Über RetailEdge

RetailEdge ist eine Point-of-Sale-Lösung, mit der Einzelhandelsunternehmen Inventar und Verkaufsaufträge verwalten können. Zu den wichtigsten Funktionen der Plattform gehören Barcode-Scanning, Artikelauflistung, Verfolgung der Kundenhistorie, Kreditkartenverarbeitung, Preisverwaltung, Rechnungsstellung, sichere Datenspeicherung und Verteilung von Geschenkkarten.

Mit der Einzelanwendung von RetailEdge können Führungskräfte den Verkauf von Waren verfolgen, Verkaufsmargen berechnen, Gewinne schätzen und die Leistung bestimmter Artikel, Lieferanten oder Abteilungen überwachen. Arbeitskräfte können RetailEdge nutzen, um Kundeninteressen, Geschäftsguthaben und geeignete Rabatte/Promocodes zu verfolgen, um die Interaktion unter Kundschaft zu erhöhen. Die Lösung ermöglicht Vorgesetzten, Lagerbestände anzuzeigen und Nachbestellungen zu generieren, um den Bestand an mehreren Standorten aufrechtzuerhalten.

RetailEdge bietet API-basierte sowie Drittanbieter-Integrationen mit Shopify, ShipStation, Locally und Brandify, sodass Besitzer einen Online-Shop einrichten, Bestellungen bearbeiten und Mengen- oder Kostenänderungen verwalten können. Shops können mit der Treueprogramm-Funktion Gutschriften für Kundschaft und Bonuspunkte bei jedem Kauf ausgeben. Außerdem können Arbeitskräfte nutzerdefinierte Belege erstellen, IDs für Kundschaft drucken und Verkaufsinformationen in externe Dateien exportieren.

Preisoptionen ab:

$ 495,00/einmalig

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Antigua und Barbuda, Australien, Aruba, Barbados, Karibische Niederlande, Bahamas, Kanada, Curaçao, Dominikanische Republik, Vereinigtes Königreich, St. Kitts und Nevis, St. Lucia, Malediven, Trinidad und Tobago, Vereinigte Staaten, St. Vincent und die Grenadinen, Britische Jungferninseln, Amerikanische Jungferninseln

Unterstützte Sprachen

Englisch

Preisoptionen ab:

$ 495,00/einmalig

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Videos zu RetailEdge
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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von RetailEdge: 61

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Berichte
  • Auftragsmanagement
  • Barcode / Tickets scannen
  • Barcode-Erkennung
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsführung
  • Bestandsnachfüllung
  • Bestandsoptimierung
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Automatisierung
  • Bestell-Management
  • CRM
  • Cash Management
  • Daten-Import / -Export
  • Datensynchronisation
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Commerce-Management
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Einzelhandel-Lagerverwaltung
  • Einzelhandel-Management
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Zahlungen
  • Geschenkkarten-Management
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Kassensysteme für Einzelhandel
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenaufträge
  • Kundendatenbank
  • Kundenhistorie
  • Kundenkonten
  • Layaway-Management
  • Mehrere Standorte
  • Mehrere Währungen
  • Offline-Zugriff
  • Preis- / Margen-Management
  • Preismanagement
  • Provisionsmanagement
  • Rabattmanagement
  • Rechnungsmanagement
  • Retourenmanagement
  • Rückgaben nachverfolgen
  • Touch-Screen
  • Transaktionshistorie
  • Treueprogramm
  • Umsatzentwicklung-Analyse
  • Umsatzsteuer-Management
  • Verkaufsberichte
  • Verkaufspunkt POS
  • Versand-Management
  • Zahlungsabwicklung
  • für den Einzelhandel

Alternativen

Quickbooks Point of Sale

3,9
Nr. 1 Alternative zu RetailEdge
QuickBooks Point of Sale is a Windows-based POS software that helps businesses in retail industry streamline operations...

Microsoft Excel

4,8
Nr. 2 Alternative zu RetailEdge
Excel erkunden. Neue Datenanalyse-Tools helfen dir, deine Daten zu verfolgen und zu visualisieren, um einen besseren...

Shopify

4,5
Nr. 3 Alternative zu RetailEdge
Shopify ist eine Handelsplattform, die es jedermann ermöglicht, online, an einem Einzelhandelsstandort, und überall...

Lightspeed Retail

4,2
Nr. 4 Alternative zu RetailEdge
Lightspeed Retail ist ein umfassendes Tool für POS (Point-of-Sale)- und Bestandsverwaltung, das zeitraubende Aufgaben...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,7 /5
(135)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8/5
Funktionen
4,5/5
Bedienkomfort
4,6/5
Kundenbetreuung
4,8/5

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Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
Zeigt 5 von 135 Bewertungen
Eric M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

We have been using RE since 2007 and have been very happy overall.

Bewertet am 2.11.2017

It's an effective way for us to manage our inventory and reports with out a high cost. I do wish...

It's an effective way for us to manage our inventory and reports with out a high cost. I do wish there were a userface update to be more "modern" and the ability to look up customers who haven't been here since, say, 2015.

More in depth reporting can be beneficial as well.

Vorteile

The affordability is nice, compared to others that I've shopped around for. We purchased our setup in 2007 and we have since added to it, and have a total of three key FOB's (2 machines, 1 backup) for our business.

I can operate the system in my sleep because I'm familiar w/ it, which makes it very hard to consider changing to another system. After digging into the features I was looking for, I found that with a modest purchase, RE can do everything that I want and need it to do.

