
MailBird
Über MailBird
Mailbird ist eine E-Mail-Management-Anwendung, die Unternehmen jeder Größe hilft, Nachrichten von mehreren Konten in einem zentralen Posteingang zu synchronisieren und die Plattform mit LinkedIn zu verbinden. Die Lösung bietet eine Speed-Reading-Funktionalität, mit der Mitarbeiter 800 Wörter pro Minute/im Eiltempo auslesen können, um die E-Mail-Produktivität zu steigern.
Unternehmen können verschiedene integrierte Farbthemen und Layouts verwenden, um einen nutzerdefinierten Posteingangsstil zu erstellen. Die Software bietet eine Suchfunktion für Anhänge, die es Fachleuten ermöglicht, Dokumente oder Multimediadateien aus zurückliegenden Zeiträumen zu suchen. Mitarbeitende können nutzerdefinierte Benachrichtigungstöne hochladen, gesendete E-Mails zurückziehen, Anhänge in der Vorschau anzeigen und Videokonferenzen oder virtuelle Besprechungen durchführen. Darüber hinaus können Fachleute Kontaktinformationen verwalten, indem sie die Drag-and-drop-Funktionalität verwenden, um Kontakte zu verknüpfen und zusammenzuführen.
Nutzer können je nach Vorliebe helle oder dunkle Designs wählen, E-Mails für eine bestimmte Dauer in den Schlummermodus versetzen und auf Nachrichten im selben Thread antworten. Darüber hinaus können Teams Tastaturbefehle oder eine schnelle Aktionsleiste für verschiedene Aktivitäten wie Nachrichtenerstellung, Archivierung, Weiterleitung und mehr in einem einheitlichen Dashboard verwenden.
Preisoptionen ab:
$ 3,94/Monat
- Kostenlose Version
- Gratis Testen
- Abonnement
Die 5 Top-Alternativen zu MailBird
Geräte
Unternehmensgröße
Märkte
Vereinigte Staaten
Unterstützte Sprachen
Englisch
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Die 5 Top-Alternativen zu MailBird
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Funktionen
Gesamtzahl der Funktionen von MailBird: 12
Alternativen
eM Client

