
Synapcus
Über Synapcus
Synapcus ist eine cloudbasierte Projektmanagementlösung, die Unternehmen bei der Verwaltung von Vertrieb, Kundenbeziehungen, Personalwesen, Dokumenten, Kollaboration und Marketing unterstützt. Zu den wichtigsten Funktionen gehören Dokumentenversionsverfolgung, Arbeitszeittabellen, Kontaktdatenbanken, Gantt-Diagramme und Terminverwaltung.
Synapcus enthält ein Projektmanagementtool, mit dem Nutzer*innen ihre Ziele, Budgets und Zeit verwalten können, während Teams Meilensteine visualisieren und mit Interessengruppen zusammenarbeiten können. Mit der Lösung können Webentwickler*innen segmentierte Listen erstellen, Budgets festlegen, Kampagnen verwalten und Feedback überwachen. Darüber hinaus können Vertriebsmanager*innen Leads bewerten, Chancen identifizieren, Angebote für Kund*innen vorbereiten und die Kosten pro Aktivität verfolgen.
Synapcus enthält ein Wissens-Repository, mit dem Administrator*innen Daten aus Abteilungen wie Marketing, Vertrieb, Betrieb und Kundenservice zusammenführen und rollenbasierten Zugriff für Nutzer*innen gewähren können. Teams aus dem Kundenservice können eine Kontaktdatenbank pflegen, Daten durch Hinzufügen von Tags klassifizieren und kategorienabhängige Kontaktlisten in Excel exportieren.
Preisoptionen ab:
€ 19,00/Monat
- Kostenlose Version
- Gratis Testen
- Abonnement
Die 5 Top-Alternativen zu Synapcus
Unternehmensgröße
Einsatz
- Cloudbasiert
- On-Premise (vor Ort)
Märkte
Kanada, Deutschland, Italien, Rumänien
Unterstützte Sprachen
Deutsch, Englisch, Italienisch, Rumänisch
Preisoptionen ab:
€ 19,00/Monat
- Kostenlose Version
- Gratis Testen
- Abonnement
Die 5 Top-Alternativen zu Synapcus
Bilder









Funktionen
Gesamtzahl der Funktionen von Synapcus: 88
Alternativen
Visual Planning

AutoPro

Nexvia

ConstructionOnline

Nutzerbewertungen
Hast du Synapcus bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
Eine Bewertung schreiben
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Synapcus for interior designers
Bewertet am 26.8.2018
As a scenographer and interior designer project manager and company owner, I'm active especially in...
As a scenographer and interior designer project manager and company owner, I'm active especially in large projects of residential real estate development, projects ranging from the concept phase to implementation and site supervision. I’m usually working with many collaborators and subcontractors with whom I must regularly exchange information about the state although each can be in a different geographic location. The Synapcus web-platform allows all participants access to information based on different specific rights, it can be used on MAC which for architects and designer is a “must have”, sends notification whenever the situation in a project runs out of control, which greatly aids the successful completion of projects.
Vorteile
a. Web Application
b. Available on MAC
c. Collaboration
d. Exchange Document Management Platform
e. Email Notification
f. Friendly User Interface
g. Budget-time-quality project control with graphical display of the result
h. Invoicing, Fee planning and Cashflow
i. Subcontractors Management and Evaluation
Controlling and billing are not issues with which a Designer wants to lose much time because his focus is on design. The Synapcus platform provides an intuitive and easy-to-understand controlling graphic of the project.
Subcontractors’ evaluation is another valuable feature of the software for a project manager which has to take shortly decisions about the companies to involve into the project realization based on previous collaborations.
Nachteile
The platform is not yet available in Romanian language.
- Branche: Tiefbau
- Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Owner and Managing Director Construction Company VREAUCASANOUA
Bewertet am 24.9.2018
I have been using the Synapcus web application for 2 years now and the performance of the projects...
I have been using the Synapcus web application for 2 years now and the performance of the projects has improved since by 10%.
Vorteile
I am the co-owner of the construction company VREAUCASANOUA - "I want a new house" for over 10 years. Organizing and developing a building project is a very complex process from designing, organizing auctions and evaluating suppliers to selecting subcontractors and implementing the project.
I appreciate the application most:
web application
Management and supplier evaluation
Resource planning - budget and time
Risk management
Feasibility analysis of projects
Notification by email
Controlling and prognosis
Document management
Nachteile
I have no complaints regarding the product. Maybe it could support other languages besides english and german.
Antwort von Qalgo
Thank you very much for the good review. We will release also a romanian and franch version in 2019.
- Branche: Architektur & Planung
- Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Review :)
Bewertet am 11.11.2019
It´s easy to depict workflows. So we´re testing the ticketing-tool this time.
It´s easy to depict workflows. So we´re testing the ticketing-tool this time.
Vorteile
I think it´s a central and important tool for our company to manage our daily business.
Nachteile
Sometimes, there are a few problems with the performance. The system is powerful but sometimes to slow.
Antwort von Qalgo
Dear Synapcus user,
thank you for your review. The performance issue on your particular on-premise Synapcus system was analyzed and improved with the new Synapcus Version 2.33.007. The main causes (sync ajax call for the burger menu and unneccessary agent run over the day) are now resolved. The responce times are now in the normal range for a web app.
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
A pleasant , useful,reliable work tool
Bewertet am 3.9.2018
In condo construction consulting business with a lot of consultants plus trades involved in the...
In condo construction consulting business with a lot of consultants plus trades involved in the overall process till the final occupancy is achieved this tool is a must in order for you to present an overall picture to the owners in terms of resources and time frames to be allocated within.
Vorteile
Estimating was a breeze , easy to use even using mobile devices - on the go!
Conclusions and analysis much more at hand at the end of the work day or as a fact for the whole month!
It facilitates also cross departments interconnection along the way.
PM in construction are gonna love this!
Nachteile
As a matter of fact at the first glance it looks that it gives you more than you can handle
It will be nice to see more linkage from the app for different documents types.
Time zone difference between Europe and North America imposes office space here.
Antwort von Qalgo
Thank you very much for the review.
Kind regards
Adrian Engelmann

- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Synapcus Canada
Bewertet am 27.8.2018
Having an All In One , centralized hub saving lots of time on project management for sure. Sharing...
Having an All In One , centralized hub saving lots of time on project management for sure. Sharing and finding content across departments , great analysis for ongoing projects it's a must for any company.
Vorteile
Easy to use, all in one platform, centralized and well organized tool for projects, team work , document sharing, intelligent tracking.
Nachteile
A little bit crowded at first but easy to peak up after. Overall very good tool
Antwort von Qalgo
Thanks for evaluating our product. We would like to know what we could improve on our customer support since we didn't get any stars on it.
best greetings
Synapcus team
Synapcus Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Synapcus.F. Welche Preispläne bietet Synapcus an?
Synapcus bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: € 19,00/Monat
- Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Synapcus?
Synapcus hat die folgenden typischen Kunden:
2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000
F: Welche Sprachen werden von Synapcus unterstützt?
Synapcus unterstützt die folgenden Sprachen:
Deutsch, Englisch, Italienisch, Rumänisch
F. Unterstützt Synapcus mobile Geräte?
Synapcus unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Synapcus?
Synapcus kann in folgende Anwendungen integriert werden:
AbsenceDirect, AutoCAD LT, Autodesk Construction Cloud, Bank Communication System, Confluence, IBM Connections, Jira, Microsoft 365
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Synapcus an?
Synapcus bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
Ähnliche Kategorien
Sieh alle für Synapcus gefundenen Softwarekategorien an.