Über Replicon

Replicon TimeBill verfolgt die abrechenbaren Zeit- und Projektkosten schnell und einfach, um eine schnelle und genaue Kundenabrechnung zu gewährleisten.

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Typische Kunden

  • Freie Mitarbeiter
  • Kleine Unternehmen (2–50)
  • Mittelgroße Unternehmen (51–500)
  • Großunternehmen (500 und mehr)

Einsatz

  • Cloudbasiert
  • On-Premise (vor Ort)

Märkte

Australien, Belgien, Kanada, Schweiz, China , Deutschland, Dänemark, Frankreich, Vereinigtes Königreich, Israel, Indien, Italien, Japan, Niederlande, Neuseeland, Schweden, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Chinesisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Japanisch , Spanisch

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Bilder

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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Replicon: 111

  • API
  • Abrechenbare & nicht abrechenbare Stunden
  • Abrechnungsfähige Positionen nachverfolgen
  • Abrechnungsportal
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Rechnungen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anwesenheitsmanagement
  • Arbeitsplatz-Nachverfolgung
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgabenmanagement
  • Automatische Zeiterfassung
  • Automatisierte Terminplanung
  • Bedarfsplanung
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung / Projektverfolgung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Budgetierung/Prognosen
  • Budgetmanagement
  • Compliance Management
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeitüberwachung
  • Erinnerungen
  • Erstattungs-Management
  • Finanzmanagement
  • Fortschrittsverfolgung
  • Fortschrittsverfolgung in Prozent
  • Freizeit-Anfragen
  • Für Kreativagenturen
  • Für kleine Unternehmen
  • GPS
  • Genehmigungs-Workflow
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kontingenz-Abrechnung
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kostenverfolgung
  • Krankheitsausfall-Nachverfolgung
  • Kundenportal
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mehrere Abrechnungstarife
  • Mehrere Projekte
  • Mehrere Standorte
  • Mehrere Währungen
  • Meilensteinverfolgung
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeiter-Standortverfolgung
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Mitarbeiterzeiterfassung
  • Mobile Zeiterfassung
  • Mobiler Zugriff
  • Offline-Zeiterfassung
  • Online-Abrechnung
  • Online-Zeiterfassung
  • Online-Zeiterfassung
  • Portfoliomanagement
  • Prognosen
  • Projekt-Abrechnung
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projektmanagement
  • Projektplanung
  • Projektplanung/Terminierung
  • Projektzeiterfassung
  • Rechnungserstellung
  • Rechnungshistorie
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Ressourcenmanagement
  • Ressourcenzuordnung und -planung
  • Schätzung
  • Self-Service Portal
  • Spesenabrechnungen
  • Stündliche Fakturierung
  • Terminplanung
  • Textnachrichtenversand
  • Timer
  • Timesheet Management
  • Urlaubsverfolgung
  • Urlaubsverwaltung
  • Verfolgen der Teilnahme
  • Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
  • Visualisierung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Workflow-Management
  • Zeit & Anwesenheit
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zeiterfassung
  • Zeiterfassung pro Kunde
  • Zeiterfassung pro Projekt
  • Zeitverfolgung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Zusammenfassende Berichte
  • für gemeinnützige Organisationen
  • Überstunden-Berechnung
  • Überwachung

Alternativen

Dovico

4,3
Nr. 1 Alternative zu Replicon
Dovico ist eine Lösung zur Verwaltung von Arbeitszeitblättern, Mitarbeiter-Zeiterfassung und Projektzeitmanagement, die...

Oracle Fusion Cloud ERP

4,2
Nr. 2 Alternative zu Replicon
Oracle Fusion Cloud ERP ist eine Suite von Lösungen, die mittleren bis großen Unternehmen helfen soll, verschiedene...

ezLaborManager

4,1
Nr. 3 Alternative zu Replicon
ezLaborManager ist eine webbasierte Lösung für die Nachverfolgung von Zeit und Anwesenheit in kleinen Unternehmen, die...

