Über PrimeRx

PrimeRx ist ein Verwaltungssystem für unabhängige, niedergelassene Apotheken, Multi-Store-Besitzer und Krankenhäuser, das individuelle Workflows und automatisierte Ausfüll-, Rechnungs- und Kommunikationsprozesse unterstützt. Apps für iOS und Android bieten Nutzern die Flexibilität, ihre Daten von unterwegs über Smartphone oder Tablet zu verfolgen und zu verwalten.

PrimeRx bietet eine komplette Apothekenausgabelösung, mit der Nutzer die Aufnahme von Patienten und Lieferanten, die Bearbeitung von Reklamationen, die Etikettierung und Ausgabe sowie das Inventar von derselben zentralen Plattform aus verwalten können. PrimeRx hilft Nutzern, ihren Workflow durch automatisierte ausgehende Patientenanrufe, Textnachrichten und E-Mails zu optimieren. Weitere wichtige Funktionen sind die Einhaltung von Bewertungskarten und Berichterstattung, Prognosemodelle und das Ausstellen von Rezepten.

PrimeRx unterstützt ein automatisiertes System, mit dem Nutzer elektronisch Rezepte ausgestellt werden können, indem vorhandene Daten zu Patienten, Arzneien und Medikamentenbeständen herangezogen werden. Das automatisierte Ausfüll-System synchronisiert außerdem alle Nachfüllpackungen bis zu einem bestimmten Datum und gibt automatisch die geplanten Nachfüllpackungen des Tages frei. Mithilfe nutzerdefinierter Workflow- und Berichterstattungstools können Nutzer elektronische Aufträge generieren, eingehende Verschreibungen und Rezeptabholungen verwalten, Kosten zwischen Großhändlern vergleichen und vieles mehr.

Das Patienten Status Board ermöglicht es Apotheken, mit Patienten zu kommunizieren, während sie auf ihre Rezepte warten, und über Wartezeiten zu informieren.

Geräte

Unternehmensgröße

K M G

Märkte

Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch

Bilder

PrimeRx: Mobile home page screenshot
PrimeRx: Summary reports screenshot
PrimeRx: Graphical pharmacy data presentation screenshot
PrimeRx: Select a pharmacy store screenshot
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Videos zu PrimeRx PrimeRx Screenshot: PrimeRx: Mobile home page screenshot PrimeRx Screenshot: PrimeRx: Summary reports screenshot PrimeRx Screenshot: PrimeRx: Graphical pharmacy data presentation screenshot PrimeRx Screenshot: PrimeRx: Select a pharmacy store screenshot

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von PrimeRx: 31

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Aufzinsung
  • Automatisches Nachfüllen
  • Barcode / Tickets scannen
  • Barcodes/Etiketten
  • Berichterstattung / Analyse
  • Beurteilung-Management
  • Compliance Management
  • Datensynchronisation
  • Dokumentenmanagement
  • Echtzeit-Daten
  • Elektronische Rezepte
  • Elektronische Unterschrift
  • Etikettierung
  • Formularverwaltung
  • HIPAA konform
  • IVR / Spracherkennung
  • Inventarverwaltung
  • Kommunikationsmanagement
  • Medikamenten-Datenbank
  • Mehrere Geschäfte
  • Online-Ersatzfüllung
  • Reklamationsabwicklung
  • Rezept -erarbeitung
  • Statusverfolgung
  • Verkaufspunkt POS
  • Wechselseitige Audio & Video
  • Workflow-Management
  • Zusammenfassende Berichte

Alternativen

GoFrugal

4,4
Alternative Nr. 1 zu PrimeRx
GOFRUGAL bietet dem Einzelhandel, Restaurants, Vertriebshändlern und Unternehmen der Enterprise-Klasse eine Reihe von...

Intelligent Medical Software

4,2
Alternative Nr. 2 zu PrimeRx
Intelligent Medical Software ist eine cloudbasierte ePA-Lösungssuite, die Unternehmen im Gesundheitswesen unterstützt....

Winpharm

4,9
Alternative Nr. 3 zu PrimeRx
Winpharm helps dispensaries, independent and long term care (LTC) pharmacies, doctors, and hospitals manage billing,...

Rx30 Pharmacy System

4,3
Alternative Nr. 4 zu PrimeRx
RX30 Pharmacy System unterstützt Apotheken jeder Größe dabei, Prozesse im Zusammenhang mit Rezeptausgabe,...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,1 /5
(43)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
4,4/5
Kundenbetreuung
4,1/5

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5 von 43 Bewertungen angezeigt
Ernie N.
Gesamtbewertung
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

easy to use and teach- very happy with the product

Bewertet am 10.5.2018

Vorteile

support is easy- great product, lots of updates to stay current. i personally met and deal with some of the senior staff and owner.

Nachteile

hardware issues is a pain- possible field agent to come set up? i understand that hardware is not your field of expertise, but your prices are high but i understand why. this can get outdated with software version.

Antwort von Micro Merchant Systems

Dear PrimeRx User,
Firstly, we do appreciate the fact that you took out the time to provide a testimonial.