Nachteile

I have asked for some features over the years that seem simple and would be useful for the wide variety of customers as well. However, I think my biggest dislike is the inability to get a beep when a negative item is scanned and we're not looking at the screen.

Example: We sell canned cat foods, and often times, we sell 24-72 of them at a time. Most of these cans have to be scanned at least once. Errors happen, and if our inventory is off or the items have arrived before being put in, there will be a negative. If you aren't looking at the screen, you'll simply not see the "are you sure" notification, which another scan of a can hits "ok"

We have trained ourself for the most part, but it would still be nice to have an alert.

Kaitlyn H.
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Retail Edge is great for my business!

Bewertet am 18.5.2021

[SENSITIVE CONTENT HIDDEN] was great helping set up the software, training me on how to enter...

[SENSITIVE CONTENT HIDDEN] was great helping set up the software, training me on how to enter inventory and use it for everyday use. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] was also great along the way answering all my questions and helped us order our gift cards, which we love! The technical support team has been amazing and is always eager to help! They even find problems before you do. Everyone I have come in contact with has been friendly and helpful. I can't say enough great things about this software and how amazing it has been for my retail store. I implemented Retail Edge from day 1 and I am so happy I did! Especially with the pandemic. If I did not have the seamless integrated with Shopify, I can't say I would still be open today. That really saved me and kept customers thinking about my store! I can't say enough good things about Retail Edge!!

Vorteile

Retail Edge is so easy to use! The checkout process is straightforward and hard to make a mistake. The integration with Shopify is great for my business because I have the same inventory instore and online. The reporting is amazing to help analyze my business. The gift cards Retail Edge offers are nice to offer to customers and easy to use when checking out. The purchase order section is great for retail because you can easily see what hasn't come in and what you should cancel. I also like that the Retail Edge team is constantly updating the software and staying up to date so you don't have to. I have used most features that Retail Edge offers and I love most of them!

Nachteile

I love so much about this software but if I had to change anything it would be to make the security feature easier to use. I want to be able to lock the sales manager so employees can not see how much money is made, which you can do, but every time I lock it, I mess something else up. Also, one thing I have run into with the online integration is when people buy gift cards in store and want to use them online and vice versa. If there was some way to make gift cards able to use both instore and online, that would be awesome! So, just making those things easier would be so helpful and make this software perfect for my business!

In Betracht gezogene Alternativen

Clover, Lightspeed Retail und Shopify

Gründe für den Wechsel zu RetailEdge

Retail Edge had the best options for my business, at the best prices. When shopping around, I constantly came back to Retail Edge and ultimately realized it was the best. The integrated with Shopify was a huge draw for me because I need both instore and online, and I did not want to have two separate inventories. I talked to other retail store owners that had Retail Edge and heard great things from them so that drew me in as well. Ultimately, Retail Edge had a great software, at a great price, with the features I needed most for my business. It was an easy choice!!
David S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

You need this for small business.

Bewertet am 13.5.2022

Great support services. Always eager to help and knowledge staff.

Great support services. Always eager to help and knowledge staff.

Vorteile

Was able to import 120000 items from my old inventory to the new Retail Edge system. Daily sale quick and easy.

Nachteile

Would like to have 2 open sales screens at one time while customers make up their minds on what they want.

Jonathon S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Tabak
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

retail edge!

Bewertet am 5.1.2022

using it for over two years and I regret buying 52 times a year. gold member , waist of money, I...

using it for over two years and I regret buying 52 times a year. gold member , waist of money, I wish they would listen to their costumers business needs when they do an update.

Vorteile

nothing at all , this is a waist of TIME and money.

Nachteile

I just have cons
time consuming , even when utilize excel to reduce time editing, adding and editing inventory, this is not for a small business ,on the other hand absolutely horrible for large business with large inventory
if you have a small inventory business i.e. less than 500 items, this software is okay !!!

Antwort von High Meadow Business Solutions

Jonathon,

Thank you for letting us know about this. Your feedback helps us do better. We are sorry you had a frustrating experience. We understand the Gold Support plan may not be the right fit for everyone, so we removed you from the it and refunded you for the month of January.

We have reached out to you several times to set up a one-on-one remote training session with one of our sales staff. Please email us at [email protected] or give us a call. We hope to resolve these issues with you and meet your expectations.

-RetailEdge

Marilyn H.
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

The great service I received from [SENSITIVE CONTENT]

Bewertet am 15.3.2022

Vorteile

keeping track of inventory, faster sales

Nachteile

Hard to figure out making reports, easy to change prices

Antwort von High Meadow Business Solutions

Marilyn,
Thank you for your review! If you don't like that it is easy to change prices, you can set up security in RetailEdge that only allows clerks with certain security levels access to actions like changing prices. Check out our video tutorials on that here: https://bit.ly/364WZum
And if you ever need help with reports, don't hesitate to call or email us!

5 von 135 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

RetailEdge Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über RetailEdge.

RetailEdge bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: $ 495,00/einmalig
  • Preismodell: Kostenlose Version
  • Gratis Testen: Verfügbar

RetailEdge hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

RetailEdge unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

RetailEdge unterstützt die folgenden Geräte:

RetailEdge kann in folgende Anwendungen integriert werden:

QuickBooks, QuickBooks Online Advanced, ShipStation, Shopify

RetailEdge bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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