Tempo Timesheets

Über Tempo Timesheets
Tempo Timesheets ist eine Zeiterfassungssoftware in Jira, mit der Teams Zeiten online verfolgen und zuverlässige Daten für Berichterstattung, Rechnungsstellung, Buchhaltung und mehr sammeln können. Mit der App Tempo Cloud haben Nutzer die Flexibilität, unterwegs über iOS- und Android-Smartphones Zeiten zu verfolgen.
Mit Tempo Timesheets können Nutzer Zeiten schnell protokollieren, indem sie diese in den Kalender „My Work“ ziehen und ablegen. Nutzer können auch Zeiterfassungstools einrichten, um die Zeit automatisch zu verfolgen, während sie in Jira arbeiten. Die Zeiten werden in einen Arbeitsbericht konvertiert.
Mit Tempo Timesheets können Nutzer detaillierte Berichte erstellen und Einblicke in ihre Daten erhalten, um wertvolle Einblicke in protokollierte Probleme, Projekte, Teams, Nutzer, Konten und mehr zu erhalten. Nutzer können ihre Berichte speichern oder in verschiedene Formate wie XLS, CSV oder PDF exportieren.
Mit Tempo Timesheets können Führungskräfte die Zeiten von einzelnen Teammitgliedern oder des gesamten Teams prüfen und genehmigen. Zur Verbesserung der Transparenz und Rückverfolgbarkeit können über die Plattform genaue Genehmigungsprotokolle geführt werden.
Tempo Timesheets unterstützt die Integration in Slack und QuickBooks, sodass Nutzer ihre Arbeit protokollieren und Arbeitszeittabellen direkt von Slack aus einreichen, die Gehaltsabrechnungen durchführen und abrechenbare Stunden mit QuickBooks dokumentieren können. Nutzer können mit der Tempo API ihre anderen Tools integrieren.
Bilder




Du bist nicht sicher, ob Tempo Timesheets das Richtige ist?
Mit einer beliebten Alternative vergleichen
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Bedienkomfort
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Alternativen
Jira

Paymo

Everhour

Timesheets.com

Nutzerbewertungen
Hast du Tempo Timesheets bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 501–1 000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Zeitenbuchung
Bewertet am 22.9.2023
Vorteile
Tempo als Zeitenbuchungstools, ist leicht zu verwenden. Es ist übersichtlich & simple.
Nachteile
Es wäre besser wenn man Felder nach seinen Wünschen anpassen könnte.