We also strive to exceed our customers expectations. We do provide Hardware maintenance at a very competitive price.
We are a TRUE WINDOWS based system - this allows our users, to simply shop for a PC with a price that they are comfortable with, and we will work with you to install our products and services on that PC. For this sole reason alone, most pharmacies find it cost-effective to not pay anything extra for the maintenance, and simply upgrade their hardware as and when required.

This gives you the choice along with the savings.

We value your feedback and will come back to you with a possible solution that may work for your benefit.

Thank you for always supporting us

Jenny L.
Gesamtbewertung
  • Branche: Pharmazeutika
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

PrimeRX Review

Bewertet am 13.10.2020

We had been using PrimeRX for 10+ years with multiple pharmacies. PrimeRx provided top-notched and...

We had been using PrimeRX for 10+ years with multiple pharmacies. PrimeRx provided top-notched and exceptional services to independent pharmacy owners.

Vorteile

The system is very simple and has an user friendly interface. Training new staff to use the software is a breeze. They also have a lot of training videos online, and they offer training classes as well.

Their customer support is great and have been able to resolve my issues quickly. Their support team and developers continue to be innovative in adding new features as well as adding functionality when requested. They respond promptly and problems are resolved very quickly. Their support team enjoys working with customers to fully understand the problems to produce the proper solutions.

The software is built specifically for the independent pharmacy owner. They are definitely the market leaders in the independent pharmacy management solution space.

Nachteile

There's nothing I don't like about this software

Antwort von Micro Merchant Systems

Dear Jenny,
Thank you for the 5-star review. I will make sure to pass on the review to all departments. I am sure everyone will appreciate your kinds words. If there is anything else you need from us, please don't hesitate to reach out to us!

Dawn W.
Gesamtbewertung
  • Branche: Pharmazeutika
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Its ok

Bewertet am 14.5.2018

It is easy to look things up in different ways

It is easy to look things up in different ways

Vorteile

I like that the software has different ways you can look up information based on what kind of information you are looking for. The thing I use the most is the processing of the 835 files. Its fast and easy. I also post payments in the claims processing tab. Its nice to have different ways you can pull the information and make the prescription as paid.

Nachteile

I don't like the inventory tab function. There is way too many issues with trying to form a report that is specified to what you are looking for. I believe that it is not pulling the information fully and I hope someone fixes it. I really wanted to just pull a report on our current inventory and there is way too many issues with how the system counts. Especially when the order is filed or unbilled. The way the inventory is counted leaves the inventory reports off.

Antwort von Micro Merchant Systems

Thank so much for the review. We value your 5-Star review that PrimeRx is an easy-to-use pharmacy management system.

To learn more about features and functionally kindly take advantage of the PrimePORTAL - the online learning tool. This portal will give you access to videos, that will keep you updated with the latest software features and functionalities.

Please feel free to reach out to our customer support team 24/7 if you have any inventory questions and to discuss how to solve your inventory reports. Inventory pulls all the information once the Rx is Billed.

Nicole W.
Gesamtbewertung
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 1.0 /10

Softwar is improving

Bewertet am 13.2.2020

Lots of bumps in the road. And a big learning curve. This last update has improved many things...

Lots of bumps in the road. And a big learning curve. This last update has improved many things that were safety and quality concerns. Software is improving with time.

Vorteile

Pharmacist Verification of prescriptions.
Ability to order from 2 wholesale companies within the software.
Be able to search by drug name within patient profile.

Nachteile

Inability to search by Rx number.
Inability to put a hard expiration stop date on insurances.
Customer service isn't always helpful and usually short or snooty with me when I call in.

Antwort von Micro Merchant Systems

Thank you for the 4 star review!

Micro Merchant Systems provides LIVE Support 7 Days of the Week through Phone, Email, or Chat.

Chat: www.micromerchantsystems.com
Kindly call 516-408-3999
Email: [email protected]
If you need one-on-one training email us at
[email protected]

Aparna R.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Highs and lows

Bewertet am 12.8.2019

Vorteile

Very user-friendly easy to use. Can train someone to use the software in matter or hours.

Nachteile

Good luck to tech support trying to rectify an issue. takes a few weeks at times, sometimes by fixing the issue, they create a new one. Not all customer support know what they are doing.

Antwort von Micro Merchant Systems

Dear Aparna,
Thank you for the 4-star review and your kind words about PrimeRx. I apologize for your frustration. Please remember MMS support will do their utmost help resolve any issues you might have. Kindly call or email any tech issues, we will do our best to solve for you.

Also please use our support resources by sending your queries to [email protected]
For most cases when you need support to solve immediate issues, the support is right there, we looked at your call logs and see that for most cases where the pharmacy has called, (like label adjustments, assistance with a report etc.) you may not need immediate attention, By emailing the Support distribution list, instead of you finding the right department, the appropriate analyst will reach out to you.
For immediate issues you can always rely on our 7 day support team. More than 95% of your current tickets have been handled by them in that manner.

Sincerely yours,
Marketing Manager

5 von 43 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

PrimeRx Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über PrimeRx.

PrimeRx bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab:
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von PrimeRx

PrimeRx hat die folgenden typischen Kunden:

201-500, 501-1.000, 1.001+

PrimeRx unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

PrimeRx unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

PrimeRx kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Capture

PrimeRx bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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