Adobe Connect

4,3 (689)
Eine Bewertung schreiben
Webkonferenzlösung für Schulen und Organisationen

Über Adobe Connect

Adobe Connect ist eine cloudbasierte Webkonferenzlösung, die Unternehmen, Regierungsbehörden und Bildungseinrichtungen bei der Organisation von Meetings und Schulungen unterstützt. Zu den Funktionen gehören anpassbares Branding, Teamzusammenarbeit, Engagementanalyse, Fernzugriff, Berichterstattung und Dokumentenaustausch.

Die Anwendung ermöglicht es Referenten, personalisierte virtuelle Räume mit Bildern, Inhalten, Layouts und nutzerdefinierten Funktionen wie Countdown-Timer, Händeheben und mehr zu erstellen. Mit Adobe Connect können Administratoren Aufzeichnungen von Webinaren und Besprechungen erstellen, bearbeiten und verteilen sowie die Indexierung automatisieren, um Nutzern bei der Suche nach bestimmten Inhalten oder dem Erstellen von Lesezeichen zu helfen. Kursleiter können mit der Lösung interaktive Sitzungen mit Umfragen, Quiz, Chat-Pods, Spielen, Simulationen und mehr erstellen. Darüber hinaus können die Teilnehmer die zentrale Inhaltsbibliothek verwenden, um Inhalte hochzuladen oder zu ändern und Zugriffsrechte für Teammitglieder zu verwalten.

Adobe Connect bietet Integration in mehrere Drittanbieteranwendungen wie Captivate Prime, Blackboard LMS, Brightspace, Canvas LMS, Moodle LMS, SummTotal, inteVISTA Go und mehr. Die Backstage- und Vorbereitungsmodi ermöglichen es Moderatoren und Hosts, privat in laufenden Sitzungen zu interagieren und die Publikumsbeteiligung über das Dashboard zu verfolgen.


Bilder

Adobe Connect Software - 1
Adobe Connect Software - 2
Adobe Connect Software - 3
4 weitere anzeigen
Videos zu Adobe Connect
Adobe Connect Software - 1
Adobe Connect Software - 2
Adobe Connect Software - 3

Du bist nicht sicher, ob Adobe Connect das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Adobe Connect

4,3 (689)
VS.

Startpreis

$ 50,00
Monat
$ 29,50
Jahr

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

53
33

Integrationen

4
Keine Integrationen gefunden

Bedienkomfort

4,1 (689)
4,7 (551)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,1 (689)
4,8 (551)

Kundenservice

4,3 (689)
4,6 (551)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

RemotePC

4,7
Nr. 1 Alternative zu Adobe Connect
RemotePC ist eine Software für die Remotezugriffsverwaltung, mit der Unternehmen sich mit Kunden verbinden und mit...

GoTo Meeting

4,4
Nr. 2 Alternative zu Adobe Connect
GoToMeeting ist ein Online-Meeting-Tool, mit dem Nutzer Online-Meetings mit hochauflösenden Videokonferenzen von ihrem...

WizIQ LMS

3,6
Nr. 3 Alternative zu Adobe Connect
WizIQ bietet Online-Unterrichts- und Schulungssoftware für Tutoren, Institute und Organisationen, um Live-Kurse zu...

BigBlueButton

4,2
Nr. 4 Alternative zu Adobe Connect
BigBlueButton ist eine Open-Source-Software für Webkonferenzen und soziale Zusammenarbeit, die von Bildungsinstitutionen...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,3 /5
(689)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
4,1/5
Kundenbetreuung
4,3/5

Hast du Adobe Connect bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 689 Bewertungen
Cynthia
Cynthia
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationsdienst
  • Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Adobe Connect and I

Bewertet am 8.11.2018

Adobe allows our company to work with work-at-home agents using the same materials and software as...

Adobe allows our company to work with work-at-home agents using the same materials and software as in a traditional training room or conference.

Vorteile

I was a bit hesitant about using Adobe Connect. I thought it would be a software that would be complex and non user friendly. I was surprised to discover the opposite is true. Adobe allowed my training class to be engaged with user friendly options to be apart of the classroom. You can raise your hand, ask a question, provide feedback and even express thoughts in the moment. It is equipped with a white board, chat and options for getting the instructors attention without disrupting the class. the interface is easy to use and appealing. It is secure and private and as a company we often have several training classes going at one time as well as conferences via the Adobe Connect.

Nachteile

I am very impressed with Adobe Connect and don't have many critiques as far as cons go. Visibility of icons are the common criticism. Once you get acclimated to where things are then the icons themselves are not an issue.

