Über livepro

livepro ist eine cloudbasierte Wissensmanagementlösung, die das Kundenerlebnis und die Mitarbeiterbindung verbessert. Die Wissensdatenbank kann von jeder Unternehmensabteilung verwendet werden, einschließlich Personalabteilung, Kontaktcenter-Agenten und Schulungsabteilungen. Sie kann ferner für den Kunden-Self-Service eingerichtet werden, um die Zahl der Support-Tickets zu reduzieren.

Mit livepro können Nutzer Wissen über einen anpassbaren, dezentralen Authoring-Workflow erstellen und kategorisieren. Die Veröffentlichung kann im Voraus geplant werden und nach einer bestimmten Zeitspanne ablaufen. Die vollständige Versionskontrolle gibt Nutzern Einblick, welche Änderungen wann und von wem vorgenommen wurden, mit der Möglichkeit, frühere Versionen wiederherzustellen. Wissensinhalte können zur regelmäßigen Überprüfung markiert werden, um sicherzustellen, dass die Inhalte auf dem neuesten Stand sind. Rollenbasierte Berechtigungen ermöglichen es Nutzern, den Zugriff auf Informationen anzupassen, und nutzerkonfigurierbare Profile ermöglichen die Kollaboration und individualisierte Erfahrungen.

Die Wissensdatenbank von livepro umfasst eine intelligente Suche, die Suchbewertungen bietet, um Nutzern bei der Bestimmung der Relevanz von Ergebnissen zu helfen, sowie Zusammenfassungen, anhand derer Nutzer Wissen auf einen Blick erkennen können. Ein dynamisches Entscheidungsfindungstool mit Antwortbot soll Neulinge durch Anfragen und Prozesse führen, indem es eine Reihe von Fragen basierend auf Nutzerantworten stellt. Wissensquizfragen stellen ferner das Verständnis von Richtlinienaktualisierungen oder anderen wichtigen Änderungen sicher, und Ankündigungen können verwendet werden, um Agenten über relevante Nachrichten und Updates zu informieren.

Preisoptionen ab:

Nicht vom Anbieter bereitgestellt

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Typische Kunden

  • Freie Mitarbeiter
  • Kleine Unternehmen (2–50)
  • Mittelgroße Unternehmen (51–500)
  • Großunternehmen (500 und mehr)

Einsatz

  • Cloudbasiert
  • On-Premise (vor Ort)

Märkte

Australien, Kanada, Deutschland, Vereinigtes Königreich, Irland , Niederlande, Neuseeland, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch, Französisch, Niederländisch, Spanisch

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Videos zu livepro
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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von livepro: 56

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Content-Management
  • Dashboard
  • Datei-Verwaltung
  • Daten-Import / -Export
  • Diskussionen / Foren
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Einmalige Anmeldung
  • Engagement-Tracking
  • Entscheidungsunterstützung
  • Etikettierung
  • Feedback-Management
  • Inhalt-Bibliothek
  • Integration des aktiven Verzeichnisses (AD)
  • Katalogisierung / Kategorisierung
  • Kategorisierung / Gruppierung
  • Kommentare / Notizen
  • Kommunikationsmanagement
  • Konfigurierbarer Workflow
  • Kundenspezifisches Branding
  • Live-Chat
  • Mehrsprachig
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Multichannel-Datenerfassung
  • Negatives Feedback Management
  • Online-Foren
  • SSL-Sicherheit
  • Selbst-Lernen
  • Self-Service Portal
  • Social-Media-Integration
  • Textbearbeitung
  • Umfragen & Feedback
  • Versionskontrolle
  • Volltextsuche
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Widgets
  • Wissensbasis-Management
  • Wissensmanagement
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Alternativen

Confluence

4,4
Nr. 1 Alternative zu livepro
Confluence ist ein gemeinsamer Arbeitsbereich zum Erstellen und Verwalten all deiner Arbeit. Von Produktplänen bis zu...

Salesforce Sales Cloud

4,4
Nr. 2 Alternative zu livepro
Salesforce Sales Cloud ist eine cloudbasierte CRM-Anwendung von Salesforce. Sales Cloud hilft Vertriebsteams, Deals...

Oracle Database

4,6
Nr. 3 Alternative zu livepro
Oracle Database is a data warehouse software designed to help businesses of all sizes manage data and automate...

Salesforce Essentials

4,3
Nr. 4 Alternative zu livepro
Salesforce Essentials ist eine cloudbasierte CRM-Lösung für kleine Unternehmen, mit der Nutzer Leads, Opportunitys,...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,8 /5
(155)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8/5
Funktionen
4,6/5
Bedienkomfort
4,7/5
Kundenbetreuung
4,9/5

Hast du livepro bereits?

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Natascha
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 201-500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Livepro makes it easy to create and manage knowledge content

Bewertet am 29.7.2022

Any time that I have spoken with someone from Livepro, I know that I am in great hands. The team...

Any time that I have spoken with someone from Livepro, I know that I am in great hands. The team are super approachable and are always happy to help me troubleshoot what ever problem I have had. [SENSITIVE CONTENT] and the team also listen to our experiences as users and are always looking for ways that they can help us uplift our knowledge practices. They do this through their regular workshops as well as taking on our feedback and bringing in new features.

Vorteile

I've been using LivePro for about 18 months as a knowledge author and 3 1/2 years as a user before that. It's more than just a knowledge management tool that delivers articles to users. It's a tool that we use across many areas of the business that enables our users to access knowledge easily and in ways that suits them. Many of our users are phone based and it's important that they can access the answers and knowledge they need without much fuss, and LivePro does just that.