- Branche: Internet
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Good Option for Existing Atlassian Users
Bewertet am 29.6.2021
While Tempo does provide distinct reporting benefits and ease of use to existing Atlassian (JIRA)...
While Tempo does provide distinct reporting benefits and ease of use to existing Atlassian (JIRA) customers, improvements could certainly be made to its permissions schemes and pricing model. If you are familiar with JIRA and have the knowledge and patience to properly configure the application, Tempo can be a very useful tool for data reporting and invoicing. If you are looking for a simpler, cheaper means to track time, however, I would recommend exploring alternative options.
Vorteile
Tempo Timesheets is an effective way to log and manage time entries for existing Atlassian users. The application integrates seamlessly with the JIRA project management platform, allowing users to log time through individual tasks and tickets, which then passes through to Tempo's custom reporting and approval dashboard. The inherent time entry approval process built into Tempo ensures data integrity, as only admin-level users are allowed to approve, reject, and edit submitted entries. The reporting functionality allows users to create custom time reports based on user, project, account, and several other category designations, which is great for organizing and assessing your time data.
Nachteile
Like most Atlassian products, the permissions scheme in Tempo is both complex and delicate. Familiarity with JIRA user AND project permissions is essential to proper use of the application, as misconfiguration can lead to corrupt or inaccurate data reporting. Tempo also lacks direct integration with popular accounting and CRM software such as QuickBooks, which makes service invoicing a more manual process. There is also no current means to distinguish JIRA users who need access to Tempo from JIRA users who do not, which means you will be charged a monthly service fee for each JIRA user, regardless or whether or not they actively use the application. This results in a higher monthly service fees, which can make Tempo less affordable to some users.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Very good - would recommend
Bewertet am 2.11.2019
Overall very good. Support has provided quick turnaround on any questions. Bug fixes and...
Overall very good. Support has provided quick turnaround on any questions. Bug fixes and improvements continue at a good pace, and the improvements are quality ones.
Vorteile
For issue-oriented end-users (e.g. developers), it's a great tool.
* Easy to use
* Seamlessly integration with Jira
* Easy administration
Nachteile
For account oriented end-users, there's an impedance mismatch. These users just want to log time against an account. Logging time against an issue and then assigning it to an account never feels right to them, and it's their biggest complaint. Tempo's solution is Internal Issues, but that doesn't resolve this usability issue for these users.
Does not support labor categories well - especially when a user performs different roles with different labor categories in a project. It can be partially worked around with work attributes.
Reporting works great for what's built-in but still needs improvement. E.g. reports of hours by combinations of project, account, user, role, work-attributes are needed. Dumping into Excel is the workaround here.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 5.0 /10
Close, but no cigar.
Bewertet am 18.10.2019
Its mostly fine, but if there was something that fit my needs better, I would switch.
Its mostly fine, but if there was something that fit my needs better, I would switch.
Vorteile
Generally, it is fairly easy for my team to log their time, and it is good that they can log it on EPICs rather than specific issues.
Nachteile
It's really clunky to administer the team and projects. There's no way to automatically add new projects to the team, and add new team members by default. Most importantly, the billing model is really frustrating. We do client work, and clients have access to our Jira -- But, clients will never ever log time. I don't believe that I should have to pay for those users as Tempo users. There should be an actual per-seat billing model, where I only pay for users who use tempo.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Tempo Timesheets Rocks!
Bewertet am 1.11.2019
We switched to Jira/Tempo several years ago (from FogBugz) because we needed a development tracking...
We switched to Jira/Tempo several years ago (from FogBugz) because we needed a development tracking tool with a good time tracking system. We picked Jira Software Cloud first and then selected Tempo Timesheets for time tracking. No regrets with Tempo. Jira has been (and still is) an adventure at times, but Tempo Timesheets has been a solid performer from the start. And it has received significant improvements over time. It's a great choice for my company.
Vorteile
Easy to use.
Integrates well with Jira Software Cloud.
Reasonably priced.
Nachteile
Not big , but due to Jira changes, it now takes an extra click to get to Tempo time entry in a Jira ticket.
In Betracht gezogene Alternativen
HarvestWarum Tempo Timesheets gewählt wurde
We dropped FogBugz because they didn't track time in a way that worked for us.Tempo Timesheets Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Tempo Timesheets.F. Welche Preispläne bietet Tempo Timesheets an?
Tempo Timesheets bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: $ 10,00/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Tempo Timesheets?
Tempo Timesheets hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
F: Welche Sprachen werden von Tempo Timesheets unterstützt?
Tempo Timesheets unterstützt die folgenden Sprachen:
Deutsch, Englisch, Französisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch
F. Unterstützt Tempo Timesheets mobile Geräte?
Tempo Timesheets unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Tempo Timesheets?
Tempo Timesheets kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Google Calendar, Jira, Microsoft 365, Tempo Cost Tracker, Tempo Planner
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Tempo Timesheets an?
Tempo Timesheets bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, Wissensdatenbank, Chat
Ähnliche Kategorien
Sieh alle für Tempo Timesheets gefundenen Softwarekategorien an.
- Zeiterfassungssysteme
- Stempeluhr Software
- DevOps Tools
- Projektplanungssoftware
- PPM-Software
- Kundensupport Software
- Projekttracking Software
- Agiles Projektmanagement Tools
- Personaleinsatzplanung Software
- Kundenservice Software
- ITSM Tools
- IT-Projektmanagement Software
- PSA-Software (Professional Services Automation)
- Produktionsplanung Software
- Betriebswirtschaftliche Software
- Help-Desk-Software