LINA MARIA
LINA MARIA
Gesamtbewertung
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

A software that allows us not to leave pending assignments for later

Bewertet am 1.8.2018

Vorteile

Due to my duties within the corporation where I live, we have to make trips to the interior of the country and abroad in order to attend petroleum meetings, chemistry or simply go to recondite places where it is presumed there will be future oil exploitation.

In this absence to our natural workspace, Adobe Connect plays a fundamental role, since, among its many benefits, one of the most important and for which we use the software the most, is that we can make meeting rooms online, from a Android device, tablet or IOS, with our immediate supervisors, managers and managers, making daily reports of the progress we are making in the external areas where we are working.

This incalculable goodness saves us incalculable resources of time and money, since only from our cell phone or tablet, we can be making timely advances in the site in an effective way and with the greater security that only Adobe Connect can offer.

Nachteile

When I have had to set up an online room to set up meetings, complications have arisen based on some complex tools that the software has. While it is not a problem in itself of the functionality of the software, it is a point that should be taken into account so that the next updates are easier to use and so everyone can use the software in a simple way.

Sean
Gesamtbewertung
  • Branche: Hochschulbildung
  • Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Adobe Connect with teaching

Bewertet am 23.6.2020

I would say that I am thankful I used Adobe Connect. For simply screen sharing, and limited VOIP...

I would say that I am thankful I used Adobe Connect. For simply screen sharing, and limited VOIP audio, it did a decent job. The worst parts of the software were really in the setup. Once it was up and running it was pretty much streamlined. I think it did a good job; I just really feel Zoom to be the superior product hence my review at the level of 3.

Vorteile

My institute had a license for Adobe Connect for several years. I began to use Adobe Connect around 2016 to facilitate lecture delivery in a large classroom. In my case, I had a room where students had a poor viewing angle of the screens and whiteboard. Initially used the software to solely screen share. As I became more comfortable, I also began to share audio when students could not attend a lecture. This was a help with being prepared for the Covid-19 online transition. As it turned out, I used another software en lieu of Adobe Connect (Zoom) as it was better setup to facilitate captioning and cloud recording. Nonetheless, Connect was a good software package.

Nachteile

I found that the UI was not plug and play. Every time I setup a new course/lecture it was moderately involved to get it to a situation in which I could screen share with the students. It did work but ultimately in comparison with Zoom or Blue Jean it was more involved on the setup end. Setting up a recurring meeting was not an option that I ever found. This meant that I was using a single link for the class. Prior to Covid-19, I doubt this was a big issue, but post-Covid-19 and Zoom bombing, I'm certain this would potentially have been a significant issue. Additionally it was not directly integrated in my university's course management unlike Zoom. This meant there were a few steps of "abstraction" I had to follow in order to get the notifications out to students vs. having a link automatically appear in the learning management system.

Amanda
Amanda
Gesamtbewertung
  • Branche: Halbleiter
  • Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

High quality videoconferencing

Bewertet am 29.8.2022

Adobe Connect has features that stand out and make it an effective choice. It reduces costs and...

Adobe Connect has features that stand out and make it an effective choice. It reduces costs and optimizes the company's communication capacity.

Vorteile

It has a pleasant and easy-to-navigate user interface. It has a reduced learning curve. It allows you to connect in an easy and agile way, from anywhere and at any time, using any media, device or operating system. Security and scalability are two characteristics that stand out in this platform. It enables effective videoconferencing and screen sharing. It offers a library of content stored in the cloud for easy access.

Nachteile

Although this platform is very robust and versatile, it is necessary to have a good bandwidth to enhance the experience and enjoy all its features to the fullest.

Vikram
Vikram
Gesamtbewertung
  • Branche: Bankwesen
  • Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Best Tool For Web Conferencing

Bewertet am 27.2.2023

Adobe Connect is best Web Conferencing and real time collaboration tool . It has best GUI n which...

Adobe Connect is best Web Conferencing and real time collaboration tool . It has best GUI n which we can easily find associate ,create breakout ,chat and polls. It provides HD audio and video web conferencing and recording . It provides great features for interactive sessions.

Vorteile

I am using Adobe connect from last 3+ year and I found It best tool for web conferencing . We are using this for online training with team also it provides recording meeting feature so we can share this with absentees.It is very secure tool. It also provide virtual breakout, chat and poll feature.

Nachteile

I haven't found any issue yet. It is working very smooth and perfect for me.

5 von 689 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Adobe Connect Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Adobe Connect.

Adobe Connect bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: $ 50,00/Monat
  • Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Adobe Connect hat die folgenden typischen Kunden:

2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Adobe Connect unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Adobe Connect unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Adobe Connect kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Adobe Learning Manager, CANVAS, Moodle, SumTotal Learn

Adobe Connect bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

Ähnliche Kategorien

Sieh alle für Adobe Connect gefundenen Softwarekategorien an.