Mailbird

4,4 (390)
Eine Bewertung schreiben
E-Mail-Management-Software zur Synchronisierung der Kommunikation

Über Mailbird

Mailbird ist eine E-Mail-Management-Anwendung, die Unternehmen jeder Größe hilft, Nachrichten von mehreren Konten in einem zentralen Posteingang zu synchronisieren und die Plattform mit LinkedIn zu verbinden. Die Lösung bietet eine Speed-Reading-Funktionalität, mit der Mitarbeiter 800 Wörter pro Minute/im Eiltempo auslesen können, um die E-Mail-Produktivität zu steigern.

Unternehmen können verschiedene integrierte Farbthemen und Layouts verwenden, um einen nutzerdefinierten Posteingangsstil zu erstellen. Die Software bietet eine Suchfunktion für Anhänge, die es Fachleuten ermöglicht, Dokumente oder Multimediadateien aus zurückliegenden Zeiträumen zu suchen. Mitarbeitende können nutzerdefinierte Benachrichtigungstöne hochladen, gesendete E-Mails zurückziehen, Anhänge in der Vorschau anzeigen und Videokonferenzen oder virtuelle Besprechungen durchführen. Darüber hinaus können Fachleute Kontaktinformationen verwalten, indem sie die Drag-and-drop-Funktionalität verwenden, um Kontakte zu verknüpfen und zusammenzuführen.

Nutzer können je nach Vorliebe helle oder dunkle Designs wählen, E-Mails für eine bestimmte Dauer in den Schlummermodus versetzen und auf Nachrichten im selben Thread antworten. Darüber hinaus können Teams Tastaturbefehle oder eine schnelle Aktionsleiste für verschiedene Aktivitäten wie Nachrichtenerstellung, Archivierung, Weiterleitung und mehr in einem einheitlichen Dashboard verwenden.


Bilder

Mailbird Software - 1
Mailbird Software - 2
Mailbird Software - 3
5 weitere anzeigen
Videos zu Mailbird
Videos zu Mailbird
Mailbird Software - 1
Mailbird Software - 2
Mailbird Software - 3

Du bist nicht sicher, ob Mailbird das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Mailbird

4,4 (390)
VS.
Häufig bewertet

Startpreis

$ 2,28
Jahr
$ 0,00
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

12
44

Integrationen

12
6

Bedienkomfort

4,5 (390)
4,4 (473)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,4 (390)
4,4 (473)

Kundenservice

4,2 (390)
4,3 (473)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

Streak

4,5
Nr. 1 Alternative zu Mailbird
Streak ist ein CRM, das vollständig in deinen Gmail-Posteingang integriert ist und neben all deinen anderen G-Suite-Anwe...

Microsoft 365

4,7
Nr. 2 Alternative zu Mailbird
Microsoft Office 365 bietet Web-, Desktop- und mobile Anwendungen für Outlook, Word, Excel, PowerPoint, OneNote,...

Spike

4,7
Nr. 3 Alternative zu Mailbird
Spike vereint deine gesamte Kommunikation: deine E-Mails, Messaging, Chats, Sprach- und Videoanrufe, Teamkollaboration,...

BlueMail

4,4
Nr. 4 Alternative zu Mailbird
BlueMail for Teams ist eine kollaborative E-Mail-Plattform, die organisatorisches Messaging und Team-Mail in einer...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,4 /5
(390)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Funktionen
4,3/5
Bedienkomfort
4,5/5
Kundenbetreuung
4,2/5

Hast du Mailbird bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 390 Bewertungen
Tomas
Tomas
Gesamtbewertung
  • Branche: Marktforschung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

If you want a solid, easy email management tool, this is it. Plus no more Outlook.

Bewertet am 10.9.2022

Very happy with the performance of the software, the simple process and I love the ability to "see"...

Very happy with the performance of the software, the simple process and I love the ability to "see" all the important stuff clearly and quickly. The calendar integration is great, so no double checking on different apps and the tracking and filter options are great. Will recommend it to anyone that doesn't want big names to manage their email.

Vorteile

What I like most is the ability qto manage all my 6 accounts in one place. Plus features like the Time settings to send the email or the tracking of emails are good decision breakers. I wanted out of Outlook this was a charm.

Nachteile

Maybe the left bar of the account icons, if too many some are not seen directly.p

Sarah
Gesamtbewertung
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 1.0 /10

Unfortunately does not always send mail

Bewertet am 24.2.2023

In general when it works it is a good product, but it does not work consistently and is not...

In general when it works it is a good product, but it does not work consistently and is not reliable.

Vorteile

I like that all accounts are unified in one place. I can set up icons that help me identify an account at a single glance. The delayed sending feature is helpful and intuitive.

Nachteile

I have one account that consistently has problems sending mail with mailbird. There is no announcement that it does not send, instead it quietly slides that mail into drafts, and it is a nasty surprise to discover it did not go out. I have contacted customer service several times, they can find no error! On my last attempt they said my log file was too dangerous to open and I should try creating a new log file to send them, as the problem is not consistent it is hard to capture!!

