management by imposing consistent process but also adapting to variety of delivery models, client requirements and resource capabilities/capacity/contracting models.

Another benefit from Kimble is the user base/networking. Advise you to subscribe to any opportunity to find out how other people use Kimble at webinars or at the in-person events (eventually!) I always pick up good ideas and contacts from others in a similar business (with whom I have at least one thing - Kimble - in common!)

Nachteile

Whether you are a large or small professional service organisation, this software will be driving or confounding your business strategy. It needs to be implemented just as you would advise your own clients: prioritise you requirements to align with your strategy; set out a budget and plan; and make sure that implementation is carried out with your best people who exemplify your business.

That will be expensive.

You need to spend time planning, configuring and testing the functions that support your competitive advantages and just let Kimble's standard config take care of the rest.

So expect the implementation to be a challenge.

This will apply to to any PSA, but the functionality in Kimble is particularly rich and compelling. So the discipline to keep focus is more.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Excellent PSA solution

Bewertet am 20.4.2020

Since implementing Kimble, we have been able to grow substantially without increasing our back...

Since implementing Kimble, we have been able to grow substantially without increasing our back office operation. We are now fully reliant on Kimble as our core system and very happy that it supports our business extremely well.

Vorteile

Kimble is a fully featured product that is growing in functionality with each release, with much of that led by the user base. Being based on the Salesforce platform, the integration facilities are excellent and the ability to customise the application are also very good. The support team are also very good.

Nachteile

While the application is fully supported within Lightning, most screens are not fully Lightning-enabled as yet and it is not yet possible to customise them fully.

5 von 20 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Kimble Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Kimble.

Kimble bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab:
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Kimble

Kimble hat die folgenden typischen Kunden:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Kimble unterstützt die folgenden Sprachen:

Deutsch, Englisch

Kimble unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Kimble kann in folgende Anwendungen integriert werden:

MYOB Advanced, MYOB Essentials, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, SAP Concur, Sage Intacct, Salesforce Sales Cloud, Xero

Kimble bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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