Zimbra Collaboration Suite

Software für Unternehmenszusammenarbeit und Online-Community für Teams.

Über Zimbra Collaboration Suite

Die Zimbra Community bietet eine umfassende Palette an sozialen Tools, darunter Blogs und Microblogs, Foren und Wikis, Mediengalerien und Videoeinbettung, Bearbeitung von Inhalten und Webseiten, Tags und Tag-Clouds. Verwende Zimbra Community, um ein persönliches Profil einzurichten, Personen zu suchen und Freundschaftsanfragen zu senden, Echtzeitaktualisierungen in einem Live-Aktivitätsstream zu veröffentlichen, Ereignisse und Umfragen zu erstellen, gib Status einen „Like“ und hinterlasse Kommentare, erhalte Benachrichtigungen, verwende @mentions und Hashtags und richte RSS-Feeds ein.

Zimbra Collaboration bietet eine Reihe von Messaging- und Collaboration-Tools, darunter die Möglichkeit, eine persönliche Cloud mit einem Posteingang einzurichten, der in deine E-Mail integriert werden kann. Die persönliche Cloud verfügt auch über Sprach-, Aufgaben-, Adressbuch- und Kalenderfunktionen und ermöglicht die Datei- und Anwendungsfreigabe. Du kannst die click-to.call-Funktion, den Chat und die visuellen Voicemail-Tools verwenden, um jederzeit mit Teammitgliedern verbunden zu sein. Dokumente und Ordner können sofort über die sichere Zimbra-Plattform freigegeben werden. Integriere Zimbra mit externen Anwendungen wie Facebook, Twitter, Socialcast sowie Anwendungen wie Oracle und SAP.

Preisoptionen ab:

25,00 $/Monat

  • Gratis Testen
  • Kostenlose Version
  • Abonnement
  • Open Source

Geräte

Unternehmensgröße

K M G

Märkte

Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch

Preisoptionen ab:

25,00 $/Monat

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Zimbra Collaboration Suite Screenshot: Zimbra Collaboration Suite Screenshot:

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Zimbra Collaboration Suite: 15

  • Aufgabenmanagement
  • Bearbeiten in Echtzeit
  • Berichterstattung / Analyse
  • Bildschirm teilen
  • Content-Management
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Chat
  • Filesharing
  • Kalenderverwaltung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontaktmanagement
  • Live-Chat
  • Mobiler Zugriff
  • Videokonferenzen
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen

Alternativen

Trello

4,5
Alternative Nr. 1 zu Zimbra Collaboration Suite
Trello ist ein Kollaborations-Werkzeug, in dem deine Projekte in Karten und Boards organisiert werden. Auf einen Blick...

Asana

4,4
Alternative Nr. 2 zu Zimbra Collaboration Suite
Asana ist eine Arbeits- und Projektmanagement-Lösung für Teams. Du kannst alles an einem Ort organisieren, von...

Samepage

4,8
Alternative Nr. 3 zu Zimbra Collaboration Suite
Samepage ist eine preisgekrönte Collaboration Aufgabenmanagement Software. Der Fortschritt wird in Echtzeit angezeigt...

GoToMeeting

4,5
Alternative Nr. 4 zu Zimbra Collaboration Suite
GoToMeeting ist ein Webkonferenz-Tool, mit dem Nutzer Online-Meetings mit hochauflösenden Videokonferenzen von ihrem...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,4 /5
(67)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
4,2/5
Kundenbetreuung
3,9/5

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5 von 67 Bewertungen angezeigt
Giridhar S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Best Email Client Software

Bewertet am 25.3.2019

Zimbra, an instant mail setup client which is the best for the corporate sector as we can easily...

Zimbra, an instant mail setup client which is the best for the corporate sector as we can easily deliver messages and receive the same which works in real time. I have been using Zimbra mail server from the past 2 years and it works remain excellent till time as I don't even have any late deliverability nor any delayed task on it. The features were actually well built for an employee who used to use this on a daily basis and can interact with their colleagues/staff members/clients easily and on time.

Vorteile

The most I like in Zimbra is:
1. Faster Deliverability of Emails in real time
2. Can add Email Signature to all our emails
3. Can send Events/Meetings Invites
4. User Responsive in design and lite speed software
5. Can use Out of Office option if you're in leave and send automatic responsive email to them
6. Can Import/Backup all emails/contacts with a single click
7. Can search through all our emails by using search options
8. There is an inbuilt Calendar for our quick meetings lookup in it

Nachteile

Hmm.. At Present, there's no cons or least liked about this software as I have been using it from past 2 years and going with the same speed till now :)

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Luft- & Raumfahrt
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Great solution for Linux based on-prem or cloud email collaboration suite

Bewertet am 26.5.2020

The deployment was easy, I was able to easily connect the server to our LDAP server and import all...

The deployment was easy, I was able to easily connect the server to our LDAP server and import all of our users. The migration of content was a bit more difficult due to the nature of our old system, practically nothing supports GroupWise, so we had to migrate one account at a time via IMAP from the old server to the new server.