OnTheClock.com

4,7
Nr. 4 Alternative zu Replicon
OnTheClock.com ist eine webbasierte Mitarbeiter-Stempeluhr, die mehrere Einstempeloptionen unterstützt, darunter...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,5 /5
(441)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Funktionen
4,3/5
Bedienkomfort
4,4/5
Kundenbetreuung
4,7/5

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Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 441 Bewertungen
Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

A Great Time Management System

Bewertet am 31.10.2019

Replicon helps us keep track of consultant billing hours which feeds our invoicing process. The...

Replicon helps us keep track of consultant billing hours which feeds our invoicing process. The system helps enforce policy with regards to number of hours worked, tracking time off, and costing projects effectively.

Vorteile

Replicon's timesheet system works very well for our professional services company. The reporting is quite flexible and covers most of our needs. The system is easy to use and requires little training for new users. It is a great system that looks very professional, is highly flexible, and helps to reduce business risks associated with client billing.

Nachteile

Innovation and development life-cycle seems very slow - it takes a long time before any significant features are released or the user interface is updated. New innovation seems to be focused on new modules that you have to pay extra for, but not so much on modules you are already paying for. New version of the product are developed on separate platforms so when you want to upgrade to the latest version, it is an entire migration project, often with a cost. Their billing processes are rigid, invoiced every 3 months - it would be great if they moved to monthly billing with auto subscriptions, and usage based so that you only pay for what you use (rather than buying set licenses and paying for them whether you use them or not)

Antwort von Replicon

Thank you so much for taking the time to write about your experience. We're glad to learn our solution has been supporting your organization with flexibility and ease-of-use. We strive to maintain high standards of service, but it looks like that isn't quite what happened here. We apologize for the delay in innovation and development life-cycles. Thank you for taking the time to bring this to our attention. Rest assured, we will use this feedback to improve and provide our clients with the best quality of service possible. For any further assistance, please do not hesitate to contact us.

Geoffrey
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Useful full-functionality timesheet system

Bewertet am 16.4.2017

We use the Replicon system to record all time spent by most members of the company. It has a web...

We use the Replicon system to record all time spent by most members of the company. It has a web interface and everyone in the company has a logon. Each department has an admin user who can assign people to projects. Projects can be set up by admins, and users log time against each project. At the end of each week/month every user has to submit their timesheets, and anyone who does not receives an alert that their timesheet is overdue. It is also possible to configure warnings that the deadline is looming, which we find very useful. After submission all users' time is submitted to the relevant project manager/owner, who then approves or rejects the time.
Projects can be subdivided into many categories and sub-categories, and each can be marked as billable (or not) and different billing rates can be specified. Admins can allow or deny time entry for their projects and also set time limits, whereby no time can be added to the project after a certain date. All approved time is totalled up by the system and forwarded to the finance team, who can then use the system to prepare bills to send to customers. The Replicon system allows this to be run smoothly and we are very happy with it.
The web-based interface means that it is available everywhere and so no one has any excuses to not filling out their time.
There is also a facility to manage annual leave but we have not used it so cannot comment on this.
Overall I would recommend this system.

Vorteile

Web interface, granularity of project specification, full workflow from time submission to billing, auto-save when you forget to press save(!)

Nachteile

For long and complicated timesheets I would like a useful search

Antwort von Replicon

Thank you Geoffrey for taking the time to provide your feedback about Replicon. I'm looking into your query regarding the quick search feature on the timesheets and will get back to you.

Ishkaar
Gesamtbewertung
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Game Changer

Bewertet am 20.8.2020

Project Accounting, Resource Accounting and Expense Management.

Project Accounting, Resource Accounting and Expense Management.

Vorteile

Project and Resource Accounting capability of the system allowed exceptional control and visibility which empowered us to make better project decisions, rescue projects that were failing and optimize project returns.

Nachteile

I would recommend they add a report type that allows each project to be measured on an income statement basis.

