Über BotXO

Über BotXO

Ein dänisches und spanisches Tech-Start-up, das eine dialogorientierte KI-Plattform bietet, auf der KMU und Unternehmen KI-Chatbots ohne Programmierung erstellen können. BotXO-Kunden gibt es in 13 Ländern in Europa und den USA. Marken wie Carlsberg, Booking.com, Rockwool, Trustpilot, KPMG, Deloitte, Zendesk und AKQA vertrauen auf BotXO.

Die Mission hinter der BotXO-Plattform ist es, KI auch für Nicht-Programmierer zugänglich und nutzerfreundlich zu machen. Der Hauptmarkt von BotXO ist Europa. Durch das Angebot von dialogorientierter KI, die lokale europäische Sprachen und Tools versteht, die ein Mitarbeitender einer jeden Branche nutzen kann, können europäische Unternehmen schneller in das KI-Zeitalter eintreten und die sich daraus ergebenden Möglichkeiten nutzen.

Die BotXO-Technologie ist vollständig proprietär und wurde in Europa entwickelt. Ein unabhängiges Forschungspapier vom März 2020, das von Experten für natürliche Sprachverarbeitung und maschinelles Lernen von der Universität Kopenhagen und dem Alexandra Institute durchgeführt wurde, hat bewiesen, dass die Sprachmodelle von BotXO die von Google und anderen internationalen Unternehmen übertreffen.

Preisoptionen ab:

500,00 €/Monat

  • Gratis Testen
  • Abonnement

Geräte

Unternehmensgröße

K M G

Märkte

Kanada, Deutschland, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Deutsch, Englisch, Finnisch, Französisch, Italienisch, Schwedisch, Spanisch

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Bilder

Pre-built chatbot templates with editing capabilities
Natural language understanding for customer support teams
E-commerce chatbot with product suggestions
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BotXO Screenshot: Pre-built chatbot templates with editing capabilities BotXO Screenshot: Natural language understanding for customer support teams BotXO Screenshot: E-commerce chatbot with product suggestions

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von BotXO: 59

  • API
  • Absichtserkennung
  • Anfragezuordnung
  • Automatische Antworten
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Chat-Transkription
  • Chat/Messaging
  • Chatbot
  • Code-Free Development
  • Datei-Verwaltung
  • Dateitransfer
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Commerce-Management
  • E-Mail-Verteilung
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Chat für Kunden
  • Echtzeitüberwachung
  • Empfindungsanalyse
  • Filesharing
  • Für Vertriebsteams/ -organisationen
  • IVR / Spracherkennung
  • KI/Maschinelles Lernen
  • Kampagnenanalysen
  • Kampagnenmanagement
  • Kontextabhängige Anleitung
  • Konversion-Tracking
  • Kundenaktivitäts-Tracking
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Analyse
  • Kundenerlebnis-Management
  • Kundenhistorie
  • Kundenreklamations-Tracking
  • Kundensegmentierung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Live-Chat
  • Mehrsprachig
  • Mobiler Zugriff
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Proaktiver Chat
  • Prozess-/Workflow-Automatisierung
  • Push-Benachrichtigungen
  • Social Media-Überwachung
  • Social-Media-Integration
  • Soziale Werbung
  • Spracherkennung
  • Spracherkennungsanalyse
  • Suche in natürlicher Sprache
  • Suchen / filtern
  • Transfer / Weiterleitung
  • Transkripte / Chatverlauf
  • Verarbeitung natürlicher Sprache
  • Vorkonfigurierte Bots
  • Vorlagen-Management
  • Website-Management
  • Websitebesucher-Nachverfolgung
  • Widgets
  • für Entwickler

Alternativen

INSIDE

4,6
Nr. 1 Alternative zu BotXO
INSIDE ist eine Kundenengagement-Plattform für Unternehmen, mit der du mithilfe von personalisierten Chats, SMS,...

User.com

4,6
Nr. 2 Alternative zu BotXO
User.com ist eine Marketing-Automation-Plattform, die das Engagement erhöht und die Konversionen verbessert, indem eine...

Quiq Messaging

4,5
Nr. 3 Alternative zu BotXO
Quiq Business Messaging verbindet Unternehmen mit ihren Kunden auf den Kanälen, die sie bereits verwenden, SMS/Text,...

LiveAgent

4,7
Nr. 4 Alternative zu BotXO
LiveAgent ist eine webbasierte Helpdesk-Lösung, die die Verwaltung von Support-Tickets aus mehreren Kanälen,...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,3 /5
(12)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3/5
Funktionen
4,3/5
Bedienkomfort
4,3/5
Kundenbetreuung
4,6/5

Hast du BotXO bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
5 von 12 Bewertungen angezeigt
David E.
Gesamtbewertung
  • Branche: Unterhaltung
  • Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Strong & very reasonably priced bot solution from a service oriented company.

Bewertet am 15.4.2020

Vorteile

Implementation was much easier than anticipated. While not completely painless & without challenges, we were able to integrate with our Zendesk instance without any programmer resources - no dependencies here!

(Some handholding by the BotXO service team was needed though! Which brings us to the next point...)

Absolutely fantastic customer service. Whenever I hit a snag, their team is super fast to respond & they go above and beyond in explaining best practices & often proposing clever solutions to what I'm trying to achieve.

