Über MailBird

Mailbird ist eine E-Mail-Management-Anwendung, die Unternehmen jeder Größe hilft, Nachrichten von mehreren Konten in einem zentralen Posteingang zu synchronisieren und die Plattform mit LinkedIn zu verbinden. Die Lösung bietet eine Speed-Reading-Funktionalität, mit der Mitarbeiter 800 Wörter pro Minute/im Eiltempo auslesen können, um die E-Mail-Produktivität zu steigern.

Unternehmen können verschiedene integrierte Farbthemen und Layouts verwenden, um einen nutzerdefinierten Posteingangsstil zu erstellen. Die Software bietet eine Suchfunktion für Anhänge, die es Fachleuten ermöglicht, Dokumente oder Multimediadateien aus zurückliegenden Zeiträumen zu suchen. Mitarbeitende können nutzerdefinierte Benachrichtigungstöne hochladen, gesendete E-Mails zurückziehen, Anhänge in der Vorschau anzeigen und Videokonferenzen oder virtuelle Besprechungen durchführen. Darüber hinaus können Fachleute Kontaktinformationen verwalten, indem sie die Drag-and-drop-Funktionalität verwenden, um Kontakte zu verknüpfen und zusammenzuführen.

Nutzer können je nach Vorliebe helle oder dunkle Designs wählen, E-Mails für eine bestimmte Dauer in den Schlummermodus versetzen und auf Nachrichten im selben Thread antworten. Darüber hinaus können Teams Tastaturbefehle oder eine schnelle Aktionsleiste für verschiedene Aktivitäten wie Nachrichtenerstellung, Archivierung, Weiterleitung und mehr in einem einheitlichen Dashboard verwenden.

Preisoptionen ab:

$ 3,94/Monat

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Die 5 Top-Alternativen zu MailBird

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch

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Die 5 Top-Alternativen zu MailBird

Bilder

MailBird Software - 1
MailBird Software - 2
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Videos zu MailBird
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MailBird Software - 1 MailBird Software - 2 MailBird Software - 3

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von MailBird: 11

  • Aktivitäts-Dashboard
  • Anpassbare Vorlagen
  • Archivierung & Aufbewahrung
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Überwachung
  • Inbox-Management
  • Kontaktmanagement
  • Reaktions-Management
  • Suchen / filtern
  • Unterschriften-Management

Alternativen

eM Client

4,1
Nr. 1 Alternative zu MailBird
eM Client ist ein voll ausgestatteter E-Mail-Client mit einer modernen und benutzerfreundlichen Oberfläche. Der eM...

Thunderbird

4,4
Nr. 2 Alternative zu MailBird
Thunderbird is an on-premise email management platform designed to help businesses securely handle, search, organize,...

Sendloop

4,5
Nr. 3 Alternative zu MailBird
Sendloop ist eine umfassende E-Mail-Marketing- und Marketing-Automatisierung. Du findest hier alle Funktionen und...

Really Simple Systems CRM

4,4
Nr. 4 Alternative zu MailBird
Really Simple Systems CRM wurde speziell für kleine und mittlere Unternehmen entwickelt, denn es ist einfach einzurichte...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,4 /5
(292)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Funktionen
4,4/5
Bedienkomfort
4,6/5
Kundenbetreuung
4,4/5

Hast du MailBird bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
5 von 292 Bewertungen angezeigt
Nicholas L. Nicholas L.
Gesamtbewertung
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Untern. Größe: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great email client

Bewertet am 27.5.2019

Very positive. I've received good customer service and the price is very reasonable given that it's...

Very positive. I've received good customer service and the price is very reasonable given that it's a one-off payment.

Vorteile

Set out nicely with a clear design. Love having whatsapp dropbox and google calendar all in one place integrated into the email client.

Nachteile

There is nothing that I can think of I don't like about the product. I am very happy with it.

Victor L. Victor L.
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

It just works!

Bewertet am 31.7.2021

I have many different inboxes that I have to keep track of. Having to switch accounts to check...

I have many different inboxes that I have to keep track of. Having to switch accounts to check everything at least a few times a day was very time-consuming. Since switching to MailBird I get all my accounts synced to a unified inbox and notified whenever I receive an email. That makes it much easier to stay on top of my work and keep track of everything with minimal effort which could easily save a lot of time.

Vorteile

The best thing about MailBird is that everything works. I have been using it for many years and it has been very reliable with no problems at all. Everything you should expect from your mail client is there with a few extra features as well but most importantly I have not encountered a single issue since I started using MailBird.

Nachteile

It might look a little bit basic and does not compare with all the fancy web-like interfaces that most newer software has. But don't let it fool you, there are a lot of great features that make MailBird a powerful tool, and most importantly what it does, it does well.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Untern. Größe: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

If You Have An Exchange Account that isn’t related to a business, don’t buy this!!!