In Betracht gezogene Alternativen

Oracle Fusion Cloud ERP

Warum Replicon gewählt wurde

Celoxis at that stage did not allow us to

Zuvor genutzte Software

Celoxis

Gründe für den Wechsel zu Replicon

Better customer service.
Jerome
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Useful and Completely Functional Timesheet System

Bewertet am 26.6.2019

The overall experience with Replicon is refreshing and positive. I rely on it extensively.

The overall experience with Replicon is refreshing and positive. I rely on it extensively.

Vorteile

I use Replicon to keep track of all time spent by most members of the company. It is a great system, easy to learn and it has helped improve most project's perceptibility. Replicon's interface is clean and friendly and ease of scheduling takes less time which is a better choice compared to manual timesheets we used to pass around everyday. The app is exactly what it needs to be as it provides a great deal of flexibility that allows easy matching of time spent on projects against budgeted hours.

Nachteile

Replicon does not have a good deployment for mobile devices, its access is slow and has limitations in terms of reporting. Neither does it allow configuration of different scenario analysis nor allows manipulation over time. Its interface is too simple and I think there's more room for more functions so that we can integrate more work into the system, to improve reporting options for that is more versatile and manageable.

Antwort von Replicon

Thank you very much for sharing this review! We are glad you find Replicon's solution user friendly, robust, and flexible. It is something we have worked hard on and we are pleased our efforts resonated with you. Thank you as well for your thoughts on our mobile interface. One of the founding pillars of Replicon is ease of use. As such, Replicon's interface for mobile devices was designed to be simple and straightforward. Please feel free to contact us for any questions or concerns.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great & Easy Software for Small Nonprofit

Bewertet am 30.11.2018

Overall this is a great system and a huge improvement over tracking hours and leave on spreadsheets....

Overall this is a great system and a huge improvement over tracking hours and leave on spreadsheets. It is easy to learn, easy to use, and easy to customize. It is also reasonably priced. Support is always available when needed and there is never a long wait time. I recommend this product to anyone looking to improve their time tracking for employees.

Vorteile

Easy to use. Everyone learned how to use it quickly. We have full time salary employees who assign hours to activities as well as interns who clock in and out and get paid hourly - it is great to be able to have both options in the same system. Customer support is always quick to respond and they are able to solve my issues most of the time - the chat feature is really great and much easier than a phone call. I love being able to review all the time sheets and time off easily and employees appreciate being able to keep track of their vacation/sick leave balances w/o having to calculate it themselves. It is also great to be able to run reports every 2 weeks with the interns hours and pay totals. The reminder emails are also helpful and keep me from having to nag employees to submit time sheets on time.

Nachteile

We keep running into an issue with our time zone because we are in the US Virgin Islands (Atlantic Standard Time) and we do not observe daylight savings. The issue seems to be fixed for now, but I have contacted support multiple times because our times have been 1 hour off on reports and in the system. The issue was fixed every time I contacted support but then days or weeks later, the same issue would arise. I also wish there was a user option for a supervisor to review and approve all time sheets, but not have to complete a time sheet themselves. As far as I know, every user with an account also has time sheets to complete. I also wish there was a way for salaried employees to add their time in/time out of the office in addition to logging hours against activities. We found a workaround by adding comments to each day, but it would be nice if this feature was already included in the system.

5 von 441 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Replicon Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Replicon.

Replicon bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab:
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Replicon hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Replicon unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Japanisch, Spanisch

Replicon unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Replicon kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Asana, BambooHR, Box, Dropbox Business, FreshBooks, GitHub, Google Docs, JD Edwards EnterpriseOne, Jira, Microsoft Project, Microsoft SharePoint, Namely, Oracle CRM On Demand, QuickBooks Online Advanced, SAP Concur, Sage Business Cloud Accounting, Sage Intacct, ServiceNow, Slack, Wrike, Xero, Zendesk Suite

Replicon bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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