Their detailed responses & level of service exceeded my expectations - high praise coming from a CS professional. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] in particular has been a joy to work with.

And look, their customer newsletters have a "request a feature" button. How awesome is that? Don't see many vendors actively seeking feature requests so openly.

The conversation flow testing feature is fantastic. It shows the bot conversation on one side and the bots current state and decisionmaking next to it. Great for troubleshooting issues!

Nachteile

The UI inside the platform is a little clunky. I like the general idea of setting up a flowchart - it's a great way to visualize the conversation flows. But setting up and modifying modules is clunky and it can feel like it takes twice as many clicks as it should to set up and connect modules.

Some functionality feels like a "hack" rather than a fully polished feature. I.e. while it is possible to start a conversation at a specific point in the tree based on the URL of the page the customer is on, it requires multiple rather un-intuitive steps.

There is a tagging/labeling feature which let you designate colors & tags for modules, but I'd love to see this taken further. It would be easier to read the flow of your bot though if it was possible to say, draw boxes to designate certain "areas" / boxes (i.e. Technical support)

Some of the webhooks are confusing to set up, at least as a non-programmer. BotXO has the right idea already by making pre-made templates. Some templates were confusing to set up though which caused some frustration. I'd imagine this would not be a problem for teams implementing the bot with programmer resources available.

Not really a point regarding the software... but their help center could be more comprehensive. This has been mostly mitigated by their excellent support team, but I try to self-service whenever possible. There have been times where better documentation would've been preferred over filing a ticket.

Casper M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Untern. Größe: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Bot software that works

Bewertet am 27.2.2020

I start my onboarding process through the bot. Secondly presale questions. The more time you put in...

I start my onboarding process through the bot. Secondly presale questions. The more time you put in the software, the better your bot gets.

Vorteile

The integration options. Secondary the drag n drop interface, where you build your magic.

Nachteile

Like any other skill you try to learn, it takes time before you master the skill.

Antwort von BotXO

Dear Casper. Thank you for your feedback! We are very pleased to hear that you are happy with our chatbot software solution. We look forward to following you on your chatbot journey. The BotXO Team

Benjamin D.
Gesamtbewertung
  • Branche: Versicherung
  • Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Worth the monet

Bewertet am 27.2.2020

Vorteile

Easy to get started
NLU
Webhook
Great support and people that are dedicated and listen to inputs. Worth the money

Nachteile

The lack of Analytics data
The confusing setup when the bot is large

Antwort von BotXO

Dear Benjamin. Thank you for your feedback! We are happy to hear that you found it easy to get started with our BotXO Platform and that you find our product worth the money. We are always working on advancing the features within the platform as well as improving the setup of the platform and we highly appreciate your feedback! We are happy to support you more in the future as your chatbot grows. The BotXO Team

Peder R.
Gesamtbewertung
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
  • Weitere für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great software to build your chatbot

Bewertet am 26.2.2020

Im teaching, and we have great pleasure in making our students build different solutions for...

Im teaching, and we have great pleasure in making our students build different solutions for different industries, in order how to learn to build a chatbot, and to learn about the industries. My experience is that my students also feel its user friendly and easy to get started with the BOTXO software.

Vorteile

It is a very user friendly and easy to set up. Has great customer support, and advanced NLU(Natural Language Understanding) module for Danish and other minor languages!

Nachteile

Not really any, I feel like this is a great choice.

Antwort von BotXO

Dear Peder. Thank you! We are very happy to hear that you and your students at KEA have had a good experience using the BotXO Platform and advanced NLU modules and that you are happy with the customer support you have gotten throughout the journey. We highly appreciate your feedback! The BotXO Team

Regin J.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

aio

Bewertet am 29.3.2020

The AIO team was not technical, but with BotXO they could manage complex dialogue flows without...

The AIO team was not technical, but with BotXO they could manage complex dialogue flows without being overwhelmed by their complexity. BotXO’s intuitive interface was suitable for the customers as well.

The onboarding process was a positive experience for the AIO team. The switch from DialogFlow to BotXO happened smoothly.

The AIO team have very good communication with the team at BotXO and can collaborate on the product.

Vorteile

The aio team did not want an app with limited conversations. They didn’t want an FAQ bot, but something that would flow as a natural conversation. BotXO was able to handle both huge amounts of content and complicated dialogues.

Nachteile

Not much to say here, really. It’s always a Challenge ti learn something new, but We Got the help we needed all along.

Antwort von BotXO

Dear Regin, thank you for your review! We are happy to hear your positive feedback and look forward to following you on your conversational AI journey. The BotXO Team

5 von 12 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

BotXO Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über BotXO.

BotXO bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab: 500,00 €/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von BotXO

BotXO hat die folgenden typischen Kunden:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

BotXO unterstützt die folgenden Sprachen:

Deutsch, Englisch, Finnisch, Französisch, Italienisch, Schwedisch, Spanisch

BotXO unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

BotXO kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Chatbot, Dixa, Facebook, Freshdesk, Google Calendar, Jira, Klaviyo, Microsoft Azure, Microsoft Teams, Pipedrive, Salesforce Platform, SendGrid, Skype for Business, Slack, Zapier, Zendesk

BotXO bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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