Zimbra

Software für Unternehmenszusammenarbeit und Online-Community für Teams.

4,4 /5 (66 Bewertungen) Eine Bewertung schreiben

Zimbra Übersicht

Was ist Zimbra?

Die Zimbra Community bietet eine umfassende Palette an sozialen Tools, darunter Blogs und Microblogs, Foren und Wikis, Mediengalerien und Videoeinbettung, Bearbeitung von Inhalten und Webseiten, Tags und Tag-Clouds. Verwende Zimbra Community, um ein persönliches Profil einzurichten, Personen zu suchen und Freundschaftsanfragen zu senden, Echtzeitaktualisierungen in einem Live-Aktivitätsstream zu veröffentlichen, Ereignisse und Umfragen zu erstellen, gib Status einen „Like“ und hinterlasse Kommentare, erhalte Benachrichtigungen, verwende @mentions und Hashtags und richte RSS-Feeds ein.

Zimbra Collaboration bietet eine Reihe von Messaging- und Collaboration-Tools, darunter die Möglichkeit, eine persönliche Cloud mit einem Posteingang einzurichten, der in deine E-Mail integriert werden kann. Die persönliche Cloud verfügt auch über Sprach-, Aufgaben-, Adressbuch- und Kalenderfunktionen und ermöglicht die Datei- und Anwendungsfreigabe. Du kannst die click-to.call-Funktion, den Chat und die visuellen Voicemail-Tools verwenden, um jederzeit mit Teammitgliedern verbunden zu sein. Dokumente und Ordner können sofort über die sichere Zimbra-Plattform freigegeben werden. Integriere Zimbra mit externen Anwendungen wie Facebook, Twitter, Socialcast sowie Anwendungen wie Oracle und SAP.

Zimbra Übersicht

Kosten

Beginnt ab
N/A

Preisoptionen

Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Open Source
Preis-Leistungs-Verhältnis

Zimbra Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika
Unterstützte Sprachen
Englisch

Medien

Zimbra Screenshot: Zimbra Screenshot:

Zimbra Bewertungen

Zimbra Bewertungen

Gesamtbewertung
4,4
/
5
Ausgezeichnet
31

Sehr gut
31

Durchschnitt
3

Gering
1

Schlecht
0

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5
Funktionen
4,2
Bedienkomfort
4,2
Kundenbetreuung
3,9
94% haben diese Anwendung empfohlen
Giridhar S.

Best Email Client Software

Zimbra, an instant mail setup client which is the best for the corporate sector as we can easily deliver messages and receive the same which works in real time. I have been using Zimbra mail server from the past 2 years and it works remain excellent till time as I don't even have any late deliverability nor any delayed task on it. The features were actually well built for an employee who used to use this on a daily basis and can interact with their colleagues/staff members/clients easily and on time.


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

Great solution for Linux based on-prem or cloud email collaboration suite

The deployment was easy, I was able to easily connect the server to our LDAP server and import all of our users. The migration of content was a bit more difficult due to the nature of our old system, practically nothing supports GroupWise, so we had to migrate one account at a time via IMAP from the old server to the new server.


Mit Google übersetzen
Syed arbab W.

Its a good product with low cost on-premise mailing and collaboration suite!!

Our organization is based on Linux with end user using the same and we really don;t want to go MS Exchange option so we left with choices of Lotus Notes (Which is a very good yet expensive product), Novell groupwise and Zimbra. Having tested Zimbra around more than 10 years ago we choose this. It has the flexibility to provide mobile base, thick client and thin web base client. So it was good choice and we are quite satisfied with our decision back then


Mit Google übersetzen
Cynthia R.

Zimbra Transition

Zimbra was chosen as a preferred suite for our company because it allows for a simple client that every member of our workforce could use without feeling overwhelmed with Outlook or Office 365. With Zimbra it has been easier to encourage collaboration with different teams and team members. More experienced team members who need or desire the muscles of Outlook and easily set Zimbra in Outlook.


Mit Google übersetzen
Deepak M.

Light weight, Cost-effective & User-Friendly Web-Email Collaboration product

While working in previous organization, came across this web based product, specially due to its open source nature, and easier to learn. It helped a great deal in being up-to-date by tracking official mails.It has all the features that an basic web email client needs to have.

Specially during the times we were connected to VPN, it used to easily work even in low or restricted network connectivity.It had easier and user-friendly User Interface, including refresh button, to force reload emails as per convenience.


Mit Google übersetzen
Giridhar S.
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Best Email Client Software

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 25.3.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Zimbra, an instant mail setup client which is the best for the corporate sector as we can easily deliver messages and receive the same which works in real time. I have been using Zimbra mail server from the past 2 years and it works remain excellent till time as I don't even have any late deliverability nor any delayed task on it. The features were actually well built for an employee who used to use this on a daily basis and can interact with their colleagues/staff members/clients easily and on time.

Vorteile

The most I like in Zimbra is:
1. Faster Deliverability of Emails in real time
2. Can add Email Signature to all our emails
3. Can send Events/Meetings Invites
4. User Responsive in design and lite speed software
5. Can use Out of Office option if you're in leave and send automatic responsive email to them
6. Can Import/Backup all emails/contacts with a single click
7. Can search through all our emails by using search options
8. There is an inbuilt Calendar for our quick meetings lookup in it

Nachteile

Hmm.. At Present, there's no cons or least liked about this software as I have been using it from past 2 years and going with the same speed till now :)

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Luft- & Raumfahrt
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Great solution for Linux based on-prem or cloud email collaboration suite

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 26.5.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

The deployment was easy, I was able to easily connect the server to our LDAP server and import all of our users. The migration of content was a bit more difficult due to the nature of our old system, practically nothing supports GroupWise, so we had to migrate one account at a time via IMAP from the old server to the new server.