My favourite type of content to create in LivePro are the Rockets. They are an amazing tool that enable my users to make decisions quickly and efficiently. My users also love them because they can easily work through them to get the answer that they need without having to navigate large amounts of text. Using rockets we have been able to reduce the our risk of incorrect processes being followed and member complaints.

Nachteile

There is a little bit of a learning curve to the types of content that are more complex than a document note, but they are well worth exploring.

The search results can get a little clunky if you don't regularly maintain your results to ensure that they stay effective.

Jason
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 1 001-5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Elevating the Customer Experience Journey for Knowledge Content

Bewertet am 16.2.2021

Using livepro enables us to provide a single source of truth for multiple stakeholders - from...

Using livepro enables us to provide a single source of truth for multiple stakeholders - from internal business units and departments to external clients. The ability to easily customise the platform to suit the client's needs and desires makes the role of Knowledge Management such a joy to be involved with.

The response from the end-user is always positive and they actively want to use the platform because they love the experience and journey that is provided to ensure that they can follow the process from start to finish in a simple, yet effective way.

Vorteile

I was introduced to livepro when I joined my current place of work approximately a year ago and since then have fallen in love with the platform. Livepro provides the means to have a single source of truth available to all employees but in a fun and engaging way. The following shows the key reasons why livepro is the best KMS platform on the market at the moment:

1. Easy to use: The platform is very intuitive and is a great tool that can be learned very quickly at the drop of a hat.

2. Customer Experience: The platform provides an amazing sense of engagement that helps draw employees to use the KMS rather than having a "wall of text" article to read. The customisations that are available within the platform provide the ability to get people to actively 'want' to use the KMS and help them locate the right information as quickly as possible - the first time they search for it.

3. Integrations: livepro is continually developing api integrations with many other platforms and CRMs which makes the ability to use livepro with existing resources a business or client already has in place such a huge benefit. This is critical to being able to promote livepro as part of our greater service offering.

Nachteile

Some things that could be added or improved are:

Reporting: The reporting functions are being improved, but having the ability to pull data reports on user selections from a Rocket Tool will be a huge boon to call reviews for quality metrics measuring, and the use of the KMS by the end-user;

Checklists: The ability to add a checklist selection within an article or rocket tool for an end-user to confirm completion of a process or task would also be valuable resource;

JavaScript support: This function is currently disabled for security, but the ability to incorporate jsqueries would be amazing.

In Betracht gezogene Alternativen

Microsoft SharePoint, Salesforce Essentials, Oracle Database und Confluence

Gründe für den Wechsel zu livepro

livepro provides a simple and effective means of customising content and knowledge to be able to provide the right information for the user and subsequently the customer in a fun, engaging way.
Lucy
Gesamtbewertung
  • Branche: Medizinische Praxis
  • Unternehmensgröße: 1 001-5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Great tool overall but could be smoother.

Bewertet am 13.8.2018

Overall its a fantastic tool that does contain all the information and is updated regularly by the...

Overall its a fantastic tool that does contain all the information and is updated regularly by the wonderful carina. It just be improved by improving the navigation with less steps, and perhaps organising as a decision tree where you work backwards. Ie. US Chest Wall - then find the clinics that offer it.

Vorteile

Thorough and regularly updated. Carina is fantastic with her speedy replies.

Nachteile

Bit too clunky, could be smoother to use.

Geoff
Gesamtbewertung
  • Branche: Regierungsbeziehungen
  • Unternehmensgröße: 501-1 000 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

A Great Step Forward

Bewertet am 20.6.2019

To ensure our organization has the right answer, quickly, every time for whoever their customer is....

To ensure our organization has the right answer, quickly, every time for whoever their customer is. It has been a great step forward towards this and the support crew from the initial trainers to CSR and the rest have been great to deal with and very responsive.

Vorteile

The ease of use is the main thing I like about the software, creating the knowledge objects, updating information, reverting, training team members, searching for information, reporting, quizzes are all very easy to use.

Nachteile

There is not much and they points I have highlighted they are already working on to fix like people being able to edit their own profile.

Carita
Gesamtbewertung
  • Branche: Medizinische Praxis
  • Unternehmensgröße: 1 001-5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great software for call centres

Bewertet am 7.8.2018

It's been a great tool to consolidate knowledge across many clinics and to make it very quick and...

It's been a great tool to consolidate knowledge across many clinics and to make it very quick and easy for our booking agents to find the right (and up to date) information for our customers.

Vorteile

Ease of use. If you can use word you can use Livepro to quickly create and manage your content and make it easily accessible for your users. If you have a basic understanding of html and css you can make it go futher but this isn't necessary. The ability to tailor access levels for different types of users (eg admins or end users) is also great. Ongoing support is also exceptional and also great to have access to a community of livepro admins that we all learn from and help each other out.

Nachteile

Only minor issues I've noticed because I can be pedantic - but these were all quickly resolved by the support team. My only issue is that it can be a little fussy in applying some formatting - ie depends on how the formatting was applied in the first place to text as to how it can be modified. So sometime you just need to clear the formating and re-apply it. But this is a minor issue compared with some of the other problems I've encountered on other systems.

5 von 155 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

livepro Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über livepro.

livepro bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab:
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

livepro hat die folgenden typischen Kunden:

11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

livepro unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch, Französisch, Niederländisch, Spanisch

livepro unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

livepro kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Chatbot, Cisco, Genesys Cloud CX, Microsoft Teams, NICE CXone, Salesforce.org Nonprofit Cloud, Slack, WordPress, Zendesk

livepro bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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