Bewertet am 24.7.2021

This is the third time in the last few years that I’ve bought and used mailbird. I immediately...

This is the third time in the last few years that I’ve bought and used mailbird. I immediately remembered upon buying it why I deleted it very soon after… upon writing their customer support really hit home these issues:
Here’s a paraphrased conversation from their support:
Me: Hi, I have an exchange account that is my school account as I am a student that needs to work with the other inboxes. It’s not a business and I don’t need business features or to pay for a business plan bc I am not a business- is there a work around? Otherwise I’d appreciate a refund. Things weren’t as advertised and not I’m being bombarded with messages within the app to upgrade to business and I don’t have a business account.
Support: you can change the IMAP settings.
Me: how/where/what do you I change them to? You have no docs or articles to help and your doesn’t allow me to do anything other than choose a new url for the outgoing server. I cannot even access the incoming server.
Support: (a different person) Buy MB business! (Then proceeds in many different long paragraphs to try to sell me a business upgrade/account.
Me: I cannot delete the exchange account as the app crashes. Once again, I am not a business and won’t be upgrading just to have my student account with my other four accounts. Please help me by addressing the other things I spoke to.
Support: x4 more times (ignores my concerns) Buy business!! (Proceeds in paragraphs to try to sell me MB Business, pasted similar pitch…

Vorteile

The UI and the ease of use, versus outlook, mail, etc.

Nachteile

They have absolutely terrible support that fails to seemingly even read your request, let alone addrsss your concerns and help you work through them. One thing I can say is that their support the last time I ordered this product was MUCH BETTER. They changed their app so the workaround for adding an exchange account seems virtually impossible unless you want to upgrade to business. And then they repeatedly ram you into buying a business account, regardless of whether you need it or not. As someone whose worked in customer success, service, and sales for 18+ This company likely won’t survive if their only response to complains and issues is ramming a product the customer doesn’t need down their throats and not addressing any of their issues. Good support that retains customer and reduces churn actually had the customer’s best interest in mind… it’s clear by how things are ran here, and my multiple support tickets that all pan out the same, that is most definitely not the case with this product. Such a shame bc I actually love the functionality, and as a web developer, I know that UIX with these apps are absolutely terrible.

Stacy M. Stacy M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Eventservice
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Inbox zero!

Bewertet am 15.9.2019

Mailbird gives me what other desktop email programs didn't, a chance to stay on top of my emails....

Mailbird gives me what other desktop email programs didn't, a chance to stay on top of my emails. It's fast and with the unified mailbox, emails don't get lost in the shuffle. When my team first switched, we were able to import all the email settings from the other mail program we were using. Setup was instant!

Vorteile

The best thing about this software is the unified inbox. I have twelve email addresses, and when using other similar desktop email software, I would have to click on each email address to view the inbox of each. With this, it combines all the new email together, which helps to keep on top of all my emails.

Nachteile

The desktop software is spot on, it is hard to find a fault. My only wish is that there was a mobile version of this software for my phone.

In Betracht gezogene Alternativen

eM Client

Warum MailBird gewählt wurde

Outlook has been around a long time, and it's not a bad email program, if you are only using it for one email address, but if you have multiple email addresses, like myself and my team, then it quickly became a hassle.

Gründe für den Wechsel zu MailBird

Honestly, the unified inbox was a huge selling point, but the customization options also helped me decide. Mailbird also has several useful integrations available, which allows us to not only stay on top of our emails, but also our social media accounts and more!
Jeremy M. Jeremy M.
Gesamtbewertung
  • Branche: E-Learning
  • Untern. Größe: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Mailbird Is A Fantastic Software for Managing Multiple Email Accounts

Bewertet am 25.5.2020

I have more emails than any human being should have. Mailbird has helped me to tame this monster...

I have more emails than any human being should have. Mailbird has helped me to tame this monster and saved me a TON OF TIME doing it. Thank you Mailbird!

Vorteile

I love the unified account that allows me to view an inbox for all of my email accounts. The emails are then color coded so I know who it's being sent to. My other favorite feature is being able to click an email and have all emails from the same sender provided immediately in list format. This allows me to quickly empty my emails and overcome inbox overwhelm =)

Nachteile

There are no cons on this software that I have found personally. If I could request one feature, it would be to match the categorization of emails like you see in Gmail. At least provide the option to have your categories match how Gmail sorts them and/or provide a filtering option to either view or not view those emails in those categories such as newsletters, financial, etc.

5 von 292 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

MailBird Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über MailBird.

MailBird bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab: $ 3,94/Monat
  • Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

MailBird hat die folgenden typischen Kunden:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

MailBird unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

MailBird unterstützt die folgenden Geräte:

MailBird kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Asana, Dropbox Business, Evernote Teams, Facebook for Business, Google Calendar, Google Docs, Microsoft To Do, Microsoft To-Do, Slack, Todoist, Trello, Twitter

MailBird bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Chat

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