Thunderbird Outlook Converter

Thunderbird

Sendloop

Nutzerbewertungen
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- Branche: Computer-Hardware
- Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Is it the best e-mail client ever? It comes pretty close.
Bewertet am 10.6.2022
Vorteile
The software is very lightweight on system resources, is quick and easy to setup and offer a simple interface that is clean and easy to navigate. Supporting multiple e-mail accounts and types of account out of the box is excellent and it really allows you to have a single pane view of all your mailboxes in one place.
Nachteile
I least liked the fact that the Microsoft Exchange connection is only available in the Business/Pro edition, whilst it used to be that mailboxes running on Exchange were normally only ever a business option there are more and more hosting companies offering Office 365/Exchange mailboxes as part of their email solution.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
It just works!
Bewertet am 31.7.2021
I have many different inboxes that I have to keep track of. Having to switch accounts to check...
I have many different inboxes that I have to keep track of. Having to switch accounts to check everything at least a few times a day was very time-consuming. Since switching to MailBird I get all my accounts synced to a unified inbox and notified whenever I receive an email. That makes it much easier to stay on top of my work and keep track of everything with minimal effort which could easily save a lot of time.
Vorteile
The best thing about MailBird is that everything works. I have been using it for many years and it has been very reliable with no problems at all. Everything you should expect from your mail client is there with a few extra features as well but most importantly I have not encountered a single issue since I started using MailBird.
Nachteile
It might look a little bit basic and does not compare with all the fancy web-like interfaces that most newer software has. But don't let it fool you, there are a lot of great features that make MailBird a powerful tool, and most importantly what it does, it does well.
- Branche: Verbraucherdienste
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
If You Have An Exchange Account that isn’t related to a business, don’t buy this!!!
Bewertet am 24.7.2021
This is the third time in the last few years that I’ve bought and used mailbird. I immediately...
This is the third time in the last few years that I’ve bought and used mailbird. I immediately remembered upon buying it why I deleted it very soon after… upon writing their customer support really hit home these issues:
Here’s a paraphrased conversation from their support:
Me: Hi, I have an exchange account that is my school account as I am a student that needs to work with the other inboxes. It’s not a business and I don’t need business features or to pay for a business plan bc I am not a business- is there a work around? Otherwise I’d appreciate a refund. Things weren’t as advertised and not I’m being bombarded with messages within the app to upgrade to business and I don’t have a business account.
Support: you can change the IMAP settings.
Me: how/where/what do you I change them to? You have no docs or articles to help and your doesn’t allow me to do anything other than choose a new url for the outgoing server. I cannot even access the incoming server.
Support: (a different person) Buy MB business! (Then proceeds in many different long paragraphs to try to sell me a business upgrade/account.
Me: I cannot delete the exchange account as the app crashes. Once again, I am not a business and won’t be upgrading just to have my student account with my other four accounts. Please help me by addressing the other things I spoke to.
Support: x4 more times (ignores my concerns) Buy business!! (Proceeds in paragraphs to try to sell me MB Business, pasted similar pitch…
Vorteile
The UI and the ease of use, versus outlook, mail, etc.
Nachteile
They have absolutely terrible support that fails to seemingly even read your request, let alone addrsss your concerns and help you work through them. One thing I can say is that their support the last time I ordered this product was MUCH BETTER. They changed their app so the workaround for adding an exchange account seems virtually impossible unless you want to upgrade to business. And then they repeatedly ram you into buying a business account, regardless of whether you need it or not. As someone whose worked in customer success, service, and sales for 18+ This company likely won’t survive if their only response to complains and issues is ramming a product the customer doesn’t need down their throats and not addressing any of their issues. Good support that retains customer and reduces churn actually had the customer’s best interest in mind… it’s clear by how things are ran here, and my multiple support tickets that all pan out the same, that is most definitely not the case with this product. Such a shame bc I actually love the functionality, and as a web developer, I know that UIX with these apps are absolutely terrible.
- Branche: Glücksspiel & Casinos
- Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Mail bird
Bewertet am 7.6.2022
Vorteile
Ease of use, very adaptable to my needs, and it is very easy to organize my emails
Nachteile
There really has not been any downside to MailBird for my personal use.
- Branche: Eventservice
- Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Inbox zero!
Bewertet am 15.9.2019
Mailbird gives me what other desktop email programs didn't, a chance to stay on top of my emails....
Mailbird gives me what other desktop email programs didn't, a chance to stay on top of my emails. It's fast and with the unified mailbox, emails don't get lost in the shuffle. When my team first switched, we were able to import all the email settings from the other mail program we were using. Setup was instant!
Vorteile
The best thing about this software is the unified inbox. I have twelve email addresses, and when using other similar desktop email software, I would have to click on each email address to view the inbox of each. With this, it combines all the new email together, which helps to keep on top of all my emails.
Nachteile
The desktop software is spot on, it is hard to find a fault. My only wish is that there was a mobile version of this software for my phone.
In Betracht gezogene Alternativen
eM ClientWarum MailBird gewählt wurde
Outlook has been around a long time, and it's not a bad email program, if you are only using it for one email address, but if you have multiple email addresses, like myself and my team, then it quickly became a hassle.Gründe für den Wechsel zu MailBird
Honestly, the unified inbox was a huge selling point, but the customization options also helped me decide. Mailbird also has several useful integrations available, which allows us to not only stay on top of our emails, but also our social media accounts and more!MailBird Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über MailBird.F. Welche Preispläne bietet MailBird an?
MailBird bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: $ 3,94/Monat
- Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von MailBird?
MailBird hat die folgenden typischen Kunden:
2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000
F: Welche Sprachen werden von MailBird unterstützt?
MailBird unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt MailBird mobile Geräte?
MailBird unterstützt die folgenden Geräte:
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert MailBird?
MailBird kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Asana, Dropbox Business, Evernote Teams, Google Calendar, Google Docs, Meta for Business, Microsoft To Do, Microsoft To-Do, Slack, Todoist, Trello, Twitter
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet MailBird an?
MailBird bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Chat
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