Antwort von Mailbird

Hi Sarah, we're naturally sorry to learn of the problems you have been experiencing with Mailbird.

My colleague Shub (who you have been communicating with) still has your ticket 'On Hold' since February, as he is waiting to receive the server log from you which will help us diagnose the problem and offer up a solution.

We look forward to receiving it at your earliest convenience so that we can begin diagnosing the problem more accurately.

The Mailbird Team

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

If You Have An Exchange Account that isn’t related to a business, don’t buy this!!!

Bewertet am 24.7.2021

This is the third time in the last few years that I’ve bought and used mailbird. I immediately...

This is the third time in the last few years that I’ve bought and used mailbird. I immediately remembered upon buying it why I deleted it very soon after… upon writing their customer support really hit home these issues:
Here’s a paraphrased conversation from their support:
Me: Hi, I have an exchange account that is my school account as I am a student that needs to work with the other inboxes. It’s not a business and I don’t need business features or to pay for a business plan bc I am not a business- is there a work around? Otherwise I’d appreciate a refund. Things weren’t as advertised and not I’m being bombarded with messages within the app to upgrade to business and I don’t have a business account.
Support: you can change the IMAP settings.
Me: how/where/what do you I change them to? You have no docs or articles to help and your doesn’t allow me to do anything other than choose a new url for the outgoing server. I cannot even access the incoming server.
Support: (a different person) Buy MB business! (Then proceeds in many different long paragraphs to try to sell me a business upgrade/account.
Me: I cannot delete the exchange account as the app crashes. Once again, I am not a business and won’t be upgrading just to have my student account with my other four accounts. Please help me by addressing the other things I spoke to.
Support: x4 more times (ignores my concerns) Buy business!! (Proceeds in paragraphs to try to sell me MB Business, pasted similar pitch…

Vorteile

The UI and the ease of use, versus outlook, mail, etc.

Nachteile

They have absolutely terrible support that fails to seemingly even read your request, let alone addrsss your concerns and help you work through them. One thing I can say is that their support the last time I ordered this product was MUCH BETTER. They changed their app so the workaround for adding an exchange account seems virtually impossible unless you want to upgrade to business. And then they repeatedly ram you into buying a business account, regardless of whether you need it or not. As someone whose worked in customer success, service, and sales for 18+ This company likely won’t survive if their only response to complains and issues is ramming a product the customer doesn’t need down their throats and not addressing any of their issues. Good support that retains customer and reduces churn actually had the customer’s best interest in mind… it’s clear by how things are ran here, and my multiple support tickets that all pan out the same, that is most definitely not the case with this product. Such a shame bc I actually love the functionality, and as a web developer, I know that UIX with these apps are absolutely terrible.

Deena
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Pay once and never have to pay for your desktop calendar, email, todolist again.

Bewertet am 2.7.2021

Vorteile

Similar to Outlook but it can be purchased as a stand-alone, which Outlook can't. No need to worry about continually having to pay for another upgrade, pay once and forget about it. Lifetime free upgrades. Can sync to google calendar, Todoist, Facebook, LinkedIn, among other apps. Works well with digitally signed emails.

Nachteile

So far, there is nothing that I do not like about Mailbird.

Christopher J
Christopher J
Gesamtbewertung
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Best Minimal Non Bloated Windows Email Client

Bewertet am 3.3.2020

Love this program, just wish it was ported to android as well. This fixes all the issues I have...

Love this program, just wish it was ported to android as well. This fixes all the issues I have with Outlook, namely a clean, minimal interface and super quick functionality.

Vorteile

So Outlook is horrible. Bloated with useless features, slow, ugly, it's the worst. Mailbird is simple, which makes it fast. It has global keyboard shortcuts so you can send an email at any point in your workflow. The UX is clean and distraction free. And one of the best features, omni-inbox. Having all my emails go to one place makes managing email so easy.

Nachteile

Kind of a con, if you want to connect more than 3 email accounts you need to subscribe. Still, the price is affordable so not the worst thing. Also sometimes it bugs out with my outlook email accounts, I will repeatedly get error warnings, but I am still able to receive and send emails with the account, not sure what that's about.

5 von 390 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Mailbird Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Mailbird.

Mailbird bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: $ 2,28/Jahr
  • Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Mailbird hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Mailbird unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch, Englisch, Französisch, Griechisch, Indonesisch, Italienisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Portugiesisch, Rumänisch, Schwedisch, Spanisch, Türkisch, Ungarisch

Mailbird unterstützt die folgenden Geräte:

Mailbird kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Asana, Dropbox Business, Evernote Teams, Google Calendar, Google Docs, Meta for Business, Microsoft To Do, Microsoft To-Do, Slack, Todoist, Trello, Twitter/X

Mailbird bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Chat

Ähnliche Kategorien

Sieh alle für Mailbird gefundenen Softwarekategorien an.