Vorteile

It is based on Linux, it can do SSO sign-on with Active Directory, as well as most LDAP based authentication directory services. The web mail is full featured, not a light client. They provide both ActiveSync and CalDAV/CardDAV access, which is important for us as a design company using mostly Mac computers.

Nachteile

The software itself is great. My only issue was for the few times I needed to reach out to Zimbra/Synacor's support, the response time was a bit slow (1-2 days). I assume if this had been an outage and had called in rather than only email my request, I would've received a faster response.

Syed arbab W.
Gesamtbewertung
  • Branche: Bankwesen
  • Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Its a good product with low cost on-premise mailing and collaboration suite!!

Bewertet am 17.4.2018

Our organization is based on Linux with end user using the same and we really don;t want to go MS...

Our organization is based on Linux with end user using the same and we really don;t want to go MS Exchange option so we left with choices of Lotus Notes (Which is a very good yet expensive product), Novell groupwise and Zimbra. Having tested Zimbra around more than 10 years ago we choose this. It has the flexibility to provide mobile base, thick client and thin web base client. So it was good choice and we are quite satisfied with our decision back then

Vorteile

Its scale-able, robust, secure and low cost. Based on Postfix and other opensource packages it provides good emailing solution. All the included packages are thoroughly tested before included in release. With most of the world going to cloud for email for the organizations need low cost yet secure and scale-able on premise mailing solution Zimbra is a good option. It has very good Web base UI which is very easy to use. There is no performance issues. Visibility with logs is very good . Zimlets are very cool features you can add on

Nachteile

The support is a bit so so maybe because of change of so many owners of the company. The web ui can use skin option to make it look and feel like different email platform in the market, e.g. if someone is use to outlook or gmail ui then a them/skin could provide that

Cynthia R.
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationsdienst
  • Untern. Größe: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Zimbra Transition

Bewertet am 3.2.2019

Zimbra was chosen as a preferred suite for our company because it allows for a simple client that...

Zimbra was chosen as a preferred suite for our company because it allows for a simple client that every member of our workforce could use without feeling overwhelmed with Outlook or Office 365. With Zimbra it has been easier to encourage collaboration with different teams and team members. More experienced team members who need or desire the muscles of Outlook and easily set Zimbra in Outlook.

Vorteile

Ok lets begin with the good. Zimbra is a suite that comes with the basic calendar, contact list and the ability to create tasks. It allows you to set reminders, tasks and appointments and share them with coworkers quickly. This is perhaps the best features of this software. It is a relatively simple program without all the bells and whistles of the beast known as Outlook. It is the simplicity of this software and security that makes it ideal for our company. We have just migrated to Zimbra and the roll out for the most part was successful. One thing I absolutely love about Zimbra is the ability to set it up in Outlook. This gives me the collaboration within my team using Zimbra and the features I've come to love in Outlook.

Nachteile

If you are use to the larger and more powerful collaboration suite known as Office 365, you'll be a bit disappointed with Zimbra. Zimbra is not going to search for you, talk for you or keep your emails forever. What you'll find is a simple program that allows you to collaborate with your coworkers and management without the bells and whistles. It can be a disappointment if you're use to a larger suite. Communication is limited to just responding to an email, and emails are set to a 30 day retention limit. You can use a "Zimlet" to capture and save emails however. As stated above being able to incorporate Zimbra into Outlook is a way to overcome some of the limitations of Zimbra.

Elizabeth del valle G.
Gesamtbewertung
  • Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Zimbra Collaboration Suite is a great software that allows us to be communicated effectively.

Bewertet am 30.5.2018

Zimbra Collaboration Suite has brought me many benefits professionally speaking. Having this...

Zimbra Collaboration Suite has brought me many benefits professionally speaking. Having this software has been a very pleasant experience since we migrated from another mail service to Zimbra. With this things seem simpler. Its interface helps a lot so that any user finds it easy to handle it.

Vorteile

What I like most about the Zimbra Collaboration Suite is that it groups several services in a single package. To have a list of contacts, a tool to plan activities, a calendar and most importantly: email service, covers all my needs at a professional level. It has been the best investment that has been made in the institution where I have been working for several years.

Nachteile

I really do not find major flaws in this software. For a low price I think it covers very well the needs that can be presented to us in an office to keep communications.

5 von 67 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Zimbra Collaboration Suite Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Zimbra Collaboration Suite.

Zimbra Collaboration Suite bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab: 25,00 $/Monat
  • Preismodell: Kostenlos, Abonnement, Open Source
  • Gratis Testen: Verfügbar

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Zimbra Collaboration Suite

Zimbra Collaboration Suite hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Zimbra Collaboration Suite unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Zimbra Collaboration Suite unterstützt die folgenden Geräte:

Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen Zimbra Collaboration Suite hat

Zimbra Collaboration Suite bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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