Vorteile

It is based on Linux, it can do SSO sign-on with Active Directory, as well as most LDAP based authentication directory services. The web mail is full featured, not a light client. They provide both ActiveSync and CalDAV/CardDAV access, which is important for us as a design company using mostly Mac computers.

Nachteile

The software itself is great. My only issue was for the few times I needed to reach out to Zimbra/Synacor's support, the response time was a bit slow (1-2 days). I assume if this had been an outage and had called in rather than only email my request, I would've received a faster response.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Syed arbab W.
Branche: Bankwesen
Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Its a good product with low cost on-premise mailing and collaboration suite!!

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 17.4.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Our organization is based on Linux with end user using the same and we really don;t want to go MS Exchange option so we left with choices of Lotus Notes (Which is a very good yet expensive product), Novell groupwise and Zimbra. Having tested Zimbra around more than 10 years ago we choose this. It has the flexibility to provide mobile base, thick client and thin web base client. So it was good choice and we are quite satisfied with our decision back then

Vorteile

Its scale-able, robust, secure and low cost. Based on Postfix and other opensource packages it provides good emailing solution. All the included packages are thoroughly tested before included in release. With most of the world going to cloud for email for the organizations need low cost yet secure and scale-able on premise mailing solution Zimbra is a good option. It has very good Web base UI which is very easy to use. There is no performance issues. Visibility with logs is very good . Zimlets are very cool features you can add on

Nachteile

The support is a bit so so maybe because of change of so many owners of the company. The web ui can use skin option to make it look and feel like different email platform in the market, e.g. if someone is use to outlook or gmail ui then a them/skin could provide that

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Cynthia R.
Branche: Informationsdienst
Untern. Größe: 10.000+ Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Zimbra Transition

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 3.2.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Zimbra was chosen as a preferred suite for our company because it allows for a simple client that every member of our workforce could use without feeling overwhelmed with Outlook or Office 365. With Zimbra it has been easier to encourage collaboration with different teams and team members. More experienced team members who need or desire the muscles of Outlook and easily set Zimbra in Outlook.

Vorteile

Ok lets begin with the good. Zimbra is a suite that comes with the basic calendar, contact list and the ability to create tasks. It allows you to set reminders, tasks and appointments and share them with coworkers quickly. This is perhaps the best features of this software. It is a relatively simple program without all the bells and whistles of the beast known as Outlook. It is the simplicity of this software and security that makes it ideal for our company. We have just migrated to Zimbra and the roll out for the most part was successful. One thing I absolutely love about Zimbra is the ability to set it up in Outlook. This gives me the collaboration within my team using Zimbra and the features I've come to love in Outlook.

Nachteile

If you are use to the larger and more powerful collaboration suite known as Office 365, you'll be a bit disappointed with Zimbra. Zimbra is not going to search for you, talk for you or keep your emails forever. What you'll find is a simple program that allows you to collaborate with your coworkers and management without the bells and whistles. It can be a disappointment if you're use to a larger suite. Communication is limited to just responding to an email, and emails are set to a 30 day retention limit. You can use a "Zimlet" to capture and save emails however. As stated above being able to incorporate Zimbra into Outlook is a way to overcome some of the limitations of Zimbra.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Deepak M.
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: 10.000+ Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Light weight, Cost-effective & User-Friendly Web-Email Collaboration product

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 31.1.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

While working in previous organization, came across this web based product, specially due to its open source nature, and easier to learn. It helped a great deal in being up-to-date by tracking official mails.It has all the features that an basic web email client needs to have.

Specially during the times we were connected to VPN, it used to easily work even in low or restricted network connectivity.It had easier and user-friendly User Interface, including refresh button, to force reload emails as per convenience.

Vorteile

1. Specially the optimized nature of it to work on limited or lower network connectivity like VPN,

2. Cost effective and Opensource nature.

Nachteile

User Interface was laggy sometimes. It has sort of older look and feel compared to other open source email collaboration products.

Sometimes it was not able to filter junk mails effectively compared microsoft exchange service.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Nutzerempfehlung
8,3/10
Basierend auf 66 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Zimbra Preis

Zimbra Preis

Beginnt ab
N/A
Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Open Source
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Basierend auf 66 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Zimbra Funktionen

Zimbra Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Chat
Datei-Verwaltung
Daten-Import / -Export
Dokumentenmanagement
Dokumentenspeicher
Drag-and-Drop-Oberfläche
Gemeinsamer Arbeitsbereich
Genehmigungs-Management
Integration von Dritten
Kommentieren
Kundenspezifisches Branding
Suchfunktion
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Workflow-Management
Zugriffskontrolle
Funktionen
4,2/5
Basierend auf 66 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Zimbra Häufig gestellte Fragen

Zimbra Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Zimbra.

F. Welche Preispläne bietet Zimbra an?

Zimbra bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Kostenlos, Abonnement, Open Source

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Zimbra?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Zimbra

F. Wer sind die typischen Nutzer von Zimbra?

Zimbra hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Öffentliche Verwaltung, Non-Profit, Freie Mitarbeiter, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Zimbra unterstützt?

Zimbra unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Unterstützt Zimbra mobile Geräte?

Zimbra unterstützt die folgenden Geräte:

iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Zimbra?

Zimbra kann in folgende Anwendungen integriert werden:

1CRM, ArcTitan Email Archiving, Bitium, DeliverySlip, LoginRadius, Nextcloud, ProcessMaker, Sigilium, SolarWinds Mail Assure, Vade Secure

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Zimbra an?

Zimbra bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Forum, Online-Support, Telefon-Support