Über My Hours

My Hours ist eine cloudbasierte Zeiterfassungslösung, die sich am besten für kleine Teams und Freiberufler*innen eignet. Nutzer*innen können die Zeit in einer unbegrenzten Anzahl von Projekten und Aufgaben in Sekundenschnelle verfolgen, aufschlussreiche Berichte generieren und Rechnungen erstellen.

My Hours ermöglicht es Nutzer*innen, die Zeit über eine nutzerfreundliche und intuitive Nutzeroberfläche zu verfolgen. Nutzer*innen können in Echtzeit nachverfolgen, Zeitprotokolle manuell hinzufügen oder die Verfolgung vorhandener Zeitprotokolle fortsetzen. Native Anwendungen für iOS und Android bieten Nutzer*innen die Flexibilität, den Zeitaufwand auch von unterwegs zu verfolgen und zu verwalten. Nutzer*innen können Zeitprotokollen Informationen, Beschreibungen und die Dauer hinzufügen und sie bestimmten Projekten oder Aufgaben zuweisen. Mit My Hours können Administrator*innen Zeitprotokollinformationen für Teammitglieder eingeben oder bearbeiten.

Nutzer*innen können detaillierte Zeitberichte erstellen und herunterladen, um wertvolle Einblicke in die Team- oder individuelle Leistung zu erhalten. My Hours unterstützt Aktivitäten, Projekte, Pivot- und Dashboard-Berichte.

My Hours ermöglicht es Nutzer*innen auch, Projektbudgets zu verwalten und bietet Abrechnungsmethoden nach Aufgaben, Projekten und Teammitgliedern. Nutzer*innen können Rechnungen anpassen und diese per E-Mail an ihre Kund*innen senden oder als PDF herunterladen.

Preisoptionen ab:

$ 6,00/Monat

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  • Abonnement

Die 5 Top-Alternativen zu My Hours

Typische Kunden

  • Freie Mitarbeiter
  • Kleine Unternehmen (2–50)
  • Mittelgroße Unternehmen (51–500)
  • Großunternehmen (500 und mehr)

Einsatz

  • Cloudbasiert
  • On-Premise (vor Ort)

Märkte

Österreich, Australien, Belgien, Kanada, Schweiz , Deutschland, Dänemark, Finnland, Frankreich, Vereinigtes Königreich, Norwegen, Russland, Schweden, Slowenien, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch

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Die 5 Top-Alternativen zu My Hours

Bilder

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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von My Hours: 41

  • API
  • Abrechenbare & nicht abrechenbare Stunden
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Abrechnungsfähige Positionen nachverfolgen
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anwesenheitsmanagement
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgabenmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung / Projektverfolgung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Erinnerungen
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Krankheitsausfall-Nachverfolgung
  • Mehrere Abrechnungstarife
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeiterzeiterfassung
  • Mobile Zeiterfassung
  • Online-Zeiterfassung
  • Prognosen
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projektmanagement
  • Projektzeiterfassung
  • Rechnungsmanagement
  • Statusverfolgung
  • Timesheet Management
  • Urlaubsverfolgung
  • Urlaubsverwaltung
  • Verfolgen der Teilnahme
  • Workflow-Management
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zeiterfassung
  • Zusammenfassende Berichte

Alternativen

Toggl Track

4,7
Nr. 1 Alternative zu My Hours
Toggl ist ein unglaublich einfaches Zeiterfassungs-Tool. Die Software ist für jeden gedacht, der eine einfach zu...

Clockify

4,7
Nr. 2 Alternative zu My Hours
Clockify ist die einzige 100 % kostenlose Zeiterfassungssoftware. Die Lösung ist einfach, nutzerfreundlich und eignet...

Harvest

4,6
Nr. 3 Alternative zu My Hours
Harvest ist eine einfache Online-Zeiterfassungssoftware, mit der du kritische Fragen zur Zeit deines Teams und zum...

QuickBooks Time

4,7
Nr. 4 Alternative zu My Hours
TSheets ist ein Online-Zeit- und Arbeitsverwaltungsdienst, der es Nutzern ermöglicht, die Zeit von ihrem Schreibtisch...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,8 /5
(835)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,9/5
Funktionen
4,6/5
Bedienkomfort
4,7/5
Kundenbetreuung
4,7/5

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Zeigt 5 von 835 Bewertungen
Kim
Gesamtbewertung
  • Branche: Pharmazeutika
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

MyHours - great way to track my time

Bewertet am 28.4.2020

Great way to help me prepare my invoices for clients

Great way to help me prepare my invoices for clients

Vorteile

It is really easy to set up. Day to day it works great! And I love that it is free - for 1 person and not a team to use, the free version makes the most sense.

Nachteile

They often upgrade things and then I have to figure out what the changes are Sometimes the changes are not for the best.

Nadege
Gesamtbewertung
  • Branche: Vorstandsbüro
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

If you don't need integration with an external app, this is the best time tracker I've seen

Bewertet am 20.6.2019

Response time of MyHours is amazing. You click, it starts. Some other software are simply too slow...

Response time of MyHours is amazing. You click, it starts. Some other software are simply too slow to process information or start tasks and I'm always wondering if the task timer has started or not. Also, this UI actually incites you to take notes which is never something you do naturally because, at that moment, you KNOW what you are working on. However, two months down the line, when the client says "what is this 4h30 log there ??", you can respond clearly "Oh you called me and you procrastinated for hours before making a decision, that's why it took so long dude !" :))

Vorteile

- Its user interface is pretty, fast-reacting, intuitive. It takes no time to understand how it works.

- You can assign the same task to various projects, which is pretty cool : the fact that I have several projects where the same tasks apply (I manage a client's clients and for each of them, I have translations, website audit, profile analysis to do... So it's great to create the task once and for all and assign it to each sub-client).

- With the invoicing feature, you can see immediately what's been invoiced, what's to be invoiced. As a freelancer, this is great as you don't necessarily invoice all your clients at the end of a month. Some yes, but some are invoiced at the end of a project. No looking around, exports, calculations, to see who needs to be invoiced.

- Because of how it's set up, unless you are really not focused, it's pretty impossible to have logs that don't correspond to a project and a client. My previous time tracking softwares were leaving me with unidentified logs that kept me wondering for hours on what project / task I worked three weeks ago, at 1.21am !! :) I ended up deleting logs because I had no clue if it was a mistake or a real work log...

- You can set up hourly rates per task or per project or per team member. That comes in handy because, in my case, I have different clients that I charge differently. And within the same client, I also have different rates depending on the project.

- Pricing is spot on.

Nachteile

Liking "least" is not how I would define it... I would say there is room for improvement in a couple of areas that are, right now, not critical for me (but might be for others):

- No integration (that I know of) with productivity software / project management software (Asana, Basecamp, Monday, Slack, Airtable, etc...). For some, it will prove a bit wasteful to have tasks in those apps and to have to repeat them in MyHours.

- Filtering is limited. For example, I have two clients that are close partners and even though I invoice them separately, projects are intertwined. I need to group those two clients together when I report and analyze time spent on projects. Right now, I can only filter one client at a time and I would appreciate filter where you can multiple select.

- Like all time trackers I know, MyHours also doesn't provide a really great to have feature : providing a read only view for clients of logs applying to them. For example, one of my clients for whom I work on a daily basis needs to know my "count" for the month at any given time, so he knows if he can give me more work or not, since we are on an hours package basis... Having a permanent URL where he can check on his own where I'm at and what I've worked on and how long would avoid time wasted for him asking me and time wasted for me telling him :)

In Betracht gezogene Alternativen

Harvest

Warum My Hours gewählt wurde

I had a lot of logs without clients, without projects and I wouldn't be warned until I was doing my invoicing and couldn't remember what I was doing. Lately the product became very unstable and I wasted hours just trying to start tracking and ended up tracking on my book with a pen... Frustrating. Overall, Tracking Time had way more filtering options where you could end up producing any report of any data, which was really cool but, at the end of the day, what you need is a very reactive time tracking software, which it was no longer.

Zuvor genutzte Software

TrackingTime

Gründe für den Wechsel zu My Hours

I imported my logs into Harvest but there was a mistake with the date format and all ended up being a mess. I wanted to delete all those old logs and re-import and was never able to do that, even with admin rights. I suppose it's possible to do it, I guess, but after 30 minutes of looking in vain, I thought that it was a pretty bad start so I decided to give up and look for something else. Glad I did, that's how I found MyHours !

Antwort von Spica

Hi Nadege,

thank you so much for your kind review.

Below are my short comments:
1. We are indeed slow on the integrations part. Will improve on this front very soon.
2. You can, in fact, select multiple projects or clients in reports. Maybe it is not straightforward enough. Please, contact support to learn how.
3. Shared reporting would make total sense, thanks.

Thank you for your suggestions and kind words.

Miha
My Hours Team

Frank
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

My Hours delivers a clean consistent user interface with an impressive and affordable feature...

Bewertet am 27.7.2022

Using My Hours delivers a rewarding and pleasant experience to the otherwise mundane task of time...

Using My Hours delivers a rewarding and pleasant experience to the otherwise mundane task of time tracking and reporting.

Vorteile

The interface to enter hours by project and task with tags either manually or automatic time tracking.
The clean crisp appearance, the configurability, as well as the customization capabilities of the Activity Report.

Nachteile

Sometimes I have to think a bit on how to switch time tracking modes, for example from the daily time log to the weekly timesheet view.

In Betracht gezogene Alternativen

TimeCamp, TopTracker, Clockify und Toggl Track

Warum My Hours gewählt wurde

The increased cost of the other product became prohibitive. The search for an replacement time tracking solution was due to the new pricing structure of QuickBooks Time.

Zuvor genutzte Software

QuickBooks Time

Gründe für den Wechsel zu My Hours

The ability manage time tracking by project, tasks, and tags. The ability generate pdf activity reports. The easy to use and intuitive interface for entering billable time by client and project. The affordability, as well as the modern, professional and elegant interface of all the features compared to the others products that I trialed led to an easy decision to move forward with My Hours. After several months of use, I am very pleased with my decision.
Maija
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

My Hours Review

Bewertet am 27.7.2022

It is a nice overview for what employees are working on.

It is a nice overview for what employees are working on.

Vorteile

It was easy for our employees to understand and it was a low cost option for the simple tracking methods that we needed. It is easy to see how many hours that have been inputted.

Nachteile

I do not like that when you put in a start time sometimes it will try to put in an end time in for you.

David
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Suits My Needs

Bewertet am 29.7.2022

I am happy I went with My Hours after spending a lot of time reviewing other small business...

I am happy I went with My Hours after spending a lot of time reviewing other small business accounting software/online services, nothing gave me the flexibility and control I wished for -- then I stumbled upon My Hours after a lot of frustration with others My Hours fits my needs better than anything else I have come across.

Vorteile

I like the activity review - you can see any aspect of a project and spot any missing elements. It's easy to customize reports. It enables clients and myself to see the big picture of where things are at (costs). I prefer to generate my own invoices manually since they need to be customized to the job and client. So My Hours allows me to see scope of a project and what needs to be billed etc. at any time.

Nachteile

A little difficult to customize, and some aspects need more flexibility. I tend to have to repeat some things often...

5 von 835 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

My Hours Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über My Hours.

My Hours bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: $ 6,00/Monat
  • Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

My Hours hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

My Hours unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

My Hours unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

My Hours kann in folgende Anwendungen integriert werden:

QuickBooks Payroll, Zapier

My Hours